Olen rokottamaton ja mulla oli aivan paska vuosi ihmisten takia
Tosin hyvää tässä on se, että en ole varmaan koskaan ollut koko vuotta näin terve. Ei flunssan flunssaa, paljon vitamiineja, ulkoilua, urheilua ja terveellistä ruokaa. Keho voi hyvin, mutta mieli on musta kuin synkin yö.
Olen niin pettynyt ihmisiin, ettei mitään rajaa. Siihen hirvittävään kahtiajakoon, vihaan, syyttelyyn ja arvosteluun. Ihmissuhteiden katkeamiseen jonkun rokotteen takia, ikäänkuin sillä mitä olen ihmisenä ei olisi enää mitään väliä. Sillä miten kuuntelen, ymmärrän, autan, olen puhelinsoiton päässä. Keskustelut, kokemukset ja yhteiset hetket eivät ilmeisesti paina mitään tässä rokotevaakakupissa, jossa tärkeimmät asiat tulee ensin. Eli moni valitsee rokotteen pitkäaikaisten ihmissuhteiden sijaan, tai ainakin antaa sen katkaista välit vaikka sen pitäisi olla jokaisen oma valinta.
Itsenäisyyspäivänä en saanut suustani enää ulos hyvää sanaa Suomesta. Joulu oli ihana, koska käännyin täysin sen uskonnollisen puolen tarinaan ja juhlistin sitä perheeni kanssa. Nyt sama synkkyys vaivaa uudenvuoden viettoa. En usko että uudesta vuodesta tulee kovinkaan hyvä, ainakaan toiveet eivät ole sen suhteen korkeat.
Mustaa, vihaa, synkkyyttä. Keneenkään kanssa en voi puhua siitä, mitä todella ajattelen. Ei ole ketään, joka ymmärtäisi. En edelleenkään halua ottaa koronarokotetta, mutta se on asia josta ei voi keskustella keneenkään kanssa. Olen aivan täysin menettämässä mielenkiintoni ympäröivään maailmaan ja koko uudenvuoden juhla tuntuu niin teennäiseltä esittämiseltä, koska kyllä minä tiedän että sitä samaa vihaa on luvassa läpi ensivuoden jokaisena päivänä.
Kommentit (1240)
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel. On sinulla ollut rankkaa. Itse hautasin läheiseni ja hoidin toista syöpää sairastavaa peläten, että kaikista suojaustoimista huolimatta vien hänelle lähitöistä viruksen ja tapan hänet. FFP2- maskeihin on mennyt omaisuus, omat muut lähisuhteet ja harrastukset olen laittanut tauolle. Sori, mutta minulta ei ruikutuksellesi irtoa mitään myötätuntoa.
Nailed it!💪
Yleensä kun syyttää, että muut eivät ymmärrä, niin silloin itse on se erikoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko huomannu, et nykyään noi rokotevastaiset on kaikki sairastaneet koronan? Aika jännä juttu.
Jos minusta puhut, en ole rokotevastainen. Olen koronarokottamaton.
Ja hankala on tosiaan varmaksi sanoa, oliko itselläni esim. korona koska vasta-alnetasot ei enää kerro mitään. Ei tosin ole parissa vuodessa tarttunut mikään sen jälkeen, edes flunssa. Sehän on vain hyvä juttu, ettei ole tarvinnut terveydenhuoltoonpäin vilkaistakaan pariin vuoteen.
Tosin syyttelyä on kuulunut kyllä senkin edestä, miten takiani koko terveydenhuolto romahtaa.
Ap
Käsittämätön tyyppi. Onneksi emme tunne livenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko huomannu, et nykyään noi rokotevastaiset on kaikki sairastaneet koronan? Aika jännä juttu.
Ja hankala on tosiaan varmaksi sanoa, oliko itselläni esim. korona koska vasta-alnetasot ei enää kerro mitään. Ei tosin ole parissa vuodessa tarttunut mikään sen jälkeen, edes flunssa. Sehän on vain hyvä juttu, ettei ole tarvinnut terveydenhuoltoonpäin vilkaistakaan pariin vuoteen.
Tosin syyttelyä on kuulunut kyllä senkin edestä, miten takiani koko terveydenhuolto romahtaa.
Ap
Käsittämätön tyyppi. Onneksi emme tunne livenä.
Mikä sinusta on käsittämätöntä?
Ap
Voin kertoa, että rokote ei sisällä mikrosiruja tai ihmissusiseerumia.
Vierailija kirjoitti:
Sairastin eturintamassa ennen kuin yhtään rokotetta koronaan oli Suomessa jaettu. Ei ole tarttunut toista kertaa. Tällä hetkellä rokotetut kaverit koronassa, eikä mulle tartu. Kumma juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vähän samoja ajatuksia. Pelottaa ja ahdistaa ihmisten joukkopsykoosi ja typeryys.
En paljon juttele näistä rokotusasioista, koska niistä saa varman riidan aikaiseksi. Jos joku kysyy, niin kerron kyllä. En tosin häpeäkään kriittisyyttäni.
On ihan käsittämätöntä miten huonoon jamaan Suomi on mennyt parissa vuodessa keskustelukulttuurissa ja vastakkainasettelussa.
Väsyttää ja harmittaa.
Olen jättänyt somen ja uutiset väliin. Tämä palstavisiitti oli poikkeus, mutta nyt taas jatkan taukoa.
Tsemppiä meille! Luotetaan ja viljellään valoa ja rakkautta kaikesta huolimatta.
Pettynyt olen minäkin. Kouluttautuneet suomalaiset ovat hurahtaneet salaliittoteorioihin, eikä monella ole minkäänlaista medialukutaitoa tai alkeellisintakaan käsitystä tieteestä. Todella surullista.
Olen rokotettu ja mullakin oli paska vuosi.
Ap, oikeat ystävät eivät hylkää siitä syystä, ettet ota rokotetta. Mitä väliä tutuista
Sairastin koronan enkä ota yhtään koronapiikkiä
Oma päätös. Minuun ei tehoa propaganda.
Kyllähän te varmaan ymmärrätte, että tämä keskustelu tapahtuu netissä? Harvemmin näitä juttuja joutuu kasvokkain kuuntelemaan, sori vaan. Kaikkenne yritätte, mutta ei vain mee läpi. Missä vika? No ehkä siinä, että argumentit on vaan niin huonoja.
Ikävä tilanne sulla :( Mä en edes keskustele koronasta ja rokotteista muualla kuin tällä palstalla. Ihan keksin ihmisten kanssa muutakin puhuttavaa.
Ei kukaan meikän rokottamattomuudesta ainakaan ole kiinnostunut. Kaikki nyt jo tietää muutenkin, että rokotetut tartuttaa myös niin väliäkö sillä.
Jos ajatellaan näin että:
Yli 90% on rokotettu
Alle 10% on rokottamatta joista yli puolet on lapsia joille ei ole tauti vaarallinen.
Saadaan aikaiseksi eträ alle 5% on aikuisia rokottamattomia.
He kuitenkin edustavat puolia kuolleista ja suurta osaa vakavaan tautimuotoon sairastuneista.
Kummassa porukassa haluaisin olla jos etä halua saifastua vakavasti saati kuolla?
Kyllä minä valitsen tuolloin rokotetun porukan
Itse olet valintasi tehnyt ja kannat sen seuraukset.
Koitetaan kestää näiden aikojen yli! <3 Kyllä tän on joskus loputtava... Vaikka helpommin sanottu kuin tehty, koska itsekin hajoilen aina välillä... :-D
Meitä on oikeasti aika paljonkin, jotka ollaan rokottamattomia ja joilla samoja fiiliksiä & ajatuksia. Toki ollaan vähemmistönä, mutta kyllä meitä muitakin on. Omissa lähipiireissämme kuitenkin on monella käynyt juuri näin, että sitä jää aika yksin. Nyt voi olla tosi tärkeää löytää niitä uusia tuttavuuksia. Joillain on mennyt ihan puolisokin vaihtoon. :'-(
Ootko esim. fb:ssä?
Tai jos haluat kertoa esim. täällä minkä ikäinen oot, mistä päin suurin piirtein, minkälaisista asioista noin muuten tykkäät ym., jos ihan tätäkin kautta joku löytyisi, jonka kans vaikka kirjoitella alkuun? Jos joku uskaltaa laittaa tänne jonkun sp-osoitteensa vaikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että laitetaan vähän ryhmäpainetta. Kannattaa varata aika rokotukseen, niin heti helpottaa.
Olen sitä mieltä että tämä rokote tulisi jokaisen ottaa terveydellisistä syistä, jos kokee sen olevan tehokas tähän käsilläolevan sairauden torjuntaan tai oman terveyden kohdalla välttämätön.
Ryhmäpaineen takia ei tulisi koskaan tehdä mitään valintoja, varsinkaan omaa terveyttä koskevissa asioissa. Tosiasia on, että myös rokotteen haittavaikutusten kanssa olet täysin yksin. Siksi punnitsisin tosi tarkkaan sen mihin lähtee mukaan.
Ap
Aamen! Juuri näin. <3
Vierailija kirjoitti:
Koen jotakuinkin samoin kuin ap.
Mennyt vuosi ja erityisesti syksy oli mediassa tauotonta rokottamattomien haukkumista ja syyllistämistä. En usko, että unohdan sitä koskaan. Ja se tulee kyllä vaikuttamaan asenteeseeni ja käytökseeni jatkossakin. Eikä todellakaan rokotettujen eduksi tai iloksi.
Eli aiot omaa käytöstäsi muuttaa? Muiden käyttäytymiseen et toki voikaan vaikuttaa, mutta aiot siis tietoisesti alentua haukkujien tasolle?
Itse en kokenut medioissa julkaistua puhetta haukkumisena, enkä syyllistämisenä, keskustelupalstoilla sitä on jonkun verran näkynyt, oikeassa elämässä ei ollenkaan. Eikö mielestäsi koronasta ja rokotteista saisi medioissa kertoa ollenkaan? Minun näkökulmastani ap ja muut samanmieliset uhriutuvat itse, eivätkä halua ottaa vastuuta päätöksestään olla ottamatta rokotetta.
En ole pitkään aikaan enään sietänyt näiden rokottamattomien huutelua ja räyhäämistä. He kiusaavat ja ylläpitävät kahtisjaottelua ja loppujen lopuksi vielä kuvittelevat vähemmistönä 5% olevan oikeassa
Minusta on outoa, että on tyyppejä, jotka perustelevat rokottamattomuuttaan sillä, etteivät halua kehoonsa mitään YLIMÄÄRÄISTÄ, ja pelkäävät rokotehaittoja. Jotenkin vielä voin sulattaa nämä sirun istutustyypit, koska heidän kohdallaan voi sentään todeta, että hullu mikä hullu.
Sen sijaan sitä en vain käsitä, miten ihminen pelkää rokotehaittaa enemmän kuin koronaa itseä?? Vakavan rokotehaitan riski on aivan tolkuttoman pieni. Se on niin pieni, että puhutaan promilleista! Jokainen meistä ottaa päivittäin moninkertaisesti suurempia riskejä ihan vapaaehtoisesti! Miten ihminen, joka pelkää terveyshaittoja, ei pelkää koronaa??koronassa jo kuolemanriski on huomattava, puhumattakaan lievemmistä, mutta elämänlaatua haittaavista riskeistä (keuhkokapasiteetin pysyvä alenema, aivosumu, väsymys, jälkitaudit....). Tästä puuttuu logiikka aivan täysin. Vaikka ihminen olisi nuori ja täysin terve, rokottamattomuuden valitseminen on valtavasti suurempi riski terveydelle tässä tilanteessa kuin rokottaminen.
Ja ap, vaikka olisit sairastanut koronan viimeksi lievänä, samaa tuuria ei välttämättä käy toistamiseen. Et pysty mitenkään ennustamaan sitä, koska virus muuntuu koko ajan.
Ap