Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisi oppia naisten välisiä "kirjoittamattomia sääntöjä"?

Vierailija
02.01.2022 |

En oikein tajua naisia, vaikka olen itsekin nainen. Naisilla on joitain keskinäisiä ihmeellisiä kirjoittamattomia sääntöjä, joita ei voi siis lukea tai oppia mistään. Mistä voisi oppia kommunikoimaan mielekkäällä tavalla naisten kanssa? Varmaan monille miehillekin olisi apua vastaavasta.

Kommentit (330)

Vierailija
1/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Moni vain etsii loukkaantumisen aihetta koko ajan. tuhlaat aikaasi ja sinusta tulee kynnysmatto.

Vierailija
2/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee huorin kaverin miehen kans? Tällaisiako?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko antaa jotain esimerkkejä niistä? Olen nainen eikä yhtään tule mieleen.

Vierailija
4/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis sellaisia, joiden perusteella arvioidaan naisen olevan niin "nolo", ettei häneen kannata tutustua tai joiden perusteella hänet suljetaan ulos isommasta porukasta jo heti ns. kättelyssä. Tunnen olevani oman elämäni Mr. Bean naisten seurassa.

Miesten seurassa viihdyn paremmin, tosin ei mulla miespuolisiakaan kavereita ole kuin muutama ja heistäkin osa on miehiin päin kallellaan.

Vierailija
5/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee huorin kaverin miehen kans? Tällaisiako?

Voi olla tällaisiakin, tosin en ole koskaan tehnyt tuollaista. Muutenkin olen todella kokematon ja kömpelö seurusteluasioissa, jopa miesten kanssa.

Vierailija
6/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Moni vain etsii loukkaantumisen aihetta koko ajan. tuhlaat aikaasi ja sinusta tulee kynnysmatto.

Eli siis onko fiksumpaa vain tyytyä siihen, että kaverit ovat pääosin miehiä, kun naisille en kelpaa kaveriksi?

Vierailija
7/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”En sano tätä millään pahalla, mutta…” tarkoittaa että kuitenkin sanoo tämän pahalla eikä ole hiljaa.

Vierailija
8/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis en edes tiedä niitä juttuja, kun en tunnista sosiaalisia tilanteita kunnolla naisten seurassa. Olen vain heidän mielestään jotenkin nolo tai erikoinen, mutten tiedä syytä. Mun ongelma on se, että olen todella asiakeskeinen ja huono lukemaan sosiaalisia tilanteita tai elekieltä. En huomaa mitään vihjauksiakaan, tosin mulla on hieman huono näkö/havaintokykykin.

Vierailija
9/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis sellaisia, joiden perusteella arvioidaan naisen olevan niin "nolo", ettei häneen kannata tutustua tai joiden perusteella hänet suljetaan ulos isommasta porukasta jo heti ns. kättelyssä. Tunnen olevani oman elämäni Mr. Bean naisten seurassa.

Miesten seurassa viihdyn paremmin, tosin ei mulla miespuolisiakaan kavereita ole kuin muutama ja heistäkin osa on miehiin päin kallellaan.

Miksi seksuaalinen suuntautuminen on mainitsemisen arvoinen asia tällaisessa keskustelussa?

Vierailija
10/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”En sano tätä millään pahalla, mutta…” tarkoittaa että kuitenkin sanoo tämän pahalla eikä ole hiljaa.

Kiitos, tällaisia just meinaan. Mua itseäni ei haittaa, jos joku sanoo noin ja mieluusti kuuntelen, jos jollain on asiaa. En hermostu tai vedä herneitä nenään kovin helposti mistään.

Vierailija
11/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään kirjoittamattomia sääntöjä. Olen itse vähän hölmö, puhun aika suorasti ja hölmöjäkin asioita. Silti kavereita on ja tuntemattomienkin kanssa tuntuu jutut luistavan. Ehkä ne kirjoittamattomat säännöt voisi olla sellaisia, että ole kohtelias, älä utele, ole oma itsesi ja älä esitä mitään.

Vierailija
12/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi seksuaalinen suuntautuminen on mainitsemisen arvoinen asia tällaisessa keskustelussa?

Korostin sitä, että suhde on hyvin kaverillinen. Ei siis ole mitään seksuaalista mukana (niiden heteroidenkaan kanssa).

Vierailija
13/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, tällaisia just meinaan. Mua itseäni ei haittaa, jos joku sanoo noin ja mieluusti kuuntelen, jos jollain on asiaa. En hermostu tai vedä herneitä nenään kovin helposti mistään.

Mulle tosi usein suututaan tuosta etten pahoita mieltäni kyseisten kommentointien jälkeen :D

eri

Vierailija
14/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen oon huomannut, että moni ryhmässä tasoittelee tietä pinnallisuudella ja kehuilla. Just tyyliin "vitsi toi pusero on kiva“," Onpa hieno tuo sun uusi leikkaus/väri, sopii niin hyvin", "kivat korut", "voi että sun koira on kyl hassu, söpö jne“

Itte en sovi tohon joukkoon, enkä jaksa keskustella lapsityövoimalla tuotetun, taas uuden halpis-puseron väristä tai kemikaalialtistuksesta, eli hiusväristä yms.

Ylipäätään en ymmärrä miksi naisten ja tyttöjen pitää toistensa ulkonäköä niin kovin kehua ihan koko ajan.

Vierailija
15/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään kirjoittamattomia sääntöjä. Olen itse vähän hölmö, puhun aika suorasti ja hölmöjäkin asioita. Silti kavereita on ja tuntemattomienkin kanssa tuntuu jutut luistavan. Ehkä ne kirjoittamattomat säännöt voisi olla sellaisia, että ole kohtelias, älä utele, ole oma itsesi ja älä esitä mitään.

No mä oon tuollainen. En juoruile, enkä ole lainkaan kiinnostunut juoruista. En myöskään kysele paljoa. Olen kohtelias myös. Oon oma itseni, tosin jotkut luulevat, että vedän roolia, kun oon aika asiallinen, en käytä alkoholia tai kiroile ym.

Vierailija
16/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tosi usein suututaan tuosta etten pahoita mieltäni kyseisten kommentointien jälkeen :D

eri

Oho ok. En tiennyt edes, että niistä pitäisi suuttuakin. 🙂 Mä en suutu kovin helposti mistään muutenkaan.

Vierailija
17/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne säännöt kaikki kirjoitettu on, mutta juuri kuvaamasi ”asiakeskeinen” henkilö, joka itse ”ei hermostu eikä vedä herneitä nenään kovin helposti” ei yleensä osaa soveltaa niitä käytäntöön. Ne on kirjoitettu paitsi kaikissa käytösoppaissa ja etikettikirjoissa, myös takavuosien romaaneissa. Idea on siinä, että YRITÄ OLLA LOUKKAAMATTA IHMISIÄ TARPEETTOMASTI ja että voidaksesi tehdä tämän, sinun on lakattava olettamasta, että muut automaattisesti ajattelevat ja kokevat kaikesta samoin kuin sinä. Sinua ei ehkä satuta mikään, mutta keskivertoihmistä kuitenkin satuttaa kaikki sellainen, mikä halventaa hänen tärkeiksi kokemiaan asioita. Nyt sun on käytettävä vähän mielikuvitusta ja ymmärrettävä, että vaikka sulle mikään ei ole kovin tärkeää, muille ihmisille on. Ja että ne tärkeät asiat ovat erilaisia eri ihmisille. Oikeasti jää siiskovin vähän sellaisia asioita, joista olisi turvallista puhua halventavasti. Koita siis välttää halventamasta ylipäänsä yhtään mitään.

Vierailija
18/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien huomioiden mukaan: jos haluat olla suosittu, naura koko ajan, mielellään ilman syytä.

Yritä urkkia salaisuuksia sellaisesta josta et pidä, ja sitten levitä niitä muille naisille. Jos et löydä mitään, keksi omasta päästäsi.

Siten teet selväksi sen, että olet pelottava vastustaja, ja sinut on turvallisinta pitää ystävänä. Ennen kuin huomaatkaan, olet parven johtaja.

Kannattaa hommata rikas mies, että voit välillä voivotella mikä valtava työ ison talon kunnossapidossa on.

Vierailija
19/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen oon huomannut, että moni ryhmässä tasoittelee tietä pinnallisuudella ja kehuilla. Just tyyliin "vitsi toi pusero on kiva“," Onpa hieno tuo sun uusi leikkaus/väri, sopii niin hyvin", "kivat korut", "voi että sun koira on kyl hassu, söpö jne“

Itte en sovi tohon joukkoon, enkä jaksa keskustella lapsityövoimalla tuotetun, taas uuden halpis-puseron väristä tai kemikaalialtistuksesta, eli hiusväristä yms.

Ylipäätään en ymmärrä miksi naisten ja tyttöjen pitää toistensa ulkonäköä niin kovin kehua ihan koko ajan.

Ok, tuokin on jänskä piirre. Voin mä kehua, jos oon aidosti sitä mieltä. Mutten osaa tavallaan mielistelymielessä kehua, jos siis en aidosti pitäisi jostain jutusta. Koen sellaisen valehteluksi.

Vierailija
20/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntö numero 1. Älä pidä naisia kommunikointikyvyiltään, tiedoiltaan ja osaamiseltaan sen kummempina kuin miehiäkään. 

Tällä pääset aika pitkälle. Yllättävän monille tämä tuntuu olevan iso ongelma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi