Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rokottamaton ja mulla oli aivan paska vuosi ihmisten takia

Vierailija
01.01.2022 |

Tosin hyvää tässä on se, että en ole varmaan koskaan ollut koko vuotta näin terve. Ei flunssan flunssaa, paljon vitamiineja, ulkoilua, urheilua ja terveellistä ruokaa. Keho voi hyvin, mutta mieli on musta kuin synkin yö.

Olen niin pettynyt ihmisiin, ettei mitään rajaa. Siihen hirvittävään kahtiajakoon, vihaan, syyttelyyn ja arvosteluun. Ihmissuhteiden katkeamiseen jonkun rokotteen takia, ikäänkuin sillä mitä olen ihmisenä ei olisi enää mitään väliä. Sillä miten kuuntelen, ymmärrän, autan, olen puhelinsoiton päässä. Keskustelut, kokemukset ja yhteiset hetket eivät ilmeisesti paina mitään tässä rokotevaakakupissa, jossa tärkeimmät asiat tulee ensin. Eli moni valitsee rokotteen pitkäaikaisten ihmissuhteiden sijaan, tai ainakin antaa sen katkaista välit vaikka sen pitäisi olla jokaisen oma valinta.

Itsenäisyyspäivänä en saanut suustani enää ulos hyvää sanaa Suomesta. Joulu oli ihana, koska käännyin täysin sen uskonnollisen puolen tarinaan ja juhlistin sitä perheeni kanssa. Nyt sama synkkyys vaivaa uudenvuoden viettoa. En usko että uudesta vuodesta tulee kovinkaan hyvä, ainakaan toiveet eivät ole sen suhteen korkeat.

Mustaa, vihaa, synkkyyttä. Keneenkään kanssa en voi puhua siitä, mitä todella ajattelen. Ei ole ketään, joka ymmärtäisi. En edelleenkään halua ottaa koronarokotetta, mutta se on asia josta ei voi keskustella keneenkään kanssa. Olen aivan täysin menettämässä mielenkiintoni ympäröivään maailmaan ja koko uudenvuoden juhla tuntuu niin teennäiseltä esittämiseltä, koska kyllä minä tiedän että sitä samaa vihaa on luvassa läpi ensivuoden jokaisena päivänä.

Kommentit (1240)

Vierailija
221/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysy vahvana. Tiedät olevasi keskivertoa fiksumpi, kun teit päätöksen muun kuin painostuksen perusteella. Ole pikemminkin surullinen siitä, mitä muut ovat menneet tekemään. Todella toivon, että rokote ei tee mitään pahaa ihmisille pitkällä aikavälillä. Pää pystyyn ja pidä pintasi.

Nyt jo odottelen kauhunsekaisen uteliaana, miten rokotevastaiset selviävät lähivuosista, kun (ja jätetään nyt pieni jos)

- rokotetut ei edelleenkään kuile tai joudu sairaalaan massoittain

- mitään ikuisia rajoituksia ei tullutkaan

- paljastuu, että pöpö on tappanut rokottamattomia

- rokottamattomat itse kärsivät mystisistä, pitkittyneistä oireista

Todellisuuden selittäminen pois oman usko järjestelmän ylläpitämiseksi tulee olemaan mielenkiintoista seurattavaa. Missä vaiheessa rivit rakoilevat? Miten rakentaa ihmissuhteita ja elämää muun kuin rokotevastaisuuden ja NWO-skenaarioiden varaan? Mikä salaliittoteoria tulee tilalle?

Erikoinen odotus sinulla. Saatat olla liian uppoutunut koko koronaepidemiaan.

Itselläni on käsitys, että rokottamattomat lähinnä odottavat, että virus viimein hiipuu, kaikki rajoitukset puretaan, koronapassit unohdetaan, ja jatketaan normaalia elämää, sekä toivottavasti unohdetaan koko pandemia mahdollisimman nopeasti. 

Naulan kantaan! Lähes jokainen rokottamaton kenet tunnen odottaa juuri tätä. Että rajoitukset puretaan, ne ketkä haluaa ottaa rokotukset ja kokevat sen suojaavan ottavat sen, elämä palautetaan normaaliksi ja aletaan taas elää kuten ennenkin. Ei tuolla vieläkään kaduille kuolleena ihmisiä kaadu Koronan takia ja tauti hiipuu koko ajan.

Mikään salaliitto ei korvaa eikä tule tilalle, vaan tavallinen elämä kiitos ja toipuminen alulle näistä katastrofin vuosista toivoen ettei tämä hillitön rokottaminen ole aiheuttanut pahempaa tuhoa niille ketkä sen ottivat.

Ap

Vierailija
222/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että laitetaan vähän ryhmäpainetta. Kannattaa varata aika rokotukseen, niin heti helpottaa.

En tule ottamaan ikinä koronarokotetta, ellei tosiaan sille joku äärimmäinen pakko eteen tule että suurinpiirtein henkeä uhataan.

Nämä vaihtoehdot tällä hetkellä ei kiinnosta, olen sitäpaitsi todennäköisesti sairastanut koronan keväällä 2020 ekassa aallossa, flunssan oirein. Tästä olen melko varma, koska kaikki oireet täsmäsivät mutta tuolloin ei testattu.

Ap

-

Hyvä AP onkos sinulla jokin ihan perusteltu järkisyy olla ottamatta rokotetta?

-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysy vahvana. Tiedät olevasi keskivertoa fiksumpi, kun teit päätöksen muun kuin painostuksen perusteella. Ole pikemminkin surullinen siitä, mitä muut ovat menneet tekemään. Todella toivon, että rokote ei tee mitään pahaa ihmisille pitkällä aikavälillä. Pää pystyyn ja pidä pintasi.

Nyt jo odottelen kauhunsekaisen uteliaana, miten rokotevastaiset selviävät lähivuosista, kun (ja jätetään nyt pieni jos)

Todellisuuden selittäminen pois oman usko järjestelmän ylläpitämiseksi tulee olemaan mielenkiintoista seurattavaa. Missä vaiheessa rivit rakoilevat? Miten rakentaa ihmissuhteita ja elämää muun kuin rokotevastaisuuden ja NWO-skenaarioiden varaan? Mikä salaliittoteoria tulee tilalle?

Itselläni on käsitys, että rokottamattomat lähinnä odottavat, että virus viimein hiipuu, kaikki rajoitukset puretaan, koronapassit unohdetaan, ja jatketaan normaalia elämää, sekä toivottavasti unohdetaan koko pandemia mahdollisimman nopeasti. 

Kiinnittäisin huomiota tuohon hiipuu, puretaan, unohdetaan...

Ymmärrettävästi vaikeat asiat halutaan "unohtaa", muttei se muuta tosiasioita mihinkään. Ei espanjantautia tai mitään muutakaan.

Minusta tuota samaa unohtelevaa sakkia esintyy flat earth -ryhmässä ja sitten on muinaiset suomalaiset kuninkaat jne.

Joillakin on kova tarve kirjoittaa historiaa mieleisekseen.

-sivusta-

Vierailija
224/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne muut ihmiset ovat sitten ikäviä.

Vierailija
225/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, minulla täsmälleen samat ajatukset. Todella synkkiä ajatuksia ihmisistä ja nykymenosta. En usko, että palaan ikinä ennalleni, koska tämä saamani kohtelu on muuttanut käsitystäni ihmisistä ihan kokonaisvaltaisesti. Myöskin lähipiirissäni tapahtunut ihmissuhteen päättyminen rokotetun henkilön suorastaan psykoottisesta käytöksestä johtuen on ollut outoa seurattavaa. Miten voikin rokotettu henkilö pelätä niin hysteerisesti virusta (tai vielä enemmän rokottamattomia ihmisiä), johon on itse saanut rokotuksia.

Samaa olen miettinyt. Kolme kertaa rokotettu haaveilee neljännestä rokotteesta, jotta uskaltaisi mennä teatteriin sitten, kun sinne taas pääsee. Kaksi kertaa rokottu ei uskalla lähteä  minnekään, vaan odotettaa tammikuun puoliväliin kolmatta annosta omaehtoisessa karanteenissa. Osa on myös sairastanut koronan, kolme oireettomana ja kaksi lievänä flunssana, jotka olisivat kaikki jääneet ilman testiä huomiotta. Eipä ole ennen ollut tällaista tilannetta, että oireettomat ihmiset pelkäävät kuolevansa sairauteen, joka paljastuu sattumalta ja on täysin oireeton. On synnytetty tilanne, jossa normaalisti fiksusti käyttäytyvät ihmiset pelkäävät sairautta niin paljon, että käyttäytyvät epärationaalisesti. Miten tästä selvitään, kun tauti aikanaan laantuu, jos pelot jäävät pysyviksi?

Vierailija
226/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnittäisin huomiota tuohon hiipuu, puretaan, unohdetaan...

Ymmärrettävästi vaikeat asiat halutaan "unohtaa", muttei se muuta tosiasioita mihinkään. Ei espanjantautia tai mitään muutakaan.

Minusta tuota samaa unohtelevaa sakkia esintyy flat earth -ryhmässä ja sitten on muinaiset suomalaiset kuninkaat jne.

Joillakin on kova tarve kirjoittaa historiaa mieleisekseen.

-sivusta-

Niin no, jotkut sitten taas tykkäävät velloa kriiseissä. Voin kertoa, etten ole uhrannut minuuttia kauempaa elämästäni espanjantaudille, mutta kukin valitkoon tyylinsä.

Vierailija
227/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ikävä sanoa, mutta katsokaa, kuinka moni näitä teidän juttuja lukee ja peukuttaa.

Ylläpito voisi tietää.

Omista fb-kavereistani 1,5/100 julistaa avoimesti rokotevastaisuuttaan.

Jotkut rokotetut ovat kertoneet, milloin ovat käyneet ottamassa sen.

Harva rokottamaton uskaltaa julkisesti kertoa olevansa rokottamaton. Näittekö esim mitä helsinkiläiselle koripalloammattilaiselle, Tuukka Kotille, tapahtui kun uskalsi sanoa ääneen olevansa rokottamaton? Hänet lynkattiin aivan totaalisesti. Rokotetut villiintyivät ihan täysin, kun saivat kohteen vihalleen.

Fiksu julkisuuden henkiklö pitää yksityiselämänsä poissa julkisuudesta. Olipa sitten kyseessä terveystieto, hengellinen vakaumus, poliittinen näkemys, parisuhdetilanne, ylinopeussakko, rattijuopumus, messevä perintö, lottovoitto  tai mikä tahansa muu yksityiselämään kuuluva asia. Koripalloammattilaisen ei ihan oikeasti kannata puhua julkisuudessa muusta kuin koripallosta. Jos jokin asia (esim rokottamattomuus) estää työnteon, siitä sitten keskustellaan työnantajan kanssa eikä silloinkaan avauduta koko kansalle. Ikävää toki tälle koripalloilijalle, mutta jos ei ole vielä vuonna 2021 ymmärtänyt, ettei julkisuudessa kannata levitellä yksityisasioitaan, niin ei voi muuta sanoa kuin että voi voi.

Hän halusi antaa äänen myös niille lukuisille rokottamattomille, ketkä eivät asiasta voi puhua. Tietenkään rokottamattomuus ei estä hänen työntekoaan eli koripallon pelaamista. Ainoastaan sote-alalla rokotukset ovat pakolliset.

Vierailija
228/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että laitetaan vähän ryhmäpainetta. Kannattaa varata aika rokotukseen, niin heti helpottaa.

En tule ottamaan ikinä koronarokotetta, ellei tosiaan sille joku äärimmäinen pakko eteen tule että suurinpiirtein henkeä uhataan.

Nämä vaihtoehdot tällä hetkellä ei kiinnosta, olen sitäpaitsi todennäköisesti sairastanut koronan keväällä 2020 ekassa aallossa, flunssan oirein. Tästä olen melko varma, koska kaikki oireet täsmäsivät mutta tuolloin ei testattu.

Ap

-

-

Jokaisella on oikeus kieltäytyä lääketieteellisistä toimenpiteistä ja päättää, mitä keholleen tehdään eikä siihen tarvita mitään erityisempää syytä. Minulla samoja mietteitä kuin aloittajalla, olen todella pettynyt ihmisiin, joskaan en siitä hirveästi yllättynyt. Harmi, kun täällä harvoin saa mitään empatiaa. -eri

Vierailija
229/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Olen vuosien myötä tottunut tähän, että kuljen hiukan omaa reittiäni tehden omia ratkaisujani, joten tämä oli itseasiassa hiukan yllätyskin miten rokotemyönteinen Suomen kansa kahden ekan piikin kanssa olikaan. Kolmannen kohdalla olen huomannut jo hiukan empimistä, mitä kohti oikein ollaan menossa.

Minulla intuitio oli alusta asti tosi vahva tekijä, joka sanoi että älä ota tätä rokotetta. Katsoin aluksi sivusta kun tuttavat painelivat rokotteelle edes tietämättä mitä rokote sisälsi. Kun kyselin heiltä kysyittekö rokotteen tuoteselosteita tai ainesosia, he olivat ihan huuli pyöreänä että ei. Itse lueskelin julkaisuja, tutkin tieteellisistä kehityspohjaa rokoteteknologialle, seurasin rokotteen ottaneiden oireita, juttelin terveydenhuollon parissa työskentelevien tuttujen kanssa ja muodostin omaa kokemus ja tietopohjaa asian ympärille. Kesällä kun rokotuskutsu tuli, sanoin itselleni että annan tälle kaikelle puoli vuotta aikaa vakuuttaa minut, ja teen uuden päätöksen rokotuksesta vuoden lopussa jos asia näyttää kääntyvän rokotusta kannattavaksi.

Syksyn mittaan alkoi tämä painostus, pakottaminen ja ajojahti. Silloin viimeistään päätin, että tämä ei ole se tie jolle lähden. Tämä rokoteteknologia ja sen väkisin kaikille puskeminen lähinnä saa aikaan olon, että mitä ihmettä niissä piikeissä oikein on kun ne on pakolla kaikille työnnettävä.

Ap

Vierailija
230/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ikävä sanoa, mutta katsokaa, kuinka moni näitä teidän juttuja lukee ja peukuttaa.

Ylläpito voisi tietää.

Omista fb-kavereistani 1,5/100 julistaa avoimesti rokotevastaisuuttaan.

Jotkut rokotetut ovat kertoneet, milloin ovat käyneet ottamassa sen.

Harva rokottamaton uskaltaa julkisesti kertoa olevansa rokottamaton. Näittekö esim mitä helsinkiläiselle koripalloammattilaiselle, Tuukka Kotille, tapahtui kun uskalsi sanoa ääneen olevansa rokottamaton? Hänet lynkattiin aivan totaalisesti. Rokotetut villiintyivät ihan täysin, kun saivat kohteen vihalleen.

Fiksu julkisuuden henkiklö pitää yksityiselämänsä poissa julkisuudesta. Olipa sitten kyseessä terveystieto, hengellinen vakaumus, poliittinen näkemys, parisuhdetilanne, ylinopeussakko, rattijuopumus, messevä perintö, lottovoitto  tai mikä tahansa muu yksityiselämään kuuluva asia. Koripalloammattilaisen ei ihan oikeasti kannata puhua julkisuudessa muusta kuin koripallosta. Jos jokin asia (esim rokottamattomuus) estää työnteon, siitä sitten keskustellaan työnantajan kanssa eikä silloinkaan avauduta koko kansalle. Ikävää toki tälle koripalloilijalle, mutta jos ei ole vielä vuonna 2021 ymmärtänyt, ettei julkisuudessa kannata levitellä yksityisasioitaan, niin ei voi muuta sanoa kuin että voi voi.

Hän halusi antaa äänen myös niille lukuisille rokottamattomille, ketkä eivät asiasta voi puhua. Tietenkään rokottamattomuus ei estä hänen työntekoaan eli koripallon pelaamista. Ainoastaan sote-alalla rokotukset ovat pakolliset.

Joo. Mutta (aina on se yksi mutta)

Heikentynyt suoristuskyky voi kyllä viedä työkyvyn, koripallonkin pelaamisessa.

