Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelen sosiaalialaa ja minua ärsyttää narkomaanit, jotka eivät tee mitään sen eteen, että pääsisivät kuiville

Vierailija
03.01.2022 |

Mutta ehkä kamapäissään on kiva olla?

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedä itse vaikka subua 10 vuotta ja katso sitten että onko helppoa vaan päättää lopettaa.

Mitäs jos en vedäkään, ja sen sijaan ohjaan itseni ihan muille vesille?

Oliko kuinka paljon omasta tahdosta kiinni?

Olisi kannattanut valita eri ala, kun on niin vaikeaa ymmärtää ettei kaikki ole samanlaisia kuin sinä.

Niin…pidän eräänä ihmisyyden oletusarvona mm sitä, että jos päätetään narkata, kannetaan vastuu omasta perseilystä.

Vastaavasti ryöstelevä, murhaava tai vaikkapa lapsia väkisinmakaava ihminen ei nyt ihan erityistä huomiota, kemiallisen sterilisaation ohella, mielestäni yhteiskunnalta kaipaa.

Monessa muussa asiassa erot ovat varsin ok. Oikeastaan kaikissa muissa asioissa.

Käsittääkseni elin kyllä jäykistyy vaikka olisikin steriloitu? Enkä usko että ne tekijät on sukua jatkamassa?

Vierailija
22/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedä itse vaikka subua 10 vuotta ja katso sitten että onko helppoa vaan päättää lopettaa.

Olisi kannattanut valita eri ala, kun on niin vaikeaa ymmärtää ettei kaikki ole samanlaisia kuin sinä.

Niin…pidän eräänä ihmisyyden oletusarvona mm sitä, että jos päätetään narkata, kannetaan vastuu omasta perseilystä.

Vastaavasti ryöstelevä, murhaava tai vaikkapa lapsia väkisinmakaava ihminen ei nyt ihan erityistä huomiota, kemiallisen sterilisaation ohella, mielestäni yhteiskunnalta kaipaa.

Monessa muussa asiassa erot ovat varsin ok. Oikeastaan kaikissa muissa asioissa.

En edelleenkään ymmärrä miksi hait tollaiselle alalle tuolla asenteella. Vaihda vaikka insinööriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluavatko kaikki ne lopettaa, jotka ovat tehneet tuota vasta vuoden tai vain 6 kuukautta?

Vierailija
24/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan nyt ihan varmasti opiskelemassa oikeaa alaa?

Vierailija
25/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas koen valtavan suurta empatiaa heitä kohtaan. Sä taidat olla vielä nuori, ja tuohon ikään kuuluu tietynlainen ehdottomuus ja musta-valkoinen ajattelutapa. Kyllä se siitä. Ihmisen aivot kehittyy tuonne noin 35-v saakka. Ja senkin jälkeen voi oppia. Kokemus opettaa myötätuntoa ja asioihin perehtyminen lisää tietoa.

Terv. sosionomina jo 20 vuotta

Vierailija
26/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskele vähän lisää niin opit senkin, että addiktiot eivät ole tahdosta riippuvaisia asioita vaan sairauksia.

Kaikki täysijärkiset tietävät, että addiktio on käytännössä sairaus. Siihen ei tarvita ylimääräistä opiskelua. Täysijärkiset tietävät myös, että suurin osa narkkareista on itse aiheuttanut addiktionsa. Hyvin harvalle on väkisin aineita tungettu.

Yksikään addikti ei ole itse päättänyt jäädä koukkuun. Ymmärrän kyllä että joillekin se on kauhean vaikeaa käsittää.

Vierailija
27/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olin nuorena sotelaisena kauhean naiivi, ajattelin voivani parantaa jokaisen... vanhemmiten taas joudun taistelemaan kyynisyyttä vastaan. Vaikea motivoida itseään auttamaan, kun liian monta kertaa nähnyt ettei auttaminen auta. Nyt mielessä lähinnä ennaltaehkäisy, ennaltaehkäisy ja ennaltaehkäisy. Siihen pitäisi panostaa aivan täysiä. 

Vierailija
28/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärällä alalla.

Vierailija
29/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluavatko kaikki ne lopettaa, jotka ovat tehneet tuota vasta vuoden tai vain 6 kuukautta?

Eivät halua. Mikä oli pointtisi?

Vierailija
30/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rennosti, niin elämä on mukavampaa.

Vierailija
31/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskele vähän lisää niin opit senkin, että addiktiot eivät ole tahdosta riippuvaisia asioita vaan sairauksia.

Kaikki täysijärkiset tietävät, että addiktio on käytännössä sairaus. Siihen ei tarvita ylimääräistä opiskelua. Täysijärkiset tietävät myös, että suurin osa narkkareista on itse aiheuttanut addiktionsa. Hyvin harvalle on väkisin aineita tungettu.

Yksikään addikti ei ole itse päättänyt jäädä koukkuun. Ymmärrän kyllä että joillekin se on kauhean vaikeaa käsittää.

😂 Oo ja koo, entäs sitten? Tuolla päättelyllä voisin mennä kartsalle ammuskelemaan haulikolla ja oikeudessa itkeä, etten ”ihan varppina päättänyt itse osua kehenkään”.

Vierailija
32/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ärsytä se että tuhoavat oman elämänsä. Ihan itse ovat sen aloittaneet ja kukaan ei ole tullut väkisin tökkäämään neulaa heidän käteen tai heittämään pillereitä suuhun. Sensijaan eniten ärsyttää siitä seuraavat lieveilmiöt kuten ryöstöt, varastelu ja muutenkin vähäinen kunnioitus yhteiskunnan sääntäjä ja toisten omaisuutta kohtaan. Moni käyttää vanhempiaan taloudellisesti hyväksi kun kaverit lopettaa lainaamisen.

Minuakaan ei ärsyttäisi niin paljoa jos narkomaanit sekoilisivat vain keskenään, mutta kun ei. He tekevät kaikenlaisia rikoksia ja aiheuttavat hölmöilyillään jatkuvaa ärtymystä normaaleissa ihmisissä. En puolustele alkoholistejakaan mutta fakta on, että alkoholistit eivät ole keskellä yötä puukon kanssa ryöstelemässä ihmisiä tai tekemässä muitakaan rikoksia. Ne ovat lähes poikkeuksetta narkomaaneja/sekakäyttäjiä jotka sellaista tekevät.

Vierailija
33/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi addiktoitua mutta juoppojen ja narkomaanien joukossa on hyvin runsaasti ilkeitä ja itsekkäitä henkilöitä. Välinpitämättömyys nostaa riskiä.

Vierailija
34/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään ymmärrä miksi hait tollaiselle alalle tuolla asenteella. Vaihda vaikka insinööriksi.

En ole ap ja alavalinta oli juurikin tuo, mm. tässä keskustelussa esiin tulleista syistä. Jotka mielestäni perustelin riittävän kattavasti.

Vierailija
35/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ärsytä se että tuhoavat oman elämänsä. Ihan itse ovat sen aloittaneet ja kukaan ei ole tullut väkisin tökkäämään neulaa heidän käteen tai heittämään pillereitä suuhun. Sensijaan eniten ärsyttää siitä seuraavat lieveilmiöt kuten ryöstöt, varastelu ja muutenkin vähäinen kunnioitus yhteiskunnan sääntäjä ja toisten omaisuutta kohtaan. Moni käyttää vanhempiaan taloudellisesti hyväksi kun kaverit lopettaa lainaamisen.

Minuakaan ei ärsyttäisi niin paljoa jos narkomaanit sekoilisivat vain keskenään, mutta kun ei. He tekevät kaikenlaisia rikoksia ja aiheuttavat hölmöilyillään jatkuvaa ärtymystä normaaleissa ihmisissä. En puolustele alkoholistejakaan mutta fakta on, että alkoholistit eivät ole keskellä yötä puukon kanssa ryöstelemässä ihmisiä tai tekemässä muitakaan rikoksia. Ne ovat lähes poikkeuksetta narkomaaneja/sekakäyttäjiä jotka sellaista tekevät.

Jos alkoholi maksaisi yhtä paljon kuin Subutex niin alkaisit näkemään alkoholisteja mainitsemissasi puuhissa.

Vierailija
36/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te tuhositte minun elämäni. Te käytitte minua hyväksi lapsena monin tavoin, myös taloudellisesti. Te ette kunnioittaneet minua ettekä tämän yhteiskunnan sääntöjä. Moralisointi on kivaa eikö.

Ai ketkä ”te”? Mitä jos lopettaisit parkumisen ja tekisit jotakin hyödyllistä?

Vierailija
37/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluu: MIKSI vetää kymmenen vuotta subua?!?  Onko se yhteiskunnan vika ja yhteiskunnan vastuulla?  Kunnon hoidot ovat hyvin kalliita ja aina pois jostain muusta.

Siksi että ollaan koukussa. Tietenkään ei yleensä ole yhteiskunnan vika.

Vierailija
38/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun synnyin niin tämä yhteiskunta ja sen ihmiset tekivät kaikkensa sen eteen, että minulla olisi paha olo. Sitten teininä en saanut tuohon minuun istutettuun pahaan olooni lääkettä vaan ehdotettiin tyyliin liikuntaa. Joo... ei auta. Sitten tulikin päihteet kuvioon jotka kyllä veivät sen pahan olon pois, mutta toivat omat ongelmansa. No nekin lopetin, mutta se paha olo on edelleen jonka te minuun lapsena istutitte. Edelleenkään ette anna minulle sitä lääkettä jota tarvitsisin. Kaiken huipuksi kehtaatte minua syyllistää. Ilman teidän tekoja minulla tuskin olisi ikinä ollut tarvetta lievittää pahaa oloa jonka te minulle olette luoneet. Stanan sadistit.

Voi kyynel. Ihan varmasti on KOKO SUOMEN JA MAAILMAN HISTORIAN EPÄREILUIN JA IKÄVIN ELÄMÄNTARINA sinulla…

Tyypillistä paskahousuisen narsistin itkua.

Vierailija
39/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tulee vaan hakemaan vähän lääkerespoja ja keräämään painoa sinne teidän hoiviin ja jatkaa samaa rataa jälkeenpäin, ihan tietoisesti. Osa haluaisi irti, mutteivät vain tule kykenemään siihen, pitkäaikaisesti. Sitten on se pienen pieni osa, joka oikeasti haluaa kuiville, joita teidän pitäs oppia tunnistamaan.

Vierailija
40/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te tuhositte minun elämäni. Te käytitte minua hyväksi lapsena monin tavoin, myös taloudellisesti. Te ette kunnioittaneet minua ettekä tämän yhteiskunnan sääntöjä. Moralisointi on kivaa eikö.

Ai ketkä ”te”? Mitä jos lopettaisit parkumisen ja tekisit jotakin hyödyllistä?

Mitäs jos sinä mulkku antaisit minulle tarvitsemani lääkkeet sekä terapeutin jossa voisin käsitellä niitä lukuisia traumoja jotka te ihmiset minulle lapsena aiheutitte?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi