Olen rokottamaton ja mulla oli aivan paska vuosi ihmisten takia
Tosin hyvää tässä on se, että en ole varmaan koskaan ollut koko vuotta näin terve. Ei flunssan flunssaa, paljon vitamiineja, ulkoilua, urheilua ja terveellistä ruokaa. Keho voi hyvin, mutta mieli on musta kuin synkin yö.
Olen niin pettynyt ihmisiin, ettei mitään rajaa. Siihen hirvittävään kahtiajakoon, vihaan, syyttelyyn ja arvosteluun. Ihmissuhteiden katkeamiseen jonkun rokotteen takia, ikäänkuin sillä mitä olen ihmisenä ei olisi enää mitään väliä. Sillä miten kuuntelen, ymmärrän, autan, olen puhelinsoiton päässä. Keskustelut, kokemukset ja yhteiset hetket eivät ilmeisesti paina mitään tässä rokotevaakakupissa, jossa tärkeimmät asiat tulee ensin. Eli moni valitsee rokotteen pitkäaikaisten ihmissuhteiden sijaan, tai ainakin antaa sen katkaista välit vaikka sen pitäisi olla jokaisen oma valinta.
Itsenäisyyspäivänä en saanut suustani enää ulos hyvää sanaa Suomesta. Joulu oli ihana, koska käännyin täysin sen uskonnollisen puolen tarinaan ja juhlistin sitä perheeni kanssa. Nyt sama synkkyys vaivaa uudenvuoden viettoa. En usko että uudesta vuodesta tulee kovinkaan hyvä, ainakaan toiveet eivät ole sen suhteen korkeat.
Mustaa, vihaa, synkkyyttä. Keneenkään kanssa en voi puhua siitä, mitä todella ajattelen. Ei ole ketään, joka ymmärtäisi. En edelleenkään halua ottaa koronarokotetta, mutta se on asia josta ei voi keskustella keneenkään kanssa. Olen aivan täysin menettämässä mielenkiintoni ympäröivään maailmaan ja koko uudenvuoden juhla tuntuu niin teennäiseltä esittämiseltä, koska kyllä minä tiedän että sitä samaa vihaa on luvassa läpi ensivuoden jokaisena päivänä.
Kommentit (1240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, minulla täsmälleen samat ajatukset. Todella synkkiä ajatuksia ihmisistä ja nykymenosta. En usko, että palaan ikinä ennalleni, koska tämä saamani kohtelu on muuttanut käsitystäni ihmisistä ihan kokonaisvaltaisesti. Myöskin lähipiirissäni tapahtunut ihmissuhteen päättyminen rokotetun henkilön suorastaan psykoottisesta käytöksestä johtuen on ollut outoa seurattavaa. Miten voikin rokotettu henkilö pelätä niin hysteerisesti virusta (tai vielä enemmän rokottamattomia ihmisiä), johon on itse saanut rokotuksia.
Samaa olen miettinyt. Kolme kertaa rokotettu haaveilee neljännestä rokotteesta, jotta uskaltaisi mennä teatteriin sitten, kun sinne taas pääsee. Kaksi kertaa rokottu ei uskalla lähteä minnekään, vaan odotettaa tammikuun puoliväliin kolmatta annosta omaehtoisessa karanteenissa. Osa on myös sairastanut koronan, kolme oireettomana ja kaksi lievänä flunssana, jotka olisivat kaikki jääneet ilman testiä huomiotta. Eipä ole ennen ollut tällaista tilannetta, että oireettomat ihmiset pelkäävät kuolevansa sairauteen, joka paljastuu sattumalta ja on täysin oireeton. On synnytetty tilanne, jossa normaalisti fiksusti käyttäytyvät ihmiset pelkäävät sairautta niin paljon, että käyttäytyvät epärationaalisesti. Miten tästä selvitään, kun tauti aikanaan laantuu, jos pelot jäävät pysyviksi?
Mitä eprärationaalista on pelätä oikeasti vakavaa kulkutautia. Sairastuin itse koronaan ja olin sairaalassa sen vuoksi myös hoidossa. Olen nuori ja en ylipainoinen. Enkä omaa mitään muutakaan erityistä alttiutta. Itse asiassa en ole ikinä ollut näin kipeä vaikka olen jonkun influenssan hieman nuorempana sairastanut. Tunnen muitakin kellä long-covid. Nuoria hekin ja jotain siltä väliltä. En pelkää, olen ottanut yhden rokotteen sairastumisen jälkeen. Väliä oli noin 6 kuukautta. En silti halua altistaa itseäni uudelleen tieten tahtoen virukselle joka olisi voinut tappaa minut. Siitä kun on ihan tarpeeksi omakohtaista kokemusta että mitä se voi tehdä vaikka ei tappaisikaan. Myös kokemusta muilta sairastuneilta. Sellainen ihminen on fiksu joka pelkää edes hieman ja välttelee kaikin tavoin sairastumista. Sellainen ei ole fiksu joka sanoo, että korona on vain flunssa ja itseään tai ketään ei tarvitse suojata siltä. Sellainen on typerys.
Valitettavasti rokotteella ei voi suojata long covidia, se todettiin Nature-tiedelehdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ikävä sanoa, mutta katsokaa, kuinka moni näitä teidän juttuja lukee ja peukuttaa.
Ylläpito voisi tietää.
Omista fb-kavereistani 1,5/100 julistaa avoimesti rokotevastaisuuttaan.
Jotkut rokotetut ovat kertoneet, milloin ovat käyneet ottamassa sen.
Harva rokottamaton uskaltaa julkisesti kertoa olevansa rokottamaton. Näittekö esim mitä helsinkiläiselle koripalloammattilaiselle, Tuukka Kotille, tapahtui kun uskalsi sanoa ääneen olevansa rokottamaton? Hänet lynkattiin aivan totaalisesti. Rokotetut villiintyivät ihan täysin, kun saivat kohteen vihalleen.
Fiksu julkisuuden henkiklö pitää yksityiselämänsä poissa julkisuudesta. Olipa sitten kyseessä terveystieto, hengellinen vakaumus, poliittinen näkemys, parisuhdetilanne, ylinopeussakko, rattijuopumus, messevä perintö, lottovoitto tai mikä tahansa muu yksityiselämään kuuluva asia. Koripalloammattilaisen ei ihan oikeasti kannata puhua julkisuudessa muusta kuin koripallosta. Jos jokin asia (esim rokottamattomuus) estää työnteon, siitä sitten keskustellaan työnantajan kanssa eikä silloinkaan avauduta koko kansalle. Ikävää toki tälle koripalloilijalle, mutta jos ei ole vielä vuonna 2021 ymmärtänyt, ettei julkisuudessa kannata levitellä yksityisasioitaan, niin ei voi muuta sanoa kuin että voi voi.
Hän halusi antaa äänen myös niille lukuisille rokottamattomille, ketkä eivät asiasta voi puhua. Tietenkään rokottamattomuus ei estä hänen työntekoaan eli koripallon pelaamista. Ainoastaan sote-alalla rokotukset ovat pakolliset.
No juuri mm tuollaista "äänen antamista" pitäisikin välttää, jos ei ole valmis ottamaan vastaan kaikkea sitä paskaa, mitä ihan asiasta riippumatta satavarmasti sataa laariin. Se on ihan sama, antaako julkisuuden henkilö "äänen" rokottamattomille, lottovoittajille, rattijuopoille tai ihan mille tahansa, joka tapauksessa tänä päivänä saa inhottavia tai jopa uhkaavia kommentteja. Joku nevöhööd Maija Meikäläinen voi nyt ehkä ottaa varttinsa julkisuudessa ja avautua ihan mistä tahansa, mutta hänkin saa varautua jos jonkinlaiseen kommentointiin. Hän kuitenkin sen varttinsa jälkeen katoaa julkisuudesta eikä viikon päästä kukaan enää muista koko Maijaa. Enkä nyt tarkoita, että pitäisin tällaista käytöstä muilta ihmisiltä hyväksyttävänä, mutta sellaiseksi tämä maailma nyt vaan on mennyt. Kannattaa tarkkaan harkita, mitä omalla nimellään ja/tai omalla naamallaan sanoo tai kirjoittaa, koska seuraukset eivät ehkä olekaan kaikilta osin sitä, mitä oli toivonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että laitetaan vähän ryhmäpainetta. Kannattaa varata aika rokotukseen, niin heti helpottaa.
En tule ottamaan ikinä koronarokotetta, ellei tosiaan sille joku äärimmäinen pakko eteen tule että suurinpiirtein henkeä uhataan.
Nämä vaihtoehdot tällä hetkellä ei kiinnosta, olen sitäpaitsi todennäköisesti sairastanut koronan keväällä 2020 ekassa aallossa, flunssan oirein. Tästä olen melko varma, koska kaikki oireet täsmäsivät mutta tuolloin ei testattu.
Ap
-
Hyvä AP onkos sinulla jokin ihan perusteltu järkisyy olla ottamatta rokotetta?
-
Jokaisella on oikeus kieltäytyä lääketieteellisistä toimenpiteistä ja päättää, mitä keholleen tehdään eikä siihen tarvita mitään erityisempää syytä. Minulla samoja mietteitä kuin aloittajalla, olen todella pettynyt ihmisiin, joskaan en siitä hirveästi yllättynyt. Harmi, kun täällä harvoin saa mitään empatiaa. -eri
Tunnetuimpia lääketieteellisistä hoidoista kieltäytyjiä on ollut muuan Steve Jobs. Ulkopuolisena on ollut vaikea ymmärtää hänenkään syitään. Noin kuriositeettinä.
Tuota päätöstään myös katui. Lopulta suostui syöpäleikkauksiin mutta oli liian myöhäistä. Suurena guruna ajatteli kai, että kun tarpeeksi uskoo niin kyllä se dieetti ja erikoismehut parantaa. Tottunut tietynlaiseen ajatteluun ja se koitui kohtaloksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no. Jokainen saa valita ystävänsä. Itse pidän tärkeänä suurin piirtein samaa arvomaailmaa, fiksuutta, en vain jaksa tyhmiä tai itsekkäitä ihmisiä. Enkä varsinkaan yhtä ainoaa hörhöä. Koulutuksella ei ole mitään väliä.
Koronarokotus on minusta fiksuuden merkki. Jos ei kykene näkemään lainkaan laajempaa kokonaisuutta, ennakoimaan, katsomaan omaa napaa pidemmälle niin ei valitettavasti osu enää minun mittapuulla fiksun ihmisen määritelmään. En halua olla tekemisissä itsekkäiden omaan napaan pandemia-aikana tuijottavien minä-minun haluamiset-minun oikeudet-tyyppien kanssa. Pidän heitä itsekkäitä ja tyhminä.
Itselläni on sen verran mukavasti asiat, että ystäväpiiri on laaja. Ei ole tarpeen roikottaa mukana sellaisia, joiden valintoja tai tekoja halveksun.
Itse pidän älykkäistä ihmisistä, eli sinun kanssasi ei tulisi kyllä minunkaan osalta mitään ystävänkauppoja. Omat ystäväni ovat muita ihmisiä ja heidän valintojaan kunnioittavia. Mensassakin itseasiassa.
rokottamaton
Mensan jäsenyyteen vetoavat ovat minun kirjoissani vähintäänkin (sosiaalisia)typeryksiä. Ei kukaan älykäs ihminen kehuskele - tai edes kerro- kuuluvansa Mensaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, minulla täsmälleen samat ajatukset. Todella synkkiä ajatuksia ihmisistä ja nykymenosta. En usko, että palaan ikinä ennalleni, koska tämä saamani kohtelu on muuttanut käsitystäni ihmisistä ihan kokonaisvaltaisesti. Myöskin lähipiirissäni tapahtunut ihmissuhteen päättyminen rokotetun henkilön suorastaan psykoottisesta käytöksestä johtuen on ollut outoa seurattavaa. Miten voikin rokotettu henkilö pelätä niin hysteerisesti virusta (tai vielä enemmän rokottamattomia ihmisiä), johon on itse saanut rokotuksia.
Samaa olen miettinyt. Kolme kertaa rokotettu haaveilee neljännestä rokotteesta, jotta uskaltaisi mennä teatteriin sitten, kun sinne taas pääsee. Kaksi kertaa rokottu ei uskalla lähteä minnekään, vaan odotettaa tammikuun puoliväliin kolmatta annosta omaehtoisessa karanteenissa. Osa on myös sairastanut koronan, kolme oireettomana ja kaksi lievänä flunssana, jotka olisivat kaikki jääneet ilman testiä huomiotta. Eipä ole ennen ollut tällaista tilannetta, että oireettomat ihmiset pelkäävät kuolevansa sairauteen, joka paljastuu sattumalta ja on täysin oireeton. On synnytetty tilanne, jossa normaalisti fiksusti käyttäytyvät ihmiset pelkäävät sairautta niin paljon, että käyttäytyvät epärationaalisesti. Miten tästä selvitään, kun tauti aikanaan laantuu, jos pelot jäävät pysyviksi?
Mitä eprärationaalista on pelätä oikeasti vakavaa kulkutautia. Sairastuin itse koronaan ja olin sairaalassa sen vuoksi myös hoidossa. Olen nuori ja en ylipainoinen. Enkä omaa mitään muutakaan erityistä alttiutta. Itse asiassa en ole ikinä ollut näin kipeä vaikka olen jonkun influenssan hieman nuorempana sairastanut. Tunnen muitakin kellä long-covid. Nuoria hekin ja jotain siltä väliltä. En pelkää, olen ottanut yhden rokotteen sairastumisen jälkeen. Väliä oli noin 6 kuukautta. En silti halua altistaa itseäni uudelleen tieten tahtoen virukselle joka olisi voinut tappaa minut. Siitä kun on ihan tarpeeksi omakohtaista kokemusta että mitä se voi tehdä vaikka ei tappaisikaan. Myös kokemusta muilta sairastuneilta. Sellainen ihminen on fiksu joka pelkää edes hieman ja välttelee kaikin tavoin sairastumista. Sellainen ei ole fiksu joka sanoo, että korona on vain flunssa ja itseään tai ketään ei tarvitse suojata siltä. Sellainen on typerys.
Valitettavasti rokotteella ei voi suojata long covidia, se todettiin Nature-tiedelehdessä.
Ei kai mutta ainakin muissa tutkimuksissa on havaittu, että sairastettu tauti ja edes yksi rokote antaa aika hyvän. Ellei jopa erinomaisen supersuojan". En ainakaan itse halua enää pahentaa oloa sillä että otan uusia tartuntoja ja rasitan kehoa lisää.
Nohynek:
"Tilanne on erityisen ankea Afrikassa. Mantereen asukasluvultaan suurimmista maista Nigeriassa vain 4,6 prosenttia on saanut vähintään yhden annoksen, ja Etiopiassa 7,9. Etiopialaisista vain runsas prosentti on saanut täyden rokotussarjan. Kongon demokraattisessa tasavallassa vain 0,25 prosenttia väestöstä on saanut vähintään yhden rokotuksen."
Katsotaanpa Nigerian tilanne:
väkiluku 210 miljoonaa
- koronatapauksia 240000 ~ 0.1% väestöstä
- kuolemia 3000 ~ 0.001% väestöstä
- kuolleita tartunnansaaneista 1.2%
Että näin...
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008512813.html
Linkki Afrikan tilastoihin: https://africacdc.org/covid-19/
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainut rokotettu, jota ei voisi vähempää kiinnostaa muiden ihmisten rokotustiöanne. Jos annat piikittää rokotteen suoneesi, oletan sinun silloin myös luottavan sen tehoon sen verran, ettei tarvitse pelätä ja karttaa rokottamatonta. Antakaa ihmisten tehdä omat päätöksensä.
Et ole ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Ja itseasiassa, ihmettelin tätä jo whats app ryhmässä toisten opiskelijoiden kanssa huhtikuussa (opiskelen oikeustieteitä) miksi hallitus antoi esityksen geenitekniikkalain muuttamisesta HE 49/2021 vp, jossa oli tuohon maailmanaikaan erittäin epäilyttävältä kuulostavia kohtia.
Allekirjoittajina Sanna Marin ja Krista Kiuru.
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/HallituksenEsitys/Sivut/HE_49+2021.as…
Tätä pohdin jo kauan ennen kuin ”massarokotukset” alkoivat ja sanotaanko näin, että ei ainakaan lisännyt uskoa rokotteen turvallisuuteen.
Ap
Jos oikeasti opiskelisit oikeustieteitä, proffa olisi tuon teille selittänyt.
Ei liity geeniterapiaa ja muutenkin useimmilla väärinkäsitys, mihin liittyy.
On laajempi, mutta rokotteista liittyy adenovirusvektorirokitteisiin, ei mRNA-rokotteisiin.
Adenovirusvektorirokitteissa täytyy hiukan muokata adenoviruksen DNA:ta, jotta sen avulla voidaan kuljettaa viruksen proteiini.
Ei sen kummemmasta kyse.
Adenovirusvektorirokotteita ei juuri ole Suomessa annettu. Astra on adenovirusvektoriin perustuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ikävä sanoa, mutta katsokaa, kuinka moni näitä teidän juttuja lukee ja peukuttaa.
Ylläpito voisi tietää.
Harva rokottamaton uskaltaa julkisesti kertoa olevansa rokottamaton. Näittekö esim mitä helsinkiläiselle koripalloammattilaiselle, Tuukka Kotille, tapahtui kun uskalsi sanoa ääneen olevansa rokottamaton? Hänet lynkattiin aivan totaalisesti. Rokotetut villiintyivät ihan täysin, kun saivat kohteen vihalleen.
Fiksu julkisuuden henkiklö pitää yksityiselämänsä poissa julkisuudesta. Olipa sitten kyseessä terveystieto, hengellinen vakaumus, poliittinen näkemys, parisuhdetilanne, ylinopeussakko, rattijuopumus, messevä perintö, lottovoitto tai mikä tahansa muu yksityiselämään kuuluva asia. Koripalloammattilaisen ei ihan oikeasti kannata puhua julkisuudessa muusta kuin koripallosta. Jos jokin asia (esim rokottamattomuus) estää työnteon, siitä sitten keskustellaan työnantajan kanssa eikä silloinkaan avauduta koko kansalle. Ikävää toki tälle koripalloilijalle, mutta jos ei ole vielä vuonna 2021 ymmärtänyt, ettei julkisuudessa kannata levitellä yksityisasioitaan, niin ei voi muuta sanoa kuin että voi voi.
Hän halusi antaa äänen myös niille lukuisille rokottamattomille, ketkä eivät asiasta voi puhua. Tietenkään rokottamattomuus ei estä hänen työntekoaan eli koripallon pelaamista. Ainoastaan sote-alalla rokotukset ovat pakolliset.
No juuri mm tuollaista "äänen antamista" pitäisikin välttää, jos ei ole valmis ottamaan vastaan kaikkea sitä paskaa, mitä ihan asiasta riippumatta satavarmasti sataa laariin. Se on ihan sama, antaako julkisuuden henkilö "äänen" rokottamattomille, lottovoittajille, rattijuopoille tai ihan mille tahansa, joka tapauksessa tänä päivänä saa inhottavia tai jopa uhkaavia kommentteja. Joku nevöhööd Maija Meikäläinen voi nyt ehkä ottaa varttinsa julkisuudessa ja avautua ihan mistä tahansa, mutta hänkin saa varautua jos jonkinlaiseen kommentointiin. Hän kuitenkin sen varttinsa jälkeen katoaa julkisuudesta eikä viikon päästä kukaan enää muista koko Maijaa. Enkä nyt tarkoita, että pitäisin tällaista käytöstä muilta ihmisiltä hyväksyttävänä, mutta sellaiseksi tämä maailma nyt vaan on mennyt. Kannattaa tarkkaan harkita, mitä omalla nimellään ja/tai omalla naamallaan sanoo tai kirjoittaa, koska seuraukset eivät ehkä olekaan kaikilta osin sitä, mitä oli toivonut.
No se nyt vaan on todella väärin, että julkisuuden henkilö joka kertoo ottaneensa rokotteen ja julistaa hyvyyttään, saa osakseen kunnioitusta ja aplodeja. Kun taas hyväkuntoinen urheilija joka kertoo avoimesti ettei piikkiä ota, syynsä sille, ja saa päälleen sylkemistä, syyttelyjä ja koko kansan edessä sättimistä.
Kyllä on surullista katsottavaa miten pelko pimentää ihmisten ajatusmaailman. Mikä saa heissä tuntemaan paremmuutta rokotteen ottamisen jälkeen, pelkäämään ja arvostelemaan naapureita, tuttavia ja läheisiä. Kyllä se vinksahtaminen on nimenomaan tapahtunut rokotettujen korvien välissä. Rokottamattomia ei kiinnosta että kuka on piikkiä hakenut ja kuka ei, heidän puolesta yhteiskunta saisi olla auki kaikille ja elämän olevan normaalia kuten ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysy vahvana. Tiedät olevasi keskivertoa fiksumpi, kun teit päätöksen muun kuin painostuksen perusteella. Ole pikemminkin surullinen siitä, mitä muut ovat menneet tekemään. Todella toivon, että rokote ei tee mitään pahaa ihmisille pitkällä aikavälillä. Pää pystyyn ja pidä pintasi.
Kiitos! Olen vuosien myötä tottunut tähän, että kuljen hiukan omaa reittiäni tehden omia ratkaisujani, joten tämä oli itseasiassa hiukan yllätyskin miten rokotemyönteinen Suomen kansa kahden ekan piikin kanssa olikaan. Kolmannen kohdalla olen huomannut jo hiukan empimistä, mitä kohti oikein ollaan menossa.
Minulla intuitio oli alusta asti tosi vahva tekijä, joka sanoi että älä ota tätä rokotetta. Katsoin aluksi sivusta kun tuttavat painelivat rokotteelle edes tietämättä mitä rokote sisälsi. Kun kyselin heiltä kysyittekö rokotteen tuoteselosteita tai ainesosia, he olivat ihan huuli pyöreänä että ei. Itse lueskelin julkaisuja, tutkin tieteellisistä kehityspohjaa rokoteteknologialle, seurasin rokotteen ottaneiden oireita, juttelin terveydenhuollon parissa työskentelevien tuttujen kanssa ja muodostin omaa kokemus ja tietopohjaa asian ympärille. Kesällä kun rokotuskutsu tuli, sanoin itselleni että annan tälle kaikelle puoli vuotta aikaa vakuuttaa minut, ja teen uuden päätöksen rokotuksesta vuoden lopussa jos asia näyttää kääntyvän rokotusta kannattavaksi.
Syksyn mittaan alkoi tämä painostus, pakottaminen ja ajojahti. Silloin viimeistään päätin, että tämä ei ole se tie jolle lähden. Tämä rokoteteknologia ja sen väkisin kaikille puskeminen lähinnä saa aikaan olon, että mitä ihmettä niissä piikeissä oikein on kun ne on pakolla kaikille työnnettävä.
Ap
Huuhaata. Kellekään ei nimittäin ole lähetelty mitään rokotekutsuja.
Luitko ihan pubmedista faasin vertaisarvioituja julkaisuja vaiko esim.koronarealisteja?
Katsoitko Tokentubesta, Bitchutesta epämääräisiä haastatteluja vai Luitko esim.Naturesta kehitystyön historiikkeja?
Keskustelitko keuhkolääkärin tai tehohoitosh:n kanssa vaiko lähärin/hyvinvointivalmentajan?
Mistä.hankit tarkemmin tietosi, johon pohjata päätöksesi?
Katselitko nyyhkyvideoita haittatarinoista vai luitko tieteellisiä artikkeleita haitoista?
Tiedätkö kaikkien elämäsi aikana syöneiden lääkkeiden tarkat sisällysluettelot? Entä valmisruoat ja puolivalmisteet? Luontaistuotteet?
Oletko viimeisen vuoden lukenut tarkkaan kaikkien sisällysluettelot ja varmistanut, että tiedät, mikä on mitäkin?
Minä ainakin luotan kampaajaani noissa asioissa. Sieltä saa hyviä neuvoja jos ja vaikka mihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysy vahvana. Tiedät olevasi keskivertoa fiksumpi, kun teit päätöksen muun kuin painostuksen perusteella. Ole pikemminkin surullinen siitä, mitä muut ovat menneet tekemään. Todella toivon, että rokote ei tee mitään pahaa ihmisille pitkällä aikavälillä. Pää pystyyn ja pidä pintasi.
Kiitos! Olen vuosien myötä tottunut tähän, että kuljen hiukan omaa reittiäni tehden omia ratkaisujani, joten tämä oli itseasiassa hiukan yllätyskin miten rokotemyönteinen Suomen kansa kahden ekan piikin kanssa olikaan. Kolmannen kohdalla olen huomannut jo hiukan empimistä, mitä kohti oikein ollaan menossa.
Minulla intuitio oli alusta asti tosi vahva tekijä, joka sanoi että älä ota tätä rokotetta. Katsoin aluksi sivusta kun tuttavat painelivat rokotteelle edes tietämättä mitä rokote sisälsi. Kun kyselin heiltä kysyittekö rokotteen tuoteselosteita tai ainesosia, he olivat ihan huuli pyöreänä että ei. Itse lueskelin julkaisuja, tutkin tieteellisistä kehityspohjaa rokoteteknologialle, seurasin rokotteen ottaneiden oireita, juttelin terveydenhuollon parissa työskentelevien tuttujen kanssa ja muodostin omaa kokemus ja tietopohjaa asian ympärille. Kesällä kun rokotuskutsu tuli, sanoin itselleni että annan tälle kaikelle puoli vuotta aikaa vakuuttaa minut, ja teen uuden päätöksen rokotuksesta vuoden lopussa jos asia näyttää kääntyvän rokotusta kannattavaksi.
Syksyn mittaan alkoi tämä painostus, pakottaminen ja ajojahti. Silloin viimeistään päätin, että tämä ei ole se tie jolle lähden. Tämä rokoteteknologia ja sen väkisin kaikille puskeminen lähinnä saa aikaan olon, että mitä ihmettä niissä piikeissä oikein on kun ne on pakolla kaikille työnnettävä.
Ap
Huuhaata. Kellekään ei nimittäin ole lähetelty mitään rokotekutsuja.
Luitko ihan pubmedista faasin vertaisarvioituja julkaisuja vaiko esim.koronarealisteja?
Katsoitko Tokentubesta, Bitchutesta epämääräisiä haastatteluja vai Luitko esim.Naturesta kehitystyön historiikkeja?
Keskustelitko keuhkolääkärin tai tehohoitosh:n kanssa vaiko lähärin/hyvinvointivalmentajan?
Mistä.hankit tarkemmin tietosi, johon pohjata päätöksesi?
Katselitko nyyhkyvideoita haittatarinoista vai luitko tieteellisiä artikkeleita haitoista?
Tiedätkö kaikkien elämäsi aikana syöneiden lääkkeiden tarkat sisällysluettelot? Entä valmisruoat ja puolivalmisteet? Luontaistuotteet?
Oletko viimeisen vuoden lukenut tarkkaan kaikkien sisällysluettelot ja varmistanut, että tiedät, mikä on mitäkin?
Valtioneuvoston, STM:n, THL:n yms. raivohullut ulostulot riittävät osoittamaan, ettei touhussa ole mitään mieltä. Turha lähteä merta edemmäs kalaan.
Vierailija kirjoitti:
Nohynek:
"Tilanne on erityisen ankea Afrikassa. Mantereen asukasluvultaan suurimmista maista Nigeriassa vain 4,6 prosenttia on saanut vähintään yhden annoksen, ja Etiopiassa 7,9. Etiopialaisista vain runsas prosentti on saanut täyden rokotussarjan. Kongon demokraattisessa tasavallassa vain 0,25 prosenttia väestöstä on saanut vähintään yhden rokotuksen."Katsotaanpa Nigerian tilanne:
väkiluku 210 miljoonaa
- kuolleita tartunnansaaneista 1.2%Että näin...
Ja Nigerian tilastothan on täysin luotettavat ja ajantasalla.
Kaikki pääsevät testiin heti halussaan, tilastointi ajantasaista ja kuolleet kirjataan sekä kuolinsyy varmistetaan.
Keskellä sademetsääkin kylissä, joihin pääsee vain veneellä, on täysin toimiva terveydenhuolto sekä testaus-, jäljitys- että tilastointipalvelu.
Tunnen ap:n kanssa täsmälleen samoin ja tämän palstan ekat sivut vahvistavat sitä tunnetta.
En ole nähnyt syytä ottaa rokotetta, asiasta kummempaa kiihkoilematta.
Koronaa on ollut lähipiirissä, ihan teholle asti jouduttu. Niin on rokotehaittojakin, joista myös teholle.
Se, mikä on ja pelottavaa on ihmisten viha, pelko ja syrjintä, mikä tälläkin palstalla käynyt ilmi.
Olen juuri valmistunut terveydenhoitoalalle ja kyseessä on unelma-ammattini. On siis iso valinta edessä sen piikin ottamisen suhteen. En sitä halua ottaa, mutta haluaisin todellakin tehdä töitä tällä alalla jonka koen omakseni.
Samalla tämä yhteiskunta on yhtäkkiä muuttunut niin järjettömäksi etten tiedä kykenenkö oikeasti täällä edes elämään täysjärkisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva, että olet parantunut ja olet saanut luontaisen immuniteetin. Itsekin olen taudin sairastanut ja se oli lähes huomaamaton kohdallani, joten kokemuksia on monenlaisia. Tunnen myös monia, jotka ovat samalla tavalla sairastaneet taudin lievänä. Toisaalta tunsin myös kaksi ihmistä, jotka otettivat rokotteen ja kuolivat saatuaan siitä vakavan reaktion.
Voimme toki kukin miettiä omalla kohdallamme läheltä piti -tilanteita, esim. olen ollut autossa, joka lähti luisuun vastaantulevien kaistalle ja jos tie ei olisi ollut tyhjä, olisimme törmänneet vastaantulevaan autoon. En silti ajattele, että en enää mene auton kyytiin. Koska minähän selvisin tilanteesta, joka ei edes ollut vaarallinen, vaikka se olisi voinut olla. En koe olevani typerys tällä perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylläpito voisi tietää.
No se nyt vaan on todella väärin, että julkisuuden henkilö joka kertoo ottaneensa rokotteen ja julistaa hyvyyttään, saa osakseen kunnioitusta ja aplodeja. Kun taas hyväkuntoinen urheilija joka kertoo avoimesti ettei piikkiä ota, syynsä sille, ja saa päälleen sylkemistä, syyttelyjä ja koko kansan edessä sättimistä.
Kyllä on surullista katsottavaa miten pelko pimentää ihmisten ajatusmaailman. Mikä saa heissä tuntemaan paremmuutta rokotteen ottamisen jälkeen, pelkäämään ja arvostelemaan naapureita, tuttavia ja läheisiä. Kyllä se vinksahtaminen on nimenomaan tapahtunut rokotettujen korvien välissä. Rokottamattomia ei kiinnosta että kuka on piikkiä hakenut ja kuka ei, heidän puolesta yhteiskunta saisi olla auki kaikille ja elämän olevan normaalia kuten ennen.
Milloin sättiminen yms sitten on oikein? Kuten aiemmassa kommentissani jo kirjoitin, en pidä sellaista äytöstä hyväksyttävänä. Mutta sellaiseksi tämä maailma nyt vaan on me3nnyt, että teetpä tai sanotpa julkisuuden henkilönä mitä tahansa, aina on niitä, jotka ilkeilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nohynek:
"Tilanne on erityisen ankea Afrikassa. Mantereen asukasluvultaan suurimmista maista Nigeriassa vain 4,6 prosenttia on saanut vähintään yhden annoksen, ja Etiopiassa 7,9. Etiopialaisista vain runsas prosentti on saanut täyden rokotussarjan. Kongon demokraattisessa tasavallassa vain 0,25 prosenttia väestöstä on saanut vähintään yhden rokotuksen."Katsotaanpa Nigerian tilanne:
väkiluku 210 miljoonaa
Kaikki pääsevät testiin heti halussaan, tilastointi ajantasaista ja kuolleet kirjataan sekä kuolinsyy varmistetaan.
Keskellä sademetsääkin kylissä, joihin pääsee vain veneellä, on täysin toimiva terveydenhuolto sekä testaus-, jäljitys- että tilastointipalvelu.
Eli silloin kun maailman tilastot nostavat kuolleisuusprosenttia suuremmaksi kuin Suomessa, niin silloin niitä saa mainostaa totuutena, mutta jos taas prosentit ovat alhaisia muualla, niin silloin niitä ei voi uskoa?
Asia kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nohynek:
väkiluku 210 miljoonaa
Siellä tuskin kieltäydytään testaamasta lieväoireisia tupla ja triplarokotettuja.
Olen ottanut kaksi rokotetta ihan vain sen takia, että en halua vakavaa koronamuotoa ja rokote vaikuttaa turvalliselta. En saanut siitä mitään haittavaikutuksia. En pelkää koronaa, mielestäni kaikki rajoitukset voisi poistaa jo ja aletaan jo pliis elämään. Koronapassi on täysin turha ja kahtiajako todella kuluttavaa. Mulle on ihan sama onko joku ottanut rokotteen vai ei, jokaisella ihmisellä on oikeus valintoihinsa. Elämä on lyhyt, mä haluan nauttia siitä enkä pelätä kuolemaa! Ei se ole enää elämää jos maailman tappiin asti käytetään maskeja ja lotrataan käsidesiä..
Osanottoni rokottamattomalle! Ihanaa, että olet valinnut niin, vaikka on vaikeaa. Henk.koht.olen todella huolissani lapsista, joille tauti ei ole vaarallinen, mut rokotteen haittavaikutuksista ei tiedetä kattavasti.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/influenssa-on-nuorille-vaarallisemp…
Eiköhän kaikki meistä jollain tavoin välttele virusta. On tuo silti ylimitoitettua pelätä, vaikka on ottanut monta rokotusta, kuten tuossa aiemmassa kommentissa. Jos ei satu kuulumaan selkeästi riskiryhmään. Kaikki voimme kuitenkin lukea tilastoista ja hahmottaa ne riskit omalle kohdallemme ja näin saada järkeä pelkojen tilalle.
Itsekin olen muuten sen rokottamattomana sairastanut muutama kuukausi sitten ja ihan kotona kuumeisena minulla meni.