Olen rokottamaton ja mulla oli aivan paska vuosi ihmisten takia
Tosin hyvää tässä on se, että en ole varmaan koskaan ollut koko vuotta näin terve. Ei flunssan flunssaa, paljon vitamiineja, ulkoilua, urheilua ja terveellistä ruokaa. Keho voi hyvin, mutta mieli on musta kuin synkin yö.
Olen niin pettynyt ihmisiin, ettei mitään rajaa. Siihen hirvittävään kahtiajakoon, vihaan, syyttelyyn ja arvosteluun. Ihmissuhteiden katkeamiseen jonkun rokotteen takia, ikäänkuin sillä mitä olen ihmisenä ei olisi enää mitään väliä. Sillä miten kuuntelen, ymmärrän, autan, olen puhelinsoiton päässä. Keskustelut, kokemukset ja yhteiset hetket eivät ilmeisesti paina mitään tässä rokotevaakakupissa, jossa tärkeimmät asiat tulee ensin. Eli moni valitsee rokotteen pitkäaikaisten ihmissuhteiden sijaan, tai ainakin antaa sen katkaista välit vaikka sen pitäisi olla jokaisen oma valinta.
Itsenäisyyspäivänä en saanut suustani enää ulos hyvää sanaa Suomesta. Joulu oli ihana, koska käännyin täysin sen uskonnollisen puolen tarinaan ja juhlistin sitä perheeni kanssa. Nyt sama synkkyys vaivaa uudenvuoden viettoa. En usko että uudesta vuodesta tulee kovinkaan hyvä, ainakaan toiveet eivät ole sen suhteen korkeat.
Mustaa, vihaa, synkkyyttä. Keneenkään kanssa en voi puhua siitä, mitä todella ajattelen. Ei ole ketään, joka ymmärtäisi. En edelleenkään halua ottaa koronarokotetta, mutta se on asia josta ei voi keskustella keneenkään kanssa. Olen aivan täysin menettämässä mielenkiintoni ympäröivään maailmaan ja koko uudenvuoden juhla tuntuu niin teennäiseltä esittämiseltä, koska kyllä minä tiedän että sitä samaa vihaa on luvassa läpi ensivuoden jokaisena päivänä.
Kommentit (1240)
Turhan pitkä provo ja niin nähty jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että laitetaan vähän ryhmäpainetta. Kannattaa varata aika rokotukseen, niin heti helpottaa.
Olen sitä mieltä että tämä rokote tulisi jokaisen ottaa terveydellisistä syistä, jos kokee sen olevan tehokas tähän käsilläolevan sairauden torjuntaan tai oman terveyden kohdalla välttämätön.
Ryhmäpaineen takia ei tulisi koskaan tehdä mitään valintoja, varsinkaan omaa terveyttä koskevissa asioissa. Tosiasia on, että myös rokotteen haittavaikutusten kanssa olet täysin yksin. Siksi punnitsisin tosi tarkkaan sen mihin lähtee mukaan.
Ap
Tartuntataudit vaan on sellainen juttu, että kaiken maailman "omilla aivoilla ajattelevien" "kokeminen" on täysin turhaa. Tauti tarttuu ja sitä pyritään hidastamaan ja sen leviämistä estämään erilaisin keinoin. Sinä olet valinnut vaikeuttaa tätä projektia ja sen lisäksi tulet palstalle kerjäämään sääliä ja ulisemaan. Yrität pukea idiotismisi hienoihin sanakäänteisiin, mutta olet samaa porukkaa noiden pahimpien qanon-pösilöiden kanssa, jotka mieluummin apinoivat mielipiteensä Yhdysvaltain äärioikeistolta, kuin suomalaisilta viranomaisilta. Joku päivä kun heräät unestasi, niin hävettää.
Kenelle sun on pitänyt rokotevalinnoistasi edes kertoa?
Hain ekan piikkini lokakuussa, toiseen olen ajan varannut. Asiasta ei tiedä kuin mies ja teini...hittojako se muille edes kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Ap, oikeat ystävät eivät hylkää siitä syystä, ettet ota rokotetta. Mitä väliä tutuista
Sairastin koronan enkä ota yhtään koronapiikkiä
Oma päätös. Minuun ei tehoa propaganda.
Näköjään tehoaa ja erittäin hyvinkin vielä! Olet purematta niellyt rokottamattomuuspropagandan, sanasta sanaan vieläpä ja sen on sinulle annostellyt USA:n äärioikeisto. Onneksi olkoon!
Omasta ystäväpiiristä kaikki ovat rokotettuja, tietenkin, miksi olisin ystävä muiden kuin fiksujen ihmisten kanssa. Sukulaisissa on pari rokottamatonta, sukulaisiaan kun ei voi valita. Eivät ole tähänkään saakka olleet erityisen läheisiä, joten ei rokottamattomuus ole vaikuttanut ihmissuhteisiin millään lailla.
Ihme ulinaa. Kannat ap nyt valintojesi seuraukset. Yllättikö?
Maailmalla suunnitellut väkivallanteot ovat olleet rokotevastaisten (äärioikeiston) suunnittelemia kuten Saksan tapaus.
Rokotevastaisilla on suljettuja keskusteluryhmiä, joista potkaistaan pois, jos ei yhtä fanaattinen.
Tiedän useita, joilla perheenjäsen tai kaveri on katkaissut välit, pistänyt kaikki estot yms vain sen takia, että toinen on rokotettu.
Pienikin epäily, ettei toinen jaa samaa astetta tai uskaltaa kyseenalaistaa, mihin tietoon rokotevastainen perustaa käsityksensä, voi saadarokitevastaisen täyteen raivoon.
Rokitevastainen katsoo oikeudekseen paasata tuntitolkulla eikä saa keskeyttää, mutta rokotettu ei saa edes puolella virkkeellä kertoa, miksi päätyi ottamaan rokotuksen. Aiheuttaa vastareaktion, hermostumista, lisää rokitevasraista paasausta.
Tällaisia huomioita.
Antakaa rokotettujen olla rokotettuja ja lopettakaa jäätävä paasaaminen asiasta lähipiirissä,niin ehkä ei otettaisi etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Korona voi tulla kelle vaan myös terveelle. Siinä sitte oot vakavassa taudissa tehohoidossa. Jooh oma valinta.
Korona tullut nyt monelle rokottamattomalle tutulleni lievänä tänä jouluna.
Lopeta tuo uhkailu. Nautitko pelottelusta ja ihmisten kiusaamisesta?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Ap, oikeat ystävät eivät hylkää siitä syystä, ettet ota rokotetta. Mitä väliä tutuista
Sairastin koronan enkä ota yhtään koronapiikkiä
Oma päätös. Minuun ei tehoa propaganda.
Ja,silti olet langennut USA:n oikeistolaisen likaisen tusinan ja Pietarin trollien rokitevastaiseen propagandaan uskoen sen totuudeksi.
Huoh.
Ap kuuluu ilmeisesti joukkoon joka kieltäytyy koronarokotteesta uskonnollisin syin. En tunne heidän perusteitaan, ehkä joku samanlainen juttu kuin jehovien kieltäytyminen verensiirrosta. Mutta, muiden ihmisten on vaikea käsittää ja hyväksyä sitä että perustat kieltäytymisesi irrationaalisiin syihin.
Huomioi myös se että eivät kanssaihmiset, ainakaan valtaosa, välttele sinua vihasta tai pahansuopaisuudesta vaan koska olet keskimääräistä suurempi koronan riskitekijä. Ihmiset näkevät sinut potentiaalisena taudinkantajana.
Itse teit valintasi. Pandemian aikana kaikkien tulisi vetää yhtä köyttä, mutta selkeästi jotkut eivät ymmärrä vielä tänäkään päivänä miten rokotteet toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Maailmalla suunnitellut väkivallanteot ovat olleet rokotevastaisten (äärioikeiston) suunnittelemia kuten Saksan tapaus.
Rokotevastaisilla on suljettuja keskusteluryhmiä, joista potkaistaan pois, jos ei yhtä fanaattinen.
Tiedän useita, joilla perheenjäsen tai kaveri on katkaissut välit, pistänyt kaikki estot yms vain sen takia, että toinen on rokotettu.
Pienikin epäily, ettei toinen jaa samaa astetta tai uskaltaa kyseenalaistaa, mihin tietoon rokotevastainen perustaa käsityksensä, voi saadarokitevastaisen täyteen raivoon.
Rokitevastainen katsoo oikeudekseen paasata tuntitolkulla eikä saa keskeyttää, mutta rokotettu ei saa edes puolella virkkeellä kertoa, miksi päätyi ottamaan rokotuksen. Aiheuttaa vastareaktion, hermostumista, lisää rokitevasraista paasausta.
Tällaisia huomioita.
Antakaa rokotettujen olla rokotettuja ja lopettakaa jäätävä paasaaminen asiasta lähipiirissä,niin ehkä ei otettaisi etäisyyttä.
Onpa teillä siellä erikoista elämää. Minun piireissäni on molempia ja kukaan ei sano pahaa sanaa toisille, oli rokotettu tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän te varmaan ymmärrätte, että tämä keskustelu tapahtuu netissä? Harvemmin näitä juttuja joutuu kasvokkain kuuntelemaan, sori vaan. Kaikkenne yritätte, mutta ei vain mee läpi. Missä vika? No ehkä siinä, että argumentit on vaan niin huonoja.
Mulla on neljä ystävää joiden kanssa en nyt jaksa pitää yhteyttä koske heidän juttunsa ovat ap:n juttujen tasoa. Eli kyllä näitä keskusteluja ihan livenäkin valitettavasti joutuu kuuntelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mä ymmärrän sua. En itsekään ole rokotteita ottanut enkä mielelläni halua enää puhua aiheesta kuin anonyymisti, koska niin moni on mennyt tästä ihan sekaisin ja tottakai on turhauttavaa kuukaudesta toiseen selitellä itseään ja perusarvojaan ihmisille jotka eivät ole lainkaan vastaanottavaisia, eivätkä osaa pohtia asiaa kuin yhdestä kulmasta. Ymmärrän itse kaikesta huolestani huolimatta miksi niin moni on halunnut rokotteen ottaa, mutta valitettavan harvaa rokotettua kiinnostaa ymmärtää MIKSI jotkut eivät kuitenkaan ota. Itseäni kuitenkin lohduttaa ajatus että todennäköisesti rokotettujen aggressiivisuus on myös osittain tukahdutettua pelkoa ja epävarmuutta siitä omastakin valinnasta ja maailman nykytilanteesta. Tuntematon pelottaa aina, eikä peloissaan oleva ihminen kykene toimimaan rauhallisesti ja kypsästi. Se pelko on kylvetty meihin kuitenkin ylempää, ei pelkästään toisistamme. Yritetään ymmärtää ja antaa anteeksi niille, jotka käyttäytyvät näinä aikoina vihamielisesti. Keskitytään syyttämisen ja vihan lisäämisen sijaan siihen, miten voisimme itse kestää paremmin myös henkisesti vahvoina.
Omat ajatukseni eivät ole tällä hetkellä yhtä synkkiä kuin sinulla AP, varmastikin koska olen löytänyt ympärilleni ihmisen joka jakaa samat ajatukset. Sun olisi myös tärkeää löytää ihan oikea ihminen/ihmisiä jotka tuovat sulle sitä yhteisöllisyyden tunnetta. Se on ihmeellistä mikä voima yhteydellä toiseen ihmiseen on. Vaikka miljoona tuntematonta tuomitsisi sinut eikä ymmärtäisi alkuunkaan pointtejasi, voi jo yksi turvallinen ja sinua ymmärtävä läheinen vierellä saada sen tuntumaan vähemmän pelottavalta.
Meitä on tosi paljon, jotka kyseenalaistamme tätä kaikkea. Rokottamattomien joukossa on monenlaisia ihmisiä ja syitä rokottamattomuuteen on myös monia. Sinun on mahdollista löytää ystäviä, tai jokin yhteisö joka tukee sinua. Samalla mitä useammin pystyt suuntaamaan oman huomiosi ja energiasi pois uutisista ja vihamielisistä keskusteluista, sinulla jää energiaa kaikkeen voimaa antavaan. Oma perheenjäseneni painosti minua kuukausien ajan ottamaan rokote, mutta sekin loppui kun kerran ärähdin ihan tosissani että en suostu enää keskustelemaan hänen kanssaan aiheesta. Jos joku kokonaan jättää sinut vain rokotteen vuoksi, valitettavasti sellainen ihmissuhde joutaa muutenkin mennä. Voidaan jutella lisää, jos haluat.
Syyt ovat kaikilla rokotevastaisilla täsmälleen samat. Jotkut selittävät siruista ja eliitistä, jotkut yrittävät olla fiksumman kuuloisia. Kaikkia yhditää kuitenkin se, että he eivät kykene käsittämään, mitä tartuntatauti ensinnäkään tarkoittaa ja toiseksi se, että he vihdoin kokevat tulleensa nähdyiksi julistaessaan tätä pseudotieteellistä agendaansa. Ärsyttävää on myöskin se, että suurin piirtein jokainen rokotevastustaja on todella pateettinen puheissaan. Milloin heitä ollaan viemässä leireille ja milloin kansa on jaettu kahtia jne. Pelkkää nyyhkimistä. Rokotevastustaja on tietoisesti asettunut yhteiskunnan ulkopuolelle, eikä aiokaan osallistua yhteiseen projektiin taudin kukistamiseksi. Miksi sellaista ihmistä pitäisi millään tavalla sääliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mä ymmärrän sua. En itsekään ole rokotteita ottanut enkä mielelläni halua enää puhua aiheesta kuin anonyymisti, koska niin moni on mennyt tästä ihan sekaisin ja tottakai on turhauttavaa kuukaudesta toiseen selitellä itseään ja perusarvojaan ihmisille jotka eivät ole lainkaan vastaanottavaisia, eivätkä osaa pohtia asiaa kuin yhdestä kulmasta. Ymmärrän itse kaikesta huolestani huolimatta miksi niin moni on halunnut rokotteen ottaa, mutta valitettavan harvaa rokotettua kiinnostaa ymmärtää MIKSI jotkut eivät kuitenkaan ota. Itseäni kuitenkin lohduttaa ajatus että todennäköisesti rokotettujen aggressiivisuus on myös osittain tukahdutettua pelkoa ja epävarmuutta siitä omastakin valinnasta ja maailman nykytilanteesta. Tuntematon pelottaa aina, eikä peloissaan oleva ihminen kykene toimimaan rauhallisesti ja kypsästi. Se pelko on kylvetty meihin kuitenkin ylempää, ei pelkästään toisistamme. Yritetään ymmärtää ja antaa anteeksi niille, jotka käyttäytyvät näinä aikoina vihamielisesti. Keskitytään syyttämisen ja vihan lisäämisen sijaan siihen, miten voisimme itse kestää paremmin myös henkisesti vahvoina.
Omat ajatukseni eivät ole tällä hetkellä yhtä synkkiä kuin sinulla AP, varmastikin koska olen löytänyt ympärilleni ihmisen joka jakaa samat ajatukset. Sun olisi myös tärkeää löytää ihan oikea ihminen/ihmisiä jotka tuovat sulle sitä yhteisöllisyyden tunnetta. Se on ihmeellistä mikä voima yhteydellä toiseen ihmiseen on. Vaikka miljoona tuntematonta tuomitsisi sinut eikä ymmärtäisi alkuunkaan pointtejasi, voi jo yksi turvallinen ja sinua ymmärtävä läheinen vierellä saada sen tuntumaan vähemmän pelottavalta.
Meitä on tosi paljon, jotka kyseenalaistamme tätä kaikkea. Rokottamattomien joukossa on monenlaisia ihmisiä ja syitä rokottamattomuuteen on myös monia. Sinun on mahdollista löytää ystäviä, tai jokin yhteisö joka tukee sinua. Samalla mitä useammin pystyt suuntaamaan oman huomiosi ja energiasi pois uutisista ja vihamielisistä keskusteluista, sinulla jää energiaa kaikkeen voimaa antavaan. Oma perheenjäseneni painosti minua kuukausien ajan ottamaan rokote, mutta sekin loppui kun kerran ärähdin ihan tosissani että en suostu enää keskustelemaan hänen kanssaan aiheesta. Jos joku kokonaan jättää sinut vain rokotteen vuoksi, valitettavasti sellainen ihmissuhde joutaa muutenkin mennä. Voidaan jutella lisää, jos haluat.
Syyt ovat kaikilla rokotevastaisilla täsmälleen samat. Jotkut selittävät siruista ja eliitistä, jotkut yrittävät olla fiksumman kuuloisia. Kaikkia yhditää kuitenkin se, että he eivät kykene käsittämään, mitä tartuntatauti ensinnäkään tarkoittaa ja toiseksi se, että he vihdoin kokevat tulleensa nähdyiksi julistaessaan tätä pseudotieteellistä agendaansa. Ärsyttävää on myöskin se, että suurin piirtein jokainen rokotevastustaja on todella pateettinen puheissaan. Milloin heitä ollaan viemässä leireille ja milloin kansa on jaettu kahtia jne. Pelkkää nyyhkimistä. Rokotevastustaja on tietoisesti asettunut yhteiskunnan ulkopuolelle, eikä aiokaan osallistua yhteiseen projektiin taudin kukistamiseksi. Miksi sellaista ihmistä pitäisi millään tavalla sääliä?
Saat ilmaiseksi kaikki piikkini. Niitä on varattu kaikille 8. Onnea vaan matkaan. Älä tule kitisemään jos saat senkin jälkeen koronan.
Sanot, ” ettei ole ketään kuka ymmärtäisi”. Ymmärrätkö sinä, miksi rokotteen ottaminen on yhteisvastuullisuutta, eikä suinkaan kenenkään oma asia?
Varmasti läheisesi ymmärtävät miten ihana ihminen olet, mutta se on kokonaan eri asia. Vaikka olet kuinka ihana ja auttavainen, on vastuullista ottaa rokote.
Muista, että olet yhtä hyvä kuin ennenkin, mutta nyt sinua on suojeltava, ettet saa vakavaa tautimuotoa. Suojelu on sama, kuin että et pääse muiden kanssa tapaamisiin.
Ja muista, että jossain välissä tämäkin SARS-CoV-2 virus sammuu. Koeta pysyä terveenä siihen saakka. Kaikkea hyvää sinulle.
Minulla lähipiirissä sekä perheessäni että työpaikalla sekä rokotettuja että rokottamattomia. Itse olen rokotettu. Kamalaa kahtiajakoa on kyllä ollut, johon en lähde mukaan. Kieltäydyn kaikista koronakeskusteluista ja viestittelyistä lähipiirini kanssa. Käännän aiheen muuhun tai en osallistu tai poistun tilanteesta tai sanon suoraan, etten keskustele aiheesta. En suostu rikkomaan ihmissuhteitani tämän rikkovan ja masentavan aiheen vuoksi. Toimin niin kuin työnantajani ja suositukset velvoittavat omalla kohdallani ja kysyttäessä kerron olevani rokotettu ja noudattavani suosituksia. En puutu, vaikka rokottamaton työparini porskuttaa ilman suojia kanssani asiakastapaamisilla tai rokottamaton veljeni vierailee iäkkäiden vanhempieni luona. Näissä kyse on työnantajan ja vanhempieni asiasta, ei minun. En yksinkertaisesti suostu vellomaan tässä koronapaska*sa, koska se vetää kaiken hapen ilmasta ja syöksee ihmissuhteet negatiiviseen kehään. Ajattelen, että jokainen kohtaa koronan laillaan ja jokainen niittää sitä mitä kylvää mitä se sitten ikinä onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja,malliesimerkki projisoinnista.
Piiloaggresdiota, joka puetan hyväntahtoiseen maailmanparantamiseen.
.Saanko arvata, että olet samalla niitä, joka bannannut kavereita ja sukulaisia, jotka kehtaavat olla rokitemyönteisiä eivätkä ymmärrä, että olet oikeassa asian suhteen.
Kaltaisiasi on tullut vastaan.
Sääliäkö sinua pitäisi? Voihan v… u🙄
Rokottamatoomat ovat taantuneet pikkulapsen asteelle kiukuttelussaan.