Mistä voi johtua äkilliset sosiaaliset vaikeudet keski-iässä?
Yhtäkkiä kaikki ahdistaa ja normaalit vuorovaikutustilanteet tuntuu ylivoimaisilta? :( Eikö yleensä käy juuri toisin päin, että homma helpottaa kun ikää tulee.
Kommentit (16)
Jos ei ole puhumista niin on se kanssakäyminen hankalaa
Vierailija kirjoitti:
Kanssakäymistä pitää harjoitella ja ylläpitää.
Ihan työssäkäyvä ihminen olen ja tutut ihmiset töissä. Mutta sielläkin tuntuu, että kahvipöydässä en saa sanaa suustani ja olo on kaikin puolin hankala. Ap
Minulla kävi juuri noin, että ärsyttää olla ihmisten kanssa tekemisissä, koska on niin paljon stupid tuolla pitkin kulkemassa. Aina on joku v- - - - - -a-j-a-k-k-i-v-a-j-a-a- edessä töpeksimässä. Nuorena siedin erilaisia ihmisiä, enää en siedä, mitta tullut täyteen.
Vaihdevuosi-ikäinen
Ikäkriisi, kai se voisi oireilla jotenkin korostuneena itsetietoisuutenakin? Tiedostaa, että oma olemus väistämättä muuttuu jollain tavalla, kaikki katsoo, ei näytä muiden silmissä enää samalta.
Laita itsellesi muistilapulle ylös mistä haluat avata keskusteluja kahvipöydässä. Tee lappu valmiiksi edellisenä iltana kotona.
Ruusunpunaiset lasit tippui?
Aloit nähdä kaiken turhuuden?
Kaikki kyllästyttää, koska kaikki loppuu kuitenkin?
Näin kävi minulle.
Erakkona on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Laita itsellesi muistilapulle ylös mistä haluat avata keskusteluja kahvipöydässä. Tee lappu valmiiksi edellisenä iltana kotona.
Keskustelun avaaminen onnistuu, mutta sen jatkaminen, pidempien tarinoiden kertominen, ihan vain silmiin katsominenkin tuntuu hankalalta. Tulee vaikea ja outo olo, puhe takeltelee ja kun huomaa toisen katsovan oudosti niin sekös vain pahentaa asiaa. Ihan hirveäksi on yhtäkkiä elämä mennyt... Ap
Jos ei ole muistamattomuutta myös, tuskin muistisairaus.
Olet viettänyt luuraa sikaa vauvalla. Et osaa enää puhua normaalisti 😃
Tiedän kyllä pelin heitä sikaa, mutta en luuraa sikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruusunpunaiset lasit tippui?
Aloit nähdä kaiken turhuuden?
Kaikki kyllästyttää, koska kaikki loppuu kuitenkin?Näin kävi minulle.
Erakkona on hyvä olla.
Sama mulla.
N40
Kanssakäymistä pitää harjoitella ja ylläpitää.