Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Tehdäänkö laihdutus ketju, eli tähän taas keskustellaan tän vuoden laihdutus jutut. Täällä perus mamma 164cm ja painoa kertynyt kiitettävät 90kg. Pitäisi saada se 10kg ainakin pois.

Kommentit (1329)

Vierailija
1061/1329 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino pudonnut vuoden alusta 2,9kg. Hitaasti tippuu, mutta luotan siihen, että pudottamalla ilman kikkailuja, tuloskin olisi sitten pysyvämpi.

Eli en laske kaloreita. Olen jättänyt herkut minimiin ja syön vain kun on nälkä. Syömäni ruoka on perus kotiruokaa.  Olen panostanut kuntosalilla käynteihin ja lenkkeilyyn. Salilla käyn 3-4 x vko ja lenkillä silloin kun ehdin. Työssäni olen paljon jalkojen päällä ja askelia tulee helposti normaali päivänä 5000-8000.

Pituus 162cm ja paino vuoden alussa 66g--> nyt 63,1kg. Tavoitteena alle 60kg, mielellään 57-58kg.

N54

Täällä sama taktiikka. Painoa ei ole pudonnut paljon, mutta senttejä on lähtenyt yli 15. En käy enää vaa'alla, vaan mittaan sentteinä tuloksia.

Kotona treenaan painoilla, käyn ulkoilemassa ja pyrin olemaan paljon seisoma-asennossa tai tasapainolaudalla työtä tehdessä.

Vierailija
1062/1329 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tänne aiemmin tänään, jostain syystä kommentti meni hyväksyntään eikä vieläkään näy, joten sori jos samantapainen viesti ilmestyykin tänne myöhemmin :D

Joka tapauksessa, alkuvuosi mennyt täysin metsään painonpudotuksen suhteen. Stressiä on ollut ja paino noussut pari kiloa. Nyt otan itseäni niskasta kiinni. Pari päivää sitten paino 84.1 kg, tänään 83.5 kg, eli nesteet ainakin lähteneet liikkeelle. Pituutta 180 cm. Tavoitteena olisi päästä 75 kiloon kesäkuun loppuun mennessä. Pyrin syömään kaloritietoisesti ja pätkäpaastoilemaan.

Saispa ketjua taas aktiivisemmaksi, kun tykkään näitä lukea :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1329 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan kroppa jotenkin jumissa. Ei lähde paino alaspäin vaikka kuinka yritän.

Nyt reilun kuukauden olen ollut tipattomalla ja syönyt 1300 kcal päivässä, punninnut ruuat ja merkinnyt ruokapäiväkirjaan. Tulos -0,6kg.

Kerääntyy myös nestettä tosi paljon, kädet ja jalat selvästi täynnä vettä.

Olisko kellään vinkkejä tuohon neste-ongelmaan? Suolaa en käytä paljoa enkä höttöhiilareita.

170cm 82kg

Vierailija
1064/1329 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon paikallaan junnaamista tuntuu olevan liikkeellä ja myös minulla. Alkuvuodesta olen aloittanut ja kuukausi sitten puntari näytti -2.7 kg ja edelleen näyttää samaa, vaikka olen yrittänyt fiksusti kontrolloida ruokailutottumuksia ja vältellyt suklaata + lisännyt liikuntaa.

En vielä sorru kikkailuun, mutta jos pian ei tapahdu jotakin, teen jotakin radikaalimpaa kropan herättämiseksi talvihorroksesta.

Vierailija
1065/1329 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo painon jumittaminen se koettelee, todella turhauttavaa, itselläni kesti puolitoista kuukautta. Mutta kärsivällisesti vaan jatkaa, kyllä se siitä taas lähtee. Ylipäätäänhän painonpudotus ei ole lineaarista, toisinaan lähtee enemmän, toisinaan vähemmän, vaikka tekisi kaiken ihan samalla tavalla. 

Vierailija
1066/1329 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta huomaa ainakin sen, että tiukassa on kuvitelma, että vähän syömällä laihtuu pysyvästi.

Tai no, laihtuuhan sitä, mutta harvempi saa pysyviä tuloksia. Ellei ruokamäärät ole aivan kadoksissa, on hyvä ottaa lautasmalli käyttöön ja unohtaa punnitukset ja kalorien laskut.

Olette tehneet kovan työn lihomisessa, joten ei se laihtuminenkaan kovin nopeasti tapahdu.

Muistakaa, että laihdutus on kokonaisvaltainen elämänmuutos eikä turha kikkailu yleensä tuo pitkäkestoisia tuloksia. Esim. aiotko laskea kaloreita lopun elämääsi?

T. Lautasmallilla ja terveellisellä elämäntapamuutoksella pitkäjänteisesti laihduttanut

Vierailija
1067/1329 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin pudottaa painoa tasan vuosi sitten ja olen edennyt tilanteeseen ettei paino saisi tästä enää pudota. Jollakin keinolla ilman painon pudotusta yritän vielä saada 3-5 senttiä vyötäröä kapeammaksi, kenties hankin hulavanteen. Vajaassa vuodessa lähti n. 20 kg. Jatkan nyt samalla ruokavaliolla millä painokin lähti, lisään vain kalorimäärä. Ruokavaliostani jäivät pois kovat rasvat ja niitä sisältävät elintarvikkeet, leipä muuttui rukiiseen ja täysjyvään samoin pasta ja riisi, josta viimeksi mainitun olen nyt korvannut ruokakauralla. Ruuan laitossa käyttän oliivi- ja rypsiöljyä. Syön melkoiset määrät kasviksia, hedelmiä ja marjoja päivittäin ja ruokailussa noudatan lautasmallia. Olen koko painon pudotuksen ajan suonut itselle silloin tällöin herkkuja kuten jäätelöä, tummaa suklaata tai vaikka leivoksen enkä aio tästä tavasta vastakaan luopua. Tupakoinnin lopetus on myös edistänyt painon putoamista.

Vierailija
1068/1329 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea muiden onnistumisista. Itse olen laihtunut 76kg->70kg puolessa vuodessa. En siis käynyt puoleen vuoteen puntarilla ja mittanauhallakin otin vain alussa mitat. Olen keskittynyt siihen hyvään oloon mikä liikunnan aloittamisesta sekä terveellisesmmästä ruokavaliosta on tullut. Välillä on tehnyt mieli käydä puntarilla tai tarkistella mittoja, mutta olen sinnitellyt juuri siksi ettei alkaisi turhauttamaan. Kannatti! Oli todella palkitsevaa nähdä puntarilla 6kg muutos kerrallaan. Uusia mittoja en vielä ole tarkistanut.

Nyt olen painoindeksin mukaan normaalipainon sisällä juuri ja juuri. Aion vielä laihduttaa 5-10kg jotta olisin oikeasti hoikka. Varsinkin allien kutistumisesta haaveilen. Ei paljoa vielä niissä näkynyt tuo 6kg pudotus.

Parasta on ollut, kun on huomannut lihaskunnon ja kehonhallinnan todella parantuneen. Olen ennen ajatellut satunnaisen lenkkeilyn ja normaalipainossa pysymisen riittävän, mutta nyt kun olen päässyt parempaan kuntoon, en enää koskaan tyytyisi siihen, millainen aiemmin olin.

Vierailija
1069/1329 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen kuukauden olen tehnyt viikossa pari kuntosalitreeniä, kahvakuulatreenin, joogan ja käynyt lenkillä. 1-2 välipäivää viikossa. Eilen aloitin kahden viikon kehonpainotreenihaasteen, joten nuo jää tauolle, sillä päivään tulee tunnin treeni ja viikossa edelleen 1-2välipäivää ja se on mielestäni ihan hyvä treenimäärä. Vyötäröstä on selvästi hävinnyt löysää ja vanhat farkut on jääneet käyttämättä isoiksi jäätyään.

Harmittaa, etten ottanut mitään alkukuvia tai mittoja. Alavatsalta on lähtenyt 4cm viimeisen puolentoista kuukauden aikana. Tänään otin pari kuvaa, kun aloitin haasteen, niin näkee vähän tuleeko muutosta, vaikka vaa'alla ei paljoa näkyisikään.

Päivittäin tulee Sulamon kasvipallukka täyteen, proteiinia saisi tulla päivässä enemmän ja rasvan laatuun koitan kiinnittää huomiota. Päivässä ei tarvitse lisätä kuin juustoa salaattiin tai syödä leipäsiivu, niin huono rasvapallukka on melkein täynnä.

N163/68kg. Painoa lähtenyt tammikuusta noin 1kg edelleen.

Vierailija
1070/1329 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin mennä vaa'alle mutta se ei inahtanutkaan, ilmeisesti patterit loppu. Toisaalta en halua tietää mutta toisaalta olisi hyvä tietää lähtöpaino. Kuitenkin 100kg tienoilla mennään.

Ongelmana on päivittäinen mässääminen joka alkoi masennuskierteestä työpaikkakiusaaminen+stressaavan työnkuvan vuoksi ja on pysynyt yllä riippuvuudella, eli siis suoranaisen sokerikoukun vuoksi. Nyt "yllättäen" ilmestyneet raskausarvet ovat taas sitä luokkaa että olis pakko tehdä jotain. On niitä toki ollut aiemminkin, vaalenivat jo jossain vaiheessa. Tasaista painonnousua ehkä 5v tässä takana. Työpaikka onneksi vaihtunut joten puitteet eri.

Olen nyt vähentänyt makean ja suolaisen syöntiä. 1.5 viikon sisällä olen syönyt vähemmän herkkuja kuin toisinaan koko päivän aikana (eli puolentoista viikon saldo on nyt 1 pastillirasia, 4 suklaapatukkaa ja pala täytekakkua). Tänään en ostanut kaupasta mitään ylimääräistä enkä edes alkanut leipomaan. Hyvä minä!

Vierailija
1071/1329 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sinnitellään. Vuoden alusta lähtenyt kaksi kiloa. Herkkuja vähentämällä ja liikuntaa paljon lisäämällä. Suurin oss painosta lähti hiihtoladuille, nyt mennään kehonpainotreeneillä, työmatkapyöräilyllä ja lenkkeilyn aloittamisella.

Hitaasti lähtee kun ikää on jo tullut, mutta ei tässä mikään kiire ole, olo on hyvä.

164/79

Vierailija
1072/1329 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen oloni todella lihavaksi lukiessani kommentteja.. 160cm ja 86kiloa. Vielä v 2019 olin 63kiloinen. Lääkkeet ja sairaus lihottanut.

Vierailija
1073/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin laihdutus jumittaa. 50v mies, 172cm/90kg. Seuraan kaloreita ja ovat 1800-2200 päivässä. Syön ravintoterapeutin ohjeiden mukaan. Kuntosalilla tai kävelylenkillä 5-6krt viikossa, mutta suht lyhyitä 30-45min treenejä. Pitäisikö syömistä vieläkin enemmän rajoittaa vai liikuntaa enemmän?

Vierailija
1074/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JeanS kirjoitti:

Itselläkin laihdutus jumittaa. 50v mies, 172cm/90kg. Seuraan kaloreita ja ovat 1800-2200 päivässä. Syön ravintoterapeutin ohjeiden mukaan. Kuntosalilla tai kävelylenkillä 5-6krt viikossa, mutta suht lyhyitä 30-45min treenejä. Pitäisikö syömistä vieläkin enemmän rajoittaa vai liikuntaa enemmän?

Ruuan sisältöä kannattaa muuttaa.

Vierailija
1075/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avainsana on säännölliset ruoka-ajat. Vähintään 3 tunnin välein pitää syödä hereilläoloaikana ja kalorit aamupainotteisesti, eli runsas aamupala ja lounas ja iltaa kohtaan kevennys.

Valkoiset jauhot, sokeri ja kova rasva minimiin. Suosi oliiviöljyä, kasviksia, kalaa. Keittiössä tulokset tehdään, liikunta vain bonus.

Itse 179/76 ja tavoite toukokuulle 69kg. Puoli kiloa viikossa mennään.

Hyvä, että sinulla toimii tuo. Mutta ei tuo sovi välttämättä kaikille.

Itselleni avainsana oli pätkäpaasto. Iltaisin en syönyt mitään enää klo 18 jälkeen. Pätkäpaaston ansiosta laihduin 10 kiloa ja kilot eivät myöskään tulleet takaisin. Pätkäpaaston jälkeen en palannut takaisin syömään samallalailla kuin ennen, koska silloinhan olisin vain lihonut takaisin samoihin lukemiin.

Pätkäpaasto opetti, että nälkään ei aina tarvitse syödä ja ihminen pärjää vähemmälläkin. Näläntunne on vain tunne ja ajatus, että näläntunne eli paastoaminen on itseasiassa terveellistä, auttoi sietämään nälkää..

Tämä toimii minulla painonhallinnassa, eli 12-14 tunnin paasto. Yöllä voi nälkä yllättää, mutta se häviää kyllä, kun ei syö. Iltapala proteiinipitoinen. Liikun paljon, 10000 askelta vähintään, muu touhu lisänä.

Vierailija
1076/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kanssa tarkotus muutama kilo pudottaa. Pääasiallinen syy on etten meinaa mahtua kesävaatteisiin eikä huvittas käyttää rahaa uusien ostamiseen. Viime kesänä painoin n. 80-85kg, tällä hetkellä n. 92kg, pahimmillaan talven aikana punninnut muistaakseni 96kg.

Vierailija
1077/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse täysin hukassa painonpudotuksen kanssa, koska olen niin lyhytjänteinen. Liikun aktiivisesti ja tiedän kyllä mitä ja miten pitäisi syödä, mutten jaksa pysyä terveellisemmissä ruuissa kahta päivää pitempään. Olen alkanut tunnistaa itsestäni tunnesyöjän piirteitä, palkitsen itseäni ja varsinkin väsyneenä olen  tosi altis houkutuksille. Syön ihan liian isoja ruoka-annoksia, ateriarytmini on kyllä kunnossa. 

Olen 170 cm pitkä ja painan nyt 75 kiloa. Tavoitteeni on 65 kiloa, joka tuntuu olevan niin kaukana, ettei  kannata edes yrittää ja lannistun ajatuksestakin. 

Ajattelin nyt kokeilla pienemmin askelin: ensin 70 kiloon, sitten 67 kiloon, johon olisin jo tyytyväinen. Jospa nämä pienemmät välitavoitteet olisivat avain onnistumiseen. Tietysti, jos jostain löytyisi motivaatiopilleri niin sekin olisi hyvä. Nyt lähinnä motivoi itseinho ja vararengas navan ympärillä. 

170/75

Vierailija
1078/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1070 (hyväminä :D) jatkaa:

Olen aiemmin onnistunut laihduttamaan mutta tein sen liian monimutkaisesti. Vähensin syömistä samalla kun lisäsin paljon liikuntaa. Silloin paino putosi parissa viikossa 5kg ja jatkui noin kilon per viikko. Nyt keskityn pelkkään ruokavalioon niin että jätän karkit, suklaat, sipsit ym kokonaan pois. Liian suuret muutokset eivät ole mulle hyväksi. Tässäkin on tarpeeksi totuttelua kun epäterveellinen syöminen on ollut päivittäistä. Itse asiassa olen korvannut kokonaisia aterioita suklaalla ja sipsillä säännöllisesti. Tiedän jo että laihdun varmasti pelkästään tämän muutoksen vuoksi. Liikuntaa harrastan muutaman kerran viikossa. Uskon että se lisääntyy itsestään kun lenkkeily ym alkaa taas olla mukavampaa ja kesäkin on tulossa. Nyt olen armotta liian painava esim hölkkään. Aiemmin, noin 30kiloa sitten, lenkkeilin aktiivisesti ja kävin salilla. Siitä on jäljellä kieltämättä enää vaan rippeet mutta ei kuitenkaan ole missään vaiheessa loppunut kokonaan.

Vierailija
1079/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kanssa tarkotus muutama kilo pudottaa. Pääasiallinen syy on etten meinaa mahtua kesävaatteisiin eikä huvittas käyttää rahaa uusien ostamiseen. Viime kesänä painoin n. 80-85kg, tällä hetkellä n. 92kg, pahimmillaan talven aikana punninnut muistaakseni 96kg.

Tuttua, mulla myös oli viikonloppuna juhlat, enkä tietenkään mahtunut siihen pukuun mitä suunnittelin mikä nyt oli ihan itsestään selvää, ja toisekseen oli niin kertakaikkisen karmeita kuvia musta joissa näytin ihan valtavalta possulta! Kielsin niiden julkaisemisen, niin kauheita ne oli. Ja vahvistui se että todellakin jatkuu tämä laihdutus :D päätöksen tein aiemmin saman viikon maanantaina.

Se hetki oli mulle suuri kun tajusin, että enpä ole viikkoon ostanut karkkia. Todennäköisesti syy siihen miksi valvoin pari yötä viime viikolla, nimittäin sokerin viekkarit.

Hyvämä

Vierailija
1080/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JeanS kirjoitti:

Kuinka pitkään jumittanut? Sanoisin että jatka vielä samaa rataa jos ei ihan kuukausi kaupalla ole ollut jumissa. Laihdutukseen tulee tuollaisia vaiheita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi