Pyysin miestä tuomaan persikoita
Pyysin miestä tuomaan persikoita töistä tullessaan, sillä olin itse unohtanut ostaa. Mies toi sitten kaikkia persikoita mitä löysi, koska ei ollut varma mitä piti olla. Nyt on sitten tuoreita persikoita, säilykepersikoita sokeriliemessä ja säilykepersikoita mehussa. Ei se mitään, kyllä nuo kaikki käytettyä tulee ennemmin tai myöhemmin, huvittaa vain vähän. Mites teillä sujuu miehen kauppareissut?
Kommentit (150)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:42"] Meillä miehelle pitää kirjoittaa tarkasti mitä kaupasta pitää tuoda. Muuten saattaa tulla mitä vaan - kaurahiutaleiden sijasta kauramuroja ja kirjopyykin pyykinpesuaineen tilalla villalle ja silkille tarkoitettua pesuainetta :D [/quote] Mistä mies tietää, että kun vaimo pyytää tuomaan pyykinpesuainetta, mitä hän todellisuudessa tarkoittaa? Miehet ei lue ajatuksia. Jos miehesi pyytää sinua tuomaan kaupasta jakoavaimen, niin ymmärrätkö kysymättä, mitä kokoa sen pitää olla? [/quote] mä sanoisin, että mun työkalupakissa on jakoavain jos toinenkin, että ota sieltä.
[/quote]
Aha - samalla tavalla mies voisi sanoa, että alakaapissa on pesupulveri jos toinenkin, ota sieltä.
[/quote]
kuin helvetisti voit jaksaa jankata tästäkin, vaikka tuolla ihan selvällä suomen kielellä sanottiin, että KIRJOPYYKIN PESUAINETTA. Opettele lukemaan ennen kuin tuut tänne vaahtoomaan, vajakki.
[/quote]
Omo, Tend vai mikä merkki? Sattuuko sua kamalasti, kun sun hassunhauska sanailu meni pieleen etkä olekaan niin nokkela kuin luulit?
[/quote]
Voi ziisus, mahtaa sun elämä olla vaikeeta, jos yhdestä pyykkipulveriviestistäkin saat aikaisiksi kilometrin mittaisen vänkäyksen ja elämää suuremman parisuhdekriisin. :D
Tiedoksi: SUN sanailussa ei ole mitään hassunhauskaa, sen enempää kuin mitään viihdyttävää, älykästä tai kuohuttavaakaan. Olet rehellisesti sanottuna vain ja ainoastaan rasittava ja kevyesti säälittävä inisijä.
Silloin harvoin kun mies käy kaupassa niin käy aina juuri näin. Onneksi se usein huvittaa, mutta joskus ärsyttää kyllä tehdä uusi reissu (asutaan aika korvessa).
Pari päivää sitten mies lupasi tarjota jätskit lähikaupasta enkä jaksanut lähteä mukaan. Otan yleensä aina tietyn mehujään, mutta tällä kertaa sanoin että tekispä mieli jotain suklaista, että tuo joku hyvä suklaajätski. No mies toi sen mehujäätelön, tottakai.
En tiedä onko miehet sitten vaan kertakaikkiaan niin yksinkertaisia. Hih.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:11"]Naisilla ei ymmärrys riitä ettei toinen voi tietää naisensa ajatuksia ja tekemisiä, jossei niitä kerro ääneen.
Ihan kuin pienet pikkuvauvat eivät erota itseään muista vauvoista, kaikki alkaa huutaan jos yksi huutaa, tämäkin on naisille liian vaikeaa ymmärtää. :-)
On ne naiset silti söpöjä.
[/quote]
Voi kai siltä puolisolta kysyäkin, jos ei tiedä. Niin meillä tehdään. Jos toinen lähtee yksin kauppaan, ja toinen kirjoittaa kauppalappuub jotain erikoisempaa, varmistetaan, että mitä se nyt oikein haluaa. Jos siis toinen vaikka aikoo leipoa ja haluaa siksi jotain tiettyä. Normaalit päivittäisjutut ostaa ihan oman harkintansa mukaan, ei kyllä saada riitoja aikaan jostain pesuainemerkistä, kuten osa ketjussa ilmeisesti luulee tapahtuvan.
Minun mies toi tänään vanukasta kun pyysin rahkaa :) Sillekin pitää aina tarkasti kuvailla mitä tarkoitan, nyt unohtui tuo kuvailu ja kävi näin, mutta niin rakas höppänä tuo on :)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:39"]Kuvastaa hyvin ap:n parisuhdetta. Mies tuo kaikkea mahdollista että vaimo olisi tyytyväinen. Vaimo halveksii ja haukkuu miehensä AV:lla kun ei osannut täsmänä tuoda juuri oikeaa tuotetta.
Muista näyttää tämä keskustelu miehellesi.
[/quote]
Ei hän halveksinut eikä haukkunut.
Luulen että hän on iloisen suloisen huvittunut.
Voi, voi, kun ne miehet on niin hassuja mussukoita. Ei ne mitään oikein osaa, mutta on se vaan söpöä kun ne yrittää
En kirjoittaisi listaan "persikoita", kirjoittaisin selvästi onko kyse tuoreista tai säilykkeistä. Jos epäselvyyksiä vielä olisi, mies soittaa kaupasta ja kysyy lisäohjeita. Oikeassa elämässä mun mies osaa käydä kaupassa ja minä osaan kirjoittaa kauppalistoja.
On tietenkin hellyttävää ja hassunhauskaa nämä kokemukset, mutta sellaista se elämä on aikuisilla. Kyllä minä kuitenkin osasin nuorenakin käydä kaupassa ja mieheni myös. Yritän ajatella että vitsi ja iloinen juttu tämä aloitus on:).
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:22"]Voi, voi, kun ne miehet on niin hassuja mussukoita. Ei ne mitään oikein osaa, mutta on se vaan söpöä kun ne yrittää
[/quote] Ikävää, että sulla on noin negatiivinen asenne.
Siis onko mun mies jotenkin ainutlaatuinen? Hän osaa itse kauppaan lähtiessään katsoa mitä kaupasta pitää tuoda ja kirjoittaa kauppalistan.
Oikeasti, kirjoitatteko aina miehelle listan valmiiksi?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:52"]
Olin tekemässä teriyakilohta, kun pyysin miestäni kipaisemaan lähikaupassa, ja tuomaan soijaa. Soijakastikkeen sijaan toi kilon soijarouhetta, olisi pitänyt ymmärtää tarkentaa.
[/quote]
Jos lohduttaa, niin minäkin olisin varmaan tuonut. Tai sitten soittanut soijaosastolta ja kysynyt, että haluatko sen soijan rouheena vai palana :D
[/quote]
Samoin minä, ei olisi soijakastike tullut mieleenkään.
Mulle lähinnä tuli hymy huulille kun luin tuon aloituksen. Miehet osaa kyllä olla aika velikultia joskus. :)
Jos hän olikin kaukaa viisas miea ja toi kaikkia kerralla ettei tarvi uudestaan lähteä. :P
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:22"]
Voi, voi, kun ne miehet on niin hassuja mussukoita. Ei ne mitään oikein osaa, mutta on se vaan söpöä kun ne yrittää
[/quote]
Pääasia ja tärkein pointti on se että on ylipäätään mies:)! Sillä näköjään pystyy pätemään joka asiassa, ei ole niin väliä onko hyvä tai huono mies...Ja ennenkuin minua haukutte, olen ollut naimisissa 27v. Mieheni osaa käydä kaupassa:).
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:28"]
Siis onko mun mies jotenkin ainutlaatuinen? Hän osaa itse kauppaan lähtiessään katsoa mitä kaupasta pitää tuoda ja kirjoittaa kauppalistan. Oikeasti, kirjoitatteko aina miehelle listan valmiiksi?
[/quote]
Musta tuntuisi todella oudolta laittaa mies yksin kauppaan, varsinkin jos pitää oikeasti tehdä ruokaostoksia! Siitä syntyisi vuosisadan katastrofi :D Käyn mieluiten yksin.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:28"]Siis onko mun mies jotenkin ainutlaatuinen? Hän osaa itse kauppaan lähtiessään katsoa mitä kaupasta pitää tuoda ja kirjoittaa kauppalistan.
Oikeasti, kirjoitatteko aina miehelle listan valmiiksi?
[/quote]
Ei ole ainutlaatuinen. Noin avuttomia miehiä on vain av-mammoilla tai sitten nämä miehet ovat ennen talvisotaa syntyneitä
Jos pyydän miestä käymään maitokaupassa....ja pyydän samalla pari muutakin asiaa niin kaikki pitää olla listalla. Vaikka vain kolme asiaa. Tyypillinen kauppalista minun miehellä;
Maito x3
Juusto
Leipä
Ja juustohyllyltä tulee puhelu että mitä juustoa....no sitä mitä meillä aina syödään! Luoja, yleensä minä hoidan ruoka ostokset, juuri tämän takia!
En ole koskaan laittanut miehelle kauppalistaa tai edes pyytänyt tuomaan kaupasta mitään. Varmaan siksi, että osaan itse käydä kaupassa ja kykenen ennakoimaan noin 3 päivän ruoka- ja pesuainetarpeen etukäteen. Mies varmaan järkyttyisi todella, jos soittaisin sille, että hae kaupasta persikoita. Eka kysymys olisi, että miksi et itse mene kauppaan ja toinen, että mihin niitä persikoita tarvitset, oikeastiko et voi jättää sitä persikkaruokaa väliin.
Tarvisin yhtä valkosipulin kynttä pastaan. Mies toi kaupasta neljä valkosipulia :--D
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:28"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:52"] Olin tekemässä teriyakilohta, kun pyysin miestäni kipaisemaan lähikaupassa, ja tuomaan soijaa. Soijakastikkeen sijaan toi kilon soijarouhetta, olisi pitänyt ymmärtää tarkentaa. [/quote] Jos lohduttaa, niin minäkin olisin varmaan tuonut. Tai sitten soittanut soijaosastolta ja kysynyt, että haluatko sen soijan rouheena vai palana :D [/quote] Samoin minä, ei olisi soijakastike tullut mieleenkään.
[/quote]
Tämä on selkeästi iästä kiinni. Me 40+ ei edes tajuta mitä on soijarouhe:D. Kikkoman soijalitkupurkki ois ostoskorissa.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:22"]Voi, voi, kun ne miehet on niin hassuja mussukoita. Ei ne mitään oikein osaa, mutta on se vaan söpöä kun ne yrittää
[/quote] Sulla ei taida olla ketään joka tois sulle muroja ja silti joku on kussu niihin.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 21:50"] [quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:42"] Meillä miehelle pitää kirjoittaa tarkasti mitä kaupasta pitää tuoda. Muuten saattaa tulla mitä vaan - kaurahiutaleiden sijasta kauramuroja ja kirjopyykin pyykinpesuaineen tilalla villalle ja silkille tarkoitettua pesuainetta :D [/quote] Mistä mies tietää, että kun vaimo pyytää tuomaan pyykinpesuainetta, mitä hän todellisuudessa tarkoittaa? Miehet ei lue ajatuksia. Jos miehesi pyytää sinua tuomaan kaupasta jakoavaimen, niin ymmärrätkö kysymättä, mitä kokoa sen pitää olla? [/quote] mä sanoisin, että mun työkalupakissa on jakoavain jos toinenkin, että ota sieltä. [/quote] Aha - samalla tavalla mies voisi sanoa, että alakaapissa on pesupulveri jos toinenkin, ota sieltä. [/quote] No miksi mä tarttisin sitä pesupulveria jos sitä on kaapissa?
[/quote]
Koska haluat tiettyä kirjopesuainetta, jota juuri nyt ei ole kaapissasi. Siksi soitat miehelle, että "tuo kaupasta pyykinpesuainetta" yksilöimättä sen tarkemmin, mistä on kyse. Sitten saat itkupotkuraivarin, kun mies ei tajunnut, että tarkoitit ihan tiettyä pesuainetta. Ja osin siksi, että et halua käyttää pulveria vaan nestemäistä pesuainetta, mutta mies ostaa aina jauhetta.
[/quote]
Voi kamala mitä te keuhkoatte täällä mun viattomasta viestistä. Onko täällä joku puolustetaan miehiä -ilta tänään :D Kyse oli siis siitä että unohdin laittaa ylös mitä pesuainetta toivoin. Mies oli tehnyt kummallisen ratkaisun ja ostanut tuota villalle ja silkille tarkoitettua vaikka tietää että meillä ei sellaisia vaatteita juuri ole. Seuraavan kerran toi oikeaa mutta jauhemaista kun yhdessä oltiin sovittu että ostetaan vain nestemäistä kun jauhemainen aina paakkuuntuu :D Kyllä ne pyykit sillä peseytyy enkä ole itkupotkuraivareita vetänyt, korkeintaan hieman huvitti :D