Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen päättänyt ottaa ensimmäisen koronarokotteen.

N30
02.01.2022 |

En halua menettää työpaikkaani sillä lainaa on liikaa ja liian pienet lapset.
Päädyin siis pitkällisen harkinnan jälkeen että otan rokotteen ja turvaan työpaikkani tulevaisuudessa.

Ilman rokotepakkoa en olisi koskaan ottanut muutoin rokotetta.

Kommentit (152)

Vierailija
81/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi piikki ei riitä mihinkään. Tarvitset neljä. Jatkossa uusi joka kolmas kuukausi. Ehkä 20 piikkiä yhteensä riittää.

Vierailija
82/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aiot käydä töissä, jos vammaudut rokotteesta? Vakuutus ei korvaa, koska rokotteet ovat vapaaehtoisia. Ovelasti suunniteltu, eli omalla vastuulla.

En ole nähnyt vielä ketään joka olisi vammautunut rokotteesta tai edes joutunut sairaalahoitoon. Ja minä työskentelen neurologian akuutti osastolla.

Niinkö? Miksi sitten tilastojen mukaan vuonna 2019 hermostosairauksien vuoksi oli lääkärikäyntejä 163.000 kertaa, kun 2021 marraskuuhun mennessä 330.000 kertaa? Lähde Sampo THL.

Et ole huomannut minkäänlaista lisäystä käyntien määrässä? Oletko ihan varma?

Ei ole näkynyt ainakaan neuron osastoilla. Laita linkki siihen niin vilkaisen.

https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/avopika/pikarap02/summary_kayntisyyt…

Tuolta vaan tutkimaan tilastoja.

Olen eri kuin edellinen kommentoija, mutta muistan jossain aiemmassakin ketjussa nähneeni viittauksen näihin samoihon tilastoihin ja silloin joku asiaan tutustunut kommentoija huomautti, että tautitapausten näennäinen nousu johtui ainoastaan siitä, että iso määrä palveluntarjoajia oli ottanut tämän palvelun vasta viime vuonna käyttöön -> yhtäkkinen ”nousu” tapausmäärissä edellisvuosiin verrattuna. Kertoo taas siitä, että valhe - emävalhe - tilasto, kun ei tiedä mitä lukee.

Onko tälle kunnollista lähdettä? Jokin muukin kuin av-palstan kommentti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aiot käydä töissä, jos vammaudut rokotteesta? Vakuutus ei korvaa, koska rokotteet ovat vapaaehtoisia. Ovelasti suunniteltu, eli omalla vastuulla.

Miten aiot käydä töissä jos kuolet jättämällä rokotteen ottamatta? Elämänkoulussa ei opetettu edes pilkkusääntöjä. 🤣

Lieköhän tod. näköisempää kuolla liikenneonnettomuudessa kuin koronan uhrina?  :0

Vierailija
84/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt vielä ketään joka olisi vammautunut rokotteesta tai edes joutunut sairaalahoitoon. Ja minä työskentelen neurologian akuutti osastolla.

Miten voisitkaan tietää kaikki sairaalahoitoon joutuneet? Itse jouduin piikkihaitasta, en tosin neurologian osastolle.

Samaa mietin. Melko tiukka on luotto itseensä, jos uskoo kaiken tietävänsä tuolla akuutti osastolla. Että niin.

Uskoisin kuitenkin että minulla on näissä asioissa hiukka näkemystä enemmän kuin valtaosalla muista ihmisistä.

Mutta tämä on toki vain minun näkemykseni.

Kerro ihmeessä, että miten voisit tietää kaikki sairaalassa olijat? Sinulla ei ole oikeutta lukea potilastietoja. Itse asiassa minulla ja vierustoverilla epäiltiin muun muassa veritulppaa, mutta kumpikaan meistä ei ollut neurologian osastolla. Eikä tämä keskustelu nyt oikein muutenkaan vakuuttanut. Et usko rokotehaittoihin, mutta hoitajana kuvittelet, että juuri sinä et tarvitse rokotetta.

Ymmärrät varmasti aivoveritulpan ja laskimoveritulpan eron. Toinen joutuu neurolle ja toinen kotiin marevan hoitoon tai tk:hin.

Kannattaisi ensi tietää vähän perusasioita ennen kuin alkaa väittelemään ammattilaisten kanssa.

