Olen rokottamaton ja mulla oli aivan paska vuosi ihmisten takia
Tosin hyvää tässä on se, että en ole varmaan koskaan ollut koko vuotta näin terve. Ei flunssan flunssaa, paljon vitamiineja, ulkoilua, urheilua ja terveellistä ruokaa. Keho voi hyvin, mutta mieli on musta kuin synkin yö.
Olen niin pettynyt ihmisiin, ettei mitään rajaa. Siihen hirvittävään kahtiajakoon, vihaan, syyttelyyn ja arvosteluun. Ihmissuhteiden katkeamiseen jonkun rokotteen takia, ikäänkuin sillä mitä olen ihmisenä ei olisi enää mitään väliä. Sillä miten kuuntelen, ymmärrän, autan, olen puhelinsoiton päässä. Keskustelut, kokemukset ja yhteiset hetket eivät ilmeisesti paina mitään tässä rokotevaakakupissa, jossa tärkeimmät asiat tulee ensin. Eli moni valitsee rokotteen pitkäaikaisten ihmissuhteiden sijaan, tai ainakin antaa sen katkaista välit vaikka sen pitäisi olla jokaisen oma valinta.
Itsenäisyyspäivänä en saanut suustani enää ulos hyvää sanaa Suomesta. Joulu oli ihana, koska käännyin täysin sen uskonnollisen puolen tarinaan ja juhlistin sitä perheeni kanssa. Nyt sama synkkyys vaivaa uudenvuoden viettoa. En usko että uudesta vuodesta tulee kovinkaan hyvä, ainakaan toiveet eivät ole sen suhteen korkeat.
Mustaa, vihaa, synkkyyttä. Keneenkään kanssa en voi puhua siitä, mitä todella ajattelen. Ei ole ketään, joka ymmärtäisi. En edelleenkään halua ottaa koronarokotetta, mutta se on asia josta ei voi keskustella keneenkään kanssa. Olen aivan täysin menettämässä mielenkiintoni ympäröivään maailmaan ja koko uudenvuoden juhla tuntuu niin teennäiseltä esittämiseltä, koska kyllä minä tiedän että sitä samaa vihaa on luvassa läpi ensivuoden jokaisena päivänä.
Kommentit (1240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koita vielä hetki jaksaa tätä painajaista, kyllä ihmiset kohta alkavat tulla järkiinsä. Omikron ei rokotestatuksia kysele, se tarttuu kaikkiin ja sen myötä toivottavasti koko tämä scheisse loppuu.
Scheisse loppuu kun piikkipandemia alkaa, ja rokotetut delaa veks. Ilma raikastuu ja viha katoaa.
Se on jo alkanut, he eivät vain huomaa sitä. Ihan oikeasti 100 % tautitapauksista on rokotetuilla tällä hetkellä.
Aika paksua tekstiä. Oikeassa? Not.
Vierailija kirjoitti:
En aivan ymmärrä, että miten koko vuosi mennyt pilalle kun ei ole rokotettu.... En itsekään ole, eikä mitään ongelmaa ole ollut/tullut. Olen erittäin tyytyväinen valintaani, ja siinä pysyn. Muilla kyllä saattaa olla ongelma sen kanssa, etten ole rokotettu, mutta en ole kohdannut henkilökohtaisesti yhtäkään. Ja jos joku minulle henkilökohtaisesti asiasta valittaisi, mitä en usko tapahtuvan, niin eipä se minun ongelmani ole.
Taidat asua siellä Helsingin keskustassa tuosta päätellen. Suurin osa rokottamattomia asustelee kaukana keskustoista taajamilla savossa Pohjisempana ja itäsuomessa. Paljon on muitakin 1/3 osaa joten et ole ainoa laatuasi. Hyvä viisas päätös.. miljardeja muitakin on suomessamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue redditistä nursing -palstaa, sitten sua voi pelottaa
Luin redditistä ihmisten kokemuksia rokotuksen jälkeisistä oireista, se vasta alkoikin pelottaa.
Miksi valikoit lukemisiasi vain rokotuksen jälkeisiin oireisiin? Saatkohan oikeaa kuvaa asiasta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin redditistä ihmisten kokemuksia rokotuksen jälkeisistä oireista, se vasta alkoikin pelottaa.
Miksi valikoit lukemisiasi vain rokotuksen jälkeisiin oireisiin? Saatkohan oikeaa kuvaa asiasta ollenkaan.
Olen lukenut ihan kaikenlaisista kokemuksista. Siksi pelkään sekä tautia, jota välttelen pysymällä kotona ja pitämällä välttämättömillä menoilla FFP3-suojainta, että rokotehaittoja jättämällä rokotteet ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette siitäettä Tiihosellakin on rokotteet otettuna?
Kun Cheekki tuli Kämppiin ovenkahvat piti desinfektoida herraa vaarten 2 kertaa...varmasti on rokotukset.
Ja Tissi-Ossilla ja Anolla myös. Jännää nähdä saako ana läpitartunna,muttaruskin kun elelee rauhassa maaseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rohkeasti vain kirjoitti:
Voin kertoa, että rokote ei sisällä mikrosiruja tai ihmissusiseerumia.
Mutta abortoitujen sikiöiden kantasoluja se kyllä sisältää.
Koronalääke sitä sisältää, se jota Trump otti sairastuttuaan, vaikka väittää vastustavansa aborttia.
Ottakaa selvää, ennen kuin huutelette.
Kaikkien koronarokotteiden aiemmissa kehitysvaiheissa on käytetty ihmisen kantasoluja.
Miten liittyy aiheeseen?
Siten, että edellinen keskustelija näytti väittävän, että kansasoluja olisi käytetty vain Trumpin ottamassa koronalääkkeessä, vaikka niitä on käytetty niissä kaikissa, kunnes osassa siirryttiin käyttämään kananmunia ihmisen (eli abortoitujen sikiöiden) kantasolujen sijaan. Tämä ei ole mikään salaliittoteoria vain asia, jota suuri yleisö tuskin koskaan ajattelee.
Onneksi sanoit edes "näytti väittävän", sillä muuten olisit valehdellut. En missään kohdassa sanonut, että vain siinä olisi ollut sitä, mutta te urheat Trumpin ristiretkiläisethän aina vääristätte korkkiruuvitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut ihan kaikenlaisista kokemuksista. Siksi pelkään sekä tautia, jota välttelen pysymällä kotona ja pitämällä välttämättömillä menoilla FFP3-suojainta, että rokotehaittoja jättämällä rokotteet ottamatta.
Yhteiskunta ei valitettavasti toimi siten, että kaikki pysyvät kotona ja välttelevät (töitä).
Ulostulo kertoo lähinnä siivellä matkustamisesta, jos ajattelee pelastus-, palo-, viranomais-, ja sairaanhoidon henkilökuntaa jotka ovat joutuneet antamaan panoksensa, että tästä selvitään.
Hyvä tietysti sinulle, joka et tarvitse mitään. Mutta oletko ajatellut miksi sen pienen vähemmistön pitää pitää niin hirvittävä mekkala rokottamattomuudestaan?
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta syyt, miksi rokotteen jättää ottamatta, paitsi jos sen on sairastanut viimeisen kuuden kuukauden kuluessa. Muuten on ihan sama, kaikki juoksee kuin vesi hanhen selästå. Rokotevastaisten puhe vertautuu mielessäni mielisairaiden puheeseen. Vainoharhaisten skitsofreenikkojen siis. Joten antaa palaa vaan, rokotevastaiset, kyllä saatte ehkä muutaman epävarman identiteettihäiriöisen joukkoonne.
Hmm. Kyllä tutkijoita pitäisi kiinnostaa myös syyt mielen sairauksiin. Mutta, kukin tavallaan. Muusta olen samaa mieltä.
En ymmärrä rokottamttomien logiikkaa ettei luoteta tässä asiassa tieteeseen, lääkäreihin ja muuhun terveydenhuoltoon. Kuitenkin kaikki muu tereydenhuolto otetaan vastaan vastaan hankoilematta eikä perehdytä näihin hoitomuotoihin yhtä lailla kuin tähän koronarokotteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä saa oikean kuvan rokotuksista ja siitähän tässä on kysymys.
Et nää metsää puilta. Sama asia, kuin että kolesterolilääkkeestä voi seurata vähäisiä lihaskipuja.
Tietysti joku voi saada vakavan reaktion, mutta se voi johtua myös hoitoon hakeutumattomuudesta tai hoidon viivästymisestä muuhun sairauteen liittyen.
Faktat pöytään, ne tarjoaa THL:
COVID-19 tauti suomessa ikäryhmittäin sairastuneet ja kuolleet 2020-2021
0-10 vuotiaat, sairastuneita 31 888 , kuolleita 0
10-20 vuotiaat, sairastuneita 42 229, kuolleita 0
20-30 vuotiaat, sairastuneita 50 510, kuolleita 0
30-40 vuotiaat, sairastuneita 47 417, kuolleita 14 (0,03%)
40-50 vuotiaat, sairastuneita 38 527, kuolleita 26 (0,07%)
50-60 vuotiaat, sairastuneita 25 192, kuolleita 67 (0,3%)
60-70 vuotiaat, sairastuneita 13 478, kuolleita 147 (1%)
70-80 vuotiaat, sairastuneita 6 594, kuolleita 369 (6%)
80+ vuotiaat, sairastuneita 4 457, kuolleita 934 (20%)
Tätä te pelkäätte ja tätä vastaan rokottaudutte? Tiedoksi, että tehohoitojaksoja on ollut vajaa 2000 tähän mennessä, joten suurin osa sairastuneista on väistämättä sairastanut taudin lievänä tai jopa oireettomana.
Hei, mulla sama, vaikka olen ottanut rokotteet, peräti kolme. Mutta koska en kannata koronapassia tai hyväksy tätä rokotteiden pakkosyöttöä ja minulla on rokottamaton läheinen, olen myös pohjasakkaa.
Parempaa uutta vuotta ap❤️
Vierailija kirjoitti:
Faktat pöytään, ne tarjoaa THL:
COVID-19 tauti suomessa ikäryhmittäin sairastuneet ja kuolleet 2020-2021
0-10 vuotiaat, sairastuneita 31 888 , kuolleita 0
10-20 vuotiaat, sairastuneita 42 229, kuolleita 0
20-30 vuotiaat, sairastuneita 50 510, kuolleita 0
30-40 vuotiaat, sairastuneita 47 417, kuolleita 14 (0,03%)
40-50 vuotiaat, sairastuneita 38 527, kuolleita 26 (0,07%)
50-60 vuotiaat, sairastuneita 25 192, kuolleita 67 (0,3%)
60-70 vuotiaat, sairastuneita 13 478, kuolleita 147 (1%)
70-80 vuotiaat, sairastuneita 6 594, kuolleita 369 (6%)
80+ vuotiaat, sairastuneita 4 457, kuolleita 934 (20%)Tätä te pelkäätte ja tätä vastaan rokottaudutte? Tiedoksi, että tehohoitojaksoja on ollut vajaa 2000 tähän mennessä, joten suurin osa sairastuneista on väistämättä sairastanut taudin lievänä tai jopa oireettomana.
Yksipuolista tietoa. Vertaa ongelmaa Y2K -jossa vuisituhannen vaihtumiseen varauduttiin. Mitä olisi seurannut, jos ei olisi varauduttu?
Samat toimenpiteet koskee influenssaa, miten sen torjumisessa on onnistuttu - miksei influenssa-aaltoa tullut, voitko kertoa?
Itse olen kyllä väittelyihin joutunut/hakeutunut rokotteista muutaman tutun kanssa, mutta en missään nimessä ole tuominnut heitä (rokotetut) ihmisinä, nimitellyt tai mitään, vaan olen pitänyt pääni täysin viileänä erottanut mielipiteen ihmisyydestä. Välit eivät olekaan katkenneet tai tullut vihamielisyyttä. Olen vain niin asiallisesti kuin vain voin, sanonut perusteet sille, miksi en ota näitä rokotteita.
Se on aina aivan eri asia kasvokkain ja livenä puhua ihmisten kanssa rokotteista, kuin jossain palstalla. Nettikeskustelu on aika hirveää oikeastaan, koska siitä puuttuu kaikki ne vivahteet, jotka ovat livekeskustelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ei valitettavasti toimi siten, että kaikki pysyvät kotona ja välttelevät (töitä).
Ulostulo kertoo lähinnä siivellä matkustamisesta, jos ajattelee pelastus-, palo-, viranomais-, ja sairaanhoidon henkilökuntaa jotka ovat joutuneet antamaan panoksensa, että tästä selvitään.
Hyvä tietysti sinulle, joka et tarvitse mitään. Mutta oletko ajatellut miksi sen pienen vähemmistön pitää pitää niin hirvittävä mekkala rokottamattomuudestaan?
Miksi se suuri enemmistö on kuolaavia raivopäitä rokottamattomia kohtaan? Te teitte väärän valinnan ihan omasta tahdostanne. Mutta ei se mitään, kevyet mullat vaan.
Otan kantaa van tähän vastakkain asetteluun. Onko tullut mieleesi, että sitä voi tulla myös Suomen ulkopuolelta.
On henkilöitä joita ei voida rokottaa terveydellisistä syistä. Suurin osa rokotteiden saaneista lienee hyötynyt. Lisäksi yhteiskunnan toimintojen pitäisi pysyä auki, kuten sairaaloiden.
Väärä valinta ei ole oikeaa, rakentavaa pohdintaa.
Aloittajalla ikäviä kokemuksia omista ystävistään ja läheisistään. Mä en ole kokenut mitään vihamielisyyttä kenenkään taholta. Elämä on ollut oikeastaan varsin mukavaakin etätöineen ja lisääntyneine vapaa-aikoineen. Rahaakin säästyi niin paljon, että teetin keittiöremontin. Yhteydenpito muihin oikeastaan vain lisääntyi pandemian alettua, koska jollain tavalla tuli tärkeämmäksi ottaa yhteyttä niihinkin tuttuihin, joilla ei ole perhettä eikä oikein sukulaisiakaan. Pandemian alussa vielä ihan vain puolitutusta ihmisestä on vajaassa kahdessa vuodessa tullut erittäin hyvä ja läheinen ystävä.
Uskonto, politiikka ja raha ovat olleet mulle aina aiheita, joista en keskustele kenenkään kanssa. Koronapandemian rajoituksineen, suosituksineen ja rokotuksineen lasken kuuluvaksi politiikkaan, koska hyvin pitkältihän Suomessa näitä on ohjailleet poliittiset vaikuttimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä saa oikean kuvan rokotuksista ja siitähän tässä on kysymys.
Todellako? Onko niissä paljonkin viestejä, joissa sanotaan, ettei oireita ollut?
T: Ei muuten minkäänlaisia oireita.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta syyt, miksi rokotteen jättää ottamatta, paitsi jos sen on sairastanut viimeisen kuuden kuukauden kuluessa. Muuten on ihan sama, kaikki juoksee kuin vesi hanhen selästå. Rokotevastaisten puhe vertautuu mielessäni mielisairaiden puheeseen. Vainoharhaisten skitsofreenikkojen siis. Joten antaa palaa vaan, rokotevastaiset, kyllä saatte ehkä muutaman epävarman identiteettihäiriöisen joukkoonne.
Lähinnä nämä sinun juttusi vertautuvat mt-ongelmaisten puheisiin. Että ollaan näinkin kiinnostuneita kanssaihmisten terveydentilasta ja rokotesuojasta. Eipä ole tällaista joukkopsykoosia ennen koettu, ainakaan sellaisen taudin kohdalla, joka tappaa yli kasikymppisiä, eikä oikeastaan muita. Katsokaa huviksenne edellä ollut taulukko siitä, miten Suomessa on sairastuttu ja kuoltu tautiin, niin huomaatte, että alle seitsemänkymppisillä ei juurikaan ole mitään pelättävää. Minä ainakin luotan enemmän THL:n tietoihin kuin palstailijoiden mielipiteisiin.
Taidat heijastaa nyt omia synkimpiä piirteitäsi muihin ihmisiin. Et voi muuttaa muiden ihmisten ajattelua. Ainoa mihin voit vaikuttaa on oma ajatus- ja tunnemaailmasi. Jos haluat tulevasta vuodesta onnellisen niin tutustu omaan ajatteluusi ja muokkaa sitä niin pääset ehkä eteenpäin. Olet jumissa negatiivisissa ajatuksissa ja tunteissa ja heijastat nämä ikävät asiat muihin ihmisiin, ihmissuhteisiin ja siihen millaisena maailman näet.