Opiskelen sosiaalialaa ja minua ärsyttää narkomaanit, jotka eivät tee mitään sen eteen, että pääsisivät kuiville
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun synnyin niin tämä yhteiskunta ja sen ihmiset tekivät kaikkensa sen eteen, että minulla olisi paha olo. Sitten teininä en saanut tuohon minuun istutettuun pahaan olooni lääkettä vaan ehdotettiin tyyliin liikuntaa. Joo... ei auta. Sitten tulikin päihteet kuvioon jotka kyllä veivät sen pahan olon pois, mutta toivat omat ongelmansa. No nekin lopetin, mutta se paha olo on edelleen jonka te minuun lapsena istutitte. Edelleenkään ette anna minulle sitä lääkettä jota tarvitsisin. Kaiken huipuksi kehtaatte minua syyllistää. Ilman teidän tekoja minulla tuskin olisi ikinä ollut tarvetta lievittää pahaa oloa jonka te minulle olette luoneet. Stanan sadistit.
Voi kyynel. Ihan varmasti on KOKO SUOMEN JA MAAILMAN HISTORIAN EPÄREILUIN JA IKÄVIN ELÄMÄNTARINA sinulla…
Tyypillistä paskahousuisen narsistin itkua.
Et tiedä mistään mitään. Kirjoitustyylisikin on kuin imbesillin.
Aivan se ja sama, mitä linjan toisen pään itkuinen narkkari minusta, tai kenestäkään muustakaan, ajattelee.
Juuri sinun kaltaiset ihmiset olivat ajamassa minua itsarin partaalle, mutta valitsin päihteet.
Vielä ehdit onneksi valita toisin.
Niin olen valinnutkin. Siksi olen täällä tänään näitä juttuja kirjoittamassa. Se on vain hyvin ikävää, että te ihmiset ette suostu hyväksymään sitä, että teidän tekonne minua kohtaan ajoivat käyttämään päihteitä. Defenssinne on valtaisa, mutta kyllä minä ymmärrän miksi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ärsytä se että tuhoavat oman elämänsä. Ihan itse ovat sen aloittaneet ja kukaan ei ole tullut väkisin tökkäämään neulaa heidän käteen tai heittämään pillereitä suuhun. Sensijaan eniten ärsyttää siitä seuraavat lieveilmiöt kuten ryöstöt, varastelu ja muutenkin vähäinen kunnioitus yhteiskunnan sääntäjä ja toisten omaisuutta kohtaan. Moni käyttää vanhempiaan taloudellisesti hyväksi kun kaverit lopettaa lainaamisen.
Te tuhositte minun elämäni. Te käytitte minua hyväksi lapsena monin tavoin, myös taloudellisesti. Te ette kunnioittaneet minua ettekä tämän yhteiskunnan sääntöjä. Moralisointi on kivaa eikö.
Ai ketkä ”te”? Mitä jos lopettaisit parkumisen ja tekisit jotakin hyödyllistä?
Mitäs jos sinä mulkku antaisit minulle tarvitsemani lääkkeet sekä terapeutin jossa voisin käsitellä niitä lukuisia traumoja jotka te ihmiset minulle lapsena aiheutitte?
Mitä lääkkeitä olet vailla? Masennuslääkkeitä voi saada terveyskeskuslääkäriltä. Voit saada samalla myös lähetteen psykiatrisen sairaanhoitajan vastaanotolle. Voit keskustella lääkeasioista myös siellä ja saada myös muitakin lääkkeitä. He voivat konsultoida psykiatria. Ja voit päästä terveyskeskuslääkärin lähetteen kautta myös terapiaan psyk.polille.
Se tarkoittaa joko rauhoittavia tai sitten stimulantteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun synnyin niin tämä yhteiskunta ja sen ihmiset tekivät kaikkensa sen eteen, että minulla olisi paha olo. Sitten teininä en saanut tuohon minuun istutettuun pahaan olooni lääkettä vaan ehdotettiin tyyliin liikuntaa. Joo... ei auta. Sitten tulikin päihteet kuvioon jotka kyllä veivät sen pahan olon pois, mutta toivat omat ongelmansa. No nekin lopetin, mutta se paha olo on edelleen jonka te minuun lapsena istutitte. Edelleenkään ette anna minulle sitä lääkettä jota tarvitsisin. Kaiken huipuksi kehtaatte minua syyllistää. Ilman teidän tekoja minulla tuskin olisi ikinä ollut tarvetta lievittää pahaa oloa jonka te minulle olette luoneet. Stanan sadistit.
Voi kyynel. Ihan varmasti on KOKO SUOMEN JA MAAILMAN HISTORIAN EPÄREILUIN JA IKÄVIN ELÄMÄNTARINA sinulla…
Aivan se ja sama, mitä linjan toisen pään itkuinen narkkari minusta, tai kenestäkään muustakaan, ajattelee.
Juuri sinun kaltaiset ihmiset olivat ajamassa minua itsarin partaalle, mutta valitsin päihteet.
Niin olen valinnutkin. Siksi olen täällä tänään näitä juttuja kirjoittamassa. Se on vain hyvin ikävää, että te ihmiset ette suostu hyväksymään sitä, että teidän tekonne minua kohtaan ajoivat käyttämään päihteitä. Defenssinne on valtaisa, mutta kyllä minä ymmärrän miksi niin.
Ymmärsit nyt väärin. Sinun kannattaa nimenomaan valita toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedä itse vaikka subua 10 vuotta ja katso sitten että onko helppoa vaan päättää lopettaa.
Mitäs jos en vedäkään, ja sen sijaan ohjaan itseni ihan muille vesille?
Oliko kuinka paljon omasta tahdosta kiinni?
Päätökset aloittamisesta tehdään useimmiten nuorina, kun kuvitellaan, että itselle ei voi sattua mitään. Aika kovaa syyttää aikuista käyttäjää tyylillä itsepä rupesit, kun käyttäjä on aloittaessaan ollut hölmö kakara.
-eri
Se on voi ja voi. Missä vaiheessa se vastuu sitten pitäisi kantaa ja kenen?
Tiesitkö muuten, että suurin osa ihmisistä - itse asiassa suurin osa perhehelvetissä kasvaneista ihmisistä - ei koskaan ota sitä ”ekaa piikkiä”?
Ts. on jokin muu nistejä ja alkkiksia yhdistävä asia, ja sitä kutsutaan narsismiksi.
No huh.
Ei kyllä todellakaan ole mitään narsisteja suurin osa päihderiippuvaisista.
Nyt jotain valoja päälle.
Oon hoitanut kotikatkaisuja alkoholisteille ja ollut töissä sekakäyttäjille tarkoitetulla laitoskatko-osastolla. Oon ollut töissä parjatun opioidikorvaushoidon klinikalla.
Tosi paljon on näissäkin ihmisissä vaatimattomia ja epäitsekkäitä. Ihan koko luonteenpiirteiden kirjo on edustettuna.
Monet tavalliset kansalaiset ei vaan näe muuta kuin sen äänekkään porukan. Mut sitä on vaikea kuvitella, etteivätkö he muka osaisi kuvitella muitakin olevan.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ärsytä se että tuhoavat oman elämänsä. Ihan itse ovat sen aloittaneet ja kukaan ei ole tullut väkisin tökkäämään neulaa heidän käteen tai heittämään pillereitä suuhun. Sensijaan eniten ärsyttää siitä seuraavat lieveilmiöt kuten ryöstöt, varastelu ja muutenkin vähäinen kunnioitus yhteiskunnan sääntäjä ja toisten omaisuutta kohtaan. Moni käyttää vanhempiaan taloudellisesti hyväksi kun kaverit lopettaa lainaamisen.
Te tuhositte minun elämäni. Te käytitte minua hyväksi lapsena monin tavoin, myös taloudellisesti. Te ette kunnioittaneet minua ettekä tämän yhteiskunnan sääntöjä. Moralisointi on kivaa eikö.
Mitäs jos sinä mulkku antaisit minulle tarvitsemani lääkkeet sekä terapeutin jossa voisin käsitellä niitä lukuisia traumoja jotka te ihmiset minulle lapsena aiheutitte?
Kyllä hamppuköysi on noilla puheilla sinulle paras vaihtoehto. Ensi kierroksella sitten fiksummin, eikös?
Joo. Olisihan se ikävää jos kertoisin vaikka oikeudessa kaiken mitä tiedän. Saattaisi moni siinä vaiheessa toivoa että olisin vetänyt itseni narun jatkoksi.
