Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eksän nykyinen naisystävä laittanut viikonloppuvierailulla 4-vuotiaani

Vierailija
21.04.2015 |

ratsastamaan omalla hevosellaan, siis tän naisen omalla. Lapsella ei ole mitään kokemusta ratsastamisesta, ja akka oli laittanut sen hevosen selkään ILMAN kypärää ja satulaa, tarkotus oli kuulemma vähän vaan kokeilla ja nainen oli taluttanu hevosta mutta kappas vaan, jostain se "kiltti ja aina rauhallinen" polle oli pillastunu niin että lapseni tippui selästä ja sai aivotärähdyksen!! Hiukanko pelästyin kun sairaalasta soitettiin mulle, ei ollu eksällä eikä akalla itsellään pokkaa edes ilmottaa itse asiasta! Nyt lapsi ei halua mennä heille enää ja selvästi trauma tuosta tapauksesta. Kiehun raivosta!!

Onko asiassa jotain mikä täyttäis jonku rikoksen kriteerit? Mun mies sano et kannattaa ainaki selvittää. Koitin soittaa oikeusaputoimistoon mutten saanu viel ketään kiinni.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:12"]

Koita kuitenkin olla hysterisoimatta tilannetta lapselle ettei jäisi pelkoja.

[/quote]

Jäi jo, kun ei uskalla nähdä enää isäänsäkään.

Vierailija
42/104 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:12"]

Koita kuitenkin olla hysterisoimatta tilannetta lapselle ettei jäisi pelkoja.

[/quote]

Jäi jo, kun ei uskalla nähdä enää isäänsäkään.
[/quote]

No sitten kannattaa viedä se lapsi pian isänsä luo jotta ei enempää ongelmia tule. Huomannee että isä onkin kiva ja luultavasti ne hepatkin alkaa joskus taas kiinnostaa :)

Kaikki lapset pelkää aina jotain mutta aikuisen ei sitä pelkoa kannata vahvistaa & lietsoa.

Äidinkin tehtävä on nyt kertoa kuinka hepat on kivoja ja nyt kävi vahinko. Ensi kerralla laitetaan oikeat välineet päälle ja sitten se onkin hauskaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin eksän kanssa äsken, soitti viimein luimistelevana sieltä kun olin jättänyt "aika" monta viestiä.. Selitti, että tyttö oli mennyt naisen kanssa viemään porkkanoita hepalle ja taputtelemaan sitä, tarkoitus ei alunperin ollut kuulemma ratsastaa, vaan nainen oli selittänyt että idea tuli ex tempore siellä paikan päällä.  Hevonen oli kuulemma säikähtänyt, kun tuuli oli lennättänyt aidan päälle lasketun takin ilmaan. Mies itse ei ollut paikalla.Nainen on kuulemma nyt todella pahoillaan asiasta. Että näin. ap

Vierailija
44/104 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi ei pidä erota kun lapset ovat pieniä, vaikka elämä olisi puolihelvettiä. Miehiin ei ole luottamista.

Vierailija
45/104 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttuhan tuo on, mutta ei nyt poliisiasia kuitenkaan. Luulen että naisystävä viisastui vahingosta ja on jatkossa paljon varovaisempi.

Vierailija
46/104 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuullinen hevosenomistaja laittaa lapselle kypärän päähän ennen kuin nostaa lapsen hevosen selkään. Hevonen on eläin ja toimii eläimelle ominaisella tavalla, oli kuinka hyvin koulutettu ja ns. kiltti tahansa. Tästä eteenpäin tämäkin hevosenomistaja ehkä muistaa miten toimia, jos saa ex tempore ideoita.

Vierailija
47/104 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkintapyyntö poliisille? :D Älä naurata. Ja viisi tonnia vahingonkorvauksia?

Vierailija
48/104 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:39"]

Puhuin eksän kanssa äsken, soitti viimein luimistelevana sieltä kun olin jättänyt "aika" monta viestiä.. Selitti, että tyttö oli mennyt naisen kanssa viemään porkkanoita hepalle ja taputtelemaan sitä, tarkoitus ei alunperin ollut kuulemma ratsastaa, vaan nainen oli selittänyt että idea tuli ex tempore siellä paikan päällä.  Hevonen oli kuulemma säikähtänyt, kun tuuli oli lennättänyt aidan päälle lasketun takin ilmaan. Mies itse ei ollut paikalla.Nainen on kuulemma nyt todella pahoillaan asiasta. Että näin. ap

[/quote]

Tuskin tulee tapahtumaan uudestaan. 

Mitä jos menisitte lapsen kanssa ostamaan kaupasta porkkanapussin ja kannustaisit lasta viemään ne porkkanat sille nyksän hepalle? Lapsi voisi samalla kertoa hepalle että tuli pipiä päähän? 

Ehdotin tuota koska olisi kurjaa jos lapselle jäisi kamala pelko hepasta? 

Vierailija
49/104 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista sattuu välillä. Pitäisi käyttää aina kypärää mutta jos ei ollut ja halusi kokeilla. Tarkoitus ei siis puolustella vaan sanoa että ei tuo ole niin harvinaista, te provojen huutelijat.

En tekisi ilmoitusta, vaan kamppeiden etsintää ennemminkin. Ennen sai elää ja kokeilla vapaammin, nyt kaikki on niin rajattua turvallisuuden nimissä.

Vierailija
50/104 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle terapiaa traumasta ja eksän nyksälle laskut? :)

Vierailija
51/104 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:39"]Puhuin eksän kanssa äsken, soitti viimein luimistelevana sieltä kun olin jättänyt "aika" monta viestiä.. Selitti, että tyttö oli mennyt naisen kanssa viemään porkkanoita hepalle ja taputtelemaan sitä, tarkoitus ei alunperin ollut kuulemma ratsastaa, vaan nainen oli selittänyt että idea tuli ex tempore siellä paikan päällä.  Hevonen oli kuulemma säikähtänyt, kun tuuli oli lennättänyt aidan päälle lasketun takin ilmaan. Mies itse ei ollut paikalla.Nainen on kuulemma nyt todella pahoillaan asiasta. Että näin. ap
[/quote]

Eli juuri niin kuin useampi sanoi. Ikävä vahinko ja ajattelemattomuutta. Exän naisystävä otti varmasti opikseen ja nyt vain teidän tulee palauttaa lapsen positiivinen mielikuva hevosista. Tämä siis siksi kun selkeästi niiden kanssa tulee jatkossakin elämään...

Vierailija
52/104 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oman käden pikeutta, ei koskaan, ei missään. Naiselle ei pidä soittaa. Sovi aika lasta hoitaneen lääkärin kanssa ja juttele. Kysy lääkärin mielipide. Jos lääkäri on mieltä, että viranomaisilmoitus tehdään, ja millainen, sitten se tehdään.

Vierailija
53/104 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:39"]

[/quote]

No, noin voi käydä. Huono tuuri. Toki ajattelematonta naiselta, mutta ei hän nyt kuitenkaan miltään psykopaattihirviöltä varsinaisesti kuulosta.

Vierailija
54/104 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:44"]

Tee tutkintapyyntö poliisille.

[/quote]

Porvoon poliisille

Vierailija
55/104 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos nyt ensin soittaisit sille exälle.

Jos ei ole jo pelästynyt oman lapsensa putoamisesta ja ottanut opikseen sano että teet tutkintapyynnön.

Vierailija
56/104 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kun nyt on tiistai eikä se täällä porvoon ulkopuolella ole viikonloppua lähelläkään...

Vierailija
57/104 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:58"]Kylläpäs tuli taas kärpäsestä härkänen. Ei sitä ennenkään ollut mitään suojapanssareita ja joskus tuli kolhujakin, mut sehän kuuluu ihan tavalliseen elämään. Älkää olko niin hysteerisiä. [/quote] Hevosen selkään kun menee niin se kypärä pitää laittaa

[/quote]

Kumma kun Suomi on taas ainoa hysteriavaltio tässäkin asiassa...katsota vaikka Kazakstanin lapsia, ei paljon kypärää näy ja hevosen selässä istuneet pienen ikänsä.

Kyseessä ei tässä nyt varmaan ole niinkään kypärä vaan se, että lapsi päästettiin hevosen selkään. Vaikka olisikin ollut kypärä, ap hysterioisi ihan samalla tavalla, että minun kultamussuni putosi hevosen selästä.

Vierailija
58/104 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:19"]

Pikku juttu sanon minä! Vahinkoja sattuu. Otappa hieman rauhallisemmin.

[/quote]

Niin.. pahinta nyt on huutaa jotain poliisia paikalle pikkujutun takia. Siinä tulehtuvat välit joka osapuolen kesken. 

Näin kävi, lapsi on hyvässä kunnossa kai. Jokainen lapsi nyt aivotärähdyksen saa silloin tällöin. Omallani kävi niin, että 8-vuotiaana oli jalkapallomaalissa turnauksessa ja innokas isä lähti kokeilemaan taitojaan. 

Vähän liikaa arvioi 8-vuotiaan kyvyt, kun potkaisi omalla maajoukkuetaustallaan pallon suoraan poikani päähän. Poika oli tajuttomana hetken ja vähän juteltiin sitten tapahtuneesta ja kaikki hyvin. 

Ei poliisi- sossu ym. lasu-ilmoituksia tehty. 

Asiat voi ihan puhumalla yleensä selvittää, mikä lienee täällä uutuus. 

[/quote]

Oliko sun lapsi aivotärähdyksen takia sairaalahoidossa kuten porvoolaisäidin tapauksessa?

Vierailija
59/104 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:58"]Kylläpäs tuli taas kärpäsestä härkänen. Ei sitä ennenkään ollut mitään suojapanssareita ja joskus tuli kolhujakin, mut sehän kuuluu ihan tavalliseen elämään. Älkää olko niin hysteerisiä. [/quote] Hevosen selkään kun menee niin se kypärä pitää laittaa

[/quote]

Kumma kun Suomi on taas ainoa hysteriavaltio tässäkin asiassa...katsota vaikka Kazakstanin lapsia, ei paljon kypärää näy ja hevosen selässä istuneet pienen ikänsä.

Kyseessä ei tässä nyt varmaan ole niinkään kypärä vaan se, että lapsi päästettiin hevosen selkään. Vaikka olisikin ollut kypärä, ap hysterioisi ihan samalla tavalla, että minun kultamussuni putosi hevosen selästä.

[/quote]

Mites nuo erot Kazakstanin ja Suomen lapsikuolleisuudessa?

Niinpä.

Vierailija
60/104 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahden pojan äiti ja myöskin hevosenomistaja. Vanha hevoseni oli rauhallinen ja sillä uskalsin lapsia talutella kypärät päässä TOTTAKAI. Eläin on aina eläin, se voi pelästyä mitä vaan, vaikka olisikin rauhallinen. Myös satula oli aina selässä. Nyt minulla on vanhan hevosen poistuttua ilmavoimiin vuotias varsa eikä tulisi pieneen mieleenikään laittaa sen selkään yhtäkään lasta vielä vuosiin. Vielä pelkoon liittyen, nuoremmalla lapsellani oli ajanjakso, jolloin pelkäsi hevosen selkään menemistä, vaikkei olekaan koskaan pudonnut ja oli ratsastanut ennen sitä useita kertoja talutettuna. En sinä aika, kun pelkäsi tietenkään pakottanut selkään ja nykyään taas 4-vuotiaana uskaltaa taas äidin taluttamana ratsastaa. Harmi, ettei omalla voi enää sitä tehdä. Suosittelisin lapsen ehdoilla tutustuttamaan rauhassa uudelleen johonkin kilttiin pikkuponiin esimerkiksi ensin ja sitten vasta vähän isompaan hevoseen. Ei ole kiva juttu lapselle, jos hevosia kohtaan jää pelkotila.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi