HS: Kulttuuriväki pöyristynyt vaalituloksesta!
http://www.hs.fi/kulttuuri/a1429497014699
"Moni taiteilija ja kulttuuri-ihminen tuki näissä eduskuntavaaleissa julkisesti vasemmistoa tai vihreitä. Keskustan ja perussuomalaisten sijoittuminen vaalituloksessa kärkeen oli monelle kulttuurin edustajalle pettymys.
Yksi heistä on näyttelijä Krista Kosonen, joka kertoo seuranneensa tuloslaskentaa alamaissa.
"Kulttuuria en kuullut kenenkään mainitsevan vaali-iltana. Kyllä vaalitulos kurkkua kuristaa", Kosonen sanoo.
Näyttelijä liputti eduskuntavaaleissa vasemmistoliiton Veronika Honkasalon puolesta. Honkasalo jäi varasijalle.
Honkasaloa tukivat myös näyttelijäMinttu Mustakallio, galleristiIlona Anhava ja laulaja-näyttelijäVuokko Hovatta. Muusikoista myös esimerkiksi Paleface eli Karri Miettinen tuki näkyvästi vasemmiston ehdokkaita.
"Ehkä sitä elää itse sellaisessa helsinkiläisessä kulttuurikuplassa, en tunne ketään joka olisi äänestänyt perussuomalaisia", Kosonen sanoo.
Näyttelijä sanoo olevansa hieman peloissaan sen suhteen, millainen Suomi on tästä nyt rakentumassa."
Kommentit (619)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:29"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:22"]
Eli suurimman osan suomalaisista mielestä taiteilija on joku höperö hiippari ja taide jotain tampooneja ja töherrystä taululla. Kyllä aika syvällä mennään jo. No, siellä odottaa leirinuotiot joilla jokainen saa ihan itse luoda viihteensä, poppamiehet, taikausko ja keräilijäkulttuuri.
[/quote
Missä tällaista on lukenut?!!!! Missä!?! Mikä tampooni?! WTF?!]
[/quote]
Tässä ketjussa, useampaan kertaan
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:12"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 02:06"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:56"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:37"]
Eikös täällä juuri lässytetty moneen kertaan että se on todella tarkaa mihin sitä apurahaa jaetaan. Nyt selität ettei se olekaan. Eli apurahojen käytön valvontakin on puutteellista. Tiedämmekö edes mihin niitä todellisuudessa käytetään? Emme.
Ihan turhaan jankutat niistä urheilijoista, mun puolesta niillekään ei tarvi apurahoja maksaa. Meillä on ihan tarpeeksi urheilijoita jotka tienaavat itse palkkansa.
[/quote]
Ei, vaan että se esittelemäsi täysi vuosiapuraha on erittäin vaikeaa saada.
[/quote]
Kyllä tuolla intettiin että pitää tosi tarkat selvitykset antaa.
[/quote]
Niin tarkat selvitykset pitää antaa ennen ja jälkeen. Todella harva niitä apurahoja saa, eli vaikea niitä on saada. Mutta kuten kaikki elämässä, aina ei mene niinkuin suunnitellaan. Ihmiset epäonnistuu, tekee konkursseja jne, ei taiteilijatkaan täydellisiä ole. Valvontaa on, mutta ei kukaan voi taiteilijaa olla pitämässä kädestä ja tekemässä mestariteoksia.
[/quote]
Tuolla on listat apurahojen saajista. Aika paljon näytti eri nimisiä henkilöitä olevan apurahaa saanut.
Mutta sovitaan nyt vaikka niin ettei niitä kukaan saa vaikka pelkästään Valtio maksaa niitä "jollekin" satoja miljoonia.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 07:22"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:53"]
"Mitä sitten sillä tonnilla tekisit? Se menee taiteilijalla kokonaisuudessaan johonkin välineeseen tai näyttelykustannuksiin. Mutta on se iso ilo, kun se mahdollistaa oman kutsumusammatin jatkamista. Sillä ei ostella vaatteita, ruoka, tekokynsiä, ei mitään muuta kuin ammattiin liittyvää. Voisithan sinäki riemuita kun töissä pomo hankkii sulle uuden tulostimen. Jeeee!"
Mun kutsumusammatti on hitsari. Saanko nyt sen tonnin niin voin ostaa uuden puikkokoneen siitä olis iso ilo. En osta tekokynsiä enkä ruokaa. Jeeeee!
[/quote]
Varmaan saattaa olla joitakin yritystukia sinullekkin. Tai ainakin saatat saada helpommin matalakorkoista lainaa. Taiteilijat kun ei niitä saa.
[/quote]
Miksi hitsari saa matalakorkoista lainaa mutta taiteilija ei? Johtuuko se siitä kun taitelija on Vasemmistolainen ja tiedetään ettei rahoja koskaan makseta takaisin? Vai mikä hä?
Joo, irrotetaan Helsinki ja pidetään huoli, että kulttuuriväki tulee mukana Ruotsiin. Näille persufanaatikoille on jo kaikki tarvittava kulttuuri, Luokkakokous-elokuva ja Popeda. Saatte pitää varmuuden vuoksi Suvi Teräsniskan ja Sami Hedberginkin.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 07:48"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:09"]
Laitan muuten joka ainoan noista vasemmisto taiteilijoista boikottiin. Ei latiakaan heru minulta.
Anssi Kela olikin jo ennestää boikotissa Teosto lobbauksensa ansiosta.
[/quote]
Nii, saatanan taiteilijahipit tekisisvät töitä, ja taiteilisivat ilmatteks. ...kele
[/quote]
Tekisivät tilinsä omalla työllään. Miksi minun pitää Anssi kelan mielestä maksaa hänelle rahaa kun ostan tietokoneeseeni kovalevyn (hyvitysmaksu)?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:29"]
Eli suurimman osan suomalaisista mielestä taiteilija on joku höperö hiippari ja taide jotain tampooneja ja töherrystä taululla. Kyllä aika syvällä mennään jo. No, siellä odottaa leirinuotiot joilla jokainen saa ihan itse luoda viihteensä, poppamiehet, taikausko ja keräilijäkulttuuri.
[/quote
Missä tällaista on lukenut?!!!! Missä!?! Mikä tampooni?! WTF?!]
[/quote]
Tässä ketjussa, useampaan kertaan
[/quote]
Siis sillä perusteella teet päätelmiä "suurin osa suomalaisista"?! Mitä jossain yksitäisessä viestissä lukee.. Suurin osahan on sun omaa jorinaa tossakin
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:03"]
Joo, irrotetaan Helsinki ja pidetään huoli, että kulttuuriväki tulee mukana Ruotsiin. Näille persufanaatikoille on jo kaikki tarvittava kulttuuri, Luokkakokous-elokuva ja Popeda. Saatte pitää varmuuden vuoksi Suvi Teräsniskan ja Sami Hedberginkin.
[/quote]Mitä vikaa on Popedassa, nyt jotain rajaa näihin kommentteihin.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:42"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:29"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:02"] Sisällissota on tulossa tätä vauhtia, itse seison silloin siinä joukossa, jonka koko maailmankuva ei perustu kaikkien vähemmistöjen alistamiseen. Miksi te maalaistollot ette voi antaa Helsingin olla sellainen kuin on, onhan teillä koko muu maa tilaa levittää syöpäänne. [/quote] Sisällissota koko loppusuomi vastaan helsinki? :D Mitä luulet että kävisi? Kannattaisiko välillä vähän arvostaa sitä muutakin Suomea, koska päätämme kuitenkin myös Helsingin asioista. Metsä vastaa kun sinne huutaa. Mun puolesta kyllä voitais leikata koko helsinki irti ja lähettää se vaikka Ruotsille. Aina vaan valitetaan että kehäkolmosen ulkopuolella ei ole mitään elämää ja sitten alkaakin kauhea itku kun keskusta ja persut voittaa vaalit. 600k+ asukasta yli 5miljoonasta, eli pieni vähemmistö kuvittelee olevansa koko Suomi yksinänsä. [/quote] Munkin puolesta. Henkisesti olen jo lähempänä Ruotsia kuin jotain Lappia, missä ihmiset ilmeisesti ihan vakavissaan uskovat Väyrysen ratkaisevan maamme ongelmat.
