Olen rokottamaton ja mulla oli aivan paska vuosi ihmisten takia
Tosin hyvää tässä on se, että en ole varmaan koskaan ollut koko vuotta näin terve. Ei flunssan flunssaa, paljon vitamiineja, ulkoilua, urheilua ja terveellistä ruokaa. Keho voi hyvin, mutta mieli on musta kuin synkin yö.
Olen niin pettynyt ihmisiin, ettei mitään rajaa. Siihen hirvittävään kahtiajakoon, vihaan, syyttelyyn ja arvosteluun. Ihmissuhteiden katkeamiseen jonkun rokotteen takia, ikäänkuin sillä mitä olen ihmisenä ei olisi enää mitään väliä. Sillä miten kuuntelen, ymmärrän, autan, olen puhelinsoiton päässä. Keskustelut, kokemukset ja yhteiset hetket eivät ilmeisesti paina mitään tässä rokotevaakakupissa, jossa tärkeimmät asiat tulee ensin. Eli moni valitsee rokotteen pitkäaikaisten ihmissuhteiden sijaan, tai ainakin antaa sen katkaista välit vaikka sen pitäisi olla jokaisen oma valinta.
Itsenäisyyspäivänä en saanut suustani enää ulos hyvää sanaa Suomesta. Joulu oli ihana, koska käännyin täysin sen uskonnollisen puolen tarinaan ja juhlistin sitä perheeni kanssa. Nyt sama synkkyys vaivaa uudenvuoden viettoa. En usko että uudesta vuodesta tulee kovinkaan hyvä, ainakaan toiveet eivät ole sen suhteen korkeat.
Mustaa, vihaa, synkkyyttä. Keneenkään kanssa en voi puhua siitä, mitä todella ajattelen. Ei ole ketään, joka ymmärtäisi. En edelleenkään halua ottaa koronarokotetta, mutta se on asia josta ei voi keskustella keneenkään kanssa. Olen aivan täysin menettämässä mielenkiintoni ympäröivään maailmaan ja koko uudenvuoden juhla tuntuu niin teennäiseltä esittämiseltä, koska kyllä minä tiedän että sitä samaa vihaa on luvassa läpi ensivuoden jokaisena päivänä.
Kommentit (1240)
Te rokottamattomat pidätte meitä kaikkia panttivankeina ja kuormitatte terveydenhuoltoa valtavasti. Katso vaikka tilastoja ketkä ovat tehohoidossa. Syytäkin tuntea syyllisyyttä. Tavallista flunssaa oli liikkeellä keväällä 2020, et voi tietää oliko se korona vai flunssa. Etkä voi tietää minkä version saat kun sairastut. Hae se rokote ja kaikki helpottuu. Turha olla marttyyri kun kaikki perusteet rokotteen ottamiselle ovat olemassa ja perustelut olla ottamatta on moneen kertaan kumottuja.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme kulkee ympäriinsä kertomassa onko rokotettu, vai eikö ole?
Jos sitä tietoa ei tarvitse työn takia, se on ihan oma häpeä jos huutelee ympäriinsä ja sitten nyyhkii ympäriinsä, jos muut ei ihastele.
Provohan tämä oikeasti on. Ei kukaan ole noin hölömö.
Kyllä niitä vaan on, joiden elämäntehtäväksi on tullut rokottamattomuudesta kertominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän samoja ajatuksia. Pelottaa ja ahdistaa ihmisten joukkopsykoosi ja typeryys.
En paljon juttele näistä rokotusasioista, koska niistä saa varman riidan aikaiseksi. Jos joku kysyy, niin kerron kyllä. En tosin häpeäkään kriittisyyttäni.
On ihan käsittämätöntä miten huonoon jamaan Suomi on mennyt parissa vuodessa keskustelukulttuurissa ja vastakkainasettelussa.
Väsyttää ja harmittaa.
Olen jättänyt somen ja uutiset väliin. Tämä palstavisiitti oli poikkeus, mutta nyt taas jatkan taukoa.
Tsemppiä meille! Luotetaan ja viljellään valoa ja rakkautta kaikesta huolimatta.
Pettynyt olen minäkin. Kouluttautuneet suomalaiset ovat hurahtaneet salaliittoteorioihin, eikä monella ole minkäänlaista medialukutaitoa tai alkeellisintakaan käsitystä tieteestä. Todella surullista.
Ja tällaisista ihmisistä joka ikinen oli ensimmäisten joukossa ottamassa tuntematonta rokotetta.
Tekniikka oli ja on tunnettu.
Vierailija kirjoitti:
Rohkeasti vain kirjoitti:
Voin kertoa, että rokote ei sisällä mikrosiruja tai ihmissusiseerumia.
Mutta abortoitujen sikiöiden kantasoluja se kyllä sisältää.
Koronalääke sitä sisältää, se jota Trump otti sairastuttuaan, vaikka väittää vastustavansa aborttia.
Ottakaa selvää, ennen kuin huutelette.
Kyllä sinä ihminen olet, muttet kansalainen.
Vierailija kirjoitti:
Itse teit valintasi. Pandemian aikana kaikkien tulisi vetää yhtä köyttä, mutta selkeästi jotkut eivät ymmärrä vielä tänäkään päivänä miten rokotteet toimivat.
Kerrotko lisää miten ne toimivat? Kun nyt ilmeisesti markkinoilla on vain versioita, jotka eivät toimi.
Vierailija kirjoitti:
Jonain päivänä tämä pandemia on ohi mutta minun arvostukseni kanssaihmisiä kohtaan rationaalisina ja hyväntahtoisina toimijoina ei tule enää koskaan palaamaan. Olen ammatiltani yliopistotutkija ja olen kauhulla seurannut sukupolveni terävimpien mielten hyväksyvän kyseenalaistamatta väitteitä, jotka ovat niin täynnä loogisia virheitä etteivät menisi läpi edes viisivuotiaalta lapselta.
Tämä ei ole maailma, jossa haluan elää. Tämä ei ole maailma, johon haluan tuoda lapsia. Tämä on maailma, jonka uskon olen korjaamattomasti särkynyt.
Tietysti tämä on jonain päivänä ohi, kuten espanjan tauti.
Minusta vaan tuntuu, että yliopistokoulutuksesta puuttuu jotain hyvin oleellista.
En aivan ymmärrä, että miten koko vuosi mennyt pilalle kun ei ole rokotettu.... En itsekään ole, eikä mitään ongelmaa ole ollut/tullut. Olen erittäin tyytyväinen valintaani, ja siinä pysyn. Muilla kyllä saattaa olla ongelma sen kanssa, etten ole rokotettu, mutta en ole kohdannut henkilökohtaisesti yhtäkään. Ja jos joku minulle henkilökohtaisesti asiasta valittaisi, mitä en usko tapahtuvan, niin eipä se minun ongelmani ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona voi tulla kelle vaan myös terveelle. Siinä sitte oot vakavassa taudissa tehohoidossa. Jooh oma valinta.
Korona tullut nyt monelle rokottamattomalle tutulleni lievänä tänä jouluna.
Lopeta tuo uhkailu. Nautitko pelottelusta ja ihmisten kiusaamisesta?
-eri
Eihän tuo ole mitään pelottelua, se on vain totuus.ja teillähän on d-vitamiinillä puustatu mahtava "luontainen " immuniteeti niin miksi puhut pelottelusta.
Lue redditistä nursing -palstaa, sitten sua voi pelottaa
kynikus kirjoitti:
Kyllä sinä ihminen olet, muttet kansalainen.
Miksi olla kansalainen jos sinulta on evätty kansalaisoikeudet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtele että olet ottanut 4 piikkiä.
Vaarallisen tartuntataudin levittäminen on varsinkin tietoisesti tehtynä hyvin rangaistava teko. Kannattaa miettiä kaksikertaa haluaako jäädä kiinni.
Ap on terve? Miten hän levittää tartuntatautia?
Lääketiede kehittyi vuonna 2021 niin valtavasti, että oikeastaan terveitä ihmisiä ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän samoja ajatuksia. Pelottaa ja ahdistaa ihmisten joukkopsykoosi ja typeryys.
En paljon juttele näistä rokotusasioista, koska niistä saa varman riidan aikaiseksi. Jos joku kysyy, niin kerron kyllä. En tosin häpeäkään kriittisyyttäni.
On ihan käsittämätöntä miten huonoon jamaan Suomi on mennyt parissa vuodessa keskustelukulttuurissa ja vastakkainasettelussa.
Väsyttää ja harmittaa.
Olen jättänyt somen ja uutiset väliin. Tämä palstavisiitti oli poikkeus, mutta nyt taas jatkan taukoa.
Tsemppiä meille! Luotetaan ja viljellään valoa ja rakkautta kaikesta huolimatta.
Pettynyt olen minäkin. Kouluttautuneet suomalaiset ovat hurahtaneet salaliittoteorioihin, eikä monella ole minkäänlaista medialukutaitoa tai alkeellisintakaan käsitystä tieteestä. Todella surullista.
Ja tällaisista ihmisistä joka ikinen oli ensimmäisten joukossa ottamassa tuntematonta rokotetta.
Tekniikka oli ja on tunnettu.
Olen virologi enkä enää edes jaksa vääntää idioottien kanssa tästä aiheesta. Uskot mitä tahdot.
Palsta on täynnä virologeja.
On se kumma miten monta niitä sopii pieneen maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronalääke sitä sisältää, se jota Trump otti sairastuttuaan, vaikka väittää vastustavansa aborttia.
Kaikkien koronarokotteiden aiemmissa kehitysvaiheissa on käytetty ihmisen kantasoluja.
Miten liittyy aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
En aivan ymmärrä, että miten koko vuosi mennyt pilalle kun ei ole rokotettu.... En itsekään ole, eikä mitään ongelmaa ole ollut/tullut. Olen erittäin tyytyväinen valintaani, ja siinä pysyn. Muilla kyllä saattaa olla ongelma sen kanssa, etten ole rokotettu, mutta en ole kohdannut henkilökohtaisesti yhtäkään. Ja jos joku minulle henkilökohtaisesti asiasta valittaisi, mitä en usko tapahtuvan, niin eipä se minun ongelmani ole.
Ymmärrän hyvin.Ikuinen keskustelun aihe koronarokotukset joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonain päivänä tämä pandemia on ohi mutta minun arvostukseni kanssaihmisiä kohtaan rationaalisina ja hyväntahtoisina toimijoina ei tule enää koskaan palaamaan. Olen ammatiltani yliopistotutkija ja olen kauhulla seurannut sukupolveni terävimpien mielten hyväksyvän kyseenalaistamatta väitteitä, jotka ovat niin täynnä loogisia virheitä etteivät menisi läpi edes viisivuotiaalta lapselta.
Tämä ei ole maailma, jossa haluan elää. Tämä ei ole maailma, johon haluan tuoda lapsia. Tämä on maailma, jonka uskon olen korjaamattomasti särkynyt.
Minusta vaan tuntuu, että yliopistokoulutuksesta puuttuu jotain hyvin oleellista.
Puuttuu kyllä, siitä uusliberalistinen ideologia on pitänyt huolen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien koronarokotteiden aiemmissa kehitysvaiheissa on käytetty ihmisen kantasoluja.
Miten liittyy aiheeseen?
Siten, että edellinen keskustelija näytti väittävän, että kansasoluja olisi käytetty vain Trumpin ottamassa koronalääkkeessä, vaikka niitä on käytetty niissä kaikissa, kunnes osassa siirryttiin käyttämään kananmunia ihmisen (eli abortoitujen sikiöiden) kantasolujen sijaan. Tämä ei ole mikään salaliittoteoria vain asia, jota suuri yleisö tuskin koskaan ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuttuu kyllä, siitä uusliberalistinen ideologia on pitänyt huolen.
Poliittiset ideologiat tulee ja menee. Hyvin näyttää pyyhkivän P-Korealla...
Tukehtumisen tunne on ikävä, joten otin rokotteet.
Syöpähoitojeni vuoksi olin eristyshuoneessa yli kuukauden ja sairauslomalla kuusi vuotta.
Ei mitään hinkua sairastua koronaan typerien tartuttajien vuoksi.
Hauskaa matkaa teille kaikille (takaisin) Venäjälle ja Etelä-Afrikkaan! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten liittyy aiheeseen?
Siten, että edellinen keskustelija näytti väittävän, että kansasoluja olisi käytetty vain Trumpin ottamassa koronalääkkeessä, vaikka niitä on käytetty niissä kaikissa, kunnes osassa siirryttiin käyttämään kananmunia ihmisen (eli abortoitujen sikiöiden) kantasolujen sijaan. Tämä ei ole mikään salaliittoteoria vain asia, jota suuri yleisö tuskin koskaan ajattelee.
Kiitos tarkennuksesta.
Ihmettelen vaan, miksi sitä rokottamattomuutta pitää julistaa ja sitten ihmetellä saatua palautetta.