Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 vkoa synnytyksestä tänään ja raskauskilot poissa.

Vierailija
15.04.2015 |

Tiesin kyllä että kilot on lähteneet rivakasti ja kaiken kaikkiaan niitä tulikin vain 8,5 kg. Mutta yllätys oli silti kun tänään menin vaa´alle ensimmäistä kertaa sitten synnytyksen ja nyt tasan siinä lukemassa missä lähdettiinkin n. 9kk sitten (normaali bmi).

Ja en todellakaan ole millään laihiksella tai kyttää syömisiä. Tai kyttään siinä mielessä että syön mahdollisimman paljon terveellistä ja monipuolista sekä ateriavälit max 3h. Maitoa tulee todella paljon, joten mitään muuta syytä tähän en keksi. Myös pitkät jokapäiväiset kävelylenkit viimeisen viikon ajan on edesauttanut toipumista. 

Jälkitarkastus 3 viikon päästä, odotan mielenkiinnolla tuleeko lääkäriltä sanomista, jos liian nopeaa tippuu tästä eteenpäinkin, mutta en kyllä millään viitsis alkaa mättäämään karkkia ja suklaata jotta saisin kilot pidettyä. Siitä en usko vauvalle olevan hyötyä. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No WAU! Aaltoja!

Itse painoin synnytyksen jälkeen 9 kg vähemmän kuin ennen raskautta.

Vierailija
2/15 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä sitten...? Mikä tässä on ongelma tai miksi ylipäätänsä pitää ilmoittaa oma subjektiivinen tila?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi ekassa raskaudessa kaikki 15 kiloa sairaalaan, ei kai se nyt mitenkään kummallista ole. Kotiin päästyä vedin vanhat farkut jalkaan saman tien. Seuraavilla kerroilla näin ei valitettavasti käynytkään. 

Vierailija
4/15 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menny viikko niin oltu jokaisesta alle lähtöpainon. Et ole ap milläänlailla ihmeellinen.

Vierailija
5/15 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:24"]Mulla menny viikko niin oltu jokaisesta alle lähtöpainon. Et ole ap milläänlailla ihmeellinen.
[/quote]ja 10kg alle sen lähtöpainon.

Vierailija
6/15 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap: aloituksessaon ainoastaan lällästilää kaikille teille lässyköille? Minulle on tässä vaiheessa tärkein vauvan ja tietty omakin hyvinvointi ja siinä ei minun ylimääräiset 5kg paina. Kaikki aikanaan ja en tunne mitään paineita vaikka kiloja olisi enemmänkin.

Vierailija
7/15 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko mitalin?

Vierailija
8/15 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on herkkää porukkaa liikenteessä, kannattaisko ottaa vaikka jotain rauhoittavaa jos noin ahdistaa. =)

En millään lailla ajatellutkaan olevan mitenkään erityinen ja ihmeellinen. Minulle itselleni ei aiemmilla kerroilla (2) näin ole käynyt, joten siksipä yllätyin. Ja lähinnä mietinkin tuleeko jotain sanomista lekurilta mahdollisista myrkkymaidoista ym. 

-ap

Vierailija
9/15 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ketään mikään ahdista, ainoastaan ap:n tarkoituksenhakuinen viestintä. Taitaa ahdistus olla siellä päässä. Toi rauhoittavien tarjoaminen on niin noloa, tee itse vaikka muutama kyykkyhyppy jos vaikka lähtis vielä reisistä pari senttiä ja tule sitä sitten tuulettamaan =)

Vierailija
10/15 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaajat on kyllä niin helvetin katkeria ja hyökkääviä aloittajia kohtaan :D 

t. normaalipainossa oleva ja pysyvä vela, näin sivuhuomautuksena vaan havaintoni.

Vierailija
11/15 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:30"]Täällähän on herkkää porukkaa liikenteessä, kannattaisko ottaa vaikka jotain rauhoittavaa jos noin ahdistaa. =)

En millään lailla ajatellutkaan olevan mitenkään erityinen ja ihmeellinen. Minulle itselleni ei aiemmilla kerroilla (2) näin ole käynyt, joten siksipä yllätyin. Ja lähinnä mietinkin tuleeko jotain sanomista lekurilta mahdollisista myrkkymaidoista ym. 

-ap
[/quote]

No ei tule koska ei ole mitenkään tavatonta. Monella jää kilot jo sairaalaan ja toisilla ei tule raskauden aikana kun muutama kilo joista ei tosiaan mitään jää jäljelle. Kivat sulle, mut ei o hehkutuksen arvoista. Jokainen ihminen ja raskaus on erilainen. Sama kun hehkuttaisit et synnytit tietyllä raskausviikolla. Jee. So what. Tätä niinku haen.

Vierailija
12/15 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin jätin ihan mielelläni kilot sairaalaan. Miten ihmeessä jaksoit kanniskella niitä kaksi ylimääräistä viikkoa?

Vierailija
13/15 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mielensäpahoittajia taas liikenteessä. Kaikki aloitukset tällä palstalla väännetään vaikka väkisin jollain tapaa negatiivisiksi, vaikkei niin olisikaan. 

Hieno juttu ap, pääasiahan on että syöt kuitenkin hyvin ja terveellisesti, maitoa tulee ja vauva kasvaa. 

Vierailija
14/15 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat naiset taitavat nykyisin tarkkailla syömisiään raskauden aikana sen verran tarkkaan, että normaalit housut sopivat jo synnäriltä lähtiessä jalkaan. Kilot saavat jäädä laitokselle ja imetys tiputtaa sitten vielä muutamia kiloja alle lähtöpainonkin.

Eikä se maailmanloppu ole, jos pari kiloa tippuu vasta kotona ekojen viikkojen aikana, eihän tämä mikään kilpailu ole, vai mitä ap ; )

Vierailija
15/15 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, Itsellä ei raskauskiloja tullut myöskään kuin 8, mutta vielä on niistä 4 jäljellä. Mitä sitten? Olin siis raskaaksi tullessa normaalipainon alarajoilla, nyt edelleenkin bmi 20 kieppeillä. Synnytyksestä 3kk. En ole yrittänyt laihduttaa minäkään, mutten toisaalta mässäillytkään. Imetys tyssäsi neljän viikon kohdalla, eli siinä lienee syy että paino jämähti tähän.

Hienoa ap että olet hyvässä kunnossa, muista kuitenkin syödä hyvin niin maidon tulo jatkuu! Jos monipuolisesti ja reippaasti syöt, niin en huolisi mistään myrkkymaidoista vaikka se paino vielä vähän tipahtaisikin. Tarvii mitään suklaata tietenkään tieten tahtoen mässäillä :)