HS: Kulttuuriväki pöyristynyt vaalituloksesta!
http://www.hs.fi/kulttuuri/a1429497014699
"Moni taiteilija ja kulttuuri-ihminen tuki näissä eduskuntavaaleissa julkisesti vasemmistoa tai vihreitä. Keskustan ja perussuomalaisten sijoittuminen vaalituloksessa kärkeen oli monelle kulttuurin edustajalle pettymys.
Yksi heistä on näyttelijä Krista Kosonen, joka kertoo seuranneensa tuloslaskentaa alamaissa.
"Kulttuuria en kuullut kenenkään mainitsevan vaali-iltana. Kyllä vaalitulos kurkkua kuristaa", Kosonen sanoo.
Näyttelijä liputti eduskuntavaaleissa vasemmistoliiton Veronika Honkasalon puolesta. Honkasalo jäi varasijalle.
Honkasaloa tukivat myös näyttelijäMinttu Mustakallio, galleristiIlona Anhava ja laulaja-näyttelijäVuokko Hovatta. Muusikoista myös esimerkiksi Paleface eli Karri Miettinen tuki näkyvästi vasemmiston ehdokkaita.
"Ehkä sitä elää itse sellaisessa helsinkiläisessä kulttuurikuplassa, en tunne ketään joka olisi äänestänyt perussuomalaisia", Kosonen sanoo.
Näyttelijä sanoo olevansa hieman peloissaan sen suhteen, millainen Suomi on tästä nyt rakentumassa."
Kommentit (619)
Hei hei kansalaisopiston tunnit, joihin kansalla olisi varaakin. Tehdään kaikki yhdessä vauvamuskarista eliittiharrastus! :)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:32"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:21"]
Ihmisillä tuntuu olevan pirun suppea käsitys mitä taide ja kulttuuri ovat. Kannattaa tutustua
http://www.minedu.fi/OPM/Kulttuuri/?lang=fi
Valtion budjetista menee näihin n. 0,8% eli 430 milj. ja siitä Veikkaukselta tulee puolet. Jää 215 milj. eli suunnilleen 43€/per nuppi/vuosi, vajaa 12 senttiä/per nuppi/vuorokausi. Liian kallista? Jos on, niin se kannattaa muistaa, kun oma kullannuppu haluaa lukea kirjaa, oli se lainattu, ostettu, käännös tai suomeksi kirjoitettu. Tai pelaa pelejä tai lukee sarjakuvia. Emme tarvitse kulttuuria mihinkään, emmehän?
[/quote]
Veikkauksen varat ovat myös valtion rahoja... katsos kun veikkauksella on monopoli suomessa.
Eiköhän kansalaiset voisi ihan itse OSTAA haluamansa palvelut ja taiteen.
[/quote]
Ihanko totta Veikkaus on valtion? Vau, tämäpä uusi uutinen. Jos nyt vähän edes ymmärtäisit, niin ihmisten Veikkaukselle syytämät rahat ovat ihan vapaaehtoista toimintaa, eivät pakollisia maksuja.
[/quote]
Se on kuitenkin valtion rahaa kun se Veikkaukselle jyvittyy vaikka toisin olette yrittäneet väittää.
Väitinkö minä että ne ovat pakollisia maksuja? Jos vähän edes ymmärtäisit olisit sen tajunnut... ;)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:38"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:07"]
Näitä ketjuja lukiessa tulee mieleen, että harrastavatko ihmiset kulttuuria siitä saatavien elämysten vuoksi vai onko syynä tarve olla parempi kuin muut. "Montako Shakespearen teosta olet lukenut?" Huoh.
[/quote]
Kysymys ei mennyt ihan noin, mutta sikäli samantekevää, että vastausta ei tullut.
[/quote]
No enpä nyt muista, mikä täsmällinen sanamuoto oli, mutta kenties kuitenkin ymmärsit, mihin tässä viitattiin. Rakkaus taiteeseen ja kulttuuriin taitaa olla monella aika pienimuotoista verrattuna inhoon alempiarvoista väkeä kohtaan.
[/quote]
Mutta sehän oli nimenomaan se kielinero käännöstukien vastustaja, joka dissasi ihmisiä, jotka tarvitsevat käännöksen lukeakseen Shakespearea. Häneltä sitten tiedusteltiin, mikä on hänen lempiteoksensa ko. kirjailijalta.
Nimenomaan suomalainen kirjastolaitos ja käännöstuet ovat aikaansaaneet sen, että täällä kuka vain, olipa persu tai kokkari, voi lukea vaikka sitä Shakespearea omalla äidinkielellään.
[/quote]Arvostan enemmän suomalaista koululaitosta joka on mahdollistanut sen, että en ole riippuvainen kääntäjistä eli edelleen en tarvitse niitä käännettyjä versioita yhtään mihinkään.
[/quote]
Joten kukaan muukaan ei saisi tarvita?
[/quote]Saatte tarvita mitä haluatte, mitä se minua liikuttaa. Kunhan olen tässä sen kymmenisen kertaa kertonut, että pärjään englanilla aivan mainiosti. Jollekin tämä tuntuu olevan maailman hämmästyttävin asia, että joku pärjää ilman käännöksiä.
[/quote]
No kun ei kerran Shakespearesta irtoa juttua sitten millään, niin kerro nyt edes jokunen lempikirjasi maailmankirjallisuudesta. Jos löydettäisiin yhteisiä suosikkeja.
[/quote]Miksi, luuletko että ihmisen englanninkielentaito tai älykkyys on suoraan verannollinen mitä kirjoja hän lukee. Luen tai kuuntelen joka päivä jotain englanniksi, niinkuin aika moni muukin. Mikä helvetin kummajainen minä mukamas olen, ettekö te muut osaa englantia vai mitä te oikein jankutatte kuin jotkut heikkopäiset.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 15:57"]Hauskaa että kulttuuriväki ja muutkin joutuvat katsomaan totuutta silmään. Kansan enemmistö ei halua Suomesta mamupesää. [/quote] Niin. Joudutaan nyt katsomaan siyä totuutta silmiin: Enemmistö suomalaisista haluaa maailmasta vielä vähän julmemman ja epäreilumman paikan. Vielä vähän voidaan nipistää ihmisoikeuksista. Ja mites ne leikkaukset? Noh, otetaan vaikka yksinhuoltajilta, opiskelijoilta ja eläkeläisiltä, hehän sitä yhteiskunnan pohjasakkaa ovat kuitenkin. Mikä tasa-arvo? En mä ole sellaisesta kuullutkaan. Terveisin kommari
[/quote]
Te kommarithan haluatte toimia koko maailman sosiaalitoimistona. Paskat te mitään kotimaisista köyhistä välitä. Mutta mamut... niitä te rakastatte.
[/quote]
Miksi vihataan mamuja? Kertookohan se jotain tyhmyydestä? Ihmiset pelkäävät tuntematonta ja pelko herättää vihaa ja tässä tapauksessa vihan kohde on maahanmuuttajat, mutta kuinka moni maahanmuuton vastustajista oikeasti on jutellut ja tavannut maahanmuuttajia? Ei varmaan kovinkaan moni, toki jos kannattaa persuja niin eipä voi olettaakkaan kovin suurta sivistyksen tasoa.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:31"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:14"]
En tajua miksi taiteilijoista ollaan saatu aikaan näin iso juttu. Jos lasketaan taiteilijoiksi myös näyttelijät ja muusikot niin silloinhan suurin osa niistä maksaa normaalisti tuloistaan veroja. Jos taas lasketaan pelkästään maalaajat tai vastaavat niin ei ne apurahat missään miljooneissa pyöri, ei todellakaan. Ja valtio ei kovinkaan paljoa anna rahaa yksittäiselle taiteilijalle.
[/quote]
ai jaa?
http://www.taike.fi/taiteilija-apurahan-suuruus
[/quote]
n. 1,5 tonnia per kk. No ei ole kyllä huima summa kun keskibruttopalkka on sen 3000 euroa per kk.
[/quote]
kaikkien muiden tulojen lisäksi ja verottomana. On hyvä
[/quote]
bruttopalkassa on otettu huomioon jo verovähennykset. Suoraan käteen tulee bruttopalkka.
[/quote]Brutto ei ole netto! Netto on se mitä sä nettoot. Voitasko tätä pitää nyt vaikka jonain stadin slangina?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:52"]
Näitä ketjuja lukiessa tulee mieleen, että harrastavatko ihmiset kulttuuria siitä saatavien elämysten vuoksi vai onko syynä tarve olla parempi kuin muut. "Montako Shakespearen teosta olet lukenut?" Huoh.
[/quote]
Kysymys ei mennyt ihan noin, mutta sikäli samantekevää, että vastausta ei tullut.
[/quote]
No enpä nyt muista, mikä täsmällinen sanamuoto oli, mutta kenties kuitenkin ymmärsit, mihin tässä viitattiin. Rakkaus taiteeseen ja kulttuuriin taitaa olla monella aika pienimuotoista verrattuna inhoon alempiarvoista väkeä kohtaan.
[/quote]
Mutta sehän oli nimenomaan se kielinero käännöstukien vastustaja, joka dissasi ihmisiä, jotka tarvitsevat käännöksen lukeakseen Shakespearea. Häneltä sitten tiedusteltiin, mikä on hänen lempiteoksensa ko. kirjailijalta.
Nimenomaan suomalainen kirjastolaitos ja käännöstuet ovat aikaansaaneet sen, että täällä kuka vain, olipa persu tai kokkari, voi lukea vaikka sitä Shakespearea omalla äidinkielellään.
[/quote]Arvostan enemmän suomalaista koululaitosta joka on mahdollistanut sen, että en ole riippuvainen kääntäjistä eli edelleen en tarvitse niitä käännettyjä versioita yhtään mihinkään.
[/quote]
[/quote]Saatte tarvita mitä haluatte, mitä se minua liikuttaa. Kunhan olen tässä sen kymmenisen kertaa kertonut, että pärjään englanilla aivan mainiosti. Jollekin tämä tuntuu olevan maailman hämmästyttävin asia, että joku pärjää ilman käännöksiä.
[/quote]
No kun ei kerran Shakespearesta irtoa juttua sitten millään, niin kerro nyt edes jokunen lempikirjasi maailmankirjallisuudesta. Jos löydettäisiin yhteisiä suosikkeja.
[/quote]Miksi, luuletko että ihmisen englanninkielentaito tai älykkyys on suoraan verannollinen mitä kirjoja hän lukee. Luen tai kuuntelen joka päivä jotain englanniksi, niinkuin aika moni muukin. Mikä helvetin kummajainen minä mukamas olen, ettekö te muut osaa englantia vai mitä te oikein jankutatte kuin jotkut heikkopäiset.
[/quote]
Sua on vaan niin kiva kiusata. Koko ajan uhoat, miten saat kaiken tarvitsemasi kulttuurin englanniksi, mutta kun tarttis nimetä edes yksi kirja tai kirjoittaa yksi rivi englantia, menet ihan lukkoon ;)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:44"]
Älä puhu paskaa.
Apuraha on 1.8.2014 alkaen 1 669,77 euroa kuukaudessa. VEROTTOMANA.
[/quote]
Suurin osa taideapurahoista on yhden kerran maksettavia pieniä könttäsummia. Tuon kuukausittaisen apurahan voi saada esim. 3 tai 6 kuukauden ajalle. Jotkut harvat saavat vuoden ajalle. Sekin on vain yksi vuosi taiteilijan elämästä ja seuraavana vuonna ei saa välttämättä mitään, eikä myöskään saa tietää miksi ei saanut. Elinkustannusten lisäksi apurahasta pitää maksaa työskentelyn kustannukset (laitteet, vuokrat, materiaalit, galleriat, jne.). Samaan aikaan ei saa olla ansiotyössä, apuraha siis edellyttää kokopäiväistä työskentelyä taiteilijana apurahakauden aikana.
Et oikeasti tajua taiteen tekemisestä yhtään mitään, jos väität että nämä ovat missään määrin suuria rahoja.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:53"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:14"]
En tajua miksi taiteilijoista ollaan saatu aikaan näin iso juttu. Jos lasketaan taiteilijoiksi myös näyttelijät ja muusikot niin silloinhan suurin osa niistä maksaa normaalisti tuloistaan veroja. Jos taas lasketaan pelkästään maalaajat tai vastaavat niin ei ne apurahat missään miljooneissa pyöri, ei todellakaan. Ja valtio ei kovinkaan paljoa anna rahaa yksittäiselle taiteilijalle.
[/quote]
ai jaa?
[/quote]
n. 1,5 tonnia per kk. No ei ole kyllä huima summa kun keskibruttopalkka on sen 3000 euroa per kk.
[/quote]
kaikkien muiden tulojen lisäksi ja verottomana. On hyvä
[/quote]
bruttopalkassa on otettu huomioon jo verovähennykset. Suoraan käteen tulee bruttopalkka.
[/quote]Brutto ei ole netto! Netto on se mitä sä nettoot. Voitasko tätä pitää nyt vaikka jonain stadin slangina?
[/quote]
sori mun moka, siis nettopalkkaa tarkoitin!
ai jaa?
[/quote]
[/quote]
Tuollaisen täyden vuosiapurahan saavat vain äärimmäisen harvat taiteilijat, eikä kukaan joka vuosi. Tyypillisemmät apurahat ovat suuruudeltaan 1000-5000 eur ja nekin painottuvat tuon haarukan alapäähän. Eikä se täysi apurahakaan paljon rahaa ole, kun siitä maksetaan ensin eläkemaksut, sv-maksut ja muut sivukulut, sitten rahoitetaan välineet, työhuonekulut, muut toiminnan juoksevat kulut, ja lopulla on tarkoitus sitten elää.
[/quote]
Ja paskan jauhaminen vaan jatkuu. Kyllä tuolla on lista apurahan saajista ja niitä on todella PALJON.
Ja ihan kun muut ihmiset ei maksais eläkettään ja se maksetaan sentään itse tienaamista rahoista.
VEROTTOMANA; http://www.taike.fi/fi/taiteilija-apurahan-suuruus
Tämä on kyllä masentavin ketju pitkään pitkään aikaan. Niin monelle tulee sanasta "kulttuuri" mieleen paskaa kankaalla. Niin moni on sitä mieltä että taiteen arvo on mitattavissa sillä miten hyvin se myy. Niin monesta viestistä uhkuu kamala viha kaikkea sellaista kohtaan mikä ei suoraan ole ns. ""tuottavaa"". Ahdistavaa ajatella että tämä on minun kotimaani suhtautuminen yhteen sivistyksen peruspilareista.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:21"]
Ihmisillä tuntuu olevan pirun suppea käsitys mitä taide ja kulttuuri ovat. Kannattaa tutustua
http://www.minedu.fi/OPM/Kulttuuri/?lang=fi
Valtion budjetista menee näihin n. 0,8% eli 430 milj. ja siitä Veikkaukselta tulee puolet. Jää 215 milj. eli suunnilleen 43€/per nuppi/vuosi, vajaa 12 senttiä/per nuppi/vuorokausi. Liian kallista? Jos on, niin se kannattaa muistaa, kun oma kullannuppu haluaa lukea kirjaa, oli se lainattu, ostettu, käännös tai suomeksi kirjoitettu. Tai pelaa pelejä tai lukee sarjakuvia. Emme tarvitse kulttuuria mihinkään, emmehän?
[/quote]
Veikkauksen varat ovat myös valtion rahoja... katsos kun veikkauksella on monopoli suomessa.
Eiköhän kansalaiset voisi ihan itse OSTAA haluamansa palvelut ja taiteen.
[/quote]
Ihanko totta Veikkaus on valtion? Vau, tämäpä uusi uutinen. Jos nyt vähän edes ymmärtäisit, niin ihmisten Veikkaukselle syytämät rahat ovat ihan vapaaehtoista toimintaa, eivät pakollisia maksuja.
[/quote]
Se on kuitenkin valtion rahaa kun se Veikkaukselle jyvittyy vaikka toisin olette yrittäneet väittää.
Väitinkö minä että ne ovat pakollisia maksuja? Jos vähän edes ymmärtäisit olisit sen tajunnut... ;)
[/quote]
Kun tiedät kuitenkin mihin ne sinun Veikkaukselle antamasi rahat menevät, voit päättää haluatko niitä sinne antaa. Tällä tavalla maksat kulttuuripalveluista, mikäli niistä maksaa tahdot. Pakko ei ole.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 15:57"]Hauskaa että kulttuuriväki ja muutkin joutuvat katsomaan totuutta silmään. Kansan enemmistö ei halua Suomesta mamupesää. [/quote] Niin. Joudutaan nyt katsomaan siyä totuutta silmiin: Enemmistö suomalaisista haluaa maailmasta vielä vähän julmemman ja epäreilumman paikan. Vielä vähän voidaan nipistää ihmisoikeuksista. Ja mites ne leikkaukset? Noh, otetaan vaikka yksinhuoltajilta, opiskelijoilta ja eläkeläisiltä, hehän sitä yhteiskunnan pohjasakkaa ovat kuitenkin. Mikä tasa-arvo? En mä ole sellaisesta kuullutkaan. Terveisin kommari
[/quote]
Te kommarithan haluatte toimia koko maailman sosiaalitoimistona. Paskat te mitään kotimaisista köyhistä välitä. Mutta mamut... niitä te rakastatte.
[/quote]
Miksi vihataan mamuja? Kertookohan se jotain tyhmyydestä? Ihmiset pelkäävät tuntematonta ja pelko herättää vihaa ja tässä tapauksessa vihan kohde on maahanmuuttajat, mutta kuinka moni maahanmuuton vastustajista oikeasti on jutellut ja tavannut maahanmuuttajia? Ei varmaan kovinkaan moni, toki jos kannattaa persuja niin eipä voi olettaakkaan kovin suurta sivistyksen tasoa.
[/quote]
Eiköhän tuohon riitä yksi vastaus: Rikostilastot ja oman väestömme köyhyys + työttömyys.
Olen tavannut satoja mamuja ja kavereinakin on iso määrä. Olen siis sivistynyt.
Omat asiat kuntoon ja sitten vasta mamuja ja silloinkaan EI islamin uskoisia, kiitos.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:56"]
ai jaa?
[/quote]
[/quote]
Tuollaisen täyden vuosiapurahan saavat vain äärimmäisen harvat taiteilijat, eikä kukaan joka vuosi. Tyypillisemmät apurahat ovat suuruudeltaan 1000-5000 eur ja nekin painottuvat tuon haarukan alapäähän. Eikä se täysi apurahakaan paljon rahaa ole, kun siitä maksetaan ensin eläkemaksut, sv-maksut ja muut sivukulut, sitten rahoitetaan välineet, työhuonekulut, muut toiminnan juoksevat kulut, ja lopulla on tarkoitus sitten elää.
[/quote]
Ja paskan jauhaminen vaan jatkuu. Kyllä tuolla on lista apurahan saajista ja niitä on todella PALJON.
Ja ihan kun muut ihmiset ei maksais eläkettään ja se maksetaan sentään itse tienaamista rahoista.
[/quote]
Ainoa joka jauhaa paskaa olet sinä itse. MInä olen saanut kaksi kertaa VEROTTOMAN apurahan. Toisella kertaa 500e jatko-opintoihin. Ja toisella kertaa isohkoon taiteelliseen työhön 2500e. Lisäksi apurahan saajan oikeus työttömyysturvaan heikenee. Työvoimatoimisto voi vedota esim. 50 lipputuloihin jotka liittyvät apurahalla tehtyyn työhön ja evätä näin koko työttömyyskorvauksen. ja milläs sitten elät. Apurahojen, palkkojen ja pätkätöiden kanssa eläminen vaatii valtavasti työtä ja voimavaroja. Tuollaiella psyykellä mikä sulla on, se ei onnistu ollenkaan.
ai jaa?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Idiootti. Suurin osa on kohdeapurahoja, suuruudeltaan ehkä 1000e.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:55"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sua on vaan niin kiva kiusata. Koko ajan uhoat, miten saat kaiken tarvitsemasi kulttuurin englanniksi, mutta kun tarttis nimetä edes yksi kirja tai kirjoittaa yksi rivi englantia, menet ihan lukkoon ;)
[/quote]Kirjoitin sinulle kyllä englantia suoraan lonkalta ja se mitä minä luen ei kyllä liity englanninkielentaitoon mitenkään, nämä ovat lähinnä makuasioita. Tykkään lukea elämänkertoja, jos se nyt ketään kiinnosta, en vain ymmärrä miten minun lukumakuni liittyy keskusteluun mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:56"]Ja ihan kun muut ihmiset ei maksais eläkettään ja se maksetaan sentään itse tienaamista rahoista.[/quote]
Suurin osa sinun eläkemaksustasi on jo maksettu työnantajan toimesta, kun palkkakuittisi kirjoitetaan. Se kuitilla näkyvä osuus on murto-osa siitä koko maksusta. Taiteilja maksaa apurahastaan itse tuon koko summan.
Kukaan muu kuin vientiyrittäjä ei tässä maassa tienaa rahojaan itse. Kaikkein vähiten palkansaaja, joka vain suorittaa ennalta määrättyä tehtävää jonkun toisen luomassa työpaikassa. Se sinun suorittamisesi ei niitä palkkarahojasi luo, vaan yrittäjä joka muuttaa suorituksesi rahaksi. Kotimaan markkinoilla toimivat yrittäjätkin vain kierrättävät kansantalouteen jo tuotua rahaa - eivät varsinaisesti luo mitään. Joten suuta pienemmälle siellä.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:57"]
Tämä on kyllä masentavin ketju pitkään pitkään aikaan. Niin monelle tulee sanasta "kulttuuri" mieleen paskaa kankaalla. Niin moni on sitä mieltä että taiteen arvo on mitattavissa sillä miten hyvin se myy. Niin monesta viestistä uhkuu kamala viha kaikkea sellaista kohtaan mikä ei suoraan ole ns. ""tuottavaa"". Ahdistavaa ajatella että tämä on minun kotimaani suhtautuminen yhteen sivistyksen peruspilareista.
[/quote]
Tosiasiassa meitä vituttaa eniten noi demokratialle keskisormee näyttävät vasemmistotaiteilijat, ei itse taide niinkään.
Mutta katsos kun aletaan vittuileen niin vittuillaan sitten. Itsepähän paskanne kerjäsitte.
ai jaa?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No jos se on sinulle helpompaa, niin kuvittele että tämä apuraha on taiteilijan saama palkka hänen yhteiskunnan hyväksi tekemästään työstä. Ihan itse tienattua. Vai eivätkö kansanedustajatkaan tienaa rahojaan itse koska maksajana on valtio?
ai jaa?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mitä vauhkoat verottomasta? Kyllä se on tajuttu jo, että se on VEROTONTA rahaa. Mutta jos sä nyt oikeasti mietit, mihin raha menee niin, aika pitkälti siihen taiteeseen itessään varsinkin mainostamiseen menee ja se riippuu niin paljon mitä tekee, tekeekö elokuvia vai maalaako.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:36"]
Mikä kultuuri? Metsuri Hakkarainen tarjoaa halkoa kakkoseen näille viherpiipertäjille.
[/quote]
Kiusauskulttuuri. Ainoa kulttuuri jota persut viljelevät.
[/quote]
Eikös Vasemmiston lempitaiteilija ole se kissantappaja Tomi Mäki.
Tappoi kissan vasaralla ja runkkasi päälle. Arhinmäki sen kans hengaili monissa tapahtumissa.
Mutta ilmeisesti eläimiä saa kiusata Vasemmistotaiteen nimissä.