Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun lapsi sai verenmyrkytyksen

Vierailija
12.04.2025 |

Kamala viikko takana. Kaikki lähti köksän tunnilla tulleesta haavasta. Eteni parissa päivässä kovaan horkkamaiseen kuumeeseen ja siitä sairaalaan. Vaikka pahin on jo ohi, huoli on valtava... Onko linjoilla muita saman kokeneita?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia haavan hoito on tärkeää

Vierailija
2/20 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se haava koulussa oli puhdistettu ja kotonakin tietty yritin muistuttaa, mutta jostain se bakteeri sinne pääsi. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tuli

Vierailija
4/20 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen satu sitten siellä. Mitä nää trollit saa näistä älyvapaista jutuistansa...

Vierailija
5/20 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä oireista huomasit, että hänellä on verenmyrkytys? 

6/20 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä oli onni pelissä ja toimitte oikein.

Antibiooteille vastustuskykyisten bakteerien määrä lisääntyy koko ajan. Haavan tulehtuminen kannattaa siksi ottaa vakavasti, sillä tulevaisuudessa haavakuume eli verenmyrkytys alkaa taas näkyä kuolemansyynä tilastoissa.  

M60

Vierailija
7/20 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa mietin, että miten tuttu terve keski-ikäinen mies on päässyt kuolemaan verenmyrkytykseen... käy se käy noinkin.

Vierailija
8/20 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se haava koulussa oli puhdistettu ja kotonakin tietty yritin muistuttaa, mutta jostain se bakteeri sinne pääsi. Ap

Yleensä, ku yrittää muistaa sen sijaan, että muistaa niin tuppaa käymään noin.

Vierailija
9/20 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta "Eteni parissa päivässä kovaan horkkamaiseen kuumeeseen ". Kun tuon yhdistää tulehtuneeseen haavaan niin lääkäri huomaa mistä on kyse.

Vierailija
10/20 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta "Eteni parissa päivässä kovaan horkkamaiseen kuumeeseen ". Kun tuon yhdistää tulehtuneeseen haavaan niin lääkäri huomaa mistä on kyse.

Joo. Tuo kova horkkamainen kuume ja hänen vointi heikkeni nopeasti. Hänellä oli ihan silminnähden heikko olo. Kyllä mua vieläkin pelottaa, vaikka nyt on jo paljon parempi olo hänellä. Ap

Vierailija
11/20 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein.

Vierailija
12/20 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivaa syyllistämistä sieltä... Ei se ole niin helppoa. Mun lapsi on lähes koko ajan menossa ja tekemässä jotakin enkä mä voi olla koko ajan hänen perässään kulkemassa. Kotona ollessa muistutin tuosta, mutta myönnän, että en itse sitä haavaa puhdistanut kertaakaan. Ehkä olisi pitänyt mutta se on nyt myöhäistä. Onneksi lapsi on taas kunnossa. Ap

Vierailija
13/20 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Tuo kova horkkamainen kuume ja hänen vointi heikkeni nopeasti. Hänellä oli ihan silminnähden heikko olo. Kyllä mua vieläkin pelottaa, vaikka nyt on jo paljon parempi olo hänellä. Ap

Oliko se helppo tunnistaa tavallisesta flunssasta?

14/20 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.terveystalo.com/fi/tietopaketit/verenmyrkytys

Tuossa kuvausta oireista. Ongelmana ehkä se, että ihmiset eivät tiedä mitä "horkkamainen kuume" tarkoittaa.

Mutta siis jos yleiskunto romahtaa nopeasti ja kuume on raju niin lääkärissä kannattaa käydä tai ainakin soittas terveysneuvonnan puhelimeen.

M60

Vierailija
15/20 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivaa syyllistämistä sieltä... Ei se ole niin helppoa. Mun lapsi on lähes koko ajan menossa ja tekemässä jotakin enkä mä voi olla koko ajan hänen perässään kulkemassa. Kotona ollessa muistutin tuosta, mutta myönnän, että en itse sitä haavaa puhdistanut kertaakaan. Ehkä olisi pitänyt mutta se on nyt myöhäistä. Onneksi lapsi on taas kunnossa. Ap

Eihän tuollaisia voikaan aavistaa. Ei tule itselläkään kovin paljoa puhdistettua jos haavoja tulee.

Vierailija
16/20 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Justiinsa mietin, että miten tuttu terve keski-ikäinen mies on päässyt kuolemaan verenmyrkytykseen... käy se käy noinkin.

Saattoi käydä niin, että lääkäri ei ottanut sitä tosissaan. Niin pääsi jatkumaan liian pitkään. Tuntemani verenmyrkytykseen kuollut selvisi siitä, mutta kuoli aivoverenvuotoon, joka on tavallinen komplikaatio. (toivottavasti ap ei lue tätä)

Vierailija
17/20 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko se helppo tunnistaa tavallisesta flunssasta?

Flunssassa on flunssan oireita, siis kurkkukipua, yskää, nuhaa.

Vierailija
18/20 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa vakavista bakteeritulehdusista etenee kovalla vauhdilla.

Itsekkin aivokalvontulehduksessa pyöräilin kuumeisena terveysasemalle hakemaan saikkua ja 30min myöhemmin tajuttomana matkalla lanssilla sairaalaan. Edellisenä päivänä oli ollut vain päänsärkyä ja niskajumia

Vierailija
19/20 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti parenee ennalleen.

Vierailija
20/20 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmonen satu sitten siellä. Mitä nää trollit saa näistä älyvapaista jutuistansa...

Mikä tuosta tekee sinun mielestäsi satua ja älyvapaata? On aivan totta, että hyvin pienestä naarmusta voi tulla verenmyrkytys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme