Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisi oppia naisten välisiä "kirjoittamattomia sääntöjä"?

Vierailija
02.01.2022 |

En oikein tajua naisia, vaikka olen itsekin nainen. Naisilla on joitain keskinäisiä ihmeellisiä kirjoittamattomia sääntöjä, joita ei voi siis lukea tai oppia mistään. Mistä voisi oppia kommunikoimaan mielekkäällä tavalla naisten kanssa? Varmaan monille miehillekin olisi apua vastaavasta.

Kommentit (330)

Vierailija
41/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko antaa jotain esimerkkejä niistä? Olen nainen eikä yhtään tule mieleen.

Ja siis en edes tiedä niitä juttuja, kun en tunnista sosiaalisia tilanteita kunnolla naisten seurassa. Olen vain heidän mielestään jotenkin nolo tai erikoinen, mutten tiedä syytä. Mun ongelma on se, että olen todella asiakeskeinen ja huono lukemaan sosiaalisia tilanteita tai elekieltä. En huomaa mitään vihjauksiakaan, tosin mulla on hieman huono näkö/havaintokykykin.

"Heidän"?

Heidän eli naisten seurassa. Oon itsekin nainen tosin.

Olisiko pitänyt sanoa "niiden seurassa" vai "meidän seurassamme", kun oon itsekin nainen? Just tällaisia tarkoitan myös, kun en edes huomannut sanovani väärin, enkä edes tiedä, miten tuo ois pitänyt kirjoittaa oikeinkaan.

Aika j´kepo esimerkki tahattomasta, neutraalista loukkaavasta asiasta. Et tahtonyüt meitä naisia loukata, etkä itseäsi korostaa, mutta niinpä vain teit. Me naiset ollaan vähän kanamaisia juoruilijoita, kehutaan toisen hiuksia. Oot heti silleen vähän parempi, kuin keskikverto miehetkin ovat.

Niin tätä :D

Vierailija
42/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis en edes tiedä niitä juttuja, kun en tunnista sosiaalisia tilanteita kunnolla naisten seurassa. Olen vain heidän mielestään jotenkin nolo tai erikoinen, mutten tiedä syytä. Mun ongelma on se, että olen todella asiakeskeinen ja huono lukemaan sosiaalisia tilanteita tai elekieltä. En huomaa mitään vihjauksiakaan, tosin mulla on hieman huono näkö/havaintokykykin.

"Heidän"?

Olisiko pitänyt sanoa "niiden seurassa" vai "meidän seurassamme", kun oon itsekin nainen? Just tällaisia tarkoitan myös, kun en edes huomannut sanovani väärin, enkä edes tiedä, miten tuo ois pitänyt kirjoittaa oikeinkaan.

Et sanonut mitään väärin,minä ymmärsin ainakin varsin hyvin mitä tarkoitit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja äitini on joskus puhunut naisten välisestä ns. nokkimisjärjestyksestä :D

Vierailija
44/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä urkkia salaisuuksia sellaisesta josta et pidä, ja sitten levitä niitä muille naisille. Jos et löydä mitään, keksi omasta päästäsi.

Siten teet selväksi sen, että olet pelottava vastustaja, ja sinut on turvallisinta pitää ystävänä. Ennen kuin huomaatkaan, olet parven johtaja.

Näin olen itsekin havainnut. Naisten kesken sosiaalinen asema ansaitaan valitsemalla joku joka soveltuu erilaisuutensa vuoksi silmätikuksi, hänestä juoruillaan, annetaan kuva huonompana yksilönä ja suljetaan yhteisöstä ulos. Tämä saa ryhmän jäsenille hyvän olon ja kuvitelman siitä että on parempi yksilö. Ryhmän jäsenten välillä oleva yhteenkuuluvuus vahvistuu ja koetaan me-henkeä.

Olen niin ylpeä ihmisyydestäni.

Vierailija
45/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on vähän sama tilanne. Olen huomannut, että jotkut naispuoliset "ystävät" oikein tarkoituksella haluavat draamaa ja juoruilevat selän takana muista. Itse en ymmärrä tuollaista juoruilua ja ihmissuhdedraamaa.

Minkäslaisia asioita sinä sitten haluaisit keskustella? Minä ainakin puhun kavereideni kanssa ihan vain kuulumisia ja omaan elämään liittyviä asioita ja koska omaan elämään sattuu liittymään myös muita ihmisiä, kyllä siinä väistämättä tulee "juoruiltua" myös muista ihmisistä. Kai se on sitten joidenkin mielestä sellaista sietämätöntä ihmissuhdedraamaa, mutta minulle se sattuu olemaan normaalia elämää. 

No ehkä politiikasta, luonnontieteistä, taiteista ja jostain remontoinnista ois kiva jutella. Ja ajankohtaisista ilmiöistä. En oikein osaa sanoa edes. Jotkut julkkikset on ainakin ihan evvk.

Ehkä sinun kohdallasi ongelmaksi siis muodostuu se, että et tee keskusteluista henkilökohtaisia eikä sinua kiinnosta ihmisten normaali elämä, tunteineen ja kokemuksineen. Minun on todella vaikeaa tutustua ihmiseen, joka ei osaa puhua kuin jostain yleisistä aiheista kertomatta itsestään yhtään mitään. 

Vierailija
46/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis sellaisia, joiden perusteella arvioidaan naisen olevan niin "nolo", ettei häneen kannata tutustua tai joiden perusteella hänet suljetaan ulos isommasta porukasta jo heti ns. kättelyssä. Tunnen olevani oman elämäni Mr. Bean naisten seurassa.

Miesten seurassa viihdyn paremmin, tosin ei mulla miespuolisiakaan kavereita ole kuin muutama ja heistäkin osa on miehiin päin kallellaan.

Pick me girl.

Mitäs tämä nyt tarkoittaa? Eli mun pitäisi valita/iskeä romanttisessa mielessä sinut? Kolme henkilöä vieläpä yläpeukutti. Mistä tiedän, kuka olet?

Vierailija
47/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Heidän"?

Ymmärsin kyllä. Mutta sinä et taida ymmärtää, miten häiriintynyttä on että käytät sanaa "he" etkä "me" tai "muut naiset". Sinulla ei ole kaikki ihan hyvin.

Ei tsiisus mikä keittiöpsykologi siellä palstautui. Voi myötähäpeä!

Ihan normaali puhetapa. Omasta perheestäänkin voi keskustella he-muodossa kun puhutaan yleisiäkin asioita. Toisekseen, nainen voi olla homoseksuaali eikä koe kuuluvansa siten ns.samaan lokeroon, mutta kaikki on silti ihan hyvin.

Ehkä sinulla ei ole, koska kiinnität neuroottisesti huomiosi keskustelussa aivan epäolennaisii asioihin. Sellaisiin mitkä eivät edes sinulle kuulu eikä asiaan liity. Jotenkin välittyy pahoinvointi tms.

Vierailija
48/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele naisten/miesten/lasten/ ihan kaikkien kanssa asioista jotka itseäsi kiinnostavat ja joiden voit kuvitella kiinostavan heitäkin! Kerro omat näkemyksesi, mut muista myös kuunnella, älä keskeytä, älä puhu päälle, ole avoin ja hyväksyvä muiden elämälle sekä arvomaailmalle.

Ystäviä ei löydä väkisin, vaan aidosti kiinnostumalla toisesta henkilöstä (-: Harrastuspiirit ja vapaaehtoistyö on mun kokemuksen mukaan hyviä paikkoja tavata samanhenkisiä ihmisiä!

Tsemppiä!!!

En minäkään sovi kaavoihin, ikää kun tulee ei jaksa edes yrittää sopia…

Vierailija
49/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ihmisryhmillä on kirjoittamattomia sääntöjä, lajityypillistä käytöstä. Oppii olemalla ihmisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
50/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä urkkia salaisuuksia sellaisesta josta et pidä, ja sitten levitä niitä muille naisille. Jos et löydä mitään, keksi omasta päästäsi.

Siten teet selväksi sen, että olet pelottava vastustaja, ja sinut on turvallisinta pitää ystävänä. Ennen kuin huomaatkaan, olet parven johtaja.

Näin olen itsekin havainnut. Naisten kesken sosiaalinen asema ansaitaan valitsemalla joku joka soveltuu erilaisuutensa vuoksi silmätikuksi, hänestä juoruillaan, annetaan kuva huonompana yksilönä ja suljetaan yhteisöstä ulos. Tämä saa ryhmän jäsenille hyvän olon ja kuvitelman siitä että on parempi yksilö. Ryhmän jäsenten välillä oleva yhteenkuuluvuus vahvistuu ja koetaan me-henkeä.

On jännä huomata, miten moni nainen kokee olevansa jokin uniikki poikkeus naisten joukossa. Kaikki muut ovat näitä ilkeitä.

Vierailija
51/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo ihan oikeasti totta ja noin? Entäpä jos joku nainen ei haluakaan haukkua sitä ulos suljettua? Taidan itse olla just se, joka päätyy haukutuksi, kun oon jotenkin huonompi kuin muut.

Vierailija
52/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tapaat jonkun, kysy hänen kuulumisiaan. Kun vastapuoli kertoo jotain, reagoi siihen jollain tapaa äläkä vain sivuuta sitä. Vähän ajan päästä voit kertoa omat kuulumiset. Yleensä kaikilla on jotain mielen päällä, josta haluavat puhua. Ihmiset tykkäävät, kun heitä kuunnellaan ja kun vastapuoli vaikuttaa empaattiselta ja kiinnostuneelta. Jos vaikka toinen kertoo, että hänen perheensä on ollut kipeänä, älä tarjoa vinkkejä että olettehan syöneet D-vitamiininne, vaan yritä asettua toisen asemaan siitä kuinka häntä harmittaa tai huolettaa. Sano vaikka "voi ei, onpa ikävä kuulla" ja anna toisen jatkaa puhumista. Hetken päästä voit itse kertoa mitä olet puuhaillut viime aikoina. Eli älä ala heti alkuunsa puhumaan vaikka USA:n politiikasta. :D Eli opettele keskustelemaan luontevasti ja vältä outoa töksäyttelyä. Vältä myös ilmeettömyyttä, se on pelottavaa.

Vierailija
53/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko toksinen nainen?

Yksi lause voi erottaa: ”En ole kuin muut tytöt”

Oletko jo kuullut pick me girlistä?

Hän lyttää muita naisia hyväksyntää hakiessaan.

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/dbfa4e72-0743-40c5-89bb-da5f9ee95004

Vierailija
54/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu on: Rupee mieheksi. Silloin ei tarvitse edes yrittää ymmärtää naisten jauhatuksia koskee niitä kukaan mies kumminkaan ymmärtä, ja kaikki tietää sen. Sukupuolen valinta on nykyään ilmoitusasia ettei senkään puolesta ole mitään ongelmia.

"Silloin ei tarvitse"

Miksi sitä ennen tarvitsisi?

Vierailija
55/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Heidän"?

:D

"Kaikki suomalaiset/naiset/miehet/lapset/yliopisto-opiskelijat jne. ovat." Aina yhtä koomista.

Oon siis rajannut tämän ongelman siihen, että kommunikointi on erityisen hankalaa naisten kanssa yleisemmin. On jo vähän ennakkoluulojakin ja koen, etten itse ole tämän takia edes kunnolla naisellinen. Jotkut hokevat tippaleipäaivoista ym., niin se pahentaa paineitani näissä jutuissa, kun siis itse ajattelen melko miestyyppisesti.

Keroppa nyt sitten mitä on miestyypillinen ja naistyypillinen ajattelu, niin me osaamme kertoa mikä sinun oikea ongelmasi on.

Vierailija
56/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia on erilaisia, kuten ihmisiä yleensäkin. Toisten kanssa sitä vain tulee paremmin toimeen kuin toisten. Itse olen rauhallinen introvertti enkä jaksa turhanpäiväisiä draamakuningattaria.

Vierailija
57/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on vähän sama tilanne. Olen huomannut, että jotkut naispuoliset "ystävät" oikein tarkoituksella haluavat draamaa ja juoruilevat selän takana muista. Itse en ymmärrä tuollaista juoruilua ja ihmissuhdedraamaa.

Minkäslaisia asioita sinä sitten haluaisit keskustella? Minä ainakin puhun kavereideni kanssa ihan vain kuulumisia ja omaan elämään liittyviä asioita ja koska omaan elämään sattuu liittymään myös muita ihmisiä, kyllä siinä väistämättä tulee "juoruiltua" myös muista ihmisistä. Kai se on sitten joidenkin mielestä sellaista sietämätöntä ihmissuhdedraamaa, mutta minulle se sattuu olemaan normaalia elämää. 

No ehkä politiikasta, luonnontieteistä, taiteista ja jostain remontoinnista ois kiva jutella. Ja ajankohtaisista ilmiöistä. En oikein osaa sanoa edes. Jotkut julkkikset on ainakin ihan evvk.

Ehkä sinun kohdallasi ongelmaksi siis muodostuu se, että et tee keskusteluista henkilökohtaisia eikä sinua kiinnosta ihmisten normaali elämä, tunteineen ja kokemuksineen. Minun on todella vaikeaa tutustua ihmiseen, joka ei osaa puhua kuin jostain yleisistä aiheista kertomatta itsestään yhtään mitään. 

Nojoo, mä en paljasta yksityiselämästäni yleensä juurikaan mitään. Ehkä siitä voi tulla feikki vaikutelma.

Vierailija
58/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Heidän"?

Ymmärsin kyllä. Mutta sinä et taida ymmärtää, miten häiriintynyttä on että käytät sanaa "he" etkä "me" tai "muut naiset". Sinulla ei ole kaikki ihan hyvin.

Hui, oisko mun pitänyt sanoa "me"? Koen, etten ole sellainen aito "kunnon nainen" itse, vaan jotenkin huonompi kuin muut. En mä toki mieskään ole, vaan joku B-luokan nainen yms.

Olisi. Sinun olisi pitänyt sanoa "me". Sinulla on pahoja ongelmia, jotka eivät ratkea sillä että tulet tänne kyselemään sääntöjä olennoilta joita et itsekään usko mitenkään voivasi ymmärtää ja jotka ovat "heitä". Niitä muita. Ei mitään tekemistä sinun kanssasi.

Vierailija
59/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jännä huomata, miten moni nainen kokee olevansa jokin uniikki poikkeus naisten joukossa. Kaikki muut ovat näitä ilkeitä.

Uniikkinaiset kokoontukoot yhteen. Kaiken järjen mukaan teidän pitäisi tulla mainiosti toimeen keskenänne.

Vierailija
60/330 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt voisiko sinulla olla asperger?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä