Olen rokottamaton ja mulla oli aivan paska vuosi ihmisten takia
Tosin hyvää tässä on se, että en ole varmaan koskaan ollut koko vuotta näin terve. Ei flunssan flunssaa, paljon vitamiineja, ulkoilua, urheilua ja terveellistä ruokaa. Keho voi hyvin, mutta mieli on musta kuin synkin yö.
Olen niin pettynyt ihmisiin, ettei mitään rajaa. Siihen hirvittävään kahtiajakoon, vihaan, syyttelyyn ja arvosteluun. Ihmissuhteiden katkeamiseen jonkun rokotteen takia, ikäänkuin sillä mitä olen ihmisenä ei olisi enää mitään väliä. Sillä miten kuuntelen, ymmärrän, autan, olen puhelinsoiton päässä. Keskustelut, kokemukset ja yhteiset hetket eivät ilmeisesti paina mitään tässä rokotevaakakupissa, jossa tärkeimmät asiat tulee ensin. Eli moni valitsee rokotteen pitkäaikaisten ihmissuhteiden sijaan, tai ainakin antaa sen katkaista välit vaikka sen pitäisi olla jokaisen oma valinta.
Itsenäisyyspäivänä en saanut suustani enää ulos hyvää sanaa Suomesta. Joulu oli ihana, koska käännyin täysin sen uskonnollisen puolen tarinaan ja juhlistin sitä perheeni kanssa. Nyt sama synkkyys vaivaa uudenvuoden viettoa. En usko että uudesta vuodesta tulee kovinkaan hyvä, ainakaan toiveet eivät ole sen suhteen korkeat.
Mustaa, vihaa, synkkyyttä. Keneenkään kanssa en voi puhua siitä, mitä todella ajattelen. Ei ole ketään, joka ymmärtäisi. En edelleenkään halua ottaa koronarokotetta, mutta se on asia josta ei voi keskustella keneenkään kanssa. Olen aivan täysin menettämässä mielenkiintoni ympäröivään maailmaan ja koko uudenvuoden juhla tuntuu niin teennäiseltä esittämiseltä, koska kyllä minä tiedän että sitä samaa vihaa on luvassa läpi ensivuoden jokaisena päivänä.
Kommentit (1240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että laitetaan vähän ryhmäpainetta. Kannattaa varata aika rokotukseen, niin heti helpottaa.
En tule ottamaan ikinä koronarokotetta, ellei tosiaan sille joku äärimmäinen pakko eteen tule että suurinpiirtein henkeä uhataan.
Nämä vaihtoehdot tällä hetkellä ei kiinnosta, olen sitäpaitsi todennäköisesti sairastanut koronan keväällä 2020 ekassa aallossa, flunssan oirein. Tästä olen melko varma, koska kaikki oireet täsmäsivät mutta tuolloin ei testattu.
Ap
-
Hyvä AP onkos sinulla jokin ihan perusteltu järkisyy olla ottamatta rokotetta?
-
Jokaisella on oikeus kieltäytyä lääketieteellisistä toimenpiteistä ja päättää, mitä keholleen tehdään eikä siihen tarvita mitään erityisempää syytä. Minulla samoja mietteitä kuin aloittajalla, olen todella pettynyt ihmisiin, joskaan en siitä hirveästi yllättynyt. Harmi, kun täällä harvoin saa mitään empatiaa. -eri
Tunnetuimpia lääketieteellisistä hoidoista kieltäytyjiä on ollut muuan Steve Jobs. Ulkopuolisena on ollut vaikea ymmärtää hänenkään syitään. Noin kuriositeettinä.
Tuota päätöstään myös katui. Lopulta suostui syöpäleikkauksiin mutta oli liian myöhäistä. Suurena guruna ajatteli kai, että kun tarpeeksi uskoo niin kyllä se dieetti ja erikoismehut parantaa. Tottunut tietynlaiseen ajatteluun ja se koitui kohtaloksi.
Juu, näin ymmärsin mutten ajatellut name dropatessani mainita tuosta katumuksesta. Ehkä näille rokotedenilisteillekin sen aika vielä tulee. Toivomme tietysti, että tauti hellittää Suomen osalta ilman isompia murheita. Olen tietysti huolissani rokotekattavuudesta joillakin alueilla.
Venäjällä ja lähimaissa näitä superihmisiä, joihin ei tartu mikään, kutsutaan "putineiksi".
Syöpähoito sama asia kuin koronarokote terveelle ihmiselle. Hmm... odotas kun mietin.
Ei, ei se ole sama.
Mulle rokotus oli vain pelkkä piikki. Se pistettiin ja unohdin koko asian.
En ymmärrä miksi tämä on niin iso ongelma joillekin, onkohan taustalla jotakin mielenterveys asioitakin.
Ei osata suhteuttaa riskejä ja luotetaan hyvään tuuriin sairastumisen kanssa.
Jos seurassa puhutaan rokotteista, niin yleensä olen hiljaa ja nyökyttelen. Luultavasti muut luulevat minun ottaneen rokotteen. Suoraan kysyttäessä kertoisin totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota rokote. Kaltaisesi apinoiden takia tässä kärvistellään ikuisesti tämän viruksen kanssa, tollo.
Maissa missä korkein rokotekattavuus pahin tautitilanne. Maissa missä matalin rokotekattavuus paras tautitilanne. Katsopa Intiaa ja Afrikkaa.
Arabiemiraatit, Israel, Gibraltar. Koronakuolemat nollilla jo pitkään. Miten joku voi sanoa ettei rokotteet toimi.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainut rokotettu, jota ei voisi vähempää kiinnostaa muiden ihmisten rokotustiöanne. Jos annat piikittää rokotteen suoneesi, oletan sinun silloin myös luottavan sen tehoon sen verran, ettei tarvitse pelätä ja karttaa rokottamatonta. Antakaa ihmisten tehdä omat päätöksensä.
Vain narkit piikittää suoneen jotain....rokote annetaan lihakseen
Vierailija kirjoitti:
Vähän samoja ajatuksia. Pelottaa ja ahdistaa ihmisten joukkopsykoosi ja typeryys.
En paljon juttele näistä rokotusasioista, koska niistä saa varman riidan aikaiseksi. Jos joku kysyy, niin kerron kyllä. En tosin häpeäkään kriittisyyttäni.
On ihan käsittämätöntä miten huonoon jamaan Suomi on mennyt parissa vuodessa keskustelukulttuurissa ja vastakkainasettelussa.
Väsyttää ja harmittaa.
Olen jättänyt somen ja uutiset väliin. Tämä palstavisiitti oli poikkeus, mutta nyt taas jatkan taukoa.
Tsemppiä meille! Luotetaan ja viljellään valoa ja rakkautta kaikesta huolimatta.
Valitat keskustelukulttuurin huonontuneen. Edustatko itse sitten laadukasta ja asiallista keskustelukulttuuria mm. puhumalla joukkopsykoosista ja typeryydestä?
Vierailija kirjoitti:
Rohkeasti vain kirjoitti:
Voin kertoa, että rokote ei sisällä mikrosiruja tai ihmissusiseerumia.
Älä nyt yritä pilata iloani. Kolmannen rokotuksen jälkeen ei ole tarvinnut maksaa sähkölaskua vaan sähkölaitos maksaa meille. Ja täydenkuun ajat ovat käyneet tosi villeiksi - hyvällä tavalla siis... :D
Haistatko sinäkin vastyakkainen sukupuolen halun jo pitkän matkan päästä....antaako pankkiautomaatti itsekseen rahaa ilman että oma tili vajenee, saatko vähän liikaakin saldotunteja töissä, pysyykö auton bensamittari aina vaan täynnä-asennossa, eikä ole loppunut moneen kk....kuulut meihin onnellisiin.
Kerroin näistä siinä pitkässä poisytetussa ketjussa sitämukaa kun huomasin näitä hyviä juttuja tapahtuvan.
Joku muukin kertoi omistaan, olitko se kenties sinä?
Turha syytellä ketään muuta kuin tappavaa virusta. Jos jotakuta on ihan pakko, niin lihansyöjiä, sillä virus siirtyi eläimestä ihmiseen, joka käsitteli teuraseläimiä. Oli tartunnan lähde mikä elukka tahansa, tämä oli alkusyy.
Rokottamattomuus on oma valinta, josta kannetaan itse seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ikävä sanoa, mutta katsokaa, kuinka moni näitä teidän juttuja lukee ja peukuttaa.
Ei sillä peukutuksella ole mitään merkitystä suuntaan tai toiseen, minä en peukkaa yhtään ainutta kommenttia, oli suuntaan tai toiseen, jotkut tehtailee niitä muidenkin edestä, joka on sangen helppoa kelle tahansa, mutta täysin merkityksetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Turha syytellä ketään muuta kuin tappavaa virusta. Jos jotakuta on ihan pakko, niin lihansyöjiä, sillä virus siirtyi eläimestä ihmiseen, joka käsitteli teuraseläimiä. Oli tartunnan lähde mikä elukka tahansa, tämä oli alkusyy.
Rokottamattomuus on oma valinta, josta kannetaan itse seuraukset.
Joko lihavuus tuli loppuun kalutuksi syyllisiä etsiessä, kun nyt lihansyöjät kehiin nostit....
Vuosi on vahvaa liioittelua. Nuoret alkoivat saada rokotuksia vasta heinä/elokuussa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi tämä on niin iso ongelma joillekin, onkohan taustalla jotakin mielenterveys asioitakin.
Ei osata suhteuttaa riskejä ja luotetaan hyvään tuuriin sairastumisen kanssa.
Selitä omin sanoin mRNA-teknologia, ole hyvä.
Jos et osaa, et ymmärrä lainkaan miksi jotkut jättivät piikin välistä.
On täysin oma valinta ja niiden seurauksista joutuu valitettavasti joskus kärsimään.
En ole itsekään kyllä nähnyt mitään suurta kahtiajakoa ja vastakkainasettelua rokotettujen ja rokottamattomien välillä.
En ymmärrä näitä, jotka suorastaan hyljeksii niitä jotka jättävät rokotteen ottamatta ja toisin päin.
Olen rokotettu, mutta en tuomitse niitä, jotka syystä tai toisesta ei rokotetta halua/voi ottaa. Yksikään piikki ei saisi ajaa ketään eriarvoiseen asemaan.
Mene ottamaan rokotus ja lopeta ruikutus. Tietenkään ei tykätä siitä, että viet mahdollisesti sairaalapaikan sellaiselta, joka on rokottautunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rohkeasti vain kirjoitti:
Voin kertoa, että rokote ei sisällä mikrosiruja tai ihmissusiseerumia.
Mutta abortoitujen sikiöiden kantasoluja se kyllä sisältää.
Koronalääke sitä sisältää, se jota Trump otti sairastuttuaan, vaikka väittää vastustavansa aborttia.
Ottakaa selvää, ennen kuin huutelette.
Ja tämä koronalääke saattaa viedäpotilaan dialyysiin vaikka covidin hoitaisi. vahvat sivuvaikutukset, vahmennat kuin injektiolla.
Onhan se mukavampi käydä 3 kertaa viikossa dialyysissä kuin ottaa 3 rokotetta ja mahdollisesti vielä 4.. .. kukahan se piikkejä rakastaa... joka 3 kertaa viikossa pistää neulan käsivarteensa vai se joka ne rokotteet ottaa. Tässä vähän vastinetta niille jotka piikkifantasioitaan kirjoittelee ja rokotettuja syyttelee.
Vierailija kirjoitti:
Koen jotakuinkin samoin kuin ap.
Mennyt vuosi ja erityisesti syksy oli mediassa tauotonta rokottamattomien haukkumista ja syyllistämistä. En usko, että unohdan sitä koskaan. Ja se tulee kyllä vaikuttamaan asenteeseeni ja käytökseeni jatkossakin. Eikä todellakaan rokotettujen eduksi tai iloksi.
Gandhi totesi, että ”silmä silmästä tekee koko maailmasta sokean.”
Kostoa hautova ihminen pitää tuoreina haavansa, jotka muuten paranisivat ja arpeutuisivat, totesi aikoinaan Sir Francis Bacon (1561–1626).
Kiinalainen filosofi Kungfutsetotesi jo 500-luvulla ennen ajanlaskun alkua: ”Ennen kuin lähdet kostoretkelle, kaiva valmiiksi kaksi hautaa.”
”Älä koskaan syytä omista teoistasi ketään muuta. Se on mafian laki.” Matti Nykänen
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen! Onneksi miehen kanssa pystytään puhumaan omista mielipiteistä avoimesti, muuten tuntuu että olen joutunut vaimentamaan itseäni, koska en halua välirikkoja enempää sen takia että ajatukseni poikkeaa valtavirrasta.
Elämme outoja aikoja. Minä puolisoni kanssa olemme myös rokottamattomia. Perhe tietää, yksi paheksuu, toisia ei juuri kiinnosta. Muut eivät tiedä. Elämme tarkkaan, ihmismassoja ja muihin ihmisiin tartuttamista vältellen. Kerran aiemmin olen ventovieraan kanssa vähän vahingossa ajautunut keskustelemaan piikin haitoista ja tästä kahtiajakautuneesta ilmapiiristä. Oli mielenkiintoista, varsinkin sama loppupäätelmä, jälkikäteen tämä aika perataan tarkkaan ja ihmetellään.
Eniten ihmettelen sitä, ettei suomalaista uutisointia kyseenalaisteta yhtään. En puhu mistään foliohattuteorioista, vaan ihan faktoista. Nykyään ei tarvitse olla mikään kielinero, kun saa tietoja ympäri maailmaa, ei tarvitse olla kvanttifyysikko, että pystyy tilastoista seuraamaan asioita. Suomessa saa asiantuntijana televisiossa kansalle vakuutella ihmisiä, jotka saavat palkkionsa rokote/lääkeyhtiöiltä ja joiden sidonnaisuudet ovat helposti selvillä, mutta mitään ei kyseenalaisteta. Kaikki ylhäältä tullut niellään tuosta vaan ja aletaan vihata niitä, jotka kyseenalaistavat. Tästä tulee kieltämättä historia mieleen.
Ei ymmärretä psykologisia vaikutusmekanismeja. Yksi aivojen voimakkaimmista tunteista on myötätunto ja hyvä niin, kunhan sitä ei käytetä väärin. Kuinka ihmiset saadaan tekemään mitä vaan, kun vedotaan heidän hyväntahtoisuuteen (tässä riskiryhmien tartuttaminen). Ja suomalaiset ovat tässä juuri niin ihania, halutaan auttaa ja tehdä oikein. Opitaanko edes tästä, jos joku asia vaivaa mieltä, mutta päättäjät vetoavat myötätuntoon, hälytyskellojen pitäisi soida.
Onhan tämä surullista ja pelottavaa, kun päättäjiin eikä mediaan voi luottaa.
Toisaalta elämme ihan hyvää elämää, olemme terveitä, aktiivisia ja niin onnellisia, kuin tässä ajassa voi olla. Parempaa Uutta Vuotta kaikille tasapuolisesti toivottaen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osata suhteuttaa riskejä ja luotetaan hyvään tuuriin sairastumisen kanssa.Selitä omin sanoin mRNA-teknologia, ole hyvä.
Jos et osaa, et ymmärrä lainkaan miksi jotkut jättivät piikin välistä.
Se on uusi tapa tehdä rokotteita, jossa henkilön oma lihaskudos "huijataan" valmistamaan vaikuttava aine itse. Nyt tosin on tulossa se perinteisempikin rokote Novavax, suostuvatkohan rokotekriittiset ottamaan sen?
Tai miten käy, jos esim. syöpärokotteita aletaan valmistamaan mRNA-teknologialla? Syöpää tuskin kukaan voi kuvailla pikku flunssaksi ja todennäköisyys hengenlähtöön lienee monessa yhteydessä suurempi, kuin koronalla. Uskoisin, että moni rokotekriittinenkin suostuisi syöpärokotteen ottamaan. https://www.mediuutiset.fi/uutiset/koronaepidemia-voi-poikia-syoparokot…
Vierailija kirjoitti:
Minun ukko ollu jo 4 kk sairauslomalla. Kaikki tutkittu, arvot hyvät. Oireet alkoivat rokotteen jälkeen, mutta otti immunitautinsa (colitis ulcerosa) takia koko 3 rokotteen sarjan. Itse vatsataudin takia ei koskaan ole ollut sairauslomalla. Nyt työkyvytön.
Että älkää tulko enää puhumaan kansalaisvelvollisuudesta
Minä kuuluin ekoja rokotteita jaettaessa riskiryhmään juurikin CU.n takia ja olin onnellinen kun sain rokotteet aikana jolloin tauti ei ollut aktiivinen. Mikäli olisi ollut, niin rokotteet olisi siirtyneet ainakin 2v. eteenpäin käyttämieni immunitteetia alentavien lääkkeitten takia ja se 6kk vaadittavan tauon takia.
Ei ole tauti aktivoitunut ja suolikin näytti hyvälle määräaikaistähystyksessä jossa kävin ohjelman mukaisesti lokakuussa. Eka rokote oli 9.3 ja toka 1.6, kolmas 13.12.
Minulla laukaisee sekä myös aiheutti koko taudin stressi. Joka aiheutui vuosikausia jatkuneesta pelosta puolison puolesta, pääseekö ajoissa leikkaukseen, no aikaa kuluin 6v ennenkuin asiat oli kunnossa ja tuo ajanjakso laukaisi sen taudin, se myös aktivoituu jos jostain suuremmin stressaan.
Tuon otin puheeksi hoitavan lääkärin kanssa jo ensimmäisillä kerroilla ja hän oli samaa mieltä aiheuttajasta kun kuuli asioitten kulun.
En tietenkään sano että puolisosi taudin aktivoitumin johtuu stressistä, syitä on yhtä monia kuin on ihmisiäkin, minulla vain on aivan päivänselvää mikä sen aktivoi.
Minä olen ollut kerran pitkällä saikulla 2 vko.n sairaalareissun jälkeen CU. takia, sitä ennen meni vuosia pelkillä lääkkeillä. V. 1995 olen seurakseni tuon saanut ja loppuikäni se kanssani on, toivottavasti yhtä rauhallisena kuin nyt viimeiset 10v
Lääkkeitä loppuikäni joudun syömään ja 3 v. välein tähystys syöpävaaran takia.
Kortisonia kun liki 4kk söin, niin siitä omat haittansa glaukooman myötä, loppuikäinen sekin, tipat päivittäin.
Imurel 2vuotta, Asacol päivittäin 2x2 loppuikäni.
Imurel on se, jonka takia ei voi rokotteita ottaa vielä 6kk sen lopettamisen jälkeen, vyöruusyrokotteen sain vasta kun se 6 kk oli kulunut.
Toivotan pikaista paranemista puolisollesi ja voimia sinulle, tämä sairaus ei ole helppo.
Olen eri, mutta koska luen vain tiedelehtiä ja uskon oikeita asiantuntijoita, en ota rokotteita. Bitchutesta en ole kuullutkaan ja hyvinvointivalmennukseen en usko.