[/quote]
Hei tyhmeliini, tiesitkös että Ruotsissakin on lappi ja siellä on paljon muutakin kivaa sulle kuten malmö.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:29"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:02"]
Sisällissota on tulossa tätä vauhtia, itse seison silloin siinä joukossa, jonka koko maailmankuva ei perustu kaikkien vähemmistöjen alistamiseen. Miksi te maalaistollot ette voi antaa Helsingin olla sellainen kuin on, onhan teillä koko muu maa tilaa levittää syöpäänne.
[/quote]
Sisällissota koko loppusuomi vastaan helsinki? :D Mitä luulet että kävisi? Kannattaisiko välillä vähän arvostaa sitä muutakin Suomea, koska päätämme kuitenkin myös Helsingin asioista. Metsä vastaa kun sinne huutaa.
Mun puolesta kyllä voitais leikata koko helsinki irti ja lähettää se vaikka Ruotsille. Aina vaan valitetaan että kehäkolmosen ulkopuolella ei ole mitään elämää ja sitten alkaakin kauhea itku kun keskusta ja persut voittaa vaalit. 600k+ asukasta yli 5miljoonasta, eli pieni vähemmistö kuvittelee olevansa koko Suomi yksinänsä.
[/quote]
Suomelle käy niinkuin Venäjälle, että maasta lähtevät kaikki vähänkään sivistyneet ja lahjakkaat ihmiset kun ilmapiiri käy mahdottomaksi.
[/quote]
En tiedä katsotko itse kuuluvasi mainitsemaasi ryhmään mutta... ADIOS! ei jää kukaan kaipaamaan.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:42"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:29"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:02"] Sisällissota on tulossa tätä vauhtia, itse seison silloin siinä joukossa, jonka koko maailmankuva ei perustu kaikkien vähemmistöjen alistamiseen. Miksi te maalaistollot ette voi antaa Helsingin olla sellainen kuin on, onhan teillä koko muu maa tilaa levittää syöpäänne. [/quote] Sisällissota koko loppusuomi vastaan helsinki? :D Mitä luulet että kävisi? Kannattaisiko välillä vähän arvostaa sitä muutakin Suomea, koska päätämme kuitenkin myös Helsingin asioista. Metsä vastaa kun sinne huutaa. Mun puolesta kyllä voitais leikata koko helsinki irti ja lähettää se vaikka Ruotsille. Aina vaan valitetaan että kehäkolmosen ulkopuolella ei ole mitään elämää ja sitten alkaakin kauhea itku kun keskusta ja persut voittaa vaalit. 600k+ asukasta yli 5miljoonasta, eli pieni vähemmistö kuvittelee olevansa koko Suomi yksinänsä. [/quote] Munkin puolesta. Henkisesti olen jo lähempänä Ruotsia kuin jotain Lappia, missä ihmiset ilmeisesti ihan vakavissaan uskovat Väyrysen ratkaisevan maamme ongelmat.
[/quote]
Hei tyhmeliini, tiesitkös että Ruotsissakin on lappi ja siellä on paljon muutakin kivaa sulle kuten malmö.
[/quote]
Ei kannata kutsua muita tyhmeliineiksi jos ei itse osaa edes oikeinkirjoituksen alkeita.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 13:52"]
Se, joka on niin yksinkertainen, ettei osaa tulkita nykytaidetta, jättäköön sen kokonaan arvostelematta.
Asetelmataulujen aikakausi on ollu jo ohi pitkän aikaa.
Taide on toisille henkistä ruokaan verrattavissa olevaa hyödykettä, sielun ravintoa, joka pitää mielen virkeänä ja tuo onnea elämään.
Harmi, ettei kaikkia ole siunattu luovalla älyllä, joka on suurten ja tunnettujen nerojen omaama lahja ja kyky.
[/quote]
Luova äly? Nero?
Taidat puhua hullusta eli mielenvikaisesta ihmisestä. Näitähän on tunnetusti taiteilijapiirit pullollaan.
Nämä "suuret nerot" luovat taidettaan, mutta ovat oikesta elämästä niin pihalla että niiden kumppani keittää niille puuron ja pukee sukat jalkaan. Palkinnoksi tästä tulee haukut niskaa tai jopa väkivaltaisuutta. On tullut muutaman "neron" taiteilijan elämänkerrat luettua.
Mutta en minä sairasta ihmistä hauku. Vasemmistolaisuus sen sijaan ei ole sairaus, se on vaan tyhmyyttä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:18"]
Ja muuten, minä olen nuori korkeakoulutettu nainen, keskiluokkaisesta ja musikaalisesta perheestä lähtöisin, ja silti minä ja mieheni äänestimme persuja. Asumme myös pääkaupunkiseudulla ;)
[/quote]
No mutta onni sentään Krista Kososen kannalta, ettet kuulu tuttavapiiriin. Niin ei tunne ketään persuja äänestävää!
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 13:52"]
Se, joka on niin yksinkertainen, ettei osaa tulkita nykytaidetta, jättäköön sen kokonaan arvostelematta.
Asetelmataulujen aikakausi on ollu jo ohi pitkän aikaa.
Taide on toisille henkistä ruokaan verrattavissa olevaa hyödykettä, sielun ravintoa, joka pitää mielen virkeänä ja tuo onnea elämään.
Harmi, ettei kaikkia ole siunattu luovalla älyllä, joka on suurten ja tunnettujen nerojen omaama lahja ja kyky.
[/quote]
Voi että... taide on siitä jännää, että kun alat karsinoida sitä, tyyliin että asetelmien aika on ohi, eiköhän heti löydy taiteilijoita, jotka tekevät hienoja ja merkityksellisiä asetelmia. Et sinä voi rajoittaa genren perusteella mikä on oikeaa taidetta. Monet ovat sitä koettaneet, mutta osoittaneet lähinnä oman rajoittuneisuutensa.
Modernin taiteenkin useimmat tyylisuunnat ovat jo vanhempia kuin sinun mummosi, ne ovat jo taidehistoriaa niin kuin realismi ja romantiikkakin. Nykypäivän taiteilijoilla on todella paljon laajempi taiteen historia takanaan kuin vaikka 1800-luvun alkupuolella, mutta se tarkoittaa vain sitä, että heidän on mahdollista ilmaista itseään ymmärrettävästi useammalla tavoin kuin 200 vuotta sitten. Ei se rajoita niin, että oikean taiteilijan pitäisi tehdä jollain tietyllä tyylillä. Taiteilija päättää itse. Kun nykypäivänä löytyy taiteilijoita jotka osaavat maalata samalla taidolla kuin joku Aivazovski tai Turner, kyllä häntä varmasti arvostetaan taidepiireissäkin.
Myös taiteen ymmärtämisen ja tekemisen mystifiointi suurten nerojen ja luovan älyn omaavien ominaisuudeksi on aika epäilyttävää. Suuri osa kaikesta taiteesta, aivan kaikesta, on harjoittelua ja opettelua. Mestareita syntyy vain tekemällä. Synnynnäisiä mestareita ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 13:38"]
Tämän ketjun perusteella suomella on kaksi ongelmaa. Ja nämä kaksi ovat myös syynä nykyiseen taloustilanteeseen. Mamut. Ja taiteilijat. Onnea vaan.
[/quote]
Kun taas taiteilijoiden ja Vihervasemmiston mielestä suomella on vain yksi ongelma. Persut. Onnea vaan.
[/quote]
Joo, mä en tarvi kun akustisen kitaran niin viihdepuoli onnistuu ja näin on myös joka toisen kaverini suhteen. Ja mitään apurahoja ei saada eikä tarvita.
Jos joku ääliö väittää että keikat loppuu suomesta kun apurahaa ei enään makseta niin voin kertoo että TÄYTTÄ PASKAA!
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:42"] [quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:29"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:02"] Sisällissota on tulossa tätä vauhtia, itse seison silloin siinä joukossa, jonka koko maailmankuva ei perustu kaikkien vähemmistöjen alistamiseen. Miksi te maalaistollot ette voi antaa Helsingin olla sellainen kuin on, onhan teillä koko muu maa tilaa levittää syöpäänne. [/quote] Sisällissota koko loppusuomi vastaan helsinki? :D Mitä luulet että kävisi? Kannattaisiko välillä vähän arvostaa sitä muutakin Suomea, koska päätämme kuitenkin myös Helsingin asioista. Metsä vastaa kun sinne huutaa. Mun puolesta kyllä voitais leikata koko helsinki irti ja lähettää se vaikka Ruotsille. Aina vaan valitetaan että kehäkolmosen ulkopuolella ei ole mitään elämää ja sitten alkaakin kauhea itku kun keskusta ja persut voittaa vaalit. 600k+ asukasta yli 5miljoonasta, eli pieni vähemmistö kuvittelee olevansa koko Suomi yksinänsä. [/quote] Munkin puolesta. Henkisesti olen jo lähempänä Ruotsia kuin jotain Lappia, missä ihmiset ilmeisesti ihan vakavissaan uskovat Väyrysen ratkaisevan maamme ongelmat. [/quote]
Hei tyhmeliini, tiesitkös että Ruotsissakin on lappi ja siellä on paljon muutakin kivaa sulle kuten malmö. [/quote] Ei kannata kutsua muita tyhmeliineiksi jos ei itse osaa edes oikeinkirjoituksen alkeita.
[/quote]
Anteeks. En tiennyt että täällä on äikän maikka tarkistamassa kirjoituksia.
Terveisiä lappiin.
Kertokaahan persuhenkiset sitten, mitä suomalaista kirjallisuutta, musiikkia, teatteria ja elokuvaa suosittelette. Ja huom. pitää olla elossa olevien taiteilijoiden teoksia, ei riitä että listaa Tuntemattoman sotilaan (jota osa luulee tositarinaksi tajuamatta, että kyseessä on fiktio).
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:42"] [quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:29"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:02"] Sisällissota on tulossa tätä vauhtia, itse seison silloin siinä joukossa, jonka koko maailmankuva ei perustu kaikkien vähemmistöjen alistamiseen. Miksi te maalaistollot ette voi antaa Helsingin olla sellainen kuin on, onhan teillä koko muu maa tilaa levittää syöpäänne. [/quote] Sisällissota koko loppusuomi vastaan helsinki? :D Mitä luulet että kävisi? Kannattaisiko välillä vähän arvostaa sitä muutakin Suomea, koska päätämme kuitenkin myös Helsingin asioista. Metsä vastaa kun sinne huutaa. Mun puolesta kyllä voitais leikata koko helsinki irti ja lähettää se vaikka Ruotsille. Aina vaan valitetaan että kehäkolmosen ulkopuolella ei ole mitään elämää ja sitten alkaakin kauhea itku kun keskusta ja persut voittaa vaalit. 600k+ asukasta yli 5miljoonasta, eli pieni vähemmistö kuvittelee olevansa koko Suomi yksinänsä. [/quote] Munkin puolesta. Henkisesti olen jo lähempänä Ruotsia kuin jotain Lappia, missä ihmiset ilmeisesti ihan vakavissaan uskovat Väyrysen ratkaisevan maamme ongelmat. [/quote]
Hei tyhmeliini, tiesitkös että Ruotsissakin on lappi ja siellä on paljon muutakin kivaa sulle kuten malmö. [/quote] Ei kannata kutsua muita tyhmeliineiksi jos ei itse osaa edes oikeinkirjoituksen alkeita.
[/quote]
Anteeks. En tiennyt että täällä on äikän maikka tarkistamassa kirjoituksia.
Terveisiä lappiin.
[/quote]
Ai anteeksi, en tiennyt että täällä on 8. luokkalaisiakin osallistumassa keskusteluun. Joskus on vaikea juttujen perusteella erottaa kuka on vain fanaattinen persu ja kuka harrastuksekseen trollaava teinijonne.
Todelliset Taiteilijat ja Kulttuuriväki voisi järjestää marssin, jossa se uhkaisi muuttaa Ruotsiin, jos persut päästetään hallitukseen!