Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat mokanne ruokaa laittaessa?

Vierailija
21.04.2015 |

Mä halusin viime vuonna tehdä siskoni rippijuhliin sellaisen täytekakun, jossa ei ollut perus banaani-mansikkahillo-täytettä appelsiinimehupohjien välissä. Mä sitten ostin omasta mielestäni fiinit ainekset ja aloin leipoa. Pohja onnistui omasta mielestäni ihan hyvin, mutta kun mun piti se kolmeen osaan leikata, kaikki meni pieleen. Ensimmäisestä osasta tuli hyvin ohut ja siitä puuttui iso osa. Kaksi muuta pohjaa sitten olivat hirmu paksut. Kostutin pohjat espressolla ja kerman maustoin suklaajauheella sekä sokerilla. Kakun väliin tuli karamellisoituja appelsiineja sekä paksua nutellamoussea. Lopputulos oli hirveä: liian löysä kerma valui tarjoilulautaselle viiston pohjan päältä vetäen mukanaan appelsiininpaloja. Olin myös kostuttanut kakkua liikaa, joten pohja oli kuin vedessä lillunut pesusieni. Maku oli kuitenkin ihan okei, mutta enhän mä sitä juhlissa voinut tarjota! Onneksi äiti pelasti tämän toivottoman leipurin valmistamalla tavallisen mansikkatäytekakun...

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin itselleni aamupuurot myslistä. Alkoi epäilyttää vasta, kun toisen kerran sattui rusina lusikkaan. Kyllä, vasta toisen kerran! Takana 6 kk vauva-arkea sekä puuro-ja mysliainekset vierekkäin saman laisissa lasipurkeissa pöydällä. Ihan hyvää se silti oli.

Vierailija
62/96 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasta siitä mokkapalasta tuli protskujauheella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tiikerikakkua, mutta unohdin jauhot taikinasta. Huomasin asian, kun olin laittamassa vuokaa uuniin ja ihmettelin, että miten taikinaa näyttäisi olevan niin vähän. Saihan ne jauhot sitten vielä lisättyä, mutta se oli kyllä sitten tiikeriraitojen menoa, lopputulos oli ihan vaan vaaleanruskea kakku. 

Vierailija
64/96 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös sulattanut pakastepullaa täydellä teholla. 3 min se kerkesi pyöriä, savu ja haju oli järkyttävät! Mikro piti heittää menemään, ei siitä saanut puhdasta enään, joka kerta kun oven avasi se haju pöllähti :D

Vierailija
65/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viipaloin paprikaa suoraan lihakeittoon ja viilsin sormestani pienen palan irti, joka tippui sinne soppaan. En kyllä tiedä kuka perheestämme on päässyt ihmislihan makuun. :piruhymiö:

Vierailija
66/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 19:21"]

Viipaloin paprikaa suoraan lihakeittoon ja viilsin sormestani pienen palan irti, joka tippui sinne soppaan. En kyllä tiedä kuka perheestämme on päässyt ihmislihan makuun. :piruhymiö:

[/quote]

Kudokseen pikemminkin

Vierailija
67/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:44"]Keitän säännöllisesti pastat ja riisit pohjaan. Pannukakku joka toinen kerta jää löysäksi sisältä ja palaa päältä.

[/quote]
Tullut mieleen vaihtaa pannarireseptiä?

Vierailija
68/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin yllättää silloisen poikaystävän, ja vähäisillä kokkaustaidoillani (+ huonoilla hoksottimilla) googlettelin kaikenlaisia lihapullaohjeita, ja vähän yhdistelin ohjeita. Tekisin fetatäytteisiä lihapullia. Siskonikin tuli syömään. Heidän jutustellessaan olohuoneessa, väänsin ja käänsin ruuan kanssa. Vihdoin sain ne uuniin, herkullinen tuoksu täytti asunnon, ja kaikilla oli tappava nälkä. Ruoka pöytään. JA HYI HEMMETTI..... Olin ohjeita yhdistellessä laittanut sekä normaalisuolan, että ranskalaisen sipulikeiton + fetan... Oli AIKA suolaisia pullia. perunamuusia ja salaattia sitten syötiin leivän kanssa... Hieman harmittaa vieläkin :D

Vierailija
69/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 19:33"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:44"]Keitän säännöllisesti pastat ja riisit pohjaan. Pannukakku joka toinen kerta jää löysäksi sisältä ja palaa päältä. [/quote] Tullut mieleen vaihtaa pannarireseptiä?

[/quote]

Jos riisitkin palavat säännöllisesti, taitaa kyse olla suurpiirteinen mittaaminen, jota ei huomioi paistolämpötilassa tai keittoajassa. Ei mikään resepti toimi joka kerta, jos desilitrat mittaa suoraan hanasta astiaan ja jauhot tai riisit kaataa purkista.

Vierailija
70/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskaluokkalainen minä halusi pihvejä päivälliseksi. Lupasin äidilleni hoitaa ruuanlaiton, ja ensimmäistä kertaa pihviä paistavan itsevarmuudella paistoin suht ohuita pihvejä päälle puoli tuntia. 
Välillä tein pienet viillot ja kurkkasin pihvien sisään jotta näkisin, että ruoka on todellakin varmasti kypsää. Jos vaaleanpunaista näkyi hiemankin niin paistoa vaan rutkasti lisää!
Äiti söi kengänpohjia kiltisti ja kehuikin vielä päälle. Itse ihmettelin miksi pihvi oli niin kuivaa. 

Vierailija
71/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muorena tein valmisaineesta muffinsseja, piti laittaa 1dl vettä, laitoin litran. Ihmettelin, että onpa pienI muovipussi... En tiedä, myydäänkö niitä muffinssijauheita vielä.

Vierailija
72/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju todistaa hyvin sen, että naiset ei osaa laittaa ruokaa. 

Vierailija
73/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin sokerikakkupohjasta jauhot.

Vierailija
74/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea kastike. Osaan tehdä ruokaa ja teen hyvää ruokaa, mutta ruskea kastike... epic fail... Blå Blandissa siis pitäydytään.

Vierailija
75/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Pippurimylly hajosi kun olin siitä rouhimassa paistetun jauhelihan joukkoon. Kaikki myllyssä olleet pippurit päätyivät siis kokonaisina siihen jauhelihan päälle. Nouki niitä siitä sitten pois, vähän kesti.

-Parsakaalisosekeitto Euroshopperin pakasteparsakaalista. Voin sanoa, että ei onnistu.

Vierailija
76/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin tehdä kiisseliä joskus 10-vuotiaana. Ihan ei menny niinku piti. Kattilan sai kääntää ylösalaisin ja se pysyi siellä. Harmitti, kun olin halunnut yllättää äidin. Äiti osti mulle heti uuden purkin mehua ja neuvoi miten se tehdään ja toisesta yrityksestä tuli tosi hyvää.

Vierailija
77/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin virhe meidän keittiössämme on päästää nainen tekemään ruokaa.

Vierailija
78/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä ostin kotimaisen kukkakaalin ja laitoin sen kiehumaan. Menin parvekkeelle istumaan, ja jäin av:n pauloihin unohtaen koko kaalin. Havahduin palovaroittimen huutoon, koko asunto täynnä savua ja kattilassa mustaa hiiltynyttä mössöä. Kallis kattila pilalla sekä joutui pitkään tuulettamaan, että hajut lähti.

Vierailija
79/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teininä koitin tehdä suklaakakkua. Olin joskus aikaisemmin tehnyt hyvinkin onnistuneen version, mutta tällä kertaa meni pieleen. Ensinnäkään en löytänyt kakkuvuokaa, joten päätin että kyllähän tuo Pyrexin lasivuokakin käy. En ole myöskään ihan varma, menikö kakun ainekset ihan oikein, sillä lopputulema oli aika karsea. Kakku oli reunoilta kivikova koppura ja keskeltä pelkkää nestettä. Makukaan ei ollut häävi, vaan kakku maistui lähinnä kaakaolla maustetulta munakkaalta. Jäi syömättä.

Vierailija
80/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti unohdan kananmunat leipoessani.. Sitten muistan kun olen laittamassa tuotosta uuniin. Erääseen kakkuun tulee kiehuvaa vettä jonka unohdin laittaa mutta onneksi olin silloinkin juuri laittamassa uuniin joten sekoitin vedet irtopohjavuoassa olevaan taikinaan, onnistui kyllä.
Joskus tein aamupalaksi taas mannapuuroa ja suolapurkissa oli kummallinen suutin että ei saanut yhtään kallistaa liikaa muuten sitä suolaa tulisi kunnolla, ja näinhän kävi... Söin sitten kuitenkin sen suolaisen mannapuuron. Nykyään laitan lusikalla suolaa ruokiin.
Kakut on myös räjähtäneet uunissa. Laitoin kerran vahingossa mikroon kulhon jota ei saanut sinne laittaa ja kulho syttyi tuleen, onneksi mikro kuitenkin selvisi, kulho mustui.