HS: Kulttuuriväki pöyristynyt vaalituloksesta!
http://www.hs.fi/kulttuuri/a1429497014699
"Moni taiteilija ja kulttuuri-ihminen tuki näissä eduskuntavaaleissa julkisesti vasemmistoa tai vihreitä. Keskustan ja perussuomalaisten sijoittuminen vaalituloksessa kärkeen oli monelle kulttuurin edustajalle pettymys.
Yksi heistä on näyttelijä Krista Kosonen, joka kertoo seuranneensa tuloslaskentaa alamaissa.
"Kulttuuria en kuullut kenenkään mainitsevan vaali-iltana. Kyllä vaalitulos kurkkua kuristaa", Kosonen sanoo.
Näyttelijä liputti eduskuntavaaleissa vasemmistoliiton Veronika Honkasalon puolesta. Honkasalo jäi varasijalle.
Honkasaloa tukivat myös näyttelijäMinttu Mustakallio, galleristiIlona Anhava ja laulaja-näyttelijäVuokko Hovatta. Muusikoista myös esimerkiksi Paleface eli Karri Miettinen tuki näkyvästi vasemmiston ehdokkaita.
"Ehkä sitä elää itse sellaisessa helsinkiläisessä kulttuurikuplassa, en tunne ketään joka olisi äänestänyt perussuomalaisia", Kosonen sanoo.
Näyttelijä sanoo olevansa hieman peloissaan sen suhteen, millainen Suomi on tästä nyt rakentumassa."
Kommentit (619)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:34"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:25"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:04"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:56"]Ja ihan kun muut ihmiset ei maksais eläkettään ja se maksetaan sentään itse tienaamista rahoista.[/quote]
Suurin osa sinun eläkemaksustasi on jo maksettu työnantajan toimesta, kun palkkakuittisi kirjoitetaan. Se kuitilla näkyvä osuus on murto-osa siitä koko maksusta. Taiteilja maksaa apurahastaan itse tuon koko summan.
Kukaan muu kuin vientiyrittäjä ei tässä maassa tienaa rahojaan itse. Kaikkein vähiten palkansaaja, joka vain suorittaa ennalta määrättyä tehtävää jonkun toisen luomassa työpaikassa. Se sinun suorittamisesi ei niitä palkkarahojasi luo, vaan yrittäjä joka muuttaa suorituksesi rahaksi. Kotimaan markkinoilla toimivat yrittäjätkin vain kierrättävät kansantalouteen jo tuotua rahaa - eivät varsinaisesti luo mitään. Joten suuta pienemmälle siellä.
[/quote]
Ahaa, okei koska olen VAIN yrittäjä joka pyörittää kansantalouteemme jo tuotua rahaa niin laitankin firman kiinni ja jätetään tämä rahanteko teidän taiteilijoiden pyöritettäväksi.
Kauanko veikkaat että apurahoja riittää? Niin, joten pidä sinä turpasi kiinni.
[/quote]
Ihan yhtä kauan kuin nyttenkin. Ei Suomen talous ole yhdestä firmasta kiinni, ja jos hommallesi on tarvetta niin joku toinen perustaa tilalle uuden yrityksen kun kilpailu vähenee.
[/quote]
Niin tarkoitin kun että muutkin yritykset lopettaisivat toimintansa. Vassarithan ei tykkää tuollaisista kapitalistisista yrityksistä.
Mistä te taiteilijat lypsäsitte rahat apurahoihinne ja yhteiskunnan pyörittämiseen jos yritykset kyllästyis tähän touhuun ja laittaas ovet kii.
Kerro, täällä on ylistetty taiteilijoiden älyä, joten nyt niitä visioita peliin.
Mä luulen että tämä yhteiskunta toimii kuitenkin paremmin yrittäjiä ja yrityksiä tukemalla kuin jotan vitun vasemmistotaiteilijoita.
[/quote]
Miten niin ei tykkää? Vassarithan juuri ajaa pääosin pieni ja keskituloisten etua. Harva yrittäjä on superrikas yksityiselläkään.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:27"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:20"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:56"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:31"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:27"]
ai jaa?
http://www.taike.fi/taiteilija-apurahan-suuruus
[/quote]
n. 1,5 tonnia per kk. No ei ole kyllä huima summa kun keskibruttopalkka on sen 3000 euroa per kk.
[/quote]
Tuollaisen täyden vuosiapurahan saavat vain äärimmäisen harvat taiteilijat, eikä kukaan joka vuosi. Tyypillisemmät apurahat ovat suuruudeltaan 1000-5000 eur ja nekin painottuvat tuon haarukan alapäähän. Eikä se täysi apurahakaan paljon rahaa ole, kun siitä maksetaan ensin eläkemaksut, sv-maksut ja muut sivukulut, sitten rahoitetaan välineet, työhuonekulut, muut toiminnan juoksevat kulut, ja lopulla on tarkoitus sitten elää.
[/quote]
Ja paskan jauhaminen vaan jatkuu. Kyllä tuolla on lista apurahan saajista ja niitä on todella PALJON.
Ja ihan kun muut ihmiset ei maksais eläkettään ja se maksetaan sentään itse tienaamista rahoista.
VEROTTOMANA; http://www.taike.fi/fi/taiteilija-apurahan-suuruus
[/quote]
No jos se on sinulle helpompaa, niin kuvittele että tämä apuraha on taiteilijan saama palkka hänen yhteiskunnan hyväksi tekemästään työstä. Ihan itse tienattua. Vai eivätkö kansanedustajatkaan tienaa rahojaan itse koska maksajana on valtio?
[/quote]
Vai että yhteiskunnan hyväksi? Taidat pitää itseäsi todella tärkeänäkin henkilönä.
eikös taiteilijat ole lähinnä yhteiskunta kriittisiä ja juuri sillä vasemmistolaisella vitun ärsyttävällä tavalla? nyt sitten ollaankin muka Valtion palveluksessa.
[/quote]
Taiteilija palvelee valtion sisäistä hyvinvointia. Yhteiskuntakritiikkiä löytyy niin taiteesta kuin lehdistäkin, ja niin on hyvä. Eihän tämä enää olisi demokratia jos yhteiskunnan epäkohtia ei saisi nostaa esiin? Taiteen tehtävä on herättää ajatuksia ja kysymyksiä. Se voi olla keino tutkia yhteiskunnan ilmiöitä tai käsitellä vaikeita asioita. Eikö tämä kaikki hyödytä suomalaisia? Eikö kritiikin kautta voida muuttaa maailmaa paremmaksi?
[/quote]
Jos valtiolta apurahaa saavat taiteilijat ovat avoimen puolueellisia Vasemmiston suuntaan ja halveksuvat demokraattisia äänestystuloksia niin en koe että se olisi mitenkään suomalaisten etu. Sinä varmaan vassarina ajattelet toisin. ;)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:56"]Ja ihan kun muut ihmiset ei maksais eläkettään ja se maksetaan sentään itse tienaamista rahoista.[/quote]
Suurin osa sinun eläkemaksustasi on jo maksettu työnantajan toimesta, kun palkkakuittisi kirjoitetaan. Se kuitilla näkyvä osuus on murto-osa siitä koko maksusta. Taiteilja maksaa apurahastaan itse tuon koko summan.
Kukaan muu kuin vientiyrittäjä ei tässä maassa tienaa rahojaan itse. Kaikkein vähiten palkansaaja, joka vain suorittaa ennalta määrättyä tehtävää jonkun toisen luomassa työpaikassa. Se sinun suorittamisesi ei niitä palkkarahojasi luo, vaan yrittäjä joka muuttaa suorituksesi rahaksi. Kotimaan markkinoilla toimivat yrittäjätkin vain kierrättävät kansantalouteen jo tuotua rahaa - eivät varsinaisesti luo mitään. Joten suuta pienemmälle siellä.
[/quote]
Ahaa, okei koska olen VAIN yrittäjä joka pyörittää kansantalouteemme jo tuotua rahaa niin laitankin firman kiinni ja jätetään tämä rahanteko teidän taiteilijoiden pyöritettäväksi.
[/quote]
Ihan yhtä kauan kuin nyttenkin. Ei Suomen talous ole yhdestä firmasta kiinni, ja jos hommallesi on tarvetta niin joku toinen perustaa tilalle uuden yrityksen kun kilpailu vähenee.
[/quote]
Niin tarkoitin kun että muutkin yritykset lopettaisivat toimintansa. Vassarithan ei tykkää tuollaisista kapitalistisista yrityksistä.
Mistä te taiteilijat lypsäsitte rahat apurahoihinne ja yhteiskunnan pyörittämiseen jos yritykset kyllästyis tähän touhuun ja laittaas ovet kii.
Kerro, täällä on ylistetty taiteilijoiden älyä, joten nyt niitä visioita peliin.
Mä luulen että tämä yhteiskunta toimii kuitenkin paremmin yrittäjiä ja yrityksiä tukemalla kuin jotan vitun vasemmistotaiteilijoita.
[/quote]Maan pyörimisen kannalta näillä "taitelijoiden" tekeleillä ei ole minkään valtakunnan merkitystä. Toki kulttuuri kuuluu sivistysvaltioihin, mutta varsinkin sellaiset mestariteokset kuten ihmisen paska tai sperma pyörii tehosekoittimissa, niin ilman näitäkin kansakunta pyörii ja voi ihan hyvin.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:26"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:08"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:55"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:52"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:38"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:32"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:07"]
Näitä ketjuja lukiessa tulee mieleen, että harrastavatko ihmiset kulttuuria siitä saatavien elämysten vuoksi vai onko syynä tarve olla parempi kuin muut. "Montako Shakespearen teosta olet lukenut?" Huoh.
[/quote]
Kysymys ei mennyt ihan noin, mutta sikäli samantekevää, että vastausta ei tullut.
[/quote]
No enpä nyt muista, mikä täsmällinen sanamuoto oli, mutta kenties kuitenkin ymmärsit, mihin tässä viitattiin. Rakkaus taiteeseen ja kulttuuriin taitaa olla monella aika pienimuotoista verrattuna inhoon alempiarvoista väkeä kohtaan.
[/quote]
Mutta sehän oli nimenomaan se kielinero käännöstukien vastustaja, joka dissasi ihmisiä, jotka tarvitsevat käännöksen lukeakseen Shakespearea. Häneltä sitten tiedusteltiin, mikä on hänen lempiteoksensa ko. kirjailijalta.
Nimenomaan suomalainen kirjastolaitos ja käännöstuet ovat aikaansaaneet sen, että täällä kuka vain, olipa persu tai kokkari, voi lukea vaikka sitä Shakespearea omalla äidinkielellään.
[/quote]Arvostan enemmän suomalaista koululaitosta joka on mahdollistanut sen, että en ole riippuvainen kääntäjistä eli edelleen en tarvitse niitä käännettyjä versioita yhtään mihinkään.
[/quote]
Joten kukaan muukaan ei saisi tarvita?
[/quote]Saatte tarvita mitä haluatte, mitä se minua liikuttaa. Kunhan olen tässä sen kymmenisen kertaa kertonut, että pärjään englanilla aivan mainiosti. Jollekin tämä tuntuu olevan maailman hämmästyttävin asia, että joku pärjää ilman käännöksiä.
[/quote]
No kun ei kerran Shakespearesta irtoa juttua sitten millään, niin kerro nyt edes jokunen lempikirjasi maailmankirjallisuudesta. Jos löydettäisiin yhteisiä suosikkeja.
[/quote]Miksi, luuletko että ihmisen englanninkielentaito tai älykkyys on suoraan verannollinen mitä kirjoja hän lukee. Luen tai kuuntelen joka päivä jotain englanniksi, niinkuin aika moni muukin. Mikä helvetin kummajainen minä mukamas olen, ettekö te muut osaa englantia vai mitä te oikein jankutatte kuin jotkut heikkopäiset.
[/quote]
Sua on vaan niin kiva kiusata. Koko ajan uhoat, miten saat kaiken tarvitsemasi kulttuurin englanniksi, mutta kun tarttis nimetä edes yksi kirja tai kirjoittaa yksi rivi englantia, menet ihan lukkoon ;)
[/quote]Kirjoitin sinulle kyllä englantia suoraan lonkalta ja se mitä minä luen ei kyllä liity englanninkielentaitoon mitenkään, nämä ovat lähinnä makuasioita. Tykkään lukea elämänkertoja, jos se nyt ketään kiinnosta, en vain ymmärrä miten minun lukumakuni liittyy keskusteluun mitenkään.
[/quote]
Ihan suoraan lonkalta kirjoitit englantia? Ainakin kolme sanaa? Kiinnostaa toki, millaista kirjallisuutta lukee ihminen, jolla on pokkaa kirjoittaa että "englanti on helppo kieli". Kerro nyt muutama hyvä elämäkerta.
[/quote]Clint Eastwood, Eric Clapton siinä pari mitä olen vähän aikaa sitten lukenut. Clintin leffoista pidän todella paljon ja Claptonin musa toimii myös, joten ajattelin ottaa miehistä vähän enemmän selvää. En edelleenkään ymmärrä miten tämä liittyy keskusteluun.
Katson myös aika paljon englanninkielisiä dokkareita, uutisia ja luen artikkeleita netistä englanniksi. Luulen, että aika moni muukin tekee näin, koska suomalaisilla on aika hyvä englanninkielentaito, joten tuskin tuottaa mitään ongelmia kovinkaan monelle.
[/quote]
Clint ja Eric ovat kelpo kavereita, ja heidän aikaansaannoksistaan saa ihan hyvin selkoa kouluenglannilla. Ja uutisia seuraa varmaan englanniksi jokainen alle viisikymppinen suomalainen. Kannattaa joskus kuitenkin perehtyä ihan oikeaan kaunokirjallisuuteenkin ennen kuin alkaa huudella, että kääntäjät ovat turhaa porukkaa. Kiitos rehellisestä vastauksesta.
[/quote]Ei minulle tuottaisi mitään ongelmia lukea kaunokirjallisuutta englanniksi, tuskin tuottaa muillekkaan. Yritä nyt ymmärtää, että moni meistä käyttää englantia lähes päivittäin elämässään ja on käyttänyt lapsesta asti, meille enkku ja sen osaaminen ei ole mikään "juttu" ja joku huikea saavutus. Monille meistä englanti on toinen kieli suomen rinnalla.
[/quote]
Sitten on myös meitä, jotka olemme vuosia asuneet ulkomailla ja tehneet töitä englanniksi, ja jotka silti haluamme lukea kaunokirjallisuutemme suomeksi. Sitä suuremmalla syyllä.
Ymmärrä nyt, ettei kysymys ole kielitaidosta tai sen puutteesta. (tosin aika harvan kielitaitokaan siihen Shakespeareen riittää) Käsityksesi kirjallisuudesta täytyy olla jotenkin suppea, jos ajattelet että esimeriksi venäläinen klassikko on sama asia lukea englanninnoksena kuin hyvänä suomennoksena. Se, mikä riittää sinulle, ei välttämättä riitä muille.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:37"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:27"]
ai jaa?
[/quote]
n. 1,5 tonnia per kk. No ei ole kyllä huima summa kun keskibruttopalkka on sen 3000 euroa per kk.
[/quote]
Tuollaisen täyden vuosiapurahan saavat vain äärimmäisen harvat taiteilijat, eikä kukaan joka vuosi. Tyypillisemmät apurahat ovat suuruudeltaan 1000-5000 eur ja nekin painottuvat tuon haarukan alapäähän. Eikä se täysi apurahakaan paljon rahaa ole, kun siitä maksetaan ensin eläkemaksut, sv-maksut ja muut sivukulut, sitten rahoitetaan välineet, työhuonekulut, muut toiminnan juoksevat kulut, ja lopulla on tarkoitus sitten elää.
[/quote]
Ja paskan jauhaminen vaan jatkuu. Kyllä tuolla on lista apurahan saajista ja niitä on todella PALJON.
Ja ihan kun muut ihmiset ei maksais eläkettään ja se maksetaan sentään itse tienaamista rahoista.
[/quote]
No jos se on sinulle helpompaa, niin kuvittele että tämä apuraha on taiteilijan saama palkka hänen yhteiskunnan hyväksi tekemästään työstä. Ihan itse tienattua. Vai eivätkö kansanedustajatkaan tienaa rahojaan itse koska maksajana on valtio?
[/quote]
Vai että yhteiskunnan hyväksi? Taidat pitää itseäsi todella tärkeänäkin henkilönä.
eikös taiteilijat ole lähinnä yhteiskunta kriittisiä ja juuri sillä vasemmistolaisella vitun ärsyttävällä tavalla? nyt sitten ollaankin muka Valtion palveluksessa.
[/quote]
Taiteilija palvelee valtion sisäistä hyvinvointia. Yhteiskuntakritiikkiä löytyy niin taiteesta kuin lehdistäkin, ja niin on hyvä. Eihän tämä enää olisi demokratia jos yhteiskunnan epäkohtia ei saisi nostaa esiin? Taiteen tehtävä on herättää ajatuksia ja kysymyksiä. Se voi olla keino tutkia yhteiskunnan ilmiöitä tai käsitellä vaikeita asioita. Eikö tämä kaikki hyödytä suomalaisia? Eikö kritiikin kautta voida muuttaa maailmaa paremmaksi?
[/quote]
Jos valtiolta apurahaa saavat taiteilijat ovat avoimen puolueellisia Vasemmiston suuntaan ja halveksuvat demokraattisia äänestystuloksia niin en koe että se olisi mitenkään suomalaisten etu. Sinä varmaan vassarina ajattelet toisin. ;)
[/quote]
Sinä et tiedä poliittisesta suuntauksestani mitään. Sen sanon että jos kuvittelet että Krista Kosonen edustaa joka ikistä Suomen taiteilijaa joka on joskus hakenut apurahaa niin olet melko hakoteillä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:34"]Mä luulen että tämä yhteiskunta toimii kuitenkin paremmin yrittäjiä ja yrityksiä tukemalla kuin jotan vitun vasemmistotaiteilijoita.
[/quote]
Aloitat julistamalla, että taiteilijoita ei pitäisi tukea, koska hyvät taiteilijat kyllä saavat työnsä kaupaksi hyvään hintaan markkinoilla. Lopuksi toteat että valtion tulisi tukea yrityksiä.
Ei jatkoon.
Ei yhteiskunta vasemmistotaiteilijoita tarvitse... paitsi ehkä Teemu Mäkeä niin päästää kulkukissoista eroon.
Ah. Että jaksaa huvittaa tämä "tasa-arvoinen" demokratiakäsitys ja ihmisten halveksunta. Jokaisessa välissä halutaan päästä tiukasti sanelemaan miten äänestää "oikein" ja miten "väärin". Katsokaa nyt hyvät itseänne älykkäinä pitävät ihmiset vaikka ihan se demokratian leksikaalimääritelmä ja koettakaa edes vähän sisäistää, mistä on kysymys. Tai menkää maahan, jossa vallankäyttö vastaa paremmin ihanteitanne. Sanomanne alkaa olla jo puuduttavan tuttu: teille ei vain (edustuksellinen) demokratia sovi. Liian rahvaanomaistako lie.
Turhan usein tämä "älymystö" muistuttaa lähinnä pässilaumaa, joka ottaa itsepäisesti ja tarmolla hoitaakseen milloin minkäkin lumejutun, tahdonasian ja vähemmistökeppihevosen. Mitä tahansa muuta kuin mikä ihmisistä suurinta osaa heidän elämissään ja arjessaan koskettaa.
Kun suurin osa ihmisistä ei nyt kertakaikkiaan jaa sitä teidän arkitodellisuuttanne (vai siis sokeaa palvontaako te haluatte), alkaa tämä kuppikuntainen vähemmistöeliitti heitä painostaa ja pilkata. Niinpä niin. Taitaa olla demokratian irvikuva sellainen.
Sieltä sanakirjasta löytyy myös määritelmiä vähemmistövallalle. Vilkaiskaapa.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:41"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:34"]Mä luulen että tämä yhteiskunta toimii kuitenkin paremmin yrittäjiä ja yrityksiä tukemalla kuin jotan vitun vasemmistotaiteilijoita.
[/quote]
Aloitat julistamalla, että taiteilijoita ei pitäisi tukea, koska hyvät taiteilijat kyllä saavat työnsä kaupaksi hyvään hintaan markkinoilla. Lopuksi toteat että valtion tulisi tukea yrityksiä.
Ei jatkoon.
[/quote]
Kumpi lienee Suomen valtiolle enemmän hyödyksi apurahojen maksaminen vai verotulojen vastaanottaminen?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:39"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Maan pyörimisen kannalta näillä "taitelijoiden" tekeleillä ei ole minkään valtakunnan merkitystä. Toki kulttuuri kuuluu sivistysvaltioihin, mutta varsinkin sellaiset mestariteokset kuten ihmisen paska tai sperma pyörii tehosekoittimissa, niin ilman näitäkin kansakunta pyörii ja voi ihan hyvin.
[/quote]
No tuo on varmasti totta, mutta tuo mainitsemasi paska-sperma-menkkaveritaide on vain marginaalinen osa Suomen taiteesta ja kulttuurista.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:41"]
[/quote]
Ei jatkoon.
[/quote]
Lisään vielä tiedoksi sinulle vassarihuutelija, että äänestin juuri uuden eduskunnan liberaaleinta ehdokasta, joka on lisäksi eduskunnan oikeistolaisimmasta päästä. Ja kannatan lämpimästi taiteen tukemista (myös) julkisin varoin, koska taide on yksi niistä sektoreista, joissa optimaalista tulosta ei tosiaankaan saavuteta puhtaalla markkinamekanismilla. Kuten vaikkapa ketjuun jo linkitetty Spotify-spämmääjä osoittaa.
t. 383
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:13"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:03"]
ai jaa?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Idiootti. Suurin osa on kohdeapurahoja, suuruudeltaan ehkä 1000e.
[/quote]
Kyllä mulle tonni kelpaa puhtaana käteen, kiitos. Tai 7000 uuteen tuubaan.
[/quote]
Mitä sitten sillä tonnilla tekisit? Se menee taiteilijalla kokonaisuudessaan johonkin välineeseen tai näyttelykustannuksiin. Mutta on se iso ilo, kun se mahdollistaa oman kutsumusammatin jatkamista. Sillä ei ostella vaatteita, ruoka, tekokynsiä, ei mitään muuta kuin ammattiin liittyvää. Voisithan sinäki riemuita kun töissä pomo hankkii sulle uuden tulostimen. Jeeee!
Ei muuta kun kissaa vasaralla päähän sanoi vasemmistolainen. Miauuuuuh!
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:45"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:39"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No tuo on varmasti totta, mutta tuo mainitsemasi paska-sperma-menkkaveritaide on vain marginaalinen osa Suomen taiteesta ja kulttuurista.
[/quote]Oma kritiikki kohdistuu ainoastaan tähän taiteeseen, järjetön paska on vain järjetöntä paskaa. Tai niinkuin sanotaan, paska on paskaa vaikka voissa paistaisi.
"Mitä sitten sillä tonnilla tekisit? Se menee taiteilijalla kokonaisuudessaan johonkin välineeseen tai näyttelykustannuksiin. Mutta on se iso ilo, kun se mahdollistaa oman kutsumusammatin jatkamista. Sillä ei ostella vaatteita, ruoka, tekokynsiä, ei mitään muuta kuin ammattiin liittyvää. Voisithan sinäki riemuita kun töissä pomo hankkii sulle uuden tulostimen. Jeeee!"
Mun kutsumusammatti on hitsari. Saanko nyt sen tonnin niin voin ostaa uuden puikkokoneen siitä olis iso ilo. En osta tekokynsiä enkä ruokaa. Jeeeee!
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:48"]
[/quote]
Muista myös Vasemmistolainen tapa runkata kuolleen kissan päälle, saapi katti nätin kuorrutuksen.
Taide Suomessa on hyvin usein sitä, että väännetään joku ilmasto lämpenee 100 C:tä ensi vuonna musikaali torttu. Tämän jälkeen sitten pidetään kaikkia muita idiootteina, jotka eivät ymmärrä tätä hienoa hehkeää ei vaan yhtään läpikulahtanuttakin "totuutta".
Taiteilijat elävät siinä kuplassa, joka muualla maailmassa hajosi Neuvostoliiton romahtamiseen. Suomessa ei, koska verottomat säätiöt, uhkapelimonopolit jne. pitävät huolen että äärivasemmisto saa levitettyä rahoja toisille aatteen palossa eläville.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:54"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:48"]
[/quote]
Muista myös Vasemmistolainen tapa runkata kuolleen kissan päälle, saapi katti nätin kuorrutuksen.
[/quote]
Kissantappaja vasemmistotaiteilija T. Mäki on muuten myös prostituution kannattaja.
Terveisiä vaan kaikille Vasemmistoliiton naisäänestäjille. ;)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:51"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:45"]
[/quote]Oma kritiikki kohdistuu ainoastaan tähän taiteeseen, järjetön paska on vain järjetöntä paskaa. Tai niinkuin sanotaan, paska on paskaa vaikka voissa paistaisi.
[/quote]
Monet tärkeät taiteilijat ovat olleet vihattuja tai vieroksuttuja omana aikanaan. Toki taiteen laatua ja merkitystä pyritään arvioimaan, kun apurahoista on päätettävä joillakin perusteilla, mutta jonkin yksittäisen taideteoksen määrittäminen arvottomaksi sen perusteella että se ärsyttää itseä, ei ole viisasta. Ette yksinkertaisesti voi tietää.
Mainittu spermaa tehosekoittimessa -teos on ollut Kiasmassa esillä, mutta kyseessä ei ole suomalainen taiteilija eikä ko. teosta takuuvarmasti ole tuettu Suomen verovaroista.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi näet yrittäjyyden ja taiteilijuuden toisensa poissulkevina asioina? Yhteiskuntaan mahtuu molempia, ja yhteiskunta tarvitsee molempia.