Parasta sinulle pika-analyysillä:
-poliisille/katkolle heti
-kerro kaikki, älä kuitenkaan omalla naamallasi, mikäli vaarallista<—tuossa sinulle 2 kpl varmuudella hyvää päätöstä. Tsemiä.
En mene sillä en käytä. Poliisille minulla ei ole enää mitään asiaa. En kerro sillä ei hyödytä mitään.
Onneksi jotkut sentään tekee. Reilu 10vuotta kamanvetoo sai riittää.
Nyt. 5v kuivilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hamppuköysi on noilla puheilla sinulle paras vaihtoehto. Ensi kierroksella sitten fiksummin, eikös?
Joo. Olisihan se ikävää jos kertoisin vaikka oikeudessa kaiken mitä tiedän. Saattaisi moni siinä vaiheessa toivoa että olisin vetänyt itseni narun jatkoksi.
Mitä sinä oikein sekoilet?
Trollololollololl
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lääkkeitä olet vailla? Masennuslääkkeitä voi saada terveyskeskuslääkäriltä. Voit saada samalla myös lähetteen psykiatrisen sairaanhoitajan vastaanotolle. Voit keskustella lääkeasioista myös siellä ja saada myös muitakin lääkkeitä. He voivat konsultoida psykiatria. Ja voit päästä terveyskeskuslääkärin lähetteen kautta myös terapiaan psyk.polille.
Se tarkoittaa joko rauhoittavia tai sitten stimulantteja.
Niin katsos olen jo kokeillut esim ssri lääkkeitä ja ne nyt vaan eivät auta ahdistukseen tai unettomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Eräs hyvä ajatuskoe on laajentaa nykyhetken käsitettä esim kolmen sukupolven mittaiseksi, ja katsoa mistä kana pissii.
Tällaista blokkia voi sitten siirrellä erilaisiin aikoihin ja teknologisiin kehitysvaiheisiin, etsiä oleelliset analogiat ja syysuhteiden säikeet. Voipi olla niin, että tämä alko- ja huumenarkkaus rupeavat näyttämään vähän erilaisilta.
Toki, sellainen on vaikeaa. ”Ajattelu sattuu päähän”.
😄 Kiitos, tosi hyvin kiteytetty.
T. 4v raittiina ollut
Syyttelemällä ei saada mitään aikaan vaan yhdessä etsimällä toimivia ratkaisuja. Vaikka kompuroiden, mutta pikku hiljaa edeten. Riippuvuuksista kärsivän ihmisen tunne-elämä on vaurioitunut ja se pitää ottaa huomioon.
Se on vaikeaa hyväksyä, mutta avain siihen, että jaksaa tällä alalla. Kaikki eivät halua raitistua ja siihenkin ihmisellä on oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs hyvä ajatuskoe on laajentaa nykyhetken käsitettä esim kolmen sukupolven mittaiseksi, ja katsoa mistä kana pissii.
Tällaista blokkia voi sitten siirrellä erilaisiin aikoihin ja teknologisiin kehitysvaiheisiin, etsiä oleelliset analogiat ja syysuhteiden säikeet. Voipi olla niin, että tämä alko- ja huumenarkkaus rupeavat näyttämään vähän erilaisilta.
T. 4v raittiina ollut
Mikä tässä nyt oli pointti, että kun ennenkin on sodittu ja eletty alkoholin ja huumeiden vaikutuksen alaisena, niin miksei nytkin vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päihderiippuvuuden selättäminen vaatii valtavasti voimavaroja ja laadukasta hoitoa, ja valitettavasti narkomaanien toimintakyky ei useinkaan riitä siihen että he "tekisivät jotain" kuiville pääsemisen eteen.
Useimmilla heistä on taustalla aivan kauheita asioita ja elämässä on moni asia mennyt samaan aikaan pahasti pieleen. Ymmärrystä heitä kohtaan löytyy, kun ymmärtää että saattaisi itse olla samassa tilanteessa jos asiat omassa elämässä olisivat menneet samoin kuin heillä.Noh, tuota. Osaisitkohan tuota ajatusta jatkaessasi jotenkin päästä siihen empatian vaiheeseen, jossa olet vaikkapa elämänsä kääntäneen narkomaanin kengissä muotoilemassa mielipidettä narkomaaneista?
Mitäs luulet, kun kaverit jatkavat housuunpaskomista koko kylän piikkiin, kuinka paljon päänsilittelyä irtoaa?
Ihmisillä on jokin omituinen tapa korostaa omaa osuuttaan onnistumisissaan ja muiden osuutta silloin kun tapahtuu epäonnistumisia (joko itselle tai muille).
Parantuneen narkomaanin olisi tärkeää muistaa että oma parantuminen ei johdu siitä että olisi jotenkin parempi kuin ne jotka eivät onnistuneet. Kyllä, kuiville pääseminen vaatii paljon työtä ja siitä saa olla ylpeä, mutta se kova työ vaatii alkaakseen oikeanlaiset lähtökohdat ja oikeanlaista tukea jotta se jatkuisi maaliin asti.
Yksikään ex-narkomaani ei siis toivottavasti ylenkatso päihdeongelmaisia ja ajattele heistä alentavasti.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi jotkut sentään tekee. Reilu 10vuotta kamanvetoo sai riittää.
Nyt. 5v kuivilla
Kertoisitko mikä sinut motivoi lopettamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 4v raittiina ollutMikä tässä nyt oli pointti, että kun ennenkin on sodittu ja eletty alkoholin ja huumeiden vaikutuksen alaisena, niin miksei nytkin vai?
Lainaan itseäni ”Ajattelu sattuu päähän”. Deal with it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päihderiippuvuuden selättäminen vaatii valtavasti voimavaroja ja laadukasta hoitoa, ja valitettavasti narkomaanien toimintakyky ei useinkaan riitä siihen että he "tekisivät jotain" kuiville pääsemisen eteen.
Useimmilla heistä on taustalla aivan kauheita asioita ja elämässä on moni asia mennyt samaan aikaan pahasti pieleen. Ymmärrystä heitä kohtaan löytyy, kun ymmärtää että saattaisi itse olla samassa tilanteessa jos asiat omassa elämässä olisivat menneet samoin kuin heillä.Noh, tuota. Osaisitkohan tuota ajatusta jatkaessasi jotenkin päästä siihen empatian vaiheeseen, jossa olet vaikkapa elämänsä kääntäneen narkomaanin kengissä muotoilemassa mielipidettä narkomaaneista?
Mitäs luulet, kun kaverit jatkavat housuunpaskomista koko kylän piikkiin, kuinka paljon päänsilittelyä irtoaa?
Ihmisillä on jokin omituinen tapa korostaa omaa osuuttaan onnistumisissaan ja muiden osuutta silloin kun tapahtuu epäonnistumisia (joko itselle tai muille).
Parantuneen narkomaanin olisi tärkeää muistaa että oma parantuminen ei johdu siitä että olisi jotenkin parempi kuin ne jotka eivät onnistuneet. Kyllä, kuiville pääseminen vaatii paljon työtä ja siitä saa olla ylpeä, mutta se kova työ vaatii alkaakseen oikeanlaiset lähtökohdat ja oikeanlaista tukea jotta se jatkuisi maaliin asti.
Yksikään ex-narkomaani ei siis toivottavasti ylenkatso päihdeongelmaisia ja ajattele heistä alentavasti.
Tota…ne samat mahdollisuudet ovat jokaisen nistin ja alkkiksen eteen kannettuina, hopealautasella, joka pahuksen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsit nyt väärin. Sinun kannattaa nimenomaan valita toisin.
Aika sairas tapaus olet. Yllytät ihmistä itsariin.
Vierailija kirjoitti:
Ite opiskelen ammatinvalintapsykologiksi ja eniten vituttaa tyypit jotka ovat valinneet väärän alan.
Minä opiskelen sairaanhoitajaksi ja eniten vituttaa sairaat eli "mukasairaat", jotka vie meidän ajan, haisee ja valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 4v raittiina ollutMikä tässä nyt oli pointti, että kun ennenkin on sodittu ja eletty alkoholin ja huumeiden vaikutuksen alaisena, niin miksei nytkin vai?
Taidat olla niitä ihmisiä, joille ”kardashianit” ovat suorastaan ”mind-blowing”. Eli eipä maksa vaivaa vääntää rautalangasta.
Parasta sinulle pika-analyysillä:
-poliisille/katkolle heti
-kerro kaikki, älä kuitenkaan omalla naamallasi, mikäli vaarallista