Vierailija
231/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Olen vuosien myötä tottunut tähän, että kuljen hiukan omaa reittiäni tehden omia ratkaisujani, joten tämä oli itseasiassa hiukan yllätyskin miten rokotemyönteinen Suomen kansa kahden ekan piikin kanssa olikaan. Kolmannen kohdalla olen huomannut jo hiukan empimistä, mitä kohti oikein ollaan menossa.

Minulla intuitio oli alusta asti tosi vahva tekijä, joka sanoi että älä ota tätä rokotetta. Katsoin aluksi sivusta kun tuttavat painelivat rokotteelle edes tietämättä mitä rokote sisälsi. Kun kyselin heiltä kysyittekö rokotteen tuoteselosteita tai ainesosia, he olivat ihan huuli pyöreänä että ei. Itse lueskelin julkaisuja, tutkin tieteellisistä kehityspohjaa rokoteteknologialle, seurasin rokotteen ottaneiden oireita, juttelin terveydenhuollon parissa työskentelevien tuttujen kanssa ja muodostin omaa kokemus ja tietopohjaa asian ympärille. Kesällä kun rokotuskutsu tuli, sanoin itselleni että annan tälle kaikelle puoli vuotta aikaa vakuuttaa minut, ja teen uuden päätöksen rokotuksesta vuoden lopussa jos asia näyttää kääntyvän rokotusta kannattavaksi.

Syksyn mittaan alkoi tämä painostus, pakottaminen ja ajojahti. Silloin viimeistään päätin, että tämä ei ole se tie jolle lähden. Tämä rokoteteknologia ja sen väkisin kaikille puskeminen lähinnä saa aikaan olon, että mitä ihmettä niissä piikeissä oikein on kun ne on pakolla kaikille työnnettävä.

Ap

Keskustelu meni sivuraitelle ehkä koronapolitiikasta johtuen, jossa vetovastuun ottivat poliitikot eikä viranomaiset.

Olisi pitänyt puhua velvollisuudesta, kuten vaikkapa kuljettajan on osoitettava työkykynsä tarvittaessa puhaltamalla alkometriin.

-sivusta-

Vierailija
232/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ottaisi mitään rokotetta.

Vierailija
233/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

-

-

Jokaisella on oikeus kieltäytyä lääketieteellisistä toimenpiteistä ja päättää, mitä keholleen tehdään eikä siihen tarvita mitään erityisempää syytä. Minulla samoja mietteitä kuin aloittajalla, olen todella pettynyt ihmisiin, joskaan en siitä hirveästi yllättynyt. Harmi, kun täällä harvoin saa mitään empatiaa. -eri

Tunnetuimpia lääketieteellisistä hoidoista kieltäytyjiä on ollut muuan Steve Jobs. Ulkopuolisena on ollut vaikea ymmärtää hänenkään syitään. Noin kuriositeettinä.

Vierailija
234/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, minulla täsmälleen samat ajatukset. Todella synkkiä ajatuksia ihmisistä ja nykymenosta. En usko, että palaan ikinä ennalleni, koska tämä saamani kohtelu on muuttanut käsitystäni ihmisistä ihan kokonaisvaltaisesti. Myöskin lähipiirissäni tapahtunut ihmissuhteen päättyminen rokotetun henkilön suorastaan psykoottisesta käytöksestä johtuen on ollut outoa seurattavaa. Miten voikin rokotettu henkilö pelätä niin hysteerisesti virusta (tai vielä enemmän rokottamattomia ihmisiä), johon on itse saanut rokotuksia.

Samaa olen miettinyt. Kolme kertaa rokotettu haaveilee neljännestä rokotteesta, jotta uskaltaisi mennä teatteriin sitten, kun sinne taas pääsee. Kaksi kertaa rokottu ei uskalla lähteä  minnekään, vaan odotettaa tammikuun puoliväliin kolmatta annosta omaehtoisessa karanteenissa. Osa on myös sairastanut koronan, kolme oireettomana ja kaksi lievänä flunssana, jotka olisivat kaikki jääneet ilman testiä huomiotta. Eipä ole ennen ollut tällaista tilannetta, että oireettomat ihmiset pelkäävät kuolevansa sairauteen, joka paljastuu sattumalta ja on täysin oireeton. On synnytetty tilanne, jossa normaalisti fiksusti käyttäytyvät ihmiset pelkäävät sairautta niin paljon, että käyttäytyvät epärationaalisesti. Miten tästä selvitään, kun tauti aikanaan laantuu, jos pelot jäävät pysyviksi?

Mitä eprärationaalista on pelätä oikeasti vakavaa kulkutautia. Sairastuin itse koronaan ja olin sairaalassa sen vuoksi myös hoidossa. Olen nuori ja en ylipainoinen. Enkä omaa mitään muutakaan erityistä alttiutta. Itse asiassa en ole ikinä ollut näin kipeä vaikka olen jonkun influenssan hieman nuorempana sairastanut. Tunnen muitakin kellä long-covid. Nuoria hekin ja jotain siltä väliltä. En pelkää, olen ottanut yhden rokotteen sairastumisen jälkeen. Väliä oli noin 6 kuukautta. En silti halua altistaa itseäni uudelleen tieten tahtoen virukselle joka olisi voinut tappaa minut. Siitä kun on ihan tarpeeksi omakohtaista kokemusta että mitä se voi tehdä vaikka ei tappaisikaan. Myös kokemusta muilta sairastuneilta. Sellainen ihminen on fiksu joka pelkää edes hieman ja välttelee kaikin tavoin sairastumista. Sellainen ei ole fiksu joka sanoo, että korona on vain flunssa ja itseään tai ketään ei tarvitse suojata siltä. Sellainen on typerys.

Vierailija
235/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kahtiajakoisuus todistaa vain primitiivisen selvitymisvietin. Itsekkyys omaa henkeä kohtaan, eikä siinä ei ole tunteille sijaa.

Vierailija
236/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmat häviävät, kunhan ihmiset vain lopettavat hysterian ja alkavat suhtautua tähän samalla tavoin kuin aiempiin vastaavalla tavalla vaarallisiin virusinfektioihin.

Vierailija
237/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainut rokotettu, jota ei voisi vähempää kiinnostaa muiden ihmisten rokotustiöanne. Jos annat piikittää rokotteen suoneesi, oletan sinun silloin myös luottavan sen tehoon sen verran, ettei tarvitse pelätä ja karttaa rokottamatonta. Antakaa ihmisten tehdä omat päätöksensä.

Vierailija
238/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kupsahdan koronaan, sitten kupsahdan.

Jos tartutan jonkun, mitä en toivo, niin sitten tartutan.

Takaisin Mineraftiin...

Vierailija
239/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt tulee jälleen aika paksua settiä.

Osa esim.immuunupuutolsusta kärsivistä varoo, vaikka rokotukset,mutta kuvailemasi on kyllä silti ennemmin mielikuvituksen tuotetta.

Oireeton tuskin oeljää, mutta kun etukäteen et tiedä, sairastatko juuri SINÄ oireettomana, lievin oirein, pienen hapenhakureissun turvin, sairaalasängyllä vai teholla åiiåahtaen etkä tiedä, saatko juuri SINÄ pitkittyneitä oireita.

Haavoittumattomuuden harhaa on helppo ylläpitää kunnes kosahtaa.

Mitä enemmän ikää, sen todennäköisemmin on jo jotain kosahtanut eikä enää usko olevansa kuilematon, vaa ymmärtää, rttä riski on olemassa, vaikka olisi hyvä pieni.

Vierailija
240/1240 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te rokottamattomat pidätte meitä kaikkia panttivankeina ja kuormitatte terveydenhuoltoa valtavasti. Katso vaikka tilastoja ketkä ovat tehohoidossa. Syytäkin tuntea syyllisyyttä. Tavallista flunssaa oli liikkeellä keväällä 2020, et voi tietää oliko se korona vai flunssa. Etkä voi tietää minkä version saat kun sairastut. Hae se rokote ja kaikki helpottuu. Turha olla marttyyri kun kaikki perusteet rokotteen ottamiselle ovat olemassa ja perustelut olla ottamatta on moneen kertaan kumottuja.

Rokottamaton ei kuormita terveydenhoitoa, vaan tartunnan saanut. Minulla ei ole rokotetta, eikä koronaa. En käy missään, missä tarvitaan koronapassia. Työt hoidan etänä, ruoka toimitetaan kotiin, käytän maskia ja käsidesiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän