Olen rokottamaton ja mulla oli aivan paska vuosi ihmisten takia
Tosin hyvää tässä on se, että en ole varmaan koskaan ollut koko vuotta näin terve. Ei flunssan flunssaa, paljon vitamiineja, ulkoilua, urheilua ja terveellistä ruokaa. Keho voi hyvin, mutta mieli on musta kuin synkin yö.
Olen niin pettynyt ihmisiin, ettei mitään rajaa. Siihen hirvittävään kahtiajakoon, vihaan, syyttelyyn ja arvosteluun. Ihmissuhteiden katkeamiseen jonkun rokotteen takia, ikäänkuin sillä mitä olen ihmisenä ei olisi enää mitään väliä. Sillä miten kuuntelen, ymmärrän, autan, olen puhelinsoiton päässä. Keskustelut, kokemukset ja yhteiset hetket eivät ilmeisesti paina mitään tässä rokotevaakakupissa, jossa tärkeimmät asiat tulee ensin. Eli moni valitsee rokotteen pitkäaikaisten ihmissuhteiden sijaan, tai ainakin antaa sen katkaista välit vaikka sen pitäisi olla jokaisen oma valinta.
Itsenäisyyspäivänä en saanut suustani enää ulos hyvää sanaa Suomesta. Joulu oli ihana, koska käännyin täysin sen uskonnollisen puolen tarinaan ja juhlistin sitä perheeni kanssa. Nyt sama synkkyys vaivaa uudenvuoden viettoa. En usko että uudesta vuodesta tulee kovinkaan hyvä, ainakaan toiveet eivät ole sen suhteen korkeat.
Mustaa, vihaa, synkkyyttä. Keneenkään kanssa en voi puhua siitä, mitä todella ajattelen. Ei ole ketään, joka ymmärtäisi. En edelleenkään halua ottaa koronarokotetta, mutta se on asia josta ei voi keskustella keneenkään kanssa. Olen aivan täysin menettämässä mielenkiintoni ympäröivään maailmaan ja koko uudenvuoden juhla tuntuu niin teennäiseltä esittämiseltä, koska kyllä minä tiedän että sitä samaa vihaa on luvassa läpi ensivuoden jokaisena päivänä.
Kommentit (1240)
Sinulle kuulostaa olevan tärkeintä rokottamattomuus. Vaikuttaakohan se kaikkeen?
En edes tiedä ovatko kaikki ystäväni rokottautuneet. Itse olen.
Minäkin olen ollut todella terve koko vuoden. Tai jo kaksi. Outoa.
Korona on tuonut ihmisten pahimmat puolet esille. Itse olen ottanut rokotteet ja pidän vähän hölmönä ja itsekkäänä, jos jättää ottamatta muun kuin terveydellisten syyn vuoksi. Minulla on kuitenkin pari rokottamatonta ystävää, eikä tulisi mieleenkään arvostella heitä suoraan tai katkaista välejä. Jokaisen oma valinta, ei ole minun asiani päättää miten muut elämäänsä elävät. Ja aivan varmasti jokainen tekee omasta mielestään parhaan valinnan omalla kohdallaan.
Olen tätä mieltä siitä huolimatta, että eräs tuttuni kuoli agressiiviseen syöpään osittain sen takia, ettei koronatilanteessa päästy aloittamaan hoitoja. Totta kai pistää vihaksi ja surettaa, mutta ei se ole ystävieni vika. Jos kaikille olisi tosissaan haluttu rokotteet, olisi siihen pitänyt velvoittaa valtion puolelta.
Tää on tätä rokottamattomien huomionhakua, ei näihin kannattaisi vastata mitään. Katsokaa minua, olen rokottamaton! Keskustelkaa Minusta ja Minun valinnoistani!
Eniten järkyttää suomalaisten syvä suvaitsemattomuus. Vielä nykyaikana kun lähes kaikkea on jo vaadittu suvaisemaan!
Kyllä jokaisella on oikeus päättää mitä pelkää eniten ja minkä pelon mukaan päätöksensä ja ratkaisunsa tekee.
Oletko muutenkin välinpitämätön muista? Et pidä maskia, turvaväliä ja elät täysin niin kuin ennen pandemiaa ja huudat kuinka SINULLA on oikeus ja paskat muiden oikeuksista mihinkään? Jos olet tuollainen, niin en todellakaan arvosta. Ei ole mitään mitä arvostaa.
Huh huh. En minäkään ole rokotetta ottanut mutta ei se ole ihmissuhteisiini vaikuttanut yhtään millään tavalla.
Kyllä monelle ollut rankat vuodet nämä kaksi viimeisintä. Rokote ei ole sitä mitä toivoisin ja mitä alkuun luvattiin, mutta kolme piikkiä olen ottanut. Itse näen sen niin, että olen tehnyt voitavani omalta osaltani, lisäksi teen etätöitä, enkä juokse riennoissa.
Ihmisten vihamielisyyttä en silti ymmärrä, näen sen niin, että osa on valtavaa henkistä pahoinvointia ja osa ihan suoranaista pelkoa.
Minulle on ihan sama jos joku tekee valinnan että ei ota rokotetta, mutta sen valinnan kanssa pitää elää niin kuin monen muunkin valinnan kanssa joka elämän aikana tulee eteen. Se valinta jättää rokote ottamatta voi vaikuttaa vapaa-ajan viettoon, kyläilyihin, ystävyys-suhteisiin tai jopa työelämään.
Itsellä lähes 50 v:nä ystäväpiiri kovin jo vähentynyt, mutta en voisi kuvitella, että jos joku ystävistäni olisi rokottamaton, että se oikeasti vaikuttaisi ystävyyteemme. Kunhan ystävä ei aloittaisi hirmuista rokotevastaista "paasausta". Molempien täytyy kunnioittaa toisen päätöstä vaikka toista mieltä olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että laitetaan vähän ryhmäpainetta. Kannattaa varata aika rokotukseen, niin heti helpottaa.
Olen sitä mieltä että tämä rokote tulisi jokaisen ottaa terveydellisistä syistä, jos kokee sen olevan tehokas tähän käsilläolevan sairauden torjuntaan tai oman terveyden kohdalla välttämätön.
Ryhmäpaineen takia ei tulisi koskaan tehdä mitään valintoja, varsinkaan omaa terveyttä koskevissa asioissa. Tosiasia on, että myös rokotteen haittavaikutusten kanssa olet täysin yksin. Siksi punnitsisin tosi tarkkaan sen mihin lähtee mukaan.
Ap
Sehän tässä onkin, kun kyse ei ole pelkästään sinun terveydestäsi vaan kaikkien terveydestä. Kyseessä on potentiaalisesti hengenvaarallinen tartuntatauti, jonka torjuminen edellyttää riittävää laumaimmuniteettia, joka voidaan tehokkaimmin ja inhimillisimmin saavuttaa rokottein.
Usko pois, jos kyse oli sinun terveydestäsi, niin minua ei kiinnostaisi yhtään.
Rohkeasti vain kirjoitti:
Voin kertoa, että rokote ei sisällä mikrosiruja tai ihmissusiseerumia.
Sinäkö sitten luulit niin?
Itse olen ollut ihan eri käsityksessä, eikä silti ole kiinnostanut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Huh huh. En minäkään ole rokotetta ottanut mutta ei se ole ihmissuhteisiini vaikuttanut yhtään millään tavalla.
Sama täällä. Samallailla jatkuu ja ketään ei kiinnosta onko ottanut sitä vai ei niinkuin influenssan aikaan ei kukaan silloinkaan multa kysynyt olenko ottanut sen vai en. En ole ottanut kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
En jatkaisi ystävyyttä tai parisuhdetta rokottamattoman kanssa, meillä olisi aivan liian iso ero arvomaailmassa.
Yksi sukulainen on tietääkseni rokottamaton ja häntä on vaan pakko sietää. En häntä arvostele, mutta en myöskään yhtään tieteenvastaista öyhötysmöyhötystä häneltä kuuntelisi.
Oma ystäväpiirini koostuu koulutetuista normaaleista työssäkäyvistä ihmisistä, joten kaikki ovat toki rokotteet ottaneet. En minäkään kokisi, että arvomaailma kohtaisi jonkun tiedettä tai yhteiskuntaa yhtään ymmärtämättämän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteet on turhia ja vaarallisia. Terve kroppa ei mitään ylimääräistä tarvitse. Kyseessä on pelkkä rahabisnes missä terveys ei merkitse mitään. Koro na ro kote on kaikkeista ro kotteista turhin. En aio ikinä ottaa tuota rokotetta ja tuskin mitään muitakaan. Ihan sama mitä muut ajattelee.
No eipä ole terve tuolla asenteella kauaa. Monet taudit on hävitetty rokotteiden avulla, mutta ethän sinä disinformaatioon hurahtanut ihmispolo sitä tajua.
Vierailija kirjoitti:
En jatkaisi ystävyyttä tai parisuhdetta rokottamattoman kanssa, meillä olisi aivan liian iso ero arvomaailmassa.
Yksi sukulainen on tietääkseni rokottamaton ja häntä on vaan pakko sietää. En häntä arvostele, mutta en myöskään yhtään tieteenvastaista öyhötysmöyhötystä häneltä kuuntelisi.
Olethan tarkistanut kaikilta ystäviltäsi mitkä rokotteet ovat ottaneet? Että influenssarokote ja kaikki muut on otettu?
Ai että, toisella sivulla vasta tajusin että kyseessähän on tarinoitsija :D ihan hyvä, 4/5!
Jatkan vielä. Vastapuoli on se joka opettaa meitä parhaiten kokemaan aitoa myötätuntoa ja rakkautta kaikkea eläväistä kohtaan. Ei siis kannata tuomita ketään.
Mitä mieltä olette siitäettä Tiihosellakin on rokotteet otettuna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteet lisäävät ihmisten agressiivisuutta ja itsekeskeisyyttä. Tappavat empatiakyvyn ja hitaasti, kalvaen poistavat ihmisestä ihmisyyden.
Sielua ei ole. Jäljelle jää vain katkera ja pahantahtoinen koekaniini. Tyhjä kuori.
Älä ota rokotetta ja pidä itsesi ihmisenä!
Tämä on totta! En ole horjumassa omassa uskossani, enkä ihmisyydessäni. Olen todella vahvasti hyvinvoiva itseni kanssa, mutta muut ihmiset tekevät elämästäni kurjaa. Onneksi netistä löytyy samanmielisiä ihmisiä, muissakin kuin korona ja rokoteasiossa ja oma perhe ympärillä tukee 100%. Mies, lapset, isovanhemmat. Olen niistä kiitollinen.
Ap
Järkyttävää ja pateettista schaissea taas kerran! Miten lapset voivat "tukea" sinua siinä, että et suostu suojaamaan itseäsi (etkä läheisiäsi) tartuntataudilta? Puhut kuin kultin jäsen. Joo, älä vaan horju "uskossasi"...
Tämä rokottamattomien itsekkyys alkaa kyllä oikeasti ottaa päähän. Kaikki tilastot ja tutkimus kertovat siitä erosta, mikä rokottamattomalla ja rokotetulla on saada vaikea tauti ja joutua sairaalaan kuormittamaan terveydenhoitoa. Silti edelleen nämä eivät tajua ja jatkavat sössötystään.
Onhan se ikävää, mutta meille ei rokottamattomat lasten kaverit pääse ja harrastuskyyditysringistä tiputettiin yksi pois. Loman jälkeen meidän lapsi ei myöskään istu koulussa näiden kulkutautimyönteisten vieressä, onneksi opettajat ymmärtävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteet on turhia ja vaarallisia. Terve kroppa ei mitään ylimääräistä tarvitse. Kyseessä on pelkkä rahabisnes missä terveys ei merkitse mitään. Koro na ro kote on kaikkeista ro kotteista turhin. En aio ikinä ottaa tuota rokotetta ja tuskin mitään muitakaan. Ihan sama mitä muut ajattelee.
No eipä ole terve tuolla asenteella kauaa. Monet taudit on hävitetty rokotteiden avulla, mutta ethän sinä disinformaatioon hurahtanut ihmispolo sitä tajua.
Asiat menee juuri toisinpäin eli niin että rokottamaton on aina täysin terve ja rokotettu on sairas. Rokotteet aiheuttaa lukemattoman määrän sairauksia. Rokotteet ovat vaarallisia varsinkin heikoille ihmisille ja lapsille. Ihmisten normaali immuniteetti ei pääse kehittymään mutta kun rahaa pitää tehdä....raharaharaha.
Lukekaapa tarkkaan tämän kirjoittajan viesti, jotta tunnistatte, millainen uskoo itse ja jakaa kaikkea hevonp*****. Uskomatonta, mutta totta, että näitä tyyppejä oikeasti on keskuudessamme, jotka tällaista ihan vakavalla naamalla väittää. Tällainen ihmimen ei tiedä mitään "normaalista" immuniteetista eikä ylipäätään ihmiskehon tai molekyylien toiminnasta. Seuraavaksi hän toki saattaa väittää olevansa esim. lääkäri, biologi, kemisti tai mikä lie, mutta sanon jo heti kätelyssä, että säästä sekin p***apuhe toiseen kertaan. Tällaisella ihmisellä ei ole alkeellisintakaan käsitystä tieteestä saati, että hän olisi itse joskus tehnyt tiedettä. Tällaiset ihmiset ovat haitallisia muille ihmisille.
Luotatpa paljon rokotteen tehoon :D