Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen päättänyt ottaa ensimmäisen koronarokotteen.

N30
02.01.2022 |

En halua menettää työpaikkaani sillä lainaa on liikaa ja liian pienet lapset.
Päädyin siis pitkällisen harkinnan jälkeen että otan rokotteen ja turvaan työpaikkani tulevaisuudessa.

Ilman rokotepakkoa en olisi koskaan ottanut muutoin rokotetta.

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aiot käydä töissä, jos vammaudut rokotteesta? Vakuutus ei korvaa, koska rokotteet ovat vapaaehtoisia. Ovelasti suunniteltu, eli omalla vastuulla.

En ole nähnyt vielä ketään joka olisi vammautunut rokotteesta tai edes joutunut sairaalahoitoon. Ja minä työskentelen neurologian akuutti osastolla.

Miten voisitkaan tietää kaikki sairaalahoitoon joutuneet? Itse jouduin piikkihaitasta, en tosin neurologian osastolle.

Samaa mietin. Melko tiukka on luotto itseensä, jos uskoo kaiken tietävänsä tuolla akuutti osastolla. Että niin.

Uskoisin kuitenkin että minulla on näissä asioissa hiukka näkemystä enemmän kuin valtaosalla muista ihmisistä.

Mutta tämä on toki vain minun näkemykseni.

Vierailija
42/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on. Nyt on kyseessä pademia eli koko palloa koskeva asia. Jo olet tähän mennessä välttynyt tartunnalat niin onneksi olkoon. Tuskin kuitenkaan vaan olet sen jo sairastanut oireettomana. Ensimmäisen rokotuksen pitäisi aiheuttaa mahdollisimman paljon oireita. Silloin kehosi reagoi virukseen ja voi luottavaisin mielin elää. Jos taas et siihen reagoi olet sen jo sairastanut sillä rokotteessa on vaaratonta virusta joka ei leviä. Jos on pienet lapset niin ennemmin sinä menehdyt tautiin kuin rokotteeseen. Eli ajattele edes lapsiasi ja usko viranomaisiin vaikka onkin totta että lääkeyhtiöt tekevät nyt tiliä porvareiden malliin köyhimpien hädällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös heillä pitänyt olla pahoja neurologisia oireita? Näin ainakin on väitetty.

Työskentelen akuutilla neuron osastolla johon he tulisivat jos sellaisia tulisi. Yleensäkin neurolle tulee potilaiksi kaikki haasteelliset ja epäselvät tapaukset.

Diagnosoidaan ahdistukseksi ja lähetetään potilas kotiin.

Vierailija
44/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muuten sellainen olo kun luin näitä kommentteja että jotkut teistä luulee tietävänsä nämä asiat paremmin kuin minä. Luulisin että minulla on asiasta vähän enemmän tartuntapintaa kuin melko isolla osalla väestöstä. Näin ainakin luulisin.

Miksi teillä on tarve yrittää kieltää sitä mitä minä näen yhdellä Suomen suurimmalla keskussairaalalla? Jos olisi rokotteesta tulleita neurologisia oireita tai avh tapauksia ne tulisivat ensimmäisenä juuri minun osastolleni. Ja niitä nyt vain ei ole tullut.

Vierailija
45/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aiot käydä töissä, jos vammaudut rokotteesta? Vakuutus ei korvaa, koska rokotteet ovat vapaaehtoisia. Ovelasti suunniteltu, eli omalla vastuulla.

En ole nähnyt vielä ketään joka olisi vammautunut rokotteesta tai edes joutunut sairaalahoitoon. Ja minä työskentelen neurologian akuutti osastolla.

Niinkö? Miksi sitten tilastojen mukaan vuonna 2019 hermostosairauksien vuoksi oli lääkärikäyntejä 163.000 kertaa, kun 2021 marraskuuhun mennessä 330.000 kertaa? Lähde Sampo THL.

Et ole huomannut minkäänlaista lisäystä käyntien määrässä? Oletko ihan varma?

Ei ole näkynyt ainakaan neuron osastoilla. Laita linkki siihen niin vilkaisen.

https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/avopika/pikarap02/summary_kayntisyyt…

Tuolta vaan tutkimaan tilastoja.

Vierailija
46/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan JÄRJETÖNTÄ että "rokote" otetaan että saadaan pitää työpaikka ja päästään leffaan ja ravintolaan syömään, ei sen takia että koetaan että tästä olisi lääketieteellisesti mitään hyötyä. Tämä touhu on aivan PÄÄTÖNTÄ. Tämä kiristys ja vapauksien ja oikeuksien eväys vie viimeisenkin luottamuksen.

Vierailija
47/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N30 kirjoitti:

Tuli muuten sellainen olo kun luin näitä kommentteja että jotkut teistä luulee tietävänsä nämä asiat paremmin kuin minä. Luulisin että minulla on asiasta vähän enemmän tartuntapintaa kuin melko isolla osalla väestöstä. Näin ainakin luulisin.

Miksi teillä on tarve yrittää kieltää sitä mitä minä näen yhdellä Suomen suurimmalla keskussairaalalla? Jos olisi rokotteesta tulleita neurologisia oireita tai avh tapauksia ne tulisivat ensimmäisenä juuri minun osastolleni. Ja niitä nyt vain ei ole tullut.

Ok. Mutta miksi ihmeessä tuolla näkemyksellä ja työkokemuksella et ottanut rokotetta jo aiemmin?

Vierailija
48/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Miksi sitten tilastojen mukaan vuonna 2019 hermostosairauksien vuoksi oli lääkärikäyntejä 163.000 kertaa, kun 2021 marraskuuhun mennessä 330.000 kertaa? Lähde Sampo THL.

Eo tuolta saa mitään vertailupohjaa väitteellesi. Avaatko vähän.

Vierailija
49/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden ehdin olla alalla. Ensi keväällä sitten taas yhteishakuun alaa vaihtamaan. Surullista, että itsemääräämisoikeus on poistumassa länsimaista.

T. 29v Eh/Sh

Vierailija
50/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuolet Koronaan niin saat lopputilin. Kannatti ottaa se rokote, parantaa mahdollisuuksia elää vanhaksi.

Entä jos kuolee rokotukseen? Mitä sitten saa?

Vierailija
51/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siihen valvontapassiin vaadita jo kolme koronarokotetta. Jos joudun ottamaan nuo pakkorokotukset, että voin käydä töissä, niin siinähän tulee ainakin puolen vuoden joutoaika, ennen kuin on ensimmäiset kolme saatuna. Ja niitähän tarvitaan sitten lisää noin kolmen neljän kuukauden välein että valvontapassi pysyy voimassa. Terveyden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. En ole ollut baareissa viihtyvää tyyppiä, mutta jos joudun ottamaan nuo koronarokotukset, niin sitten voisinkin alkaa käymään baarissa vaikka joka päivä.

Vierailija
52/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä päätös, etenkin kun ap:lla on lapsia. Tuttavani kuoli juuri jouluna koronaan, oli teholla ensin pari viikkoa. Olin tyrmistynyt, kun kuulin, ettei hän ollut ottanut rokotetta. Kolme lasta jäi.

Ihanko totta? Pahoittelut. Mutta kylläpä on ollut huono tuuri, että juuri sinun tuttavasi kuoli jouluna, kun THL:n tilastojen mukaan 24.12., 25.12. kumpanakin päivänä Suomessa menehtyi vain yksi henkilö koronaan.

Vierailija
53/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N30 kirjoitti:

Rokotekriittiset eivät usko, vaikka näkisivät asiat omin silmin. Denialismi on niin syvällä ajattelussa. Uskotaan enemmin jotain hörhöä, joka postailee muka-tiedettä jollekin YouTube-kanavalle. Minkäs teet, jos joku ei näe tarpeelliseksi suojella itseään/läheisiään.

Vierailija
54/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voisitkaan tietää kaikki sairaalahoitoon joutuneet? Itse jouduin piikkihaitasta, en tosin neurologian osastolle.

Samaa mietin. Melko tiukka on luotto itseensä, jos uskoo kaiken tietävänsä tuolla akuutti osastolla. Että niin.

Uskoisin kuitenkin että minulla on näissä asioissa hiukka näkemystä enemmän kuin valtaosalla muista ihmisistä.

Kerro ihmeessä, että miten voisit tietää kaikki sairaalassa olijat? Sinulla ei ole oikeutta lukea potilastietoja. Itse asiassa minulla ja vierustoverilla epäiltiin muun muassa veritulppaa, mutta kumpikaan meistä ei ollut neurologian osastolla. Eikä tämä keskustelu nyt oikein muutenkaan vakuuttanut. Et usko rokotehaittoihin, mutta hoitajana kuvittelet, että juuri sinä et tarvitse rokotetta.

Vierailija
55/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siihen valvontapassiin vaadita jo kolme koronarokotetta. Jos joudun ottamaan nuo pakkorokotukset, että voin käydä töissä, niin siinähän tulee ainakin puolen vuoden joutoaika, ennen kuin on ensimmäiset kolme saatuna. Ja niitähän tarvitaan sitten lisää noin kolmen neljän kuukauden välein että valvontapassi pysyy voimassa. Terveyden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. En ole ollut baareissa viihtyvää tyyppiä, mutta jos joudun ottamaan nuo koronarokotukset, niin sitten voisinkin alkaa käymään baarissa vaikka joka päivä.

Kaksi riittää. Tarkistin asian ja kolmannen saa ottaa vasta 5kk:n päästä, mutta passi pysyy vihreänä 6kk toisen rokotteen jälkeen.

Vierailija
56/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä päätös, etenkin kun ap:lla on lapsia. Tuttavani kuoli juuri jouluna koronaan, oli teholla ensin pari viikkoa. Olin tyrmistynyt, kun kuulin, ettei hän ollut ottanut rokotetta. Kolme lasta jäi.

Ihanko totta? Pahoittelut. Mutta kylläpä on ollut huono tuuri, että juuri sinun tuttavasi kuoli jouluna, kun THL:n tilastojen mukaan 24.12., 25.12. kumpanakin päivänä Suomessa menehtyi vain yksi henkilö koronaan.

Kyllä, perheellä oli aika ikävä joulu. Kuulin itse tapahtuneesta Tapaninpäivänä.

Vierailija
57/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ihmeessä, että miten voisit tietää kaikki sairaalassa olijat? Sinulla ei ole oikeutta lukea potilastietoja. Itse asiassa minulla ja vierustoverilla epäiltiin muun muassa veritulppaa, mutta kumpikaan meistä ei ollut neurologian osastolla. Eikä tämä keskustelu nyt oikein muutenkaan vakuuttanut. Et usko rokotehaittoihin, mutta hoitajana kuvittelet, että juuri sinä et tarvitse rokotetta.

Ymmärrät varmasti aivoveritulpan ja laskimoveritulpan eron. Toinen joutuu neurolle ja toinen kotiin marevan hoitoon tai tk:hin.

Kannattaisi ensi tietää vähän perusasioita ennen kuin alkaa väittelemään ammattilaisten kanssa.

Vierailija
58/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itseasiassa mitä luulisit onko minulla oikeutta lukea potilastietoja kun ne sinne joudun kirjoittamaankin 😂

Vierailija
59/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kuolet Koronaan niin saat lopputilin. Kannatti ottaa se rokote, parantaa mahdollisuuksia elää vanhaksi.

Entä jos kuolee rokotukseen? Mitä sitten saa?

Suomessa on kuollut kaksi ihmistä rokotukseen. Siitä voi laskeskella todennäköisyyksiä.

Niitä muita ei ole kerrottu. Siinä sulle todennäköisyyttä.

Eikä se sittenkään ole kivaa sille jonka kohdalle se osuu.

Vierailija
60/152 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2019 "hermosto" käyntisyyn kohdalla on 17 273 käyntiä terveydenhuollossa

Vuonna 2021 samaisen "hermosto" käyntisyyn kohdalla on 11 642 käyntiä.

Mistä sait omat lukusi?

-ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme