Olen päättänyt ottaa ensimmäisen koronarokotteen.
En halua menettää työpaikkaani sillä lainaa on liikaa ja liian pienet lapset.
Päädyin siis pitkällisen harkinnan jälkeen että otan rokotteen ja turvaan työpaikkani tulevaisuudessa.
Ilman rokotepakkoa en olisi koskaan ottanut muutoin rokotetta.
Kommentit (152)
N30 kirjoitti:
Mutta korjaa jos olen väärässä.
Lastensuojelussa on töissä monenlaista ammattiryhmää lähäreistä lähtien. Ja jos yksikkö tarjoaa sijaishuoltoa, niin lasten vaihtuvuus on yleensä hyvin hidasta. Kuten tuossa aiemmin kerroin, työnantaja voi edellyttää rokotusta. Voi olla edellyttämättäkin, jos ei perustetta ole. Etsit vain yksikön, jonka lapset eivät lähtökohtaisesti ole COPD:tä sairastavia syöpäpotilaita, ja jotka ovat pitkäaikaissijoitettuja.
Nyt olen mielestäni tarjonnut sinulle riittävästi tietoa muistakin vaihtoehdoista, kuin rokotealistumisesta. Oletan, että aikuisena ihmisenä osaat jonkin verran etsiä itsekin tietoa, jos vain haluat. Tai sitten menet sille rokotteelle. Sinähän ne elämääsi liittyvät päätökset teet, eikä muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten aiot käydä töissä, jos vammaudut rokotteesta? Vakuutus ei korvaa, koska rokotteet ovat vapaaehtoisia. Ovelasti suunniteltu, eli omalla vastuulla.
En ole nähnyt vielä ketään joka olisi vammautunut rokotteesta tai edes joutunut sairaalahoitoon. Ja minä työskentelen neurologian akuutti osastolla.
Miten voisitkaan tietää kaikki sairaalahoitoon joutuneet? Itse jouduin piikkihaitasta, en tosin neurologian osastolle.
Samaa mietin. Melko tiukka on luotto itseensä, jos uskoo kaiken tietävänsä tuolla akuutti osastolla. Että niin.
Eipä ap kyllä missään vaiheessa edes väittänyt tietävänsä kaikki sairaalahoitoon joutuneet. Hän vain sanoi, ettei tiedä ketään, joka olisi joutunut koronarokotteesta sairaalahoitoon. Nämä ovat kaksi eri asiaa, kuten jokainen normaaliälyinen ihminen tajuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten aiot käydä töissä, jos vammaudut rokotteesta? Vakuutus ei korvaa, koska rokotteet ovat vapaaehtoisia. Ovelasti suunniteltu, eli omalla vastuulla.
En ole nähnyt vielä ketään joka olisi vammautunut rokotteesta tai edes joutunut sairaalahoitoon. Ja minä työskentelen neurologian akuutti osastolla.
Miten voisitkaan tietää kaikki sairaalahoitoon joutuneet? Itse jouduin piikkihaitasta, en tosin neurologian osastolle.
Samaa mietin. Melko tiukka on luotto itseensä, jos uskoo kaiken tietävänsä tuolla akuutti osastolla. Että niin.
Eipä ap kyllä missään vaiheessa edes väittänyt tietävänsä kaikki sairaalahoitoon joutuneet. Hän vain sanoi, ettei tiedä ketään, joka olisi joutunut koronarokotteesta sairaalahoitoon. Nämä ovat kaksi eri asiaa, kuten jokainen normaaliälyinen ihminen tajuaa.
Mutta kyse onkin siitä että olen väärää mieltä asioista niin siksi minun väitetään sanoneen mitä sattuu. Samalla minun pitäisi tietää kaiken myös sosiaalityöstä etc 😂
Vierailija kirjoitti:
N30 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se ollut toinenkin vaihtoehto olemassa. Lomautus ja siitä hetkeksi liiton / Kelan rahoille. Sitten sijaiseksi muualle lomautuksen ajaksi. No, tätä se on kun ei asioista jakseta ottaa selvää.
Lomautus ilman palkkaa. Et ole oikeutettu liiton rahoihin jos et ota rokotetta ja sen vuoksi palkanmaksu keskeytetään. Itse jos irtisanoudut on karenssi. Ja mihin menet sijaiseksi jos sinulla on hoitajan paperit?
Sitten Kelan rahoille, siellä ei diskriminoida. Miksi irtisanoutuisit?
Mitä tulee toiseen kysymykseen, niin etsisit paikan jossa ei olla riskiryhmäläisten kanssa tekemisissä. Vaikka joku pieni lastensuojelun yksikkö. Onhan noita. Mutta ei, helpompi alistua paineen alla ja esittää selityksiä, kuin pitää kiinni periaattestaan. Gotcha.
Tällaisessa tapauksessa Kelakaan ei maksa työttömyyspäivärahaa/työmarkkinatukea. Työttömyysturvalaki on sama kaikille toimijoille. Mutta Kelasta voi toki saada toimeentulotukea, mikäli kriteerit muutoin täyttyvät.
Ongelmaksi näissä asioissa muodostuu se että et voi olla toista mieltä näiden foliohattujen kanssa. Ja vaikka perustelisit väitteesi he vain laittavat silmät kiinni ja syyttävät salaliitoksi.
Sydänkohtaukset ovat nykyään arkipäivää kaikissa vähänkin suuremmissa tapahtumissa.
Vierailija kirjoitti:
Sydänkohtaukset ovat nykyään arkipäivää kaikissa vähänkin suuremmissa tapahtumissa.
Sydänkohtausten määrä on pysynyt vakiona
Olen päättänyt olla ottamatta ensimmäistäkään koronarokotetta.
Paradoxaalisesti, olisi ilmeisesti äärimmäisen valitettavaa jos rokote ehkäisi omikronia,
koska omikron ehkäisee deltaa muttei päinvastoin!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se ollut toinenkin vaihtoehto olemassa. Lomautus ja siitä hetkeksi liiton / Kelan rahoille. Sitten sijaiseksi muualle lomautuksen ajaksi. No, tätä se on kun ei asioista jakseta ottaa selvää.
Lomautus ilman palkkaa. Et ole oikeutettu liiton rahoihin jos et ota rokotetta ja sen vuoksi palkanmaksu keskeytetään. Itse jos irtisanoudut on karenssi. Ja mihin menet sijaiseksi jos sinulla on hoitajan paperit?
Sitten Kelan rahoille, siellä ei diskriminoida. Miksi irtisanoutuisit?
Mitä tulee toiseen kysymykseen, niin etsisit paikan jossa ei olla riskiryhmäläisten kanssa tekemisissä. Vaikka joku pieni lastensuojelun yksikkö. Onhan noita. Mutta ei, helpompi alistua paineen alla ja esittää selityksiä, kuin pitää kiinni periaattestaan. Gotcha.
Tällaisessa tapauksessa Kelakaan ei maksa työttömyyspäivärahaa/työmarkkinatukea. Työttömyysturvalaki on sama kaikille toimijoille. Mutta Kelasta voi toki saada toimeentulotukea, mikäli kriteerit muutoin täyttyvät.
Melko pitkään karenssii joituu kävi miten kävi
Miksi et ole ottanut rokotetta jo aikaisemmin? Etkö pidä koronaa vakavana sairautena?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole ottanut rokotetta jo aikaisemmin? Etkö pidä koronaa vakavana sairautena?
Olen vastannut tuohon jo kaksi kertaa tässä ketjussa
”MIKSI ROKOTE TULI NIIN NOPEASTI? EIKÖ NORMAALISTI ROKOTTEEN TEKEMISEEN KULU VUOSIA?
Nykyinen maailmanlaajuisen epidemian aiheuttanut virus on mieltään SARS-CoV2. Virus on siis yksi SARS-virusten muodoista. Hyvin samanlaista SARS-virusta vastaan oli aiemmin kehitetty rokotteita ja viruksen toimintamekanismit tunnettiin siis pääpiirteittäin. Kun viruksen leviäminen havaittiin, virus myös tunnistettiin nopeasti. Aiemman kehitystyön ja tutkimusten johdosta tutkijat pääsivät heti testaamaan rokotteita virusta vastaan.
Uudet tekniikat nopeuttavat rokotteiden tuottamista. Aiemmin rokotteissa käytettiin heikennettyjä viruksia, joiden viljely vei aikaa. Nyt rokotteet tehdään virusten keinotekoisesti tuotetuista osista. Uudet mRNA-koronarokotteet eli lähetti-mRNA-rokotteet pohjautuvat teknologiaan, jota on kehitetty 1990-luvulta lähtien.”
https://www.essote.fi/koronarokotus/usein-kysyttya/#otsikko14
Hannu Janunen kirjoitti:
Olen päättänyt olla ottamatta ensimmäistäkään koronarokotetta.
No siinäpä olet ottamatta.
Hannu Janunen kirjoitti:
En ota ikinä koronarokotetta.
No älä ota.
Älkää lukeko netistä niitä höpöjuttuja ja uskoko niihin!!!
Te rokotevastaiset yms kirjoitti:
Älkää lukeko netistä niitä höpöjuttuja ja uskoko niihin!!!
Ootte myös naurettavia.
30 vuotias nainen, minkäänlaista hyötyä et tule rokotteesta saamaan, voitettavanasi on pelkästään haittoja.
Taisit vaan taas yrittää olla liian nokkela ja tiätävinäsi.