Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teoriani siitä, miksi tasa-arvoista avioliittoa vastustetaan

Vierailija
22.04.2015 |

Uskon, että homoliittojen vastustaminen johtuu siitä, että ihmiset eivät osaa erottaa toisistaan heitä itseään koskevia asioita ja yleisiä asioita, eivätkä pysty irtautumaan omasta kokemuspohjastaan. Eli kun kysytään "pitäisikö homojen saada solmia avioliittoja", vastustaja kuulee vain HOMO ja kiirehtii vastaamaan "en mä ainakaan tykkää homostella, ei!" koska ei oikeastaan edes kuunnellut kysymystä. Oikeammin olisi kysyä niinkuin asia on: "Vastustatko/kannatatko ihmisoikeuksia" tai "Pitäisikö valtion mielestäsi suosia tiettyjä ihmisryhmiä vai ovatko kaikki ihmiset yhtä tasa-arvoisia?" Ilmiö on hieman sama kuin ydinvoiman vastustamisessa: jos kysytään "Vastustatko ydinvoimaa?" niin tottakai jokainen vastustaa mutta asia on todellisuudessa paljon mutkikkaampi koska ydinvoima pitäisi nykyteknologiallla korvata hiilivoimalla joka on ympäristölle, ihmisten terveydelle ja ilmastolle paljon ydinvoimaa haitallisempaa. Eli kyseessä on kysymyksen asettelu.

Kommentit (189)

Vierailija
101/189 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 16:18"]Vastustetaanko myös lähisukulaisten välisiä liittoja ja moniavioisuutta samasta syystä? [/quote]  Serkkuja lähemmiltä sukulaisilta pitäisi vaatia sterilisaatio/vakuutus siitä, ettei tulevat lapset ole biologisia. Nämäkin siis onnistunee, muttei ole homiliittojen tapaan yhtä yksiselitteisesti vain lisättävissä lakiin.

[/quote]

Vaaditaanko steriilisaatiota muissakin tapauksissa, joissa lapsesta ei tulisi välttämättä tervettä? Esim. jos nainen on yli 40v?

Vierailija
102/189 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 10:30"]

Minulle termi avioliitto on samantekevä. En häpeä suuntaumistani eikä minua haittaa jos muut tietäisivät minun olevan liitossa saman sukupuolen edustajan kanssa.

[/quote]

Hyvä juttu, mutta se kuitenkin mahdollistaa syrjinnän - jos kerrot vaikka työhakemuksessa olevasi rek.parisuhteessa, voi homofobinen rekrytoija heittää hakemuksesi samantien mappi Ö:hön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/189 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:35"]

Avioliitto nimenomaan liittyy lähtemättömästi ja juurikin tänäpäivänä uskoon halusit tai et. Avioliitto ei liity mihinkään muuhun kuin uskoon. Uskonasiat ovat ainoa syy miksi koko avioliitto on ylipäänsä olemassa. Jollei Jumalaa olisi olemassa ei meillä olisi avioliittoakaan olemassa.

Mies 77

[/quote]

Miten joku voi olla noin pihalla?

Vierailija
104/189 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naimisiinmeno ihmisoikeus?!

Vierailija
105/189 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:31"]

Ihan oikeasti hei. Suomessa on uskonvapaus, joten ette voi argumentteina käyttää mitään jeesusjuttuja! Avioliitto ei liity nykypäivänä uskontoon, vaikka se jossain satukirjassa mainittaisiinkin

[/quote]

Avioliitto nimenomaan liittyy lähtemättömästi ja juurikin tänäpäivänä uskoon halusit tai et. Avioliitto ei liity mihinkään muuhun kuin uskoon. Uskonasiat ovat ainoa syy miksi koko avioliitto on ylipäänsä olemassa. Jollei Jumalaa olisi olemassa ei meillä olisi avioliittoakaan olemassa.

Mies 77
[/quote]
.........

Vierailija
106/189 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:55"]

Minulle termi avioliitto on samantekevä. En häpeä suuntaumistani eikä minua haittaa jos muut tietäisivät minun olevan liitossa saman sukupuolen edustajan kanssa.

[/quote]

Hyvä juttu, mutta se kuitenkin mahdollistaa syrjinnän - jos kerrot vaikka työhakemuksessa olevasi rek.parisuhteessa, voi homofobinen rekrytoija heittää hakemuksesi samantien mappi Ö:hön.

[/quote]

Olen tietoinen asiasta. Mutta ei sekään ole tervettä että muiden vuoksi minun pitäisi peitellä ja häpeillä itseäni. En tosin myöskään tarkoita että pukeutuisin karnevaali-asuihin korostaakseni itseäni. Uskon vakaasti että homo/biseksuaaleilla voi olla hyväkin asema yhteskunnassa joskus tulevaisuudessa. Historiassa on paljon esimerkkejä kulttuureista, joissa homoseksuaalisuus on luonnollinen, toisaalta jopa arvostettu osa elämää. Kuten Antiikin Kreikan Roomassa. Näihin asioihin suhtautuminen riippuu paljolti kulttuurista ja aikakaudesta johon syntyy. 

Vierailija
107/189 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on heteromiehenä ihan sama miten aikuiset vapaaehtoisesti touhuilevat. En keksi mitä haittaa siitä on jos naapurin timo ja jorma tai niina ja outi virallistavat suhteensa? Kunhan eivät lapsiin tai eläimiin sekaannu, mitä en luule tapahtuvan niin siinä touhutkoon.

Tuohan on aivan itsestäänselvyys että aikuisilla on päätösvalta itsensä suhteen. Siinä minkään satuolennon lupia kysellä kun pannaan tai halutaan virallistaa suhde. Mun on tietenkin helppo sanoa kun on suhde jossa on luottamusta. Sitä ei tarvitse kenenkään ulkopuolisen vahvistaa. Mulle riittää kun luotan naiseen ja hän meikäläiseen.

Sitten jos ja kun kaksi samaa sukupuolta olevat haluaa virallistaa, mennä naimisiin. Niin siitä vain mun mielestä. Pervot ajattelee mitä ne tekee. Mä ajattelen sitä että kaksi ihmistä haluaa näyttää muille rakastavansa toisiaan kun menevät naimisiin.

Joskus kun iskee heikko hetki ja/tai vähän pelottaa. Johtuu se sitten krapulasta tai elämän tilanteesta niin onhan se kiva kun peittojen alla joku halaa ja pitää kiinni. Seksiä vähättelemättä vaan ihan siksi että on se mahtavaa kun joku oikeasti välittää ihmisestä.

Vierailija
108/189 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastustan sitä sen takia koska se EI ole tasa-arvoinen. On irvokasta kutsua lakialoitetta tasa-arvoiseksi kun todellisuudessa kyseessä on pelkkä homolaki.
Polygamia sekä lähisukulaisten oikeudet mennä naimisiin on sivuutettu täysin, mutta tämä lienee joillekin käsitys tasa-arvosta. 
Jos laista ei tule oikeasti tasa-arvoista niin sitä ei pidä avata ollenkaan. 

Vierailija
109/189 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Homofobinen? Ööööh?
Ei ole olemassa homofobiaa, sellaista ei lääketiede tunne ja fobiahan on sairaus. 

Vierailija
110/189 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 15:34"]

[/quote]

[/quote]

Homofobinen? Ööööh?
Ei ole olemassa homofobiaa, sellaista ei lääketiede tunne ja fobiahan on sairaus. 

[/quote]

Vakiintunut termi, jonka merkityksen sinä tiedät, mutta kun haluat olla näsäviisas pelleilija nillität tuosta.

Vierailija
111/189 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 09:51"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 09:47"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 09:34"]

Minä en ymmärrä sitä. miksi kaikkia liittoja pitäisi kutsua avioliitoksi.  Jos se tekee räsäsläiset ja soinislaiset ja lestat tyytyväisiksi, eikö voisi jättää avioliitto perinteistä avioliittoa kuvaamaan ja muut ovat sitten nimeltään jotain muuta. Kupongeissa voi aivan hyvin sitten yhdistää kaikki "liittolaiset" yhden ruksin alle, niin ketään ei eritellä liittonsa lajin mukaan.

[/quote]

Alapeukuttajat: kertokaa ihmeessä, miksi näin ei voisi tehdä? Miksi ei voi olal erinimisiä liittoja, jotka rinnastetaan kaikissa urkinnoissa toisiinsa, niin ettei kenenkään vakaumus tai vastaava käy ilmi?

[/quote]

Miksi pitäisi olla sama laki kahdella nimellä sukupuolijakauman mukaan ja sitten vielä erikseen sitä ei tuoda edes ilmi? Onko tuo sinusta järkevää lainsäädäntöä?

[/quote]Rekisteröity parisuhdehan on jo. Ei tarvitse muuta kuin lisätä ne asiat, mitä siitä nyt puuttuu. Mihinkään muuhun ei tarvitse koskea. Nyt jos kaikki ympätään yhteen, pitää koko avioliittolaki rassata uuteen uskoon.
[/quote] Ai ei pidä lakeja hiissata muiden maiden mukaan? No miksi oli niin tärkeää hiissata sitten laki, että homojen välistä liittoa pitää kutsua avioliitoksi? Miksi seksuaalisuus pitää ylipäänsä erotella termin tasolla? (homo ja hetero) Siksi, koska kyse on eri asiasta. Avioliitossa on terminä kysymys yhdeksi tulemisesta. Siitä yhteinen sukunimikin. Lakialoitteen allekirjoitti määrä, joka ei riitä edes Helsingin väkilukuun. Mielipidemittauksia voidaan vekslailla kysymysten asettelulla helpostikin.

Vierailija
112/189 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 08:35"]

Uskon, että homoliittojen vastustaminen johtuu siitä, että ihmiset eivät osaa erottaa toisistaan heitä itseään koskevia asioita ja yleisiä asioita, eivätkä pysty irtautumaan omasta kokemuspohjastaan. Eli kun kysytään "pitäisikö homojen saada solmia avioliittoja", vastustaja kuulee vain HOMO ja kiirehtii vastaamaan "en mä ainakaan tykkää homostella, ei!" koska ei oikeastaan edes kuunnellut kysymystä. Oikeammin olisi kysyä niinkuin asia on: "Vastustatko/kannatatko ihmisoikeuksia" tai "Pitäisikö valtion mielestäsi suosia tiettyjä ihmisryhmiä vai ovatko kaikki ihmiset yhtä tasa-arvoisia?" Ilmiö on hieman sama kuin ydinvoiman vastustamisessa: jos kysytään "Vastustatko ydinvoimaa?" niin tottakai jokainen vastustaa mutta asia on todellisuudessa paljon mutkikkaampi koska ydinvoima pitäisi nykyteknologiallla korvata hiilivoimalla joka on ympäristölle, ihmisten terveydelle ja ilmastolle paljon ydinvoimaa haitallisempaa. Eli kyseessä on kysymyksen asettelu.

[/quote]

Ei kai tasa-arvoista avioliittolakia kukaan vastusta sillä onhan avioliittolaki täysin tasa-arvoinen. Sukupuolineutraalia avioliittolakia vastustetaan ja sitä kuuluukin vastustaa. Tässä ei ole kysymys yhdestä laista vaan mikäli edellämainittu toteutuu niin paljon muitakin lakeja joudutaan muttamaan. Nämä muutokset taas rikkovat mm. sanan ja mielipiteenvapautta enemmistön kohdalla.

Avioliiton alkuperä on Jumalassa, tätä ei pitäisi unohtaa! Homoparit yksinkertaisesti eivät voi muodostaa avioliittoa sellaisena kuin se on tarkoitettu alunperin. Rekisteröiköön parisuhteitaan niin paljon kuin haluavat mutta avioliittoa he eivät voi muodostaa.

Kehittäköön homot itselleen omat homosopimuksensa mutta avioliitto tulee pitään pyhänä ja vain miehen/naisen välisenä. Homon avioliitto on yhtä mahdoton asia kuin saatananpalvojan kuuluminen Jumalan seurakuntaan. Siittä voi napista ja selittää vaikka mitä mutta näin se vain menee...

Mies 77

[/quote]

Vituttaako kun lain muuttumisesta on jo sovittu ja homot tulevat pääsemään avioliittoon, häh häh hää

Vierailija
113/189 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 15:42"]

[/quote]

[/quote]

Homofobinen? Ööööh?

[/quote]

Vakiintunut termi, jonka merkityksen sinä tiedät, mutta kun haluat olla näsäviisas pelleilija nillität tuosta.

[/quote]

Vale se on jolla yritetään demonisoida ihmisiä, jotka eivät jostain syystä pidä homoseksuaalisuutta luonnollisena tai muusta syystä vastustavat sitä. 
Kyseinen termi on lanseerattu yleiseen käyttöön USAn paikallisen Setan toimistolla. 

Vierailija
114/189 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 15:42"]

[/quote]

[/quote]

Homofobinen? Ööööh?

[/quote]

[/quote]

Olen allerginen asperiinille. Onko minulla siis asperiinifobia? 
kuulostaako hieman leimaavalta tuo fobia nimitys? 

Homofobia termin käyttäjillä taitaa itsellään olla kriittisyysfobia. 

Vierailija
115/189 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 10:30"]

[/quote]

[/quote] No voi kuule aika vanhanaikaista ajattelua ja ihan höpö höpöä. Jos noin olisi, niin voisi se homolle potkut antaa jollain syyllä ihan milloin vaan jollakin verukkeella. Itse kannatan avioliittoa miehen ja naisen välille nyt ja aina, ja seksuaaliset mieltymykset ovat asia erikseen. Työhön ottaessa kysyn ainoastaan koska voi aloittaa työt, jos on pätevä.

Vierailija
116/189 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:16"]

Lopettakaa jo. Asia ei millään lailla koske teitä heterot. Keskittykää omiin asioihinne. Älkää edes ajatelko meitä. Antakaa meidän olla rauhassa.

[/quote] Tottakai se koskee. Jos miehen ja naisen välinen liitto ei enää ole miehen ja naisen välinen liitto, niin tottakai tämä koskee meitä.

[/quote]

Miten? Ei se teidän avioliittojanne mihinkään muuta.

[/quote] Tottakai muuttaa, avioliiton merkitys miehen ja naisen välisenä liittona on juuri romutettu.

[/quote]

Kyrpä vittuun on miehen ja naisen välinen liitto. Ei sekään mitään nimiä tarvitse.

Vierailija
117/189 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 10:33"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 10:01"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 08:35"]

[/quote]

Ei kai tasa-arvoista avioliittolakia kukaan vastusta sillä onhan avioliittolaki täysin tasa-arvoinen. Sukupuolineutraalia avioliittolakia vastustetaan ja sitä kuuluukin vastustaa. Tässä ei ole kysymys yhdestä laista vaan mikäli edellämainittu toteutuu niin paljon muitakin lakeja joudutaan muttamaan. Nämä muutokset taas rikkovat mm. sanan ja mielipiteenvapautta enemmistön kohdalla.

Avioliiton alkuperä on Jumalassa, tätä ei pitäisi unohtaa! Homoparit yksinkertaisesti eivät voi muodostaa avioliittoa sellaisena kuin se on tarkoitettu alunperin. Rekisteröiköön parisuhteitaan niin paljon kuin haluavat mutta avioliittoa he eivät voi muodostaa.

Kehittäköön homot itselleen omat homosopimuksensa mutta avioliitto tulee pitään pyhänä ja vain miehen/naisen välisenä. Homon avioliitto on yhtä mahdoton asia kuin saatananpalvojan kuuluminen Jumalan seurakuntaan. Siittä voi napista ja selittää vaikka mitä mutta näin se vain menee...

Mies 77

[/quote]

Ja mitenhän "enemmistön" (taitaa taas olla se kovin hiljainen enemmistö) sanan- ja mielipiteenvapautta poljettaisiin? Äläkä kaiva sitä massaschuhettsin propagandavideota esiin, vaan ihan omin sanoin kerrot, kuin sinun sananvapauttasi rikottaisiin, jos homot saavat mennä naimisiin.

Jumala-argumenttiin vastaan, että Ainoa Oikea ja Todellinen Jumala Mutajumala Pikkiwoki ei ole asettanut mitään tuollaisia sukupuoliehtoja avioliitolle, ja koska kyseessä on Ainoa Oikea ja Todellinen Jumala, menee se sinun keksityn leikkijumalasi ohi.

Laki ei muuten estä saatananpalvojaa kuulumasta kirkkoon. Ja luterilaisessa kirkossahan on julkiateistit olleet seurakuntavaaliehdokkaina.

[/quote]

Ihan vaikka sillä että jos homoavioliitot laillistetaan niin on laitonta olla erimieltä. Tämä rikkoo sananvapautta sekä mielipiteenvapautta. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin perinteisen avioliiton kannattajia ja  Kouluihin tulee opetusta asiasta ja minä en halua omalle lapselleni opetettavan tälläistä. Jos otan lapseni koulusta pois niin "häkki heiluu" Vaikka homoavioliiton kannattajat ovat äänekäs vähemmistö niin he ovat siltikin vähemmistö.

Sinun Jumala-argumenttisi on lähinnä naurettava enkä noin tolkutonta typeryyttä kommentoi enempää. Saatanan palvoja voi kyllä kuulua kirkkoon muttei Jumalan seurakuntaan. Tätä sinun on mahdoton ymmärtää jollei käsite Jumalan seurakunta ole millään tavalla hanskassa.

Mies 77

[/quote]

Kyllä eri mieltä saa olla, kuten kaikista laeista. Älä heittäydy marttyyriksi. Ja niin, kouluissa ei voida alkaa sanomaan että toiset perheet ovat huonompia kuin toiset. Ja nykyisinkin kouluissa opetetaan, että homoseksuaalisuus on ok. Edes uskontotunneilla ei suorilta käsiltä tuomita, vaikka syntisyydestä voidaankin keskustella, puolesta ja vastaan.

Ja mitä siitä tulisikin, kun lapsia voisi ottaa tunnilta milloin milläkin perusteella? Menisi tunnit suureksi tuolileikiksi, kun porukkaa tulee ja menee vanhempien mielivaltaisuuden mukaan.

Minun Jumala-argumenttini on tasan yhtä pätevä kuin sinunkin.

[/quote]

Jos jumala-argumenttisi on tasan yhtä pätevä niin näytä toki sinun jumalasi "raamattu" Eli se että sinun jumalastasi on kirjoitettu tuhansia vuosia ihmiskunnan luomisesta asti. Jeesus on todellinen historian henkilö vaikka sinä et häneen uskoisikaan. Jeesuksen kaltainen "legenda" ei synny tyhjästä ja mainitaanpa hänet ihan rooman historiassakin. Sinun jumala-argumenttisi ei ole millään tavalla verrattavissa Jumalaan josta raamattu kertoo. Naurettavuuden huippu väittämäsi.

Homous on epätervettä seksuaalisuutta ja tähän pitää olla mielipiteen ja sananvapaus. En halua lapsilleni epätervettä homo-oppia kouluissa. Uskonnon opetuksen lapselleen voi kieltää niin ehdottomasti pitäisi voida kieltää myös epäterveen seksuaalisuuden opettaminenkin.

Mies 77

[/quote]

Kirjat ovat kirjoja, myytit ovat myyttejä. Sinun logiikallasi Vishnu on todellinen, koska hänestä on kirjoitettu kauemmin kuin sinun Jeesuksestasi tai Jahvestasi. Pikkiwokin todellisuus ei kiinni materiasta, kuvista ja patsaista, toisinkuin sinun pakanauskosi jumala.

Senkun sanot epäterveeksi. Joku toinen sanoo uskonnollisuutta mielisairaudeksi. Mutta oletko sitä mieltä, että koulussa pitää yhdelle lapselle opettaa toista ja toiselle toista? "No niin Matti, homous on ihan ok. Mutta Pekka muistaa sitten, että homous on sairaus"

Homoudesta opetetaan jo nyt luonnollisena ja on opetettu jo ties kuinka pitkään. Tällä ei ole mitään tekemistä avioliittolain kanssa.

[/quote]

Terävä havainto että kirjat on kirjoja! :) Jeesus ei ole myytti vaan todistetusti historiallinen henkilö. Raamatun Jumalasta on kirjoitettu paljon ennen sinun pikkiwokkeja ja visnuja. Tämä materiaali juurikin todistaa yksinkertaisemmallekin että raamatun tapahtumat ovat todellisia tapahtumia. On suorastaan hämmentävää että kuinka käsi kädessä raamatunhistoria kulkee maailmanhistorian kanssa.

Historiaa kun tutkii pintaa syvemmälle niin on hassua huomata että kaikki epä ja pakanajumalat johtavat juurensa muinaiseen babyloniaan ja silloiseen auringonpalvontaan, vedenpaisumuksen jälkeiseen maailmaan, Nooan jälkeläisiin. Monissa kulttuureissa yhtäläisyys on ilmeinen jopa ihan nimiä myöten. Tämä koskee myös suomen mytologiaa. Siinä ei ole mitään suomalaista vaan lähes suora kopio muinaisesta babyloniasta.

Tutki asioita ihan oikeasti ja ilman ennakkoluuloja. Historia ja tositapahtumat itsessään todistavat raamatun todeksi ja raamatun Jumalan olemassaolon myös todeksi. Tämä tosiasia halutaan kyllä kaikenlaisella vääristelyllä ja valehtelulla peittää mutta oikea tieto löytyy sille joka sitä tosissaan etsii.

Mies 77

[/quote]

Jeesus oli aikansa taikuri, teki silmänkääntötemppuja.

Vierailija
118/189 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 08:45"]

Olet väärässä. Joillakin ihmisillä on sekä moraalia, etiikkaa että vakaumus. Avioliitto ei ole mikään ihmisoikeus vaan miehen ja naisen välinen sitoutunut parisuhde.

[/quote]

Tämä on sinun mielipide. Kohta laki on kanssasi eri mieltä. Minun mielestäni homoliittojen vastustajat on moraalittomampia.

Vierailija
119/189 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 08:35"]

[/quote]

Mies 77

[/quote]

Ja höpön höpön. Avioliitto on ollut olemassa paljon kauemmin kuin mikään uskonto

Vierailija
120/189 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:35"]

Mies 77

[/quote]

Miten joku voi olla noin pihalla?

[/quote]

Mä olen luullut et toi on syntymävuosi mutta se taitaakin olla ikä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan