Miten voisi oppia naisten välisiä "kirjoittamattomia sääntöjä"?
En oikein tajua naisia, vaikka olen itsekin nainen. Naisilla on joitain keskinäisiä ihmeellisiä kirjoittamattomia sääntöjä, joita ei voi siis lukea tai oppia mistään. Mistä voisi oppia kommunikoimaan mielekkäällä tavalla naisten kanssa? Varmaan monille miehillekin olisi apua vastaavasta.
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
"Olen erilainen nainen. En olekaan mikään mainstream muija. Minä olen poikamainen. En pidä draamasta tai shoppaile niin kuin kaikki muut naiset. Muut naiset on paskoja. Minä olen hyvä äijä. Hihii"
T. Ap eli "I am not like other girls -girl".
"Uu, naiset, jotka eivät ole naisellisia, kuvittelevat olevansa parempia kuin me naiselliset. He vihaavat naisia, koska eivät pidä shoppailusta.
T. "I am not like other girls -girls-girl."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on vähän sama tilanne. Olen huomannut, että jotkut naispuoliset "ystävät" oikein tarkoituksella haluavat draamaa ja juoruilevat selän takana muista. Itse en ymmärrä tuollaista juoruilua ja ihmissuhdedraamaa.
Minkäslaisia asioita sinä sitten haluaisit keskustella? Minä ainakin puhun kavereideni kanssa ihan vain kuulumisia ja omaan elämään liittyviä asioita ja koska omaan elämään sattuu liittymään myös muita ihmisiä, kyllä siinä väistämättä tulee "juoruiltua" myös muista ihmisistä. Kai se on sitten joidenkin mielestä sellaista sietämätöntä ihmissuhdedraamaa, mutta minulle se sattuu olemaan normaalia elämää.
No ehkä politiikasta, luonnontieteistä, taiteista ja jostain remontoinnista ois kiva jutella. Ja ajankohtaisista ilmiöistä. En oikein osaa sanoa edes. Jotkut julkkikset on ainakin ihan evvk.
Ehkä sinun kohdallasi ongelmaksi siis muodostuu se, että et tee keskusteluista henkilökohtaisia eikä sinua kiinnosta ihmisten normaali elämä, tunteineen ja kokemuksineen. Minun on todella vaikeaa tutustua ihmiseen, joka ei osaa puhua kuin jostain yleisistä aiheista kertomatta itsestään yhtään mitään.
Nojoo, mä en paljasta yksityiselämästäni yleensä juurikaan mitään. Ehkä siitä voi tulla feikki vaikutelma.
Sitten en yhtään ihmettele, että on vaikeaa viihtyä naisten kanssa. Itselleni ei tulisi mieleenikään kahvitellessa alkaa puhumaan politiikkaa ennen kuin ollaan vaihdettu viimeisimmät kuulumiset.
Toimitko samalla tavalla esimerkiksi perheenjäseniesi ja sukulaistesikin kanssa? Paasaat isoäidillesi mieluummin koronarajoituksista kuin kysyt hänen lonkkaleikkauksestaan tai uudesta puutarhasta.
Sukulaisten kanssa on eri juttu, sillä tunnen heidät pidemmältä ajalta. Mutten avaudu kovin helposti omasta elämästäni vieraille ihmisille.
Miten sinä koskaan pystyisit tutustumaankaan näihin muihin ihmisiin, ellet kerro itsestäsi mitään, etkä halua kuulla myöskään heidän elämästään mitään, vaan jauhat jostain luonnontieteistä. Tällaiset teflon-ihmiset ovat kyllä todella raskasta seuraa. Jos kysyt, mikä on heidän lempiruokansa, he eivät siihenkään osaa vastata mitään muuta kuin antaa jonkun ravitsemusluennon, kun kaiken pitää olla niin helkkarin asiapitoista ja "älykästä".
En ota tähän kantaa muuten kuin tuohon helkkarin asiapitoiseen, naiset tykkää hömpästä :) Ja sitten ne hömpän ulkopuoliset naiset tykkää keskustella oikeesti eikä vaan jostain hömpästä.
Edelleenkään en tarkoita asiapitoisen vastakohtana mitään hömppää, vaan sellaisia arkisia ja kokemusperäisiä asioita tai sellaisia, mitkä tapahtuvat siinä hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittamattomia sääntöjä:
Kun joku sanoo että ihana nähdä, käydään joskus kahvilla, niin hän ei tarkoita sitä että olisi ihana nähdä, tai että haluaisi käydä kanssasi kahvilla. Se on vain jollain käsittämättömällä tavalla kohteliasta valehdella tällaisia asioita toiselle. Tuohon kuuluu siis vastata että niin sinuakin, ja käydään kahvilla joskus, ja sitten unohtaa itsekin koko episodi. Älä missään tapauksessa pyydä häntä kahville, koska se olisi epäkohteliasta ja moukkamaista.
Kun hiuksiasi, vaatteitasi kehutaan, niin sillä ei tarkoiteta sitä että ne olisivat kehujan mielestä kehuttavat. Tuo tarkoittaa joko sitä että sinun halutaan kehuvan jotain heissä, tai että sanojan mielestä hiuksesi, vaatteesi ovat rumia. Muista siis kehua kehujaa, vaikka et kehuttavaa löytäisikään, tai kehuminen ei olisi sinun tyyliäsi.
Kun sinulle sanotaan baariin lähtiessä että laita se kiva paita tai mekko, se harmaa, just se sellainen säkki, se näyttää sinun päälläsi tosi hyvältä, (ja omasta mielestäsi se vaate ei pue sinua yhtään, vaan näytät aivan kassialmalta) niin sitä ei sanota siksi että näyttäisit hyvältä, vaan siksi että et vetäisi miesten huomiota itseesi, ja kaverisi saisi paistatella.
-Sama koskee heittoa "lyhyt siilitukka näyttäisi sinulla tosi hyvältä, kannattaa leikata!"
Lisää:
Ei kannata sanoa että pidät suklaasta. Se on salakoodi joka tarkoittaa joko sitä että pidät seurassasi olevaa naista lihavana, kun tuollatavalla kierosti vinkkaat että on suklaa hänelle maistunut, tai sitä että yrität houkutella häntä syömään suklaata jotta hän lihoisi ja olisi epäviehättävämpi kuin sinä.
Nämä on vielä helppoja, kun mennään oikein syvään päähän, niin et voi enää opetella näitä ulkoa, vaan häviät kaiken. Saatat katsoa väärällä tavalla, joka koetaan loukkaavaksi. Sinä etä saa ikinä tietää miten katsoit, etkä saa tätä tietoosi vaikka kyseinen nainen sanoisi sinulle suoraan että mitä tuo katse nyt tarkoitti, miksi katsoit minua noin?!?! Ja kysyisit häneltä että antteeksi, miten katsoin? Katsoin ihan normaalisti. Nuo sanasi ovat vain passiivisaggressiivisuutta, joka ainoastaan alleviivaa tätä väärällä tavalla katsomistasi.
Niin ja ap:n kysymykseen; osan näistä voi oppia, osaa ei. Ei kannata oikeastaan yrittääkään, vaan vietä aikasi niiden kanssa joille kelpaat itsenäsi.
Kiitos :D Nää on hyviä, ja niin paikkansapitäviä :D
No onpas tosiaan osuvia, heh heh... Paitsi että eivät ole.
Tässä ketjussa on kyllä ihmeellisiä "sääntöjä". En ole kyllä koskaan ajatellut, että monikaan näistä säännöistä olisi mitään muuta kuin ihan normaalia kommunikointia ja käytöstapoja. en ihan oikeasti ymmärrä, millaiselle ihmiselle on jotenkin humoristista, että kaverille ei töksäytetäkään päin naamaa, että oletpas läski tai onpas sinulla karmea kampaus. Tai että jossain työyhteisössä ei jatkuvasti v*ttuilla ihmiselle, josta ei pidetä, vaan yritetään jotenkin tulla toimeen, vaikka ei niin kiinnostaisikaan. Tai että jonkun pienen asian kehuminen olisi joltakulta pois eikä ihan vain vilpitön huomio, jolla haluaa tehdä toiselle kivan mielen. Nämä kommentit kertovat kyllä enemmän näistä kirjoittajista itsestään kuin naisten petollisesta luonteesta. En ymmärrä, miksi pitäisi päästä haukkumaan toisia päin naamaa ja heittämään vitsiä toisten läskeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen erilainen nainen. En olekaan mikään mainstream muija. Minä olen poikamainen. En pidä draamasta tai shoppaile niin kuin kaikki muut naiset. Muut naiset on paskoja. Minä olen hyvä äijä. Hihii"
T. Ap eli "I am not like other girls -girl".
"Uu, naiset, jotka eivät ole naisellisia, kuvittelevat olevansa parempia kuin me naiselliset. He vihaavat naisia, koska eivät pidä shoppailusta.
T. "I am not like other girls -girls-girl."
Haha just näin, osalle naisista me valtavirrasta poikkeavat ollaan joku ihmeen uhka. Se etten osaa lukea rivien välistä/ajatuksia, säätää, draamailla tms, ei tee musta yhtään sen huonompaa/parempaa ihmistä sinällään. En itse ainakaan yritä asettaa itseäni mitenkään kenenkään yläpuolelle. On vaan vaikeempi löytää saman henkisiä naisia kavereiksi, kun ei osaa noita em. asioita. Ja kyllä sinäkin olet ihan hieno ja arvokas nainen vaikka tykkäät shoppailla ja draamailla. Aivan yhtälailla kuin minäkin, joka en tykkää/osaa shoppailla enkä draamailla. Toivottavasti kukin tahollamme olisimme tyytyväisiä kaverisuhteisiimme ja löytäisimme kavereita :)
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on kyllä ihmeellisiä "sääntöjä". En ole kyllä koskaan ajatellut, että monikaan näistä säännöistä olisi mitään muuta kuin ihan normaalia kommunikointia ja käytöstapoja. en ihan oikeasti ymmärrä, millaiselle ihmiselle on jotenkin humoristista, että kaverille ei töksäytetäkään päin naamaa, että oletpas läski tai onpas sinulla karmea kampaus. Tai että jossain työyhteisössä ei jatkuvasti v*ttuilla ihmiselle, josta ei pidetä, vaan yritetään jotenkin tulla toimeen, vaikka ei niin kiinnostaisikaan. Tai että jonkun pienen asian kehuminen olisi joltakulta pois eikä ihan vain vilpitön huomio, jolla haluaa tehdä toiselle kivan mielen. Nämä kommentit kertovat kyllä enemmän näistä kirjoittajista itsestään kuin naisten petollisesta luonteesta. En ymmärrä, miksi pitäisi päästä haukkumaan toisia päin naamaa ja heittämään vitsiä toisten läskeistä.
En ole lukenut koko ketjua mutta onhan tuollaisia yhteisöjä missä on kiusaavia naisia ja tuommoinen häiriintynyt ilmapiiri. Ja esim.ketjun aloittaja pohtii että miten voisi oppia miellyttämään näitä ihmisiä. Se ongelma on ehkä että hän luulee että kaikki naiset on tuollaisia, mutta onneksi ei ole. Pitää valita seura tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri ei enää voinut onlla mun ystävä kun häneltä leikattiin kohtu pois. Hän kokee rinnallani olevansa vähemmän nainen, ja haluaa nyt keskittyä niiden naisten ystävyyteen jotka eivät tiedä hänen leikkauksestaan.
Mitä tuohon nyt voi enää sanoa....
On varmaan niin kipeä asia. Ymmärrän täysin tuommoisen reaktion. Suruaika.
Suruaika kohdunpoistosta joka näkyy ainoastaan niin että ei halua enää olla tekemisissä hyvän ystävän kanssa koska tällä on kohtu? Molemmat nelikymppisiä ja lapsiluvut täynnä? Melkoista :D
kokeilisit joskus jutella naisten kanssa
Kukaan nainen ei ole niinkuin joku toinen nainen tai ne naiset. Eikä niitä tai niiden juttuja voi mitenkään ymmärtää, ne on jotku vaan sellaisia.