Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rokottamaton ja mulla oli aivan paska vuosi ihmisten takia

Vierailija
01.01.2022 |

Tosin hyvää tässä on se, että en ole varmaan koskaan ollut koko vuotta näin terve. Ei flunssan flunssaa, paljon vitamiineja, ulkoilua, urheilua ja terveellistä ruokaa. Keho voi hyvin, mutta mieli on musta kuin synkin yö.

Olen niin pettynyt ihmisiin, ettei mitään rajaa. Siihen hirvittävään kahtiajakoon, vihaan, syyttelyyn ja arvosteluun. Ihmissuhteiden katkeamiseen jonkun rokotteen takia, ikäänkuin sillä mitä olen ihmisenä ei olisi enää mitään väliä. Sillä miten kuuntelen, ymmärrän, autan, olen puhelinsoiton päässä. Keskustelut, kokemukset ja yhteiset hetket eivät ilmeisesti paina mitään tässä rokotevaakakupissa, jossa tärkeimmät asiat tulee ensin. Eli moni valitsee rokotteen pitkäaikaisten ihmissuhteiden sijaan, tai ainakin antaa sen katkaista välit vaikka sen pitäisi olla jokaisen oma valinta.

Itsenäisyyspäivänä en saanut suustani enää ulos hyvää sanaa Suomesta. Joulu oli ihana, koska käännyin täysin sen uskonnollisen puolen tarinaan ja juhlistin sitä perheeni kanssa. Nyt sama synkkyys vaivaa uudenvuoden viettoa. En usko että uudesta vuodesta tulee kovinkaan hyvä, ainakaan toiveet eivät ole sen suhteen korkeat.

Mustaa, vihaa, synkkyyttä. Keneenkään kanssa en voi puhua siitä, mitä todella ajattelen. Ei ole ketään, joka ymmärtäisi. En edelleenkään halua ottaa koronarokotetta, mutta se on asia josta ei voi keskustella keneenkään kanssa. Olen aivan täysin menettämässä mielenkiintoni ympäröivään maailmaan ja koko uudenvuoden juhla tuntuu niin teennäiseltä esittämiseltä, koska kyllä minä tiedän että sitä samaa vihaa on luvassa läpi ensivuoden jokaisena päivänä.

Kommentit (1240)

Vierailija
81/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä rokottamattomien itsekkyys alkaa kyllä oikeasti ottaa päähän. Kaikki tilastot ja tutkimus kertovat siitä erosta, mikä rokottamattomalla ja rokotetulla on saada vaikea tauti ja joutua sairaalaan kuormittamaan terveydenhoitoa. Silti edelleen nämä eivät tajua ja jatkavat sössötystään.

Onhan se ikävää, mutta meille ei rokottamattomat lasten kaverit pääse ja harrastuskyyditysringistä tiputettiin yksi pois. Loman jälkeen meidän lapsi ei myöskään istu koulussa näiden kulkutautimyönteisten vieressä, onneksi opettajat ymmärtävät.

En haluaisi olla sun kaltaisten ihmisten kanssa tekemisissä muutenkaan, joten ihan hyvä, että tuot luonteesi negatiiviset puolet esille noinkin selkeästi. En haluaisikaan lasteni hengailevan sun kaltaisten ihmisten kodeissa.

Terkuin rokottamaton hoitsu

Älä huoli. Ei sinun lapsesi ole tervetulleita rokotettujen lähelle. Kuten et tietysti sinäkään.

Vierailija
82/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliäkö sinua pitäisi? Voihan v… u🙄

Just näin! Aloittaja uhriutuu oikein urakalla. Huh huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oikeat ystävät eivät hylkää siitä syystä, ettet ota rokotetta. Mitä väliä tutuista

Sairastin koronan enkä ota yhtään koronapiikkiä

Oma päätös. Minuun ei tehoa propaganda.

Näköjään tehoaa ja erittäin hyvinkin vielä! Olet purematta niellyt rokottamattomuuspropagandan, sanasta sanaan vieläpä ja sen on sinulle annostellyt USA:n äärioikeisto. Onneksi olkoon!

Onnea sinulle kun saat lahjoittamani piikit. Meitä on edelleen noin 600 000 suomalaista.

Vierailija
84/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi kerrot muille, että olet rokottamaton? Minä en kerro. Ei ole ennenkään terveysasiat muille kuuluneet.

Vierailija
85/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mä ymmärrän sua. En itsekään ole rokotteita ottanut enkä mielelläni halua enää puhua aiheesta kuin anonyymisti, koska niin moni on mennyt tästä ihan sekaisin ja tottakai on turhauttavaa kuukaudesta toiseen selitellä itseään ja perusarvojaan ihmisille jotka eivät ole lainkaan vastaanottavaisia, eivätkä osaa pohtia asiaa kuin yhdestä kulmasta. Ymmärrän itse kaikesta huolestani huolimatta miksi niin moni on halunnut rokotteen ottaa, mutta valitettavan harvaa rokotettua kiinnostaa ymmärtää MIKSI jotkut eivät kuitenkaan ota. Itseäni kuitenkin lohduttaa ajatus että todennäköisesti rokotettujen aggressiivisuus on myös osittain tukahdutettua pelkoa ja epävarmuutta siitä omastakin valinnasta ja maailman nykytilanteesta. Tuntematon pelottaa aina, eikä peloissaan oleva ihminen kykene toimimaan rauhallisesti ja kypsästi. Se pelko on kylvetty meihin kuitenkin ylempää, ei pelkästään toisistamme. Yritetään ymmärtää ja antaa anteeksi niille, jotka käyttäytyvät näinä aikoina vihamielisesti. Keskitytään syyttämisen ja vihan lisäämisen sijaan siihen, miten voisimme itse kestää paremmin myös henkisesti vahvoina.

Omat ajatukseni eivät ole tällä hetkellä yhtä synkkiä kuin sinulla AP, varmastikin koska olen löytänyt ympärilleni ihmisen joka jakaa samat ajatukset. Sun olisi myös tärkeää löytää ihan oikea ihminen/ihmisiä jotka tuovat sulle sitä yhteisöllisyyden tunnetta. Se on ihmeellistä mikä voima yhteydellä toiseen ihmiseen on. Vaikka miljoona tuntematonta tuomitsisi sinut eikä ymmärtäisi alkuunkaan pointtejasi, voi jo yksi turvallinen ja sinua ymmärtävä läheinen vierellä saada sen tuntumaan vähemmän pelottavalta.

Meitä on tosi paljon, jotka kyseenalaistamme tätä kaikkea. Rokottamattomien joukossa on monenlaisia ihmisiä ja syitä rokottamattomuuteen on myös monia. Sinun on mahdollista löytää ystäviä, tai jokin yhteisö joka tukee sinua. Samalla mitä useammin pystyt suuntaamaan oman huomiosi ja energiasi pois uutisista ja vihamielisistä keskusteluista, sinulla jää energiaa kaikkeen voimaa antavaan. Oma perheenjäseneni painosti minua kuukausien ajan ottamaan rokote, mutta sekin loppui kun kerran ärähdin ihan tosissani että en suostu enää keskustelemaan hänen kanssaan aiheesta. Jos joku kokonaan jättää sinut vain rokotteen vuoksi, valitettavasti sellainen ihmissuhde joutaa muutenkin mennä. Voidaan jutella lisää, jos haluat.

Syyt ovat kaikilla rokotevastaisilla täsmälleen samat. Jotkut selittävät siruista ja eliitistä, jotkut yrittävät olla fiksumman kuuloisia. Kaikkia yhditää kuitenkin se, että he eivät kykene käsittämään, mitä tartuntatauti ensinnäkään tarkoittaa ja toiseksi se, että he vihdoin kokevat tulleensa nähdyiksi julistaessaan tätä pseudotieteellistä agendaansa. Ärsyttävää on myöskin se, että suurin piirtein jokainen rokotevastustaja on todella pateettinen puheissaan. Milloin heitä ollaan viemässä leireille ja milloin kansa on jaettu kahtia jne. Pelkkää nyyhkimistä. Rokotevastustaja on tietoisesti asettunut yhteiskunnan ulkopuolelle, eikä aiokaan osallistua yhteiseen projektiin taudin kukistamiseksi. Miksi sellaista ihmistä pitäisi millään tavalla sääliä?

Saat ilmaiseksi kaikki piikkini. Niitä on varattu kaikille 8. Onnea vaan matkaan. Älä tule kitisemään jos saat senkin jälkeen koronan.

Kiitos vain tarjouksesta. Saan piikit ihan ilmaiseksi muutenkin. Ei tulisi mieleenkään tulla kitisemään sinulle. Mistä edes kitisisin? Ymmärrän ihan hyvin riskit koronan kanssa ja ongelmat, jotka sen muuntuminen on tuonut tullessaan. Sen vuoksi minulle ei tullut tarvetta lähteä mukaan tieteen vastaiseen puoliuskonnolliseen liikehdintään, kuten sinulle ja kavereillesi tuli.

Vierailija
86/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oikeat ystävät eivät hylkää siitä syystä, ettet ota rokotetta. Mitä väliä tutuista

Sairastin koronan enkä ota yhtään koronapiikkiä

Oma päätös. Minuun ei tehoa propaganda.

Ja,silti olet langennut USA:n oikeistolaisen likaisen tusinan ja Pietarin trollien rokitevastaiseen propagandaan uskoen sen totuudeksi.

Huoh.

Olet pelottava tapaus. Vedät POLITIIKAN mukaan ihmisten terveysasioissa. Kaltaisiasi poliittisia fanaatikkoja on syytä pelätä.

Kun rokotevastaiset eivät tajua, mistä väitteitä syötetään ja kuka esim.vastas kaikista videoista.

Luuletteko hyväntekeväisyydeksi irti taloudellisista ja poliittisista intresseistä?

Näitä on kuule ihan kartoitettu ja tutkittu.

Amerikan likaisesta tusinasta: https://www.theguardian.com/world/2021/jul/17/covid-misinformation-cons…

Venäjän lonkeroista:

https://www.bbc.com/news/blogs-trending-57928647

https://www.reuters.com/technology/facebook-removes-russian-network-tha…

https://www.nytimes.com/2021/08/05/us/politics/covid-vaccines-russian-d…

Taloudellisista intresseistä ja tuloista:

https://www.codastory.com/waronscience/social-media-profit-pandemic-ant…

https://yle.fi/uutiset/3-11772207

https://areena.yle.fi/audio/1-50749764

https://news.sky.com/story/how-covid-conspiracists-and-anti-vaxxers-are…

https://www.businessinsider.com/sherri-tenpenny-how-anti-vaxxer-fuels-p…

Vierailija
87/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on suurin syy siihen, miksi en ole omasta rokottamattomuudestani melkein kenellekään kertonut. Eli en aio omia ihmissuhteitani ja omaa sosiaalista asemaani tällaisen takia pilata. Olen siis ollut hiljaa, antanut vaikutelman siitä että minut on rokotettu. Kerran olen valehdellut omasta rokotestatuksestani. Onneksi ihmiset ymmärtävät, että kyseessä on yksityisasia eivätkä sen takia kysele asiasta.

Onhan se välillä vähän ärsyttänyt olla hiljaa, olla ilmaisematta omaa todellista mielipidettään tästä asiasta. Mutta mieluummin näin.

Vierailija
88/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että laitetaan vähän ryhmäpainetta. Kannattaa varata aika rokotukseen, niin heti helpottaa.

olen sitäpaitsi todennäköisesti sairastanut koronan keväällä 2020 ekassa aallossa, flunssan oirein. Tästä olen melko varma, koska kaikki oireet täsmäsivät mutta tuolloin ei testattu.

Ap

Samoin kävi minulle. Enkä ole sen jälkeen sairastanut enkä ottanut rokotetta. Kävin ottamassa vasta-ainetestin verestä (n. 60e kustansi) ja minulla oli koronan piikkiproteiini vasta-aineita veressä 1,5v jälkeen kyseisestä oletetusta koronan sairastamisesta.

Google: synlab koronan vasta-ainetesti, mene ihmeessä hakemaan ei tarvitse lähetettä ja maksaa vain n. 60e.

Vierailija
89/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteesta tulee olkapää päiväksi kipeäksi. Rokottamattomuudesta menee näemmä mieli mustaksi. Valintoja…

Vierailija
90/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ukko ollu jo 4 kk sairauslomalla. Kaikki tutkittu, arvot hyvät. Oireet alkoivat rokotteen jälkeen, mutta otti immunitautinsa (colitis ulcerosa) takia koko 3 rokotteen sarjan. Itse vatsataudin takia ei koskaan ole ollut sairauslomalla. Nyt työkyvytön.

Että älkää tulko enää puhumaan kansalaisvelvollisuudesta

Yhteys on ainoastaan ajallinen, joten välttämättä ei ole mitään tekemistä keskenään.

Vierailija
91/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että laitetaan vähän ryhmäpainetta. Kannattaa varata aika rokotukseen, niin heti helpottaa.

En tule ottamaan ikinä koronarokotetta, ellei tosiaan sille joku äärimmäinen pakko eteen tule että suurinpiirtein henkeä uhataan.

Nämä vaihtoehdot tällä hetkellä ei kiinnosta, olen sitäpaitsi todennäköisesti sairastanut koronan keväällä 2020 ekassa aallossa, flunssan oirein. Tästä olen melko varma, koska kaikki oireet täsmäsivät mutta tuolloin ei testattu.

Ap

Koronaan voi sairastua toisen ja kolmannenkin kerran.

Vierailija
92/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkin Brutukseni.

Vierailija
93/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo estä ettei korona tartu.

Vierailija
94/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi kerrot muille, että olet rokottamaton? Minä en kerro. Ei ole ennenkään terveysasiat muille kuuluneet.

Minä en rokotettuna kysele kenenkään rokotuksista eikä kukaan ole kysellyt minun rokotuksista. Aloittaja on niitä, jotka julistavat rokottamattomuuttaan joka paikassa ja sitten uhriutuu. Pääasia, että huomio on hänessä tavalla tai toisella.

Vierailija
95/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh omapa on valintasi.

Vierailija
96/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä itse uhriudu.

Vierailija
97/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtele että olet ottanut 4 piikkiä. 

Vaarallisen tartuntataudin levittäminen on varsinkin tietoisesti tehtynä hyvin rangaistava teko. Kannattaa miettiä kaksikertaa haluaako jäädä kiinni.

Ap on terve? Miten hän levittää tartuntatautia?

Vierailija
98/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä tietysti.

Vierailija
99/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihme kulkee ympäriinsä kertomassa onko rokotettu, vai eikö ole?

Jos sitä tietoa ei tarvitse työn takia, se on ihan oma häpeä jos huutelee ympäriinsä ja sitten nyyhkii ympäriinsä, jos muut ei ihastele.

Provohan tämä oikeasti on. Ei kukaan ole noin hölömö.

Vierailija
100/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin keskustelu on hyvä esimerkki eripurasta, jota Tasavallan Presidentti Niinistö pyysi välttämään ja ymmärtämään, että ihmiset ajattelevat koronasta eri tavoin.

Suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä puolin ja toisin kaivataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi