Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisi oppia naisten välisiä "kirjoittamattomia sääntöjä"?

Vierailija
02.01.2022 |

En oikein tajua naisia, vaikka olen itsekin nainen. Naisilla on joitain keskinäisiä ihmeellisiä kirjoittamattomia sääntöjä, joita ei voi siis lukea tai oppia mistään. Mistä voisi oppia kommunikoimaan mielekkäällä tavalla naisten kanssa? Varmaan monille miehillekin olisi apua vastaavasta.

Kommentit (330)

Vierailija
101/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko toksinen nainen?

Yksi lause voi erottaa: ”En ole kuin muut tytöt”

Oletko jo kuullut pick me girlistä?

Hän lyttää muita naisia hyväksyntää hakiessaan.

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/dbfa4e72-0743-40c5-89bb-da5f9ee95004

No mut onhan toi nyt oikeesti tyhmää kuvitella vaarallisin kemikaalein parannellun ulkonäön olevan se naiseuden tärkein juttu. Tai siis järkyttävä totuus, että naiseus 2022 edelleen vaatii itsensä parantelua vaaroista piittaamatta. Sori tästä.

Naiset vetää tuon huomionkipeydessään yleensä niin ääripäähän; oman terveyden kustannuksella. Uskotellaan kaikkea muuta mitä oikeasti ollaan.

Jotenkin se valon ja armon toive jokaisen uv-toivotuksissa menettää merkityksensä kun tietää, että siinä on taas yksi, jonka ainoa kiinnostus maailman asioissa on kuulostaa syvälliseltä ja näyttää upealta viis luonnonvaroista, tieteestä, sivistyksestä. Vedetään suklaapatukkaa ja leikitään vegaania. Ei tiedetä asioista mitään, vaan vedetään oletuksilla sinne päin, kunhan saadaan huomioo ja leikitään äiti Teresaa.

Halpaa ja silkkaa silkkoa. Toki tää pätee snadisti muunneltuna myös miehiin. Liian pinnallista paskaa, sukupuolesta riippumatta, tavalla tai toisella. Toivon todellista henkistä heräämistä näkemään maailman oikea tila.

Niin on todella tyhmää. Jännä että sinulle se kuitenkin näyttää sitä olevan. 

Vierailija
102/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanlaista pelailua ja paskaa se on miestenkin kanssa, ei ne ole naisia kummoisempia.

Miesvaltaisissa työpaikoissa liki koko työhistoriani olleena olen havainnut, että niitä 'naismaisia piirteitä' (kateutta, juoruilua, suoranaista ilkeyttä) koin olleen tosi pienellä osalla. Karkea arvioni on 2,5%. Naisille heittämällä 50.

Voiko tuota kommenttia selittää millään muulla kuin naisvihalla? "Musta nyt vaan tuntuu että 50% naisista on ilkeitä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä huudellaan jostain toksisuudesta?? En usko, että ap on sellainen. Hän sanoi pitävänsä muista naisista, ei vihaavansa heitä.

Vierailija
104/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt voisiko sinulla olla asperger?

En. Oletko sinä?

eri

?

On vaikeaa itse huomata olevansa asperger. Saatat itse olla.

No siksihän sitä juuri kysyinkin, kun tunnistin hänen kertomastaan samoja piirteitä ja vaikeuksia sosiaalisissa tilanteissa mitä itselläni on. Tosin minulla nämä kommunikoinnin ongelmat eivät rajoitu vain naisiin.

Vierailija
105/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä kavereissa että sisaruksissa olen huomannut että ne kateelliset naispuoliset rauhoittuvat huomattavasti ja vähentävät piikittelyään, jos tarjoat heille jonkin negatiivisen asian itsestäsi, vaikka olisikin ihan höpöhöpöä, kuten että sinulla on autismi.

He voivat nojautua aina siihen jos elämäsi muilta osin liikaa ärsyttää.

Vierailija
106/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nuorempi ja kauniimpi ja parempi vartaloltasi, niin et saa antaa neuvoja vanhoille ja rumille ja läskeille naisille.

Ne suuttuvat.

Vierailija
107/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota kokoproteesit pois ennen suihinottoa.

Ei ole proteeseja suussa, enkä ole lainkaan parisuhteessa tai edes mitään pelkkää seksisuhdettakaan ei ole ollut koskaan.

Vierailija
108/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä täällä huudellaan jostain toksisuudesta?? En usko, että ap on sellainen. Hän sanoi pitävänsä muista naisista, ei vihaavansa heitä.

Kyllähän aika monet miehetkin tykkäävät naisista, mutta silti eivät näe ongelmaa heidän alistamisessaan. 

Vierailija
109/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nuorempi ja kauniimpi ja parempi vartaloltasi, niin et saa antaa neuvoja vanhoille ja rumille ja läskeille naisille.

Ne suuttuvat.

no kyllä ihan varmasti suuttuvat, jos menet laukomaan jollekulle sukulaistädille, että hänenkin pitäisi vähentää pullansyöntiä ja lähteä lenkille. 

Vierailija
110/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän aika monet miehetkin tykkäävät naisista, mutta silti eivät näe ongelmaa heidän alistamisessaan. 

Eivätkä naiset nää ongelmaa tällaisten patjoina olemisessa.

Vierailija
111/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko toksinen nainen?

No mut onhan toi nyt oikeesti tyhmää kuvitella vaarallisin kemikaalein parannellun ulkonäön olevan se naiseuden tärkein juttu. Tai siis järkyttävä totuus, että naiseus 2022 edelleen vaatii itsensä parantelua vaaroista piittaamatta. Sori tästä.

Naiset vetää tuon huomionkipeydessään yleensä niin ääripäähän; oman terveyden kustannuksella. Uskotellaan kaikkea muuta mitä oikeasti ollaan.

Jotenkin se valon ja armon toive jokaisen uv-toivotuksissa menettää merkityksensä kun tietää, että siinä on taas yksi, jonka ainoa kiinnostus maailman asioissa on kuulostaa syvälliseltä ja näyttää upealta viis luonnonvaroista, tieteestä, sivistyksestä. Vedetään suklaapatukkaa ja leikitään vegaania. Ei tiedetä asioista mitään, vaan vedetään oletuksilla sinne päin, kunhan saadaan huomioo ja leikitään äiti Teresaa.

Halpaa ja silkkaa silkkoa. Toki tää pätee snadisti muunneltuna myös miehiin. Liian pinnallista paskaa, sukupuolesta riippumatta, tavalla tai toisella. Toivon todellista henkistä heräämistä näkemään maailman oikea tila.

Jännä, että sunkin rahoista niin paljon menee ulkonäköön. Ja että niillä rahoillasi sit miehet tekee mieleistään bisnestä, missä sit lapset kaivaa käsin kimallusta luomiin ja yhteiskunta maksaa pieleen menneet silikonit. Se on kyllä jännää.

Vierailija
112/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä monet sanovat, että naiset suuttuvat ja juoruavat selän takana. Onko teillä siis ihan oikeasti konkreettisia esimerkkitilanteita tällaisesta, miten esimerkiksi kaveri suuttuu, kun kerrot, että olisi kiva asua keskustassa. Millainen se reaktio siis on? 

Vierailija
113/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne suuttuvat.

Neuvoja? Ei siis edes asiallisia neuvoja? En arvota omaa ulkonäköäni tuolla tavoin muihin naisiin verrattuna ja olen omasta mielestäni aika ruma fyysisesti yleisemmin (siis ihmisenä). Mua itseäni ei haittaa kenenkään ikä tai paino ym. Pidän ihmisiä samanarvoisina, painosta tai iästä huolimatta.

Vierailija
114/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko toksinen nainen?

Jännä, että sunkin rahoista niin paljon menee ulkonäköön. Ja että niillä rahoillasi sit miehet tekee mieleistään bisnestä, missä sit lapset kaivaa käsin kimallusta luomiin ja yhteiskunta maksaa pieleen menneet silikonit. Se on kyllä jännää.

Tämä kertoo enemmän sinusta kuin minusta. Minulla eikä yhdelläkään ystävälläni ei ole mitään silikoneja. Luomiväriä käytän ehkä kerran vuodessa. 

Sinä tässä olet se, joka sanoit, että ulkonäkö on naiseuden tärkein juttu. En minä. Joten pidä hauskaa niiden silikoniesi kanssa. 

Vierailija
115/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä naisvihaketju tästä tuli? Mammanpojat ryntäsivät haukkumaan naisia?

Vierailija
116/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole esimerkiksi esimiehelleni mikään patja. sinäkö olet? 

Vierailija
117/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko vakavissasi ajattelet, että joku ei vihaa naisia vaikka ilmoittaa että naisilla on "kirjoittamattomia sääntöjä" mitä miehillä ei ole, että hän pärjää paremmin miesten kanssa ja että naiset yleisesti ajattelevat että hän on nolo ja b-luokan nainen? Oikeasti? Etkö sinä kykene tunnistamaan aggressiota mitenkään muuten kuin jos joku sanoo: "minä vihaan henkilöä x"?

Vierailija
118/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole esimerkiksi esimiehelleni mikään patja. sinäkö olet? 

En. En ole paritellut vuosiin.

Vierailija
119/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko toksinen nainen?

Tämä kertoo enemmän sinusta kuin minusta. Minulla eikä yhdelläkään ystävälläni ei ole mitään silikoneja. Luomiväriä käytän ehkä kerran vuodessa. 

Sinä tässä olet se, joka sanoit, että ulkonäkö on naiseuden tärkein juttu. En minä. Joten pidä hauskaa niiden silikoniesi kanssa. 

Ääh. Ko artikkelissa käsiteltiin asiaa. Sinä itse myös vedit kommentoinnin hlökohtaiseksi. Kestä siis samantasoinen vastakommentointi.

Ulkonäkö on naisille tosi tärkeää, jopa liian tärkeää. Ulkonäöllä kilpaillaan, lytätään ja Sen tiedostaminen ja syyn pohtiminen tekisi hyvää kaikille.

Ulkonäkö,siis toisten naisten, triggeröi naisia, itseänikin. Pyrin silti siihen, että en lähde tuohon loputtomaan kisaan ja opetan itseäni siihen, että riitän tällaisena. Tykkään minäkin kauneudesta, mutta sen hinta on nykyään aivan liian iso niin yksilölle kuin maailmallekin.

Vierailija
120/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on vähän sama tilanne. Olen huomannut, että jotkut naispuoliset "ystävät" oikein tarkoituksella haluavat draamaa ja juoruilevat selän takana muista. Itse en ymmärrä tuollaista juoruilua ja ihmissuhdedraamaa.

Minkäslaisia asioita sinä sitten haluaisit keskustella? Minä ainakin puhun kavereideni kanssa ihan vain kuulumisia ja omaan elämään liittyviä asioita ja koska omaan elämään sattuu liittymään myös muita ihmisiä, kyllä siinä väistämättä tulee "juoruiltua" myös muista ihmisistä. Kai se on sitten joidenkin mielestä sellaista sietämätöntä ihmissuhdedraamaa, mutta minulle se sattuu olemaan normaalia elämää. 

No ehkä politiikasta, luonnontieteistä, taiteista ja jostain remontoinnista ois kiva jutella. Ja ajankohtaisista ilmiöistä. En oikein osaa sanoa edes. Jotkut julkkikset on ainakin ihan evvk.

Ehkä sinun kohdallasi ongelmaksi siis muodostuu se, että et tee keskusteluista henkilökohtaisia eikä sinua kiinnosta ihmisten normaali elämä, tunteineen ja kokemuksineen. Minun on todella vaikeaa tutustua ihmiseen, joka ei osaa puhua kuin jostain yleisistä aiheista kertomatta itsestään yhtään mitään. 

Olen eri, mutta meitä naisiakin on erilaisia. Ei kaikkia kiinnosta ihmissuhteet, tunteet, toisten henkilökohtaiset asiat yms. Siis varsinkaan siinä alkuvaiheessa, kun vasta tapaa uusia ihmisiä. Mun on aina ollut helppo tutustua muihin ihmisiin, saada kavereita ja jopa ystävystyä, vaikka en olekaan tutustumisen alussa kertonut itsestäni oikeastaan yhtään mitään.

Helpointa mun mielestä uusiin ihmisiin tutustuessa on puhua siitä aiheesta, minkä vuoksi kaksi ihmistä nyt on sattunut juttusille. Otetaan esimerkiksi vaikka tilanne, jossa olen koirani kanssa koirapuistossa ja sinne tulee joku toinen oman koiransa kanssa. En mä ala vielä silloin puhumaan omasta eämästäni, ihmissuhteistani tai siitä, miten surullinen olin, kun kissani kuoli. Silloin puhutaan niistä koirista, koirapuistoista ja yleensä kaikesta koiriin liittyvästä. Jos osutaan toisenkin kerran samaan paikkaan, jatketaan juttua koirista. Voidaan laajentaa aihetta vaikka koiranäyttelyihin, koirien koulutukseen, kokemuksiin parhaista eläinlääkäriasemista jne. Ja sitten, kun ollaan useamman kerran osuttu samaan aikaan koirapuistoon, voi vaikka kysyä toiselta, huvittaisiko häntä tulla koiransa kanssa ensi perjantaina koirapuistoon. Tai jos matka kotiinpäin on osittain sama, voi kävellä samaa matkaa. Ja esim jos näkee siinä matkalla jotain (vaikkapa omenapuu täynnä omenoita tai jonkun talon pihan, jossa on upeat kukkaistutukset), voi sanoa asiasta toiselle ja keskusteluun löytyy koirien lisäksi uusia aihe (omenat, ylipäätään Suomessa kasvatettavat hedelemät ja marjat, säilöminen jne tai kukkaistutuksista keskustelu voi kääntyä puutarhanhoitoon tms). Tai voi se olla vaikka parkkiksella oleva moottoripyörä tai mikä tahansa, josta syntyy aasinsilta johokin uuteen keskustelunaiheeseen. Tällä tavalla löytyy yhteisiä kiinnostuksenkohteita ja keskustelunaiheita (muitakin kuin koirat) ja tutustuminen jatkuu. Omista henkilökohtaisista asioista, ihmissuhteista ja tunteista voidaan puhua sitten, kun ollaan jo ystävystytty tai ainakin jo kavereita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän