Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Tehdäänkö laihdutus ketju, eli tähän taas keskustellaan tän vuoden laihdutus jutut. Täällä perus mamma 164cm ja painoa kertynyt kiitettävät 90kg. Pitäisi saada se 10kg ainakin pois.

Kommentit (1329)

Vierailija
1081/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N2898KG kirjoitti:

Olen lukenut ketjua ja päätin hypätä mukaan :) itse tässä olen pullistunut vajaassa 5 vuodessa 60kg-->98kg. Kun vaakalukema taannoin näytti 100kg niin kyllä se elämä oikeasti vilisi silmien edessä: miten helvetissä tässä näin kävi? :D aiemmin pienenä tyttönä en voinut kuin ihmetellä lihavia ja ylipainoisia ihmisiä. Mutta nyt ymmärrän. Tarinoita on monenlaisia. Oma tarinani käsittää 2 vaikeaa, peräkkäistä raskautta, jokapäiväsipsiijapizzaa-elämäntyyliä ja vaikeiden asioiden johdosta masennusoireita sekä ihan omaa saamattomuutta. Mutta nyt on aika aloittaa elämä terveellisemmillä valinnoilla, alkaen ainakin 30kg painonpudotuksella. Olen aloitellut urakkaa nyt päivittäisellä lenkkeilyllä, askelia tulee normaalistikin semmoiset 7000 per päivä, mutta pientä ylimääräistä vielä tähän. Sen lisäksi olen tehnyt muutaman kotitreenin hyppynarulla, kahvakuulalla, hulavanteella ja omaa kroppaa käyttäen. Tuloksena nilkka jo paskana mutta nyt viikonloppuna vähän lepäilen :D minä täältä tsemppaan teitä kaikkia omissa projekteissanne! ♡

N28

Mulla on aika samat aloitussetit ja paino, paitsi vaan ilman raskauksia. Oli kertakaikkisen kylmäävä hetki seisoa neuvolan puntarilla ja nähdä lukema: 97 kg.

Vierailija
1082/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JeanS kirjoitti:

Itselläkin laihdutus jumittaa. 50v mies, 172cm/90kg. Seuraan kaloreita ja ovat 1800-2200 päivässä. Syön ravintoterapeutin ohjeiden mukaan. Kuntosalilla tai kävelylenkillä 5-6krt viikossa, mutta suht lyhyitä 30-45min treenejä. Pitäisikö syömistä vieläkin enemmän rajoittaa vai liikuntaa enemmän?

Kuinka pitkään jumittanut? Sanoisin että jatka vielä samaa rataa jos ei ihan kuukausi kaupalla ole ollut jumissa. Laihdutukseen tulee tuollaisia vaiheita.

Juuri näin ja aiemmalle sanoisin, että kyllä ne tulokset tehdään keittiössä. 30-45 min treeni ei vaikuta päivän energian kulutukseen niin paljoa, että sillä olisi merkittävää vaikutusta painonpudotukseen. Treenien pitäisi olla pitempiä, jopa puolitoistatuntisia kävelylenkkejä. Niissä taas on se vaara, että pitkäkestoinen liikunta lisää nälkää ja sitten tulee helposti syötyäkin yli tarpeen. Se tasapainottelu onkin vaikea paikka. 

Kaikkien kannattaisi satsata lihaskunnon parantamiseen, koska lihakset kuluttavat enemmän energiaa ja kun kropassa on paljon lihasta niin ruokien kanssa ei ole ihan niin justiinsa tarkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis kanssa tarkotus muutama kilo pudottaa. Pääasiallinen syy on etten meinaa mahtua kesävaatteisiin eikä huvittas käyttää rahaa uusien ostamiseen. Viime kesänä painoin n. 80-85kg, tällä hetkellä n. 92kg, pahimmillaan talven aikana punninnut muistaakseni 96kg.

Tuttua, mulla myös oli viikonloppuna juhlat, enkä tietenkään mahtunut siihen pukuun mitä suunnittelin mikä nyt oli ihan itsestään selvää, ja toisekseen oli niin kertakaikkisen karmeita kuvia musta joissa näytin ihan valtavalta possulta! Kielsin niiden julkaisemisen, niin kauheita ne oli. Ja vahvistui se että todellakin jatkuu tämä laihdutus :D päätöksen tein aiemmin saman viikon maanantaina.

