Alapäähän nousi rajunnäköinen ihottuma, mikä ensiavuksi?
En edes tiedä mistä aloittaisin kun on niin kiusallinen ja ikävä vaiva :(
Minulle siis melko yhtäkkiä ilmestyi emättimen suuaukon ympärille ja välilihaan todella punainen ja kipeä ihottuma. Jo pelkkä vesi kirvelee, virtsaamisesta puhumattakaan. Itse emätin tai virtsaputken suu eivät ole arat. Kun sen antaa olla rauhassa niin näyttää onneksi paljon paremmalta kuin heti esim. pesun jälkeen jolloin alue on ihan tulipunainen. Tuntuu että iho terve ihokerros on tavallaan hilseillyt siltä alueelta pois ja on vähän kuin hiertynyt ja yöllä huomasin vielä raapivani sitä... Pelkään myös että ihottuma leviää häpyhuuliinkin kunnolla kun alueen reunoilla näkyy ihan kuin kuivan ihon hilseilyä?
Pahinta on, että ollaan tiistaihin asti keskellä korpea viettämässä pääsiäistä ja lähimpään apteekkiinkin on pitkä matka, lääkäristä puhumattakaan. Löysin lääkekaapista pantysonia, eli ilmeisesti hydrokortisonia, jota laitoin ihan hiukan ja katson helpottaako yhtään, myös pebanthenia ajattelin koittaa. Pitäisi myös etsiä jotkut mukavat pikkuhousut, juuri siihen alueelle hankaavat stringit eivät nyt yhtään varmasti auta asiaa.
Onko kenelläkään ollut koskaan samankaltaista? Mikään sukupuolitauti ei kyllä oikein täsmää eikä siihen oikeastaan ole mahdollisuuttakaan. Sama alue oli vielä aiemmin tässä kuussa myös ärtynyt brasilialaisen sokeroinnin jäljiltä, josta on nyt siis n. kuukausi aikaa. Voiko olla että se on vain ärtynyt ärtymistään kun olen senkin jälkeen esim. sheivannut? Kuinka nopeasti menisitte lääkäriin? Periaatteessa tämä ei kutita/satu paitsi silloin kun siihen joku hankaa, eli enemmän häiritsee tämä raju ulkomuoto :D
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:03"]
Herpes
[/quote]
Mä jo googlettelin hädissäni kaikki tälläiset, mutta minkäännäköisiä rakkuloita ei kyllä ole näkynyt, eikä tuosta tavallaan irtoa minkäännäköistä eritettä. Eniten vaikuttaa omasta mielestäni todella hiertyneeltä.
Hui kuulostaa ikävältä :/. Toiv paranee pian!
ja tuli mieleen että ilmakylpyjö kannattaa antaa niin paljon kuin mahdollista esim nukkua alasti.
Onko sulla taipumusta atooppiseen ihoon muuten? Mä kävin aikoinaan sokeroimassa säännöllisesti kaikki pois ja jossain vaiheessa sain tosi kutiavan ihottuman alapäähän häppäreiden väliin. Aika kauan yritin ties mitä voiteita, lopulta ihotautilääkäri diagnosoi ihottuman vain atooppiseksi ihottumaksi, mutta määräsi vähän vahvemmat voiteet mitä käsikauppatavarana sai. Loppui sokeroinnit ja kaikki pois- meiningit mun osalta siihen, mieluummin pusikko kuin kutiseva poslari...
Kiitos kaikille, en tiedä mikä mahtoi olla, mutta nyt oon pari päivää laittanut löytämääni sinkkivoidetta ja hengaillut mahdollisimman ilmavasti niin ei punoita kuin ihan vähän enää välillä ja ei kirvele missään tilanteissa. Ei siis ilmeisesti mitään vakavaa! :)
Apteekista asikloviiriä ilman reseptiä. Reseptillä tulee halvemmaksi.
Voi olla valkojäkälä tai punajäkälä. Autoimmuunisairauksia jotka voivat muodostua syöväksi.
Herpes