Laihdutus 2022
Tehdäänkö laihdutus ketju, eli tähän taas keskustellaan tän vuoden laihdutus jutut. Täällä perus mamma 164cm ja painoa kertynyt kiitettävät 90kg. Pitäisi saada se 10kg ainakin pois.
Kommentit (1329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskahan sitä voisi kuvitella juoksevansa sulilla teillä lenkkarit jalassa? Alkaa lumessa kahlaaminen kyllästyttään...
Lumessa kahlaaminenhan on hyvää treeniä.
Kyse ei ole siitä, etteikö olisi hyvää treeniä. Vaan henkilökohtaisesti nauttisin pikku hiljaa jo keväästä ja sulista teistä lenkkareiden alla.. Kun ulos katselee niin eipä kyllä auta kun tyytyä kahlaamaan vielä tovi.. :D
Kuinkakohan tarkka esim oman hlövaa'an tai kuntopyörän kehonkoostumus mittaus mahtaa muuten olla? Tuli mieleen, kun joku täällä mainitsi oman rasvaprosenttinsa.[/quote
Kehonkoostumusmittaukset eivät tunnetusti ole tarkkoja tai edes kovin luotettavia. Siksi en ole ostanut kehonkoostumusvaakaa. Jos mittaus tehdään aina samalla tavalla, mittaaja on aina sama tai mittaus tehdään aina samalla kehonkoostumusvaa'alla, omaa edistystä ehkä pystyy seuraamaan jonkin verran mittausten avulla. Mielestäni yhtä hyvä ja huomattavasti halvempi keino on kuitenkin tavallinen mittanauha, jolla voi mitata esimerkiksi vyötärönympärystään silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Reilu 6 kg tippunut ja se alkaa näkyä onneksi nimenomaan siellä missä pitääkin eli keskikehossa jossa rasvaa ollut eniten (tuppaa kertymään vyötärölle suurin osa). Normaalipainon ylärajalle on matkaa 8 kg, eiköhän se tässä kevään aikana mene kun tää on sujunut melko kivuttomasti, tarkistuksia ruokavalioon pitää tehdä nyt kun keho kevenee ja lisätä liikuntaa. Tsemppiä kaikille!
Minulla on samankaltainen tilanne. Paino pudonnut 1,5 kuukauden aikana 5,2 kg. Normaalipainon ylärajalle 9,9 kg. Ihan mukavasti on mennyt. Kärsivällisyys on kuitenkin valttia.
1.1.2022 paino: 86,7kg
1.3.2022 paino: 74,3 kg
Mites muilla lähtenyt? Oma tavoite ois olla kesään mennessä 60 kg
Muistan joskus vuosia sitten sellasen kuukauden kyykkäyshaasteen. Se oli hauska ja jotenkin jaksoi joka päivä tehdä, kun ei vaatinut kauheesti aikaa ja nälkä kasvoi syödessä kun peffassa tuntui tekemisen meininki. En muista yhtään mikä se oli... Joku mitä moni teki yhtä aikaa. Just näihin aikoihin vielä, maaliskuussa.
Onkohan mitään hyviä haasteita meneillään? Mitään appeja en haluais mielellään, mut olen avoin ehdotuksille.
Kalorilaskurissa oltu nyt 2vkoa Lifesumin 1,5kk:n jälkeen. Paino sahaa ja alan tosiaan kyllästymään tähän. Käyrien mukaan olisi pitänyt lähteä jo 2kg enemmän. Syön osan liikuntojen kaloreista, jos tunnen itseni nälkäiseksi, olen kyllä merkannut kellon, enkä Sulamon mukaan liikuntojen kulutuksen. Mietin, millaisia muutoksia tälle kuulle tekisin, kun kaksi ekaa ei ole tuonut ainakaan painossa näkyviä muutoksia.
Viime viikolla liikuntaa tuli kuutena päivänä viikossa, kävely/hölkkälenkkejä 4, uintia sekä kahvakuula/vastuskuminauhatreeni.
Tälle viikolle suunnittelin paria pilatestreeniä ja neljää lenkkiä. Ensi viikolla alkaakin Stravan voimatreenihaaste, 4vko:a, 4treeniä viikossa, johon olen ilmoittautunut.
Viimeisen 4:n viikon keskiarvokalorit 1647/vrk. Viimeisen kahden viikon keskiarvokalorit 1536/vrk.
Tsemppiä kaikille!
N163/68,8kg -0,2kg.
Vierailija kirjoitti:
Kalorilaskurissa oltu nyt 2vkoa Lifesumin 1,5kk:n jälkeen. Paino sahaa ja alan tosiaan kyllästymään tähän. Käyrien mukaan olisi pitänyt lähteä jo 2kg enemmän. Syön osan liikuntojen kaloreista, jos tunnen itseni nälkäiseksi, olen kyllä merkannut kellon, enkä Sulamon mukaan liikuntojen kulutuksen. Mietin, millaisia muutoksia tälle kuulle tekisin, kun kaksi ekaa ei ole tuonut ainakaan painossa näkyviä muutoksia.
Viime viikolla liikuntaa tuli kuutena päivänä viikossa, kävely/hölkkälenkkejä 4, uintia sekä kahvakuula/vastuskuminauhatreeni.
Tälle viikolle suunnittelin paria pilatestreeniä ja neljää lenkkiä. Ensi viikolla alkaakin Stravan voimatreenihaaste, 4vko:a, 4treeniä viikossa, johon olen ilmoittautunut.
Viimeisen 4:n viikon keskiarvokalorit 1647/vrk. Viimeisen kahden viikon keskiarvokalorit 1536/vrk.
Tsemppiä kaikille!
N163/68,8kg -0,2kg.
Jospa panostaisit ruuan sisältöön etkä vain vähiin kaloreihin.
Ihmisen elimistö ei toimi noin matemaattisesti kuin viestistäsi päätellen kuvittelet.
Liikunta on ihan hyväksi, mutta mitkään mittarit ei sulle kulutusta kerro. Etkä voi ajatella niin, että jos mittari sanoo liikunnalla kulutetun vaikka 500kcal., niin voit sitten syödä sen 500kcal. Ei se mene noin. Eikä minkään käyrien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä kaikille!
N163/68,8kg -0,2kg.
Jospa panostaisit ruuan sisältöön etkä vain vähiin kaloreihin.
Ihmisen elimistö ei toimi noin matemaattisesti kuin viestistäsi päätellen kuvittelet.
Liikunta on ihan hyväksi, mutta mitkään mittarit ei sulle kulutusta kerro. Etkä voi ajatella niin, että jos mittari sanoo liikunnalla kulutetun vaikka 500kcal., niin voit sitten syödä sen 500kcal. Ei se mene noin. Eikä minkään käyrien mukaan.
Syön kanaa, paljon kasviksia ja käytän oliiviöljyä ruuanlaittoon. Syön vähintään puoli kiloa kasviksia päivässä, kuten yleensäkin. Enkä syö liikuntojen kaloreita, kuten sanoin.
N163
Näillä "keinoilla" olen tahtomattani laihtunut aliravittuun tilaan: syöpä ja odotettavissa oleva vanhuksen kuolema.
Suosittelen kirjaa "Laihduttamisen loppu", sitä on kirjastoissa ja divareissa.
Hamari kirjoitti:
Kuukauden muutos: 4.1.2022 vrt. tänään 4.2.2022
Paino 66,35 kg -> 63,15 kg (-3,2 kg)
Vyötärö: 75 cm --> 71 cm (-4 cm)
Lantio: 91 cm --> 89,5 cm (1,5 cm)
Peppu: 99,5 cm --> 98 cm (-1,5 cm)
Reisi: 59 cm --> 56 & 56,5 cm (-3 & 2,5 cm)
Pohje: 40,5 & 39,5 cm --> 38 & 37 cm (-2,5 cm)
Haba: 30cm --> 29 cm (-1 cm)
Leipää ja herkkuja ei olla ostettu kotia eikä ole ollut kuin yhdet juhlat tässä kuussa (kummitytön synttärit) jolloin syötiin kakkua ja karkkia. Töissä olen syönyt muutaman hikisen gifflar pullan :D Mutta ei ole kyllä tullutkaan yhtään sellaista karkin/suklaan nälkää. Sen olen huomannut että on välillä tehnyt kovaa mieli esim. appelsiineja.
Jumppailu katkesi heti alkuunsa kun tuli kuukauden mittainen koronasulku salilla jumppailun osalta. Joten pelkillä koiralenkeillä menty mitä huvittanut tai kovilla pakkasilla viitsinyt edes. Kokeilin työkavereiden kanssa ekaa kertaa padelia ja miehen kanssa kerran käyty sulkkista pelaamassa. Eli liikuntasaldo ei ole millään mittarilla iso.
Parempia lenkkikelejä tässä odottelen ja sitä että pääsisi kuun puolenvälin jälkeen taas käymään jumppailemassa. Näillä eväillä mennään eteenpäin ja katsellaan miltä se yhteenveto näyttää sitten seuraavan kerran 4.3.2022 :)
Kuukauden muutos: 4.2.2022 vrt. tänään 4.3.2022
Paino 63,15 kg -> 61,65 kg (-1,5 kg)
Vyötärö: 71 cm --> 70 cm (-1 cm)
Lantio: 89,5 cm --> 87,5 cm (-2 cm)
Peppu: 98 cm --> 97 cm (-1 cm)
Reisi: 56 & 56,5 cm --> 55 & 56 cm (-0,5 & -0,5 cm)
Pohje: 38 & 37 cm / Ei muutoksia
Haba: 29 cm --> 28,5 & 28 cm (-0,1 & -1 cm)
Yhteensä paino tippunut 4.1. -> 4.3. yhteensä -4,7 kg.
Helmikuun alussa oli jumpat kiinni vielä pari viikkoa ja sen jälkeen meillä oltiinkin kotona koronassa, joten ei muuta kuin koiran kävelytyslenkkejä. Pudotustahti on vielä soppeli joten ei muutoksille tässä kohdin tarvetta. Säädetään sitten johonkin suuntaan kun alkaa touhu enemmän sakkaamaan jos tarvetta. Onko muut vielä mukana kun tämä niin hiljentynyt?
Hamari kirjoitti:
Hamari kirjoitti:
Kuukauden muutos: 4.1.2022 vrt. tänään 4.2.2022
Paino 66,35 kg -> 63,15 kg (-3,2 kg)
Vyötärö: 75 cm --> 71 cm (-4 cm)
Lantio: 91 cm --> 89,5 cm (1,5 cm)
Peppu: 99,5 cm --> 98 cm (-1,5 cm)
Reisi: 59 cm --> 56 & 56,5 cm (-3 & 2,5 cm)
Pohje: 40,5 & 39,5 cm --> 38 & 37 cm (-2,5 cm)
Haba: 30cm --> 29 cm (-1 cm)
Leipää ja herkkuja ei olla ostettu kotia eikä ole ollut kuin yhdet juhlat tässä kuussa (kummitytön synttärit) jolloin syötiin kakkua ja karkkia. Töissä olen syönyt muutaman hikisen gifflar pullan :D Mutta ei ole kyllä tullutkaan yhtään sellaista karkin/suklaan nälkää. Sen olen huomannut että on välillä tehnyt kovaa mieli esim. appelsiineja.
Jumppailu katkesi heti alkuunsa kun tuli kuukauden mittainen koronasulku salilla jumppailun osalta. Joten pelkillä koiralenkeillä menty mitä huvittanut tai kovilla pakkasilla viitsinyt edes. Kokeilin työkavereiden kanssa ekaa kertaa padelia ja miehen kanssa kerran käyty sulkkista pelaamassa. Eli liikuntasaldo ei ole millään mittarilla iso.
Parempia lenkkikelejä tässä odottelen ja sitä että pääsisi kuun puolenvälin jälkeen taas käymään jumppailemassa. Näillä eväillä mennään eteenpäin ja katsellaan miltä se yhteenveto näyttää sitten seuraavan kerran 4.3.2022 :)
Kuukauden muutos: 4.2.2022 vrt. tänään 4.3.2022
Paino 63,15 kg -> 61,65 kg (-1,5 kg)
Vyötärö: 71 cm --> 70 cm (-1 cm)
Lantio: 89,5 cm --> 87,5 cm (-2 cm)
Peppu: 98 cm --> 97 cm (-1 cm)
Reisi: 56 & 56,5 cm --> 55 & 56 cm (-0,5 & -0,5 cm)
Pohje: 38 & 37 cm / Ei muutoksia
Haba: 29 cm --> 28,5 & 28 cm (-0,1 & -1 cm)
Yhteensä paino tippunut 4.1. -> 4.3. yhteensä -4,7 kg.
Helmikuun alussa oli jumpat kiinni vielä pari viikkoa ja sen jälkeen meillä oltiinkin kotona koronassa, joten ei muuta kuin koiran kävelytyslenkkejä. Pudotustahti on vielä soppeli joten ei muutoksille tässä kohdin tarvetta. Säädetään sitten johonkin suuntaan kun alkaa touhu enemmän sakkaamaan jos tarvetta. Onko muut vielä mukana kun tämä niin hiljentynyt?
En ole seurannut tätä ketjua enkä varsinaisesti laihduttanut, mutta vuoden alusta on painoa lähtenyt nelisen kiloa (josta tosin 1-2 kg nestettä). Tavoitteeni ei alun perin ollut laihtua vaan ottaa bereikkiä alkoholin käyttöön, mutta siitä virkistyneenä liikunta on maistunut, joten ruokaremonttiakin olen tehnyt. Ihan tervetullut lisä on kyllä ollut tämä jenkkakahvojen ja hyllyvien reisien katoaminen. 🙂
N 160 cm/ 58 —> 54 kg
Paino pudonnut vuoden alusta 2,9kg. Hitaasti tippuu, mutta luotan siihen, että pudottamalla ilman kikkailuja, tuloskin olisi sitten pysyvämpi.
Eli en laske kaloreita. Olen jättänyt herkut minimiin ja syön vain kun on nälkä. Syömäni ruoka on perus kotiruokaa. Olen panostanut kuntosalilla käynteihin ja lenkkeilyyn. Salilla käyn 3-4 x vko ja lenkillä silloin kun ehdin. Työssäni olen paljon jalkojen päällä ja askelia tulee helposti normaali päivänä 5000-8000.
Pituus 162cm ja paino vuoden alussa 66g--> nyt 63,1kg. Tavoitteena alle 60kg, mielellään 57-58kg.
N54
Vierailija kirjoitti:
Paino pudonnut vuoden alusta 2,9kg. Hitaasti tippuu, mutta luotan siihen, että pudottamalla ilman kikkailuja, tuloskin olisi sitten pysyvämpi.
Eli en laske kaloreita. Olen jättänyt herkut minimiin ja syön vain kun on nälkä. Syömäni ruoka on perus kotiruokaa. Olen panostanut kuntosalilla käynteihin ja lenkkeilyyn. Salilla käyn 3-4 x vko ja lenkillä silloin kun ehdin. Työssäni olen paljon jalkojen päällä ja askelia tulee helposti normaali päivänä 5000-8000.
Pituus 162cm ja paino vuoden alussa 66g--> nyt 63,1kg. Tavoitteena alle 60kg, mielellään 57-58kg.
N54
Oikein hyvä pudotus. Itsekin uskon että tuollainen elämätapamuutokseen perustuva rauhallinen painonpudotus on helpommin pysyvä kuin nopealla tehodietillä aikaa saatu. Näin se on ainakin itselläni ollut :)
Vanha perusidea et syö vähemmän ku kulutat ihan oikeasti toimii. Ei saa vaan syödä liian vähän, koska silloin menee säästöliekille. Muuten kyllä jos laittaa ylös ja laskee kokonais kalorimäärän/pvä vaikka söisi mitä tahansa niin kyllä se rupee vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vanha perusidea et syö vähemmän ku kulutat ihan oikeasti toimii. Ei saa vaan syödä liian vähän, koska silloin menee säästöliekille. Muuten kyllä jos laittaa ylös ja laskee kokonais kalorimäärän/pvä vaikka söisi mitä tahansa niin kyllä se rupee vaikuttaa.
Ruuan sisällöllä on kyllä merkitystä. Se vaikuttaa myös syödyn ruuan määrään. Pelkkiä kaloreita ei kannata kytätä.
Mulla lähti ekan kahden viikon aikana 3 kg ja 10 cm. Kaikki varmaan turvotusta ja nestettä. Nyt ei oo sen jälkeisen 10 viikon aikana lähtenyt mitään, onneksi ei ole tullutkaan. Mitkä olis hyviä keinoja saada paino putoamaan? Sellaisia pieniä ja helppoja muutoksia, mitä on helppo arjessa noudattaa?
Nyt oon jättänyt valkoisen sokerin kokonaan pois, yrittänyt vähentää esim. juustojen syöntiä ja ajattelin seuraavaksi kokeilla jättää leivän pois kokonaan. Harjoittelun alla on myös pitää säännöllinen ruikarytmi, eikä närppiä joka välissä jotakin. Myös liikuntaa yritän saada jokaiseen päivään. Onko muita vinkkejä?
Minä olen päässyt kahden kuukauden aikana uusille kymmenlukemille: 85,7 kg > 79,6 kg. Pituutta minulla on 168 cm. Tavoitteena on, että kesällä lukemat alkaisivat kuutosella, mutta kyllä tuo seiskakin on tässä vaiheessa ihan mukava saavutus.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähti ekan kahden viikon aikana 3 kg ja 10 cm. Kaikki varmaan turvotusta ja nestettä. Nyt ei oo sen jälkeisen 10 viikon aikana lähtenyt mitään, onneksi ei ole tullutkaan. Mitkä olis hyviä keinoja saada paino putoamaan? Sellaisia pieniä ja helppoja muutoksia, mitä on helppo arjessa noudattaa?
Nyt oon jättänyt valkoisen sokerin kokonaan pois, yrittänyt vähentää esim. juustojen syöntiä ja ajattelin seuraavaksi kokeilla jättää leivän pois kokonaan. Harjoittelun alla on myös pitää säännöllinen ruikarytmi, eikä närppiä joka välissä jotakin. Myös liikuntaa yritän saada jokaiseen päivään. Onko muita vinkkejä?
Juusto on hyvää ravintoa, järjetöntä sen syöntiä lopettaa. Leipä onkin ihan turhaa.
Olen lukenut ketjua ja päätin hypätä mukaan :) itse tässä olen pullistunut vajaassa 5 vuodessa 60kg-->98kg. Kun vaakalukema taannoin näytti 100kg niin kyllä se elämä oikeasti vilisi silmien edessä: miten helvetissä tässä näin kävi? :D aiemmin pienenä tyttönä en voinut kuin ihmetellä lihavia ja ylipainoisia ihmisiä. Mutta nyt ymmärrän. Tarinoita on monenlaisia. Oma tarinani käsittää 2 vaikeaa, peräkkäistä raskautta, jokapäiväsipsiijapizzaa-elämäntyyliä ja vaikeiden asioiden johdosta masennusoireita sekä ihan omaa saamattomuutta. Mutta nyt on aika aloittaa elämä terveellisemmillä valinnoilla, alkaen ainakin 30kg painonpudotuksella. Olen aloitellut urakkaa nyt päivittäisellä lenkkeilyllä, askelia tulee normaalistikin semmoiset 7000 per päivä, mutta pientä ylimääräistä vielä tähän. Sen lisäksi olen tehnyt muutaman kotitreenin hyppynarulla, kahvakuulalla, hulavanteella ja omaa kroppaa käyttäen. Tuloksena nilkka jo paskana mutta nyt viikonloppuna vähän lepäilen :D minä täältä tsemppaan teitä kaikkia omissa projekteissanne! ♡
N28
Täällä edelleen mukana, vaikka kummoista tulosta ei ole näkynyt. Syön keskimäärin 1600kcal/vrk. Kokeeksi viime viikolla 1300kcal/vrk. Tällä viikolla 1400kcal/vrk. Ei muutosta.
Pari viikkoa olen treenannut 4x viikossa, kahvakuulaa, bodypumppia ja kehonpainotreeniä. Välipäivinä olen käynyt lenkillä/hölkkäämässä.
N163, painoa lähtenyt tammikuusta noin 1kg 😏
Reilu 6 kg tippunut ja se alkaa näkyä onneksi nimenomaan siellä missä pitääkin eli keskikehossa jossa rasvaa ollut eniten (tuppaa kertymään vyötärölle suurin osa). Normaalipainon ylärajalle on matkaa 8 kg, eiköhän se tässä kevään aikana mene kun tää on sujunut melko kivuttomasti, tarkistuksia ruokavalioon pitää tehdä nyt kun keho kevenee ja lisätä liikuntaa. Tsemppiä kaikille!