Ensinnäkin, sinä ihan itse puhuit ensimmäisellä sivulla veritulpista. Ei, en ole hoitaja, mutta oletan, että "ammattilainen" ihan itse osaisi tehdä eron veritulppien välille. Toisekseen, yritin vääntää sinulle rautalangasta jo aiemmin sitä, että sinä et voi tietää kaikkia sairaalassa olijoita, koska sinulla ei ole oikeutta penkoa potilastietoja. Meitä rokotehaittapotilaita on muuallakin kuin juuri siellä sinun osastolla. Ja kolmanneksi, ongelmana on se, että rokotehaittoja ei myönnetä virallisesti. Lääkäri on se, joka keskustelee potilaan kanssa esimerkiksi siitä, onko rokote voinut aiheuttaa oireita. Sairaanhoitajat ovat lääkärien juoksupoikia.

Piti oikein tarkistaa mitä olen ensimmäisellä sivulla kirjoittanut. En ole kirjoittanut siellä veritulpista.

Toiseksi en ole väittänyt tietäväni kaikista potilaista koskaan. Sanoin että mikäli rokotteesta aiheutuu neurologisia oireita tai avh tapauksia niin he tulisivat minun osastolleni töihin.

Kolmanneksi olen se joka istuu lääkärien kanssa työryhmässä jossa käydään kaikki osastolla olevat potilaat läpi ja suunnitellaan heidän hoitoaan sekä arvioidaan moniammatillisesti heidän sairaustapauksiaan.

Veikkaan ettei sinun kannata näistä asioista väitellä minun kanssani jos et halua esiintyä idioottina.

Totta! Se olikin sivulla 2, viesti 35. Mutta ihan vakavasti ottaen, olen todella huolissani, jos olet oikeasti hoitajana. Järkyttävää tietämättömyyttä potilastietojen käsittelystä, rokotehaitoista sekä kuvitelmat siitä, ettei itse sairastu. Lisäksi asenteesi potilaita kohtaan on vähättelevä. Kyllä minä potilaana tiedän mitä keskustelin lääkärin kanssa. Eivät hoitajat ota kantaa esimerkiksi rokotehaittoihin, tuskin saavatkaan ottaa.

Ei millään pahalla, mutta olet vähän pihalla asioista.

Vierailija
85/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa työskentelevänä tietäisit ettei kaikkia tapauksia kirjata rokote- tai koronahaittoina, vaan ne ovat teille akuutti puolella työskenteleville vain aivoverenkiertohäiriöitä jne. Sinä muka hoitajana saisit tietää kaikki syyt tapausten taustalla..

En usko ap:n juttua nyt ollenkaan.

Mitä sä selität 😂😂😂

Älä viitsi enää. Se että luulet akuuttipuolen hoitajien tietävän kaikkien potilaiden oireiden syyt kertoo siitä ettei juttusi voi pitää paikkansa.

Vierailija
86/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä päätös, etenkin kun ap:lla on lapsia. Tuttavani kuoli juuri jouluna koronaan, oli teholla ensin pari viikkoa. Olin tyrmistynyt, kun kuulin, ettei hän ollut ottanut rokotetta. Kolme lasta jäi.

Viime syksynä kuoli yllättävän moni rokottamaton kolmen lapsen äiti koronaan tai sitten kaikki netissä tunsivat saman naisen. Ja nyt jouluna kuoli taas yhden kolmen lapsen äiti rokottamattomuuteensa.

Huonoa tuuria kolmen lapsen äideillä...

Kyseessä on mies. Jos sillä nyt on jotain väliä tässä tragediassa.

Vierailija
87/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa työskentelevänä tietäisit ettei kaikkia tapauksia kirjata rokote- tai koronahaittoina, vaan ne ovat teille akuutti puolella työskenteleville vain aivoverenkiertohäiriöitä jne. Sinä muka hoitajana saisit tietää kaikki syyt tapausten taustalla..

En usko ap:n juttua nyt ollenkaan.

Mitä sä selität 😂😂😂

Älä viitsi enää. Se että luulet akuuttipuolen hoitajien tietävän kaikkien potilaiden oireiden syyt kertoo siitä ettei juttusi voi pitää paikkansa.

Eihän kukaan ole niin edes missään sanonut. Mitä sä yrität seliittää?? Mulla on samanlainen olo kun riitelisin 6-vuotiaan lapseni kanssa.

Vierailija
88/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voisitkaan tietää kaikki sairaalahoitoon joutuneet? Itse jouduin piikkihaitasta, en tosin neurologian osastolle.

Samaa mietin. Melko tiukka on luotto itseensä, jos uskoo kaiken tietävänsä tuolla akuutti osastolla. Että niin.

Uskoisin kuitenkin että minulla on näissä asioissa hiukka näkemystä enemmän kuin valtaosalla muista ihmisistä.

Kerro ihmeessä, että miten voisit tietää kaikki sairaalassa olijat? Sinulla ei ole oikeutta lukea potilastietoja. Itse asiassa minulla ja vierustoverilla epäiltiin muun muassa veritulppaa, mutta kumpikaan meistä ei ollut neurologian osastolla. Eikä tämä keskustelu nyt oikein muutenkaan vakuuttanut. Et usko rokotehaittoihin, mutta hoitajana kuvittelet, että juuri sinä et tarvitse rokotetta.

Ymmärrät varmasti aivoveritulpan ja laskimoveritulpan eron. Toinen joutuu neurolle ja toinen kotiin marevan hoitoon tai tk:hin.

Kannattaisi ensi tietää vähän perusasioita ennen kuin alkaa väittelemään ammattilaisten kanssa.

Ensinnäkin, sinä ihan itse puhuit ensimmäisellä sivulla veritulpista. Ei, en ole hoitaja, mutta oletan, että "ammattilainen" ihan itse osaisi tehdä eron veritulppien välille. Toisekseen, yritin vääntää sinulle rautalangasta jo aiemmin sitä, että sinä et voi tietää kaikkia sairaalassa olijoita, koska sinulla ei ole oikeutta penkoa potilastietoja. Meitä rokotehaittapotilaita on muuallakin kuin juuri siellä sinun osastolla. Ja kolmanneksi, ongelmana on se, että rokotehaittoja ei myönnetä virallisesti. Lääkäri on se, joka keskustelee potilaan kanssa esimerkiksi siitä, onko rokote voinut aiheuttaa oireita. Sairaanhoitajat ovat lääkärien juoksupoikia.

Piti oikein tarkistaa mitä olen ensimmäisellä sivulla kirjoittanut. En ole kirjoittanut siellä veritulpista.

Toiseksi en ole väittänyt tietäväni kaikista potilaista koskaan. Sanoin että mikäli rokotteesta aiheutuu neurologisia oireita tai avh tapauksia niin he tulisivat minun osastolleni töihin.

Kolmanneksi olen se joka istuu lääkärien kanssa työryhmässä jossa käydään kaikki osastolla olevat potilaat läpi ja suunnitellaan heidän hoitoaan sekä arvioidaan moniammatillisesti heidän sairaustapauksiaan.

Veikkaan ettei sinun kannata näistä asioista väitellä minun kanssani jos et halua esiintyä idioottina.

Totta! Se olikin sivulla 2, viesti 35. Mutta ihan vakavasti ottaen, olen todella huolissani, jos olet oikeasti hoitajana. Järkyttävää tietämättömyyttä potilastietojen käsittelystä, rokotehaitoista sekä kuvitelmat siitä, ettei itse sairastu. Lisäksi asenteesi potilaita kohtaan on vähättelevä. Kyllä minä potilaana tiedän mitä keskustelin lääkärin kanssa. Eivät hoitajat ota kantaa esimerkiksi rokotehaittoihin, tuskin saavatkaan ottaa.

Nyt on ihan pakko kysyä, että onko sinulla kaikki kunnossa? Noin niin kuin juuri neurologisesti? Vai väitätkö, että tässä keskustelussa on joku toinen samalla nikillä kuin sinä? Vai unohditko jo tosiaan kaiken mitä aiemmin tänne kommentoit?

Vierailija
89/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota ikinä koronarokotetta.

Vierailija
90/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australian hallitus on myöntänyt vakavat rokotehaitat, n.79 000 ihmistä saamassa korvauksia. Tosin pitää olla otettu yön yli tarkkailuun, muuten ei heru latin latia.

Vierailija
91/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Miksi sitten tilastojen mukaan vuonna 2019 hermostosairauksien vuoksi oli lääkärikäyntejä 163.000 kertaa, kun 2021 marraskuuhun mennessä 330.000 kertaa? Lähde Sampo THL.

Et ole huomannut minkäänlaista lisäystä käyntien määrässä? Oletko ihan varma?

Ei ole näkynyt ainakaan neuron osastoilla. Laita linkki siihen niin vilkaisen.

https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/avopika/pikarap02/summary_kayntisyyt…

Tuolta vaan tutkimaan tilastoja.

Olen eri kuin edellinen kommentoija, mutta muistan jossain aiemmassakin ketjussa nähneeni viittauksen näihin samoihon tilastoihin ja silloin joku asiaan tutustunut kommentoija huomautti, että tautitapausten näennäinen nousu johtui ainoastaan siitä, että iso määrä palveluntarjoajia oli ottanut tämän palvelun vasta viime vuonna käyttöön -> yhtäkkinen ”nousu” tapausmäärissä edellisvuosiin verrattuna. Kertoo taas siitä, että valhe - emävalhe - tilasto, kun ei tiedä mitä lukee.

Onko tälle kunnollista lähdettä? Jokin muukin kuin av-palstan kommentti?

Eiköhän se tuolta sivuilta löydy, kun kaivaa, jos haluaa asialle varmistuksen. Kuten sanoin, en itse tätä kommenttia laittanut.

Vierailija
92/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bidenin trolli, mites siellä Washingtonissa, tuuleeko?

Vierailija
93/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä uhreja sinne tuodakaan.

Mutta kyllä se tieto olisi sinne kiirinyt. Ne vammautuneet ovat vain krokotekriittisten puheissa.

Vierailija
94/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihan selvästi väkeä jotka kuvittelevat tietävänsä terveydenhoidosta, osastojen toiminnasta ja sairaalan tavoista työskennellä enemmän kuin siellä työskentelevät ihmiset.

Sitten heitetään ihan ufo tilastoja ja sanotaan että thl:n sivuilta ovat. Kun tarkistat asiaa niin ei sitten pitäneetkään paikkaansa.

Ootteko te niin vietävissä että uskotte siihen rokotehaittaan niin kovasti että uskotte kaikki vain jotain huuhaa dataa. Sitten kun yrittää kysyä tai kertoa että datasi ei pitänyt paikkaansa laitetaan pää tyynyn alle ja korvat tukkoon eikä uskota virallisia lukuja.

Eikä sekään mua hämmennytä niin mutta se että edelleen kuitenkin uskotaan niitä valheellisen tiedon kertojia vaikka itse todetaan ettei ne edellisetkään datat pitäneet paikkaansa.

Vierailija
95/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt, etten ota ikinä koronarokotetta.

Vierailija
96/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ihan pakko kysyä, että onko sinulla kaikki kunnossa? Noin niin kuin juuri neurologisesti? Vai väitätkö, että tässä keskustelussa on joku toinen samalla nikillä kuin sinä? Vai unohditko jo tosiaan kaiken mitä aiemmin tänne kommentoit?

Jaro nyt nukkumaan. Huomenna on koulupäivä.

Vierailija
97/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ensimmäisiä rokotteita edes enää saa. Saa vain toisia ja kolmansia.

Vierailija
98/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta voi ihan itse käydä avaamassa pdf:n, joissa eritellään Suomessa käytettyjen rokotteiden haitat. Turha väittää ettei niitä ole.

https://www.fimea.fi/tietoa_fimeasta/koronavirus-covid-19-/koronarokott…

Vierailija
99/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N30 kirjoitti:

Täällä on ihan selvästi väkeä jotka kuvittelevat tietävänsä terveydenhoidosta, osastojen toiminnasta ja sairaalan tavoista työskennellä enemmän kuin siellä työskentelevät ihmiset.

Sitten heitetään ihan ufo tilastoja ja sanotaan että thl:n sivuilta ovat. Kun tarkistat asiaa niin ei sitten pitäneetkään paikkaansa.

Ootteko te niin vietävissä että uskotte siihen rokotehaittaan niin kovasti että uskotte kaikki vain jotain huuhaa dataa. Sitten kun yrittää kysyä tai kertoa että datasi ei pitänyt paikkaansa laitetaan pää tyynyn alle ja korvat tukkoon eikä uskota virallisia lukuja.

Eikä sekään mua hämmennytä niin mutta se että edelleen kuitenkin uskotaan niitä valheellisen tiedon kertojia vaikka itse todetaan ettei ne edellisetkään datat pitäneet paikkaansa.

Sinun uskottavuus meni jo ensimmäisellä sivulla. Amkiin sisäänpääsyyn vaaditaan edes jonkinlainen taso. Sinun kommenteissa ei ole edes ainuttakaan pilkkua, joten amkista valmistuminen on kertakaikkisesti mahdotonta. Miksi ihmeessä et ottanut jo aiemmin rokotetta? "Hoitajana" sinun tulisi olla lääketieteen puolella. Nyt olet yhtäkkiä päättänytkin ottaa rokotteen ja jankutat, ettei rokotehaittoja ole. Trolli mikä trolli, mutta miksi?

Vierailija
100/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N30 kirjoitti:

Mä laskin asian näin:

Neurolla meillä on ollut tasaisesti koronan sairastaneita joille on jäänyt neurologisia haittoja sairaudesta.

Rokotteista ei ole ollut potilaita vaikka niin sanotaan että he saavat pahoja neurologisia vammoja ja haittoja rokotteesta. Lisäksi veritulppapotilaat tulisivat meidän osastolle mikäli joku olisi rokotteesta sellaisen saanut. Ei ole näkynyt rokotteen aiheuttamia avh eikä ich potilaita. Ei ole näkynyt kyllä muitakaan rokotehaittapotilaita.

Itse en ottaisi rokotetta koska en koe tarvitsevani sitä. Mutta nyt joudun sen ottamaan ainoastaan pitämällä itseni töissä.

Itse kirjoitin näin kuten tässä edellä on lainattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän