Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelen sosiaalialaa ja minua ärsyttää narkomaanit, jotka eivät tee mitään sen eteen, että pääsisivät kuiville

Vierailija
03.01.2022 |

Mutta ehkä kamapäissään on kiva olla?

Kommentit (136)

Vierailija
1/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele vähän lisää niin opit senkin, että addiktiot eivät ole tahdosta riippuvaisia asioita vaan sairauksia.

Vierailija
2/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan lopeta kuin omasta aidosta ja oikeasta päätöksestään tuollaisten käytön. Oma motivaatio siis kaiken a ja o.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele vähän lisää niin opit senkin, että addiktiot eivät ole tahdosta riippuvaisia asioita vaan sairauksia.

Kun elät vähän pidempään, ymmärrät paremmin sen, miten perustavanlaatuisella tavalla idioottimainen tämä lausuntosi on.

Vierailija
4/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä itse vaikka subua 10 vuotta ja katso sitten että onko helppoa vaan päättää lopettaa.

Vierailija
5/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä paikassa, jos toisten sairaudet ja sen ilmenemismuodot noin ärsyttävät. On hölmöä odottaa rationaalista ajattelua ja käytöstä ihmiseltä, joka on addikti ja jonka aivot ovat aineista sekaisin. 

Vierailija
6/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs hyvä ajatuskoe on laajentaa nykyhetken käsitettä esim kolmen sukupolven mittaiseksi, ja katsoa mistä kana pissii.

Tällaista blokkia voi sitten siirrellä erilaisiin aikoihin ja teknologisiin kehitysvaiheisiin, etsiä oleelliset analogiat ja syysuhteiden säikeet. Voipi olla niin, että tämä alko- ja huumenarkkaus rupeavat näyttämään vähän erilaisilta.

Toki, sellainen on vaikeaa. ”Ajattelu sattuu päähän”.

Vierailija
7/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedä itse vaikka subua 10 vuotta ja katso sitten että onko helppoa vaan päättää lopettaa.

Mitäs jos en vedäkään, ja sen sijaan ohjaan itseni ihan muille vesille?

Oliko kuinka paljon omasta tahdosta kiinni?

Vierailija
8/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät ole saaneet kannustusta ja uskoa itseenä kasvatuksessaan. Mutta toki empatiakyvyttömänä on kiva olla siinä iässä ja asemassa, kun maailma näyttää vielä mustavalkoiselta.

Vierailija
9/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kymmenen vuotta sitten niiden päitä vaan siliteltiin ja olivat sossujen lempilapsia.

Edes uudisasukas ei ollut yhtä suosittu. Kaiken saivat ja enemmän mitä osasivatkaan sossun luukulla pyytää.

Vierailija
10/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi hyysätä työkseni. Yhdistä vielä uskonnollinen vakaumus, kutsumustyö ja sosiaaliala niin saat hyysätä itsesi henkihieveriin asti. Niin kauan kun olet opiskelija, et voi hiiskahtaa epäkohdista ilman, että se vaikuttaisi arviointiisi.

Vierailija
11/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He eivät ole saaneet kannustusta ja uskoa itseenä kasvatuksessaan. Mutta toki empatiakyvyttömänä on kiva olla siinä iässä ja asemassa, kun maailma näyttää vielä mustavalkoiselta.

Sinä se et sitten tiedä mistään mitään. Plus tuolla logiikalla nistejä joko pitäisi olla paaaaljon enemmän tai sitten todella moni ihminen olisi oikeutettu ties minkälaiseen yhteiskunnan erikois-kainalosauvaan.

Nistit ja alkkikset ovat suurin piirtein kahta laatua:

1) valittavia narsisteja

2) uhoavia narsisteja

Molemmat laadut aiheuttavat suunnatonta pahoinvointia ympärilleen.

Vierailija
12/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut valita eri ala, kun on niin vaikeaa ymmärtää ettei kaikki ole samanlaisia kuin sinä.

Vierailija
13/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis, ymmärrätkö nyt itse sen, missä kohdassa meni vikaan ja mitä sinun olisi tullut tehdä - VAAN ET TEHNYT JA NYT RUIKUTAT?

Vierailija
14/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Noiden lisäksi ärsyttää muut huono-osaiset, jotka eivät yritä ryhdistäytyä. Oleskelevat ja maleksivat päämäärättömästi eivätkä ole oman elämänsä ruorissa.

Vierailija
15/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa, ongelma ratkaistu.

Vierailija
16/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut valita eri ala, kun on niin vaikeaa ymmärtää ettei kaikki ole samanlaisia kuin sinä.

Niin…pidän eräänä ihmisyyden oletusarvona mm sitä, että jos päätetään narkata, kannetaan vastuu omasta perseilystä.

Vastaavasti ryöstelevä, murhaava tai vaikkapa lapsia väkisinmakaava ihminen ei nyt ihan erityistä huomiota, kemiallisen sterilisaation ohella, mielestäni yhteiskunnalta kaipaa.

Monessa muussa asiassa erot ovat varsin ok. Oikeastaan kaikissa muissa asioissa.

Vierailija
17/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ärsytä se että tuhoavat oman elämänsä. Ihan itse ovat sen aloittaneet ja kukaan ei ole tullut väkisin tökkäämään neulaa heidän käteen tai heittämään pillereitä suuhun. Sensijaan eniten ärsyttää siitä seuraavat lieveilmiöt kuten ryöstöt, varastelu ja muutenkin vähäinen kunnioitus yhteiskunnan sääntäjä ja toisten omaisuutta kohtaan. Moni käyttää vanhempiaan taloudellisesti hyväksi kun kaverit lopettaa lainaamisen.

Vierailija
18/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ärsytä se että tuhoavat oman elämänsä. Ihan itse ovat sen aloittaneet ja kukaan ei ole tullut väkisin tökkäämään neulaa heidän käteen tai heittämään pillereitä suuhun. Sensijaan eniten ärsyttää siitä seuraavat lieveilmiöt kuten ryöstöt, varastelu ja muutenkin vähäinen kunnioitus yhteiskunnan sääntäjä ja toisten omaisuutta kohtaan. Moni käyttää vanhempiaan taloudellisesti hyväksi kun kaverit lopettaa lainaamisen.

Ovat katsos uhreja sekä palleroita. Pakkotyöhön tai sianrehuksi.

Vierailija
19/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki täysijärkiset tietävät, että addiktio on käytännössä sairaus. Siihen ei tarvita ylimääräistä opiskelua. Täysijärkiset tietävät myös, että suurin osa narkkareista on itse aiheuttanut addiktionsa. Hyvin harvalle on väkisin aineita tungettu.

Vierailija
20/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä paikassa, jos toisten sairaudet ja sen ilmenemismuodot noin ärsyttävät. On hölmöä odottaa rationaalista ajattelua ja käytöstä ihmiseltä, joka on addikti ja jonka aivot ovat aineista sekaisin. 

On se nyt kumma, jos epäluotettavat ja itsekeskeiset narkomaanit eivät saisi ärsyttää. Mistä alkaen tunne-elämä on kielletty?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan