Hyvä kanakastike uunissa? Ei tomaattinen
Melkein joka reseptiin tulee tomaattimurskaa tms. Mun mielestä kanaan ei sovi tomaatti! Etsin hyvää kermaisen kanakastikkeen reseptiä. Sellaista mikä sopii riisin ja mustaherukkahillon kanssa :)
Kommentit (18)
Eikö tuokin resepti löydy helpommin kun googlaat? Siis kuin, että etsit sitä vauvalta?
Miksi ruokaan pitää sotkea mustaherukkahilloa? Lyonin kana on hyvää mutta ei siihen hillo sovi.
Koulussa kanaviillokin kanssa oli hilloa. Tee sitä.
Vierailija kirjoitti:
Marry me -kana
Sisältääaurinkokuivattuja tomaatteja
Hellalla, uunia turhaa lämmittää kastikkeen takia.
Kanaa, kermaa, currymaustetta ja suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä lämmitän talvella uunia lähes joka päivä vaikken sinne ruokaa laittaisikaan. Eihän aloittaja maininnut, että millaista uunia käyttää, joten hänelläkin voi olla leivinuuni. Sen lämmittäminen ei ole turhaa vaan fiksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lämmitän talvella uunia lähes joka päivä vaikken sinne ruokaa laittaisikaan. Eihän aloittaja maininnut, että millaista uunia käyttää, joten hänelläkin voi olla leivinuuni. Sen lämmittäminen ei ole turhaa vaan fiksua.
Joo no, useimmilla ei oke leivinuunia käytössään.
Vierailija kirjoitti:
En mä uunissa tee, vaan hellalla. Kanaviillokki. Ostan kokonaisen valmiiksi kypsytetyn ja maustetut broilerin. Irrotan lihat luista ja keitän luita ja nahkoja jonka liemestä teen kastikkeen. Kermaa ja currya.
Hyvää ja edullista viillokkia saa myös koipireisistä.
Jos paistat koipireisiä tai kokonaisen broilerin uunivuoassa, niin laita vuokaan sipulia lohkoina, paprikaa ja koonaisia vaikosipulin kynsiä.
Kun koivet on kypsiä niin nosta ne pellille ja paista vielä pinnat rapeaksi.
Kastikkeen teet paistoliemestä sipuleineen ja paprikoineen.
Lisää reilusti curryä ja kermaa tai kookosmaitoa ja Sweetchili-saucea.
Kiehauta uunissa hetki. Ei voi olla paljon helpompaa.
Tuorejuustot toimii tässä hyvin, samoin homejuusto.
Uunissa viini broileria (punaviiniä, herkkusieniä)
Kastiketta ei tehdä uunissa vaan kattilassa. Uunissa tehdään vuokia ja patoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä uunissa tee, vaan hellalla. Kanaviillokki. Ostan kokonaisen valmiiksi kypsytetyn ja maustetut broilerin. Irrotan lihat luista ja keitän luita ja nahkoja jonka liemestä teen kastikkeen. Kermaa ja currya.
Hyvää ja edullista viillokkia saa myös koipireisistä.
Ehkä. Mulla vaan tapana ostaa se kokonainen broileri. Viillokkiin saa myös sitä hyvää vaaleaa rintalihaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos paistat koipireisiä tai kokonaisen broilerin uunivuoassa, niin laita vuokaan sipulia lohkoina, paprikaa ja koonaisia vaikosipulin kynsiä.
Kun koivet on kypsiä niin nosta ne pellille ja paista vielä pinnat rapeaksi.
Kastikkeen teet paistoliemestä sipuleineen ja paprikoineen.
Lisää reilusti curryä ja kermaa tai kookosmaitoa ja Sweetchili-saucea.
Kiehauta uunissa hetki. Ei voi olla paljon helpompaa.
Tuorejuustot toimii tässä hyvin, samoin homejuusto.
Ei voi olla paljon helpompaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no, useimmilla ei oke leivinuunia käytössään.
Aloittaja ei kuitenkaan maininnut, että onko hänellä. Omassa tuttavapiirissä kaikilla, jotka asuvat ok-talossa, on joko takka ja/tai leivinuuni.
Jännä ettei julkaise viestiäni, mutta kirjoitan sitten I g o r i n kana. Namia smetanaa.