Se hetki oli mulle suuri kun tajusin, että enpä ole viikkoon ostanut karkkia. Todennäköisesti syy siihen miksi valvoin pari yötä viime viikolla, nimittäin sokerin viekkarit.

Hyvämä

Korjaan, rn ole ostanut karkkia, tai mitään muutakaan epäterveellistä (jäätelösipsisuklaasalmiakki jne)

Vierailija
1084/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JeanS kirjoitti:

Itselläkin laihdutus jumittaa. 50v mies, 172cm/90kg. Seuraan kaloreita ja ovat 1800-2200 päivässä. Syön ravintoterapeutin ohjeiden mukaan. Kuntosalilla tai kävelylenkillä 5-6krt viikossa, mutta suht lyhyitä 30-45min treenejä. Pitäisikö syömistä vieläkin enemmän rajoittaa vai liikuntaa enemmän?

Kuinka pitkään jumittanut? Sanoisin että jatka vielä samaa rataa jos ei ihan kuukausi kaupalla ole ollut jumissa. Laihdutukseen tulee tuollaisia vaiheita.

Juuri näin ja aiemmalle sanoisin, että kyllä ne tulokset tehdään keittiössä. 30-45 min treeni ei vaikuta päivän energian kulutukseen niin paljoa, että sillä olisi merkittävää vaikutusta painonpudotukseen. Treenien pitäisi olla pitempiä, jopa puolitoistatuntisia kävelylenkkejä. Niissä taas on se vaara, että pitkäkestoinen liikunta lisää nälkää ja sitten tulee helposti syötyäkin yli tarpeen. Se tasapainottelu onkin vaikea paikka. 

Kaikkien kannattaisi satsata lihaskunnon parantamiseen, koska lihakset kuluttavat enemmän energiaa ja kun kropassa on paljon lihasta niin ruokien kanssa ei ole ihan niin justiinsa tarkkaa.

Lihaskunto on tärkeää, mutta lihakset ei laihduttaessa oikein tahdo kasva. Mutta treenien aloittaminen nostaa pari kiloa painoa nesteen muodossa, joten laihdutuksen aloitus+treenien aloitus voi aiheuttaa sen, että rasva muuttuu nesteeksi, eikä vaaalla näy pitkään aikan ensin mitään.

Vierailija
1085/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta nyt on tärkeää monen muunkin asian vuoksi kuin pelkän painon hallinnan. Painoa pudottaessa ehkä kannattaa jumpata vähän kevyemmin jotta jaksaa, tai näin ainakin teen itse.

Vierailija
1086/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitat 164/97. Kiloja lähtenyt 10 viime kesästä. Karkit ja jäätelön jätin pois ruokavaliostani. Nyt paino jumittaa samassa lukemassa jo kolmatta kuukautta.

Liikuntana vain kävely.

Mikä auttaa painon jumitukseen? Lihaskuntoharjoittelu, intervalllitreeni, annoskoon pienentäminen? Vinkkejä kaipaan. Syön 1800 kcal per päivä. Kaloreita en haluaisi vähentää.

Vierailija
1087/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kehopositiivinen ja hei...pirun ylpeä siitä!

Vierailija
1088/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla makeanhimo liittyy kolmeen tekijään: vääränlainen ruoka, joka ei pidä nälkää poissa, väsymys ja stressi. Olen päässyt makeanhimosta eroon, kun olen oppinut hallitsemaan näitä kolmea tekijää. 

Oletko saanut apua tuosta Syömisen punainen lanka -kirjasta? Se liittyy ilmeisesti Birght Line Eating -menetelmään, joka ei ole googlauksen perusteella saanut kovin hyviä arvosteluja. Periaate näyttää olevan: "älä syö sokeria ja jauhoja" ja ruokavalio on hyvin rajoittava. Vaikea uskoa, että se olisi ratkaisu addiktioon.

Tuohon kirjaan, mielestäni se auttoi minua ymmärtämään itseäni ja aivojani paremmin. Ehkä nykyään ymmärretään paremmin että lihavuus ei johdu pelkästään moraalittomuudesta tai tahdonvoiman puutteesta. En lukenut tuota hänen kehittämäänsä ruokavalio osuuttaan, vähän vain vilkuilin periaatteita. Mutta itse tiedän itsestäni, että en ole koko elämäni aikana oppinut syömään herkkuja kohtuudella, niin onko oletettavaa että opinkaan? Että ehkä se ehdottomuus on sittenkin se oikea ratkaisu. Täälläkin on moni kipuillut sen kanssa, että herkkujen määrää on vaikea rajoittaa ja syödään enemmän kuin on tarkoitus. Itsekin huomaan että stressi ja väsymys lisäävät makeanhimoa, mutta en syyttäisi niitä makeanhimosta vaan aivojeni ohjelmoinnista.

Edelleenkään alkoholisteja ei hoideta opettamalla heille kohtuullisuutta vaan aika

selkeästi heiltä kielletään alkoholi kokonaan, miksi sokeriaddiktien tulisi opetella kohtuullisuutta, jos se on kerran mahdotonta ja aiheuttaa harmia? Mielestäni se selkeä rajanveto on tässä oikeastaan ainoa toimiva ratkaisu.

Tuo kirja ruokkii syömishäiriöitä. Jos sulla on sellaista taustaa, niin ei kyllä paras mahdollinen opus.

Ai, että sokerin ja vehnäjauhojen syöömättä jättäminen ruokkii syömishäiriötä?? Älä nyt naurata!

Ohis, en pitänyt kirjasta yhtään. Luin sen tämän ketjun innoittamana. Kirjassahan esiteltiin laihdutuksen alkuvaiheen ruokavalion runko, mielestäni proteiinia/hiilihydraattia tuossa laihdutusruokavaliossa liian vähän. Ja itse kirja ei kertonut sitä mikä on painon ylläpitoruokavalio.

Kiteytettynä ei sokeria, ei vehnäjauhoja, mutta kirjan suosittelema laihdutuksen alkuvaiheen ruokavalio oli todella suppea.

Vierailija
1089/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen mukaan!

Tälle asialle on NYT oikeasti tehtävä jotain, koska vuoden päästä olen tätä menoa yli 90kiloonen.

Nyt tosiaan 160cm ja 86 kg tänään aamupaino.

Ahdistaa ja minulla uupumus joten liikunnan harrastaminen haasteellista ja tämä yksi syy miksi paino onkin noussut. Eli v 18-19 olin vielä n 60kiloinen. Eli tosi nopeasti nousee.

Muttta nyt tälle on tehtävä jotain koska jos sama jatkuu niin...

Kauan oli vielä silleen että ajattelin että noh mä olen ollut niin hoikka aina että ei sitä nut muutama kilo... nojoo kuinkas nyt kävi. Muutama kymmenkiloa..

Jos vinkkejä uupuneen painonpudotukseen niin kertokaa ihmeessä, yritän olla nyt tarkkana syömisten kans ja paino on otettava iha joka päivä ylös että näen menenkö väärään suuntaan edelleen

Vierailija
1090/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 18 jälkeen vain vettä tai hedelmä, painon pitäs pudota.

Vierailija
1091/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JeanS kirjoitti:

2018 olin vielä 76kg, mutta nousi vuodessa sinne n. 90kg. Eli nyt paino on pyörinyt 2 vuotta 88-92kg välissä. Välillä laihduttanut enemmän ja välillä hieman löysemmin, mutta kuitenkin suht terveellisesti syönyt. Epäilen jotain sairautta tai elimistön epätasapainoa (hormonit, aineenvaihdunta tms) jota ei olla saatu diagnosoitua. Ajoittain voimakasta väsymystä ja huonovointisuutta. Myös erilaisia neurologia oireita.

Vierailija
1092/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus 164 ja paino 64. Tiputin viime vuonna jo yli 10 kg pois. Nyt haluan vielä viimeiset tiristettyä. Ideaali olisi 58 mutta en usko että ihan siihen pystyn. Mutta 60 olisi hyvä. Laihdutin kävelemällä, kävelin viikossa noin 50 km. Nyt en enää siihen pysty kun vie liikaa aikaa mutta alan juoksemaan kunhan jäät sulaa. Ravinto on suht ok mutta kasvisten määrää pitäisi lisätä vielä.

Vierailija
1093/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti minua ei vihata nyt, mutta sanon kuitenkin: älä ole liian tiukka itsellesi. Jos jonain päivänä olet kaverin luona ja kaikki muut syövät ihanaa kermakakkua, älä kiellä sitä itseltäsi, vaan pidä seuraavana päivänä extra-dieetti eli jätät vaikka aamupalan kokonaan pois ja aloitat ruokailun vasta lounaalla. Kokonaan kaikista herkuista kieltäytyminen saa vain aikaan turhautumista ja koulussa. Mutta älä sorru joka viikko!

Tsemppiä!

Aamiainen kannattaa jättää aina pois. Turhaa syöntiä kun yöllä ei mitään kulutakaan.

Vierailija
1094/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisen kuukauden olen tehnyt viikossa pari kuntosalitreeniä, kahvakuulatreenin, joogan ja käynyt lenkillä. 1-2 välipäivää viikossa. Eilen aloitin kahden viikon kehonpainotreenihaasteen, joten nuo jää tauolle, sillä päivään tulee tunnin treeni ja viikossa edelleen 1-2välipäivää ja se on mielestäni ihan hyvä treenimäärä. Vyötäröstä on selvästi hävinnyt löysää ja vanhat farkut on jääneet käyttämättä isoiksi jäätyään.

Harmittaa, etten ottanut mitään alkukuvia tai mittoja. Alavatsalta on lähtenyt 4cm viimeisen puolentoista kuukauden aikana. Tänään otin pari kuvaa, kun aloitin haasteen, niin näkee vähän tuleeko muutosta, vaikka vaa'alla ei paljoa näkyisikään.

Päivittäin tulee Sulamon kasvipallukka täyteen, proteiinia saisi tulla päivässä enemmän ja rasvan laatuun koitan kiinnittää huomiota. Päivässä ei tarvitse lisätä kuin juustoa salaattiin tai syödä leipäsiivu, niin huono rasvapallukka on melkein täynnä.

N163/68kg. Painoa lähtenyt tammikuusta noin 1kg edelleen.

Hoh hoijaa...

N163/98kg

Vierailija
1095/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti minua ei vihata nyt, mutta sanon kuitenkin: älä ole liian tiukka itsellesi. Jos jonain päivänä olet kaverin luona ja kaikki muut syövät ihanaa kermakakkua, älä kiellä sitä itseltäsi, vaan pidä seuraavana päivänä extra-dieetti eli jätät vaikka aamupalan kokonaan pois ja aloitat ruokailun vasta lounaalla. Kokonaan kaikista herkuista kieltäytyminen saa vain aikaan turhautumista ja koulussa. Mutta älä sorru joka viikko!

Tsemppiä!

Aamiainen kannattaa jättää aina pois. Turhaa syöntiä kun yöllä ei mitään kulutakaan.

Samaa mieltä tuosta aamiaisesta. Muuten,  kyllä yölläkin kaloreita kuluu, eihän keho muuten toimi.  Suurin osahan kulutuksesta on juurikin ihan muuta kuin liikunnan aiheuttamaa.

Vierailija
1096/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin laihtua. 176 cm ja 88 kg. Viimeiset kahdeksan kiloa tulleet salaa tässä kultaisessa keski-iässä. Ennen lasten tekoa painoin alle 70 kg. Lasten ollessa pieniä 70-80 kg. Ja nyt meni pitkään etten ole katsonut vaakaan ja hyi olkoon, 88 kg. Mitä teen?? Kävelyä ja hölkkää harrastan lähes päivittäin. 1-2 lämmintä ateriaa/pv ja leipää menee liikaa, sen tiedän. Vihanneksia ja marjoja kuluu kyllä se puoli kiloa päivässä

Vierailija
1097/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisin laihtua. 176 cm ja 88 kg. Viimeiset kahdeksan kiloa tulleet salaa tässä kultaisessa keski-iässä. Ennen lasten tekoa painoin alle 70 kg. Lasten ollessa pieniä 70-80 kg. Ja nyt meni pitkään etten ole katsonut vaakaan ja hyi olkoon, 88 kg. Mitä teen?? Kävelyä ja hölkkää harrastan lähes päivittäin. 1-2 lämmintä ateriaa/pv ja leipää menee liikaa, sen tiedän. Vihanneksia ja marjoja kuluu kyllä se puoli kiloa päivässä

Ihan ekaksi jätä se leivän mussuttaminen pois.

Vierailija
1098/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisen kuukauden olen tehnyt viikossa pari kuntosalitreeniä, kahvakuulatreenin, joogan ja käynyt lenkillä. 1-2 välipäivää viikossa. Eilen aloitin kahden viikon kehonpainotreenihaasteen, joten nuo jää tauolle, sillä päivään tulee tunnin treeni ja viikossa edelleen 1-2välipäivää ja se on mielestäni ihan hyvä treenimäärä. Vyötäröstä on selvästi hävinnyt löysää ja vanhat farkut on jääneet käyttämättä isoiksi jäätyään.

Harmittaa, etten ottanut mitään alkukuvia tai mittoja. Alavatsalta on lähtenyt 4cm viimeisen puolentoista kuukauden aikana. Tänään otin pari kuvaa, kun aloitin haasteen, niin näkee vähän tuleeko muutosta, vaikka vaa'alla ei paljoa näkyisikään.

Päivittäin tulee Sulamon kasvipallukka täyteen, proteiinia saisi tulla päivässä enemmän ja rasvan laatuun koitan kiinnittää huomiota. Päivässä ei tarvitse lisätä kuin juustoa salaattiin tai syödä leipäsiivu, niin huono rasvapallukka on melkein täynnä.

N163/68kg. Painoa lähtenyt tammikuusta noin 1kg edelleen.

Hoh hoijaa...

N163/98kg

Hoh hoijaa…. Eikö asioille saa tehdä mitään, ennen kuin pudotettavaa on kymmeniä kiloja? Ylipainoa on edelliselläkin, vaikka on sitä sinullakin.

Vierailija
1099/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitat 164/97. Kiloja lähtenyt 10 viime kesästä. Karkit ja jäätelön jätin pois ruokavaliostani. Nyt paino jumittaa samassa lukemassa jo kolmatta kuukautta.

Liikuntana vain kävely.

Mikä auttaa painon jumitukseen? Lihaskuntoharjoittelu, intervalllitreeni, annoskoon pienentäminen? Vinkkejä kaipaan. Syön 1800 kcal per päivä. Kaloreita en haluaisi vähentää.

Ei välttämättä ole muita vaihtoehtoja kuin se kalorien vähentäminen. Jos laskisit kalorit johonkin 1600-1700 kcal? Ei olisi niin iso pudotus, mutta voisi paino alkaa taas laskemaan.

Lihaskuntoharjoittelu on toki hyväksi, ja kaloreita palaa enemmän, kun lihasmassan määrä on korkeampi. Alussa paino voi vähän nousta, kun lihaksiin kertyy nestettä.

Kokeilemallahan se selviää. Tsemppiä.

180/83.5

Vierailija
1100/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin 2021 heinäkuussa remontin mitoilla 167/82. Liikuntaa en harrasta vaan keskittyminen ainoastaan ruokavalioon. En ala erittelemään mitä muutoksia olen tehnyt/noudattanut, jokainen itse löytäköön oman sopivan polun. Mutta sen verran avaan, että päivä koostuu minimissään 16h paastosta,"aamupalasta",lounaasta ja illallisesta. Ei välipaloja. "Roskaruokaa" ja sokerisia herkkuja silloin tällöin jos sattuu mieli tekemään.

Lopputulos heinäkuu 2021-maaliskuu 2022 paino 67kg eli -15kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme