Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutus 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Tehdäänkö laihdutus ketju, eli tähän taas keskustellaan tän vuoden laihdutus jutut. Täällä perus mamma 164cm ja painoa kertynyt kiitettävät 90kg. Pitäisi saada se 10kg ainakin pois.

Kommentit (1329)

Vierailija
1101/1329 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, taas päivä ilman herkkuja! Olin iltavuorossa ja oli niin kiire etten ehtinyt pitämään kunnon ruokataukoa, joten sen verran repsahdin että söin kourallisen suolapähkinöitä. En lue tätä pahaksi. Kun pääsin kotiin niin kuitenkin söin kunnon ruokaa (sen mikä jäi töissä syömättä). Huomenna ei pitäisi siis kostautua syömättömyys. Se on ikävä kierre: et ehdi pitämään ruokataukoa, sen sijaan mätät jotain tyyliin suklaata, sitten on niin huono olo että et halua kunnon ruokaa, seuraava päivä on katastrofi jaksamisen suhteen jonka vuoksi syöt huonosti.. Jne.

Vierailija
1102/1329 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.1.2022 paino: 86,7kg

1.4.2022 paino: 70,2kg

Mites muilla on lähteny? Mulla ois tavoite olla kesäkuuhun mennessä 60kg. Toivottavasti onnistun. Kun alkaa kohta noi tietkin sulaa kunnolla niin pääsee paremmin ulkoilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1329 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin, taas päivä ilman herkkuja! Olin iltavuorossa ja oli niin kiire etten ehtinyt pitämään kunnon ruokataukoa, joten sen verran repsahdin että söin kourallisen suolapähkinöitä. En lue tätä pahaksi. Kun pääsin kotiin niin kuitenkin söin kunnon ruokaa (sen mikä jäi töissä syömättä). Huomenna ei pitäisi siis kostautua syömättömyys. Se on ikävä kierre: et ehdi pitämään ruokataukoa, sen sijaan mätät jotain tyyliin suklaata, sitten on niin huono olo että et halua kunnon ruokaa, seuraava päivä on katastrofi jaksamisen suhteen jonka vuoksi syöt huonosti.. Jne.

Itselläni tuollaisissa tilanteissa monesti mukana eväät, eli jotain sellaista ruokaa joka maistuu myös kylmänä tai huoneenlämpöisenä. Voi sitten hätäseen kaapia lusikalla kipoista kitusiin, vaikka pari lusikallista kerrallaan jos ei enempi ehdi. Ruoka tehty suht terveellisistä raaka-aineista, täten paljon parempi kuin suolapähkinät sun muut, ja jaksaa tehdä työnkin paremmin.

Vierailija
1104/1329 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kuukautta kevennystä takana. Herkkujen minimointi pitänyt ja tosi aktiivista kuntosalitreeniä 3-4x/vko ja lenkkeilyä ajan salliessa.

Painon pudotus ja lihasten kasvatus on samaan aikaan jnkv haastavaa. Paino jumittaa vaaka lukemassa, mutta pelistä näkyy rasvan vaihtuminen lihasmassaksi. Siitä olen erittäin tyytyväinen.

Nyt en ole viikkoon päässyt salille koronan takia ja eikös se näkynyt vaa'assa. Onneksi laskuna.

Vuoden alussa lähtöpaino 66kg, pituus 162cm

Nyt paino 62,5kg. Tarkoitus päästä alle 60kg mielellään 57-58kg.

N54

Vierailija
1105/1329 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivisuutta on se, että hyväksytään eri vartalotyypit, sillä ei kukaan itse voi sille mitään millaiseen vartalotyypin syntyessään saa. Olen terveydellisistä syistä vajaat 20 kg laihduttanut omppuvartaloinen ja viimeksi eilen sain taas varsin ikäviä kommentteja laihtuneesta ulkonäöstäni. Totta, että raajani ovat tavattoman hoikat ja peppuni pieni, sillä painoa lähti tasaisesti ympäri kehoa ja myös niistä paikoista mistä ei ihan välttämättä olisi tarvinnut lähteä. Hyväksyn itse vartaloni tällaisena kuin se on, olen kuitenkin nyt kaikin puolin terve.

Vierailija
1106/1329 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti minua ei vihata nyt, mutta sanon kuitenkin: älä ole liian tiukka itsellesi. Jos jonain päivänä olet kaverin luona ja kaikki muut syövät ihanaa kermakakkua, älä kiellä sitä itseltäsi, vaan pidä seuraavana päivänä extra-dieetti eli jätät vaikka aamupalan kokonaan pois ja aloitat ruokailun vasta lounaalla. Kokonaan kaikista herkuista kieltäytyminen saa vain aikaan turhautumista ja koulussa. Mutta älä sorru joka viikko!

Tsemppiä!

Aamiainen kannattaa jättää aina pois. Turhaa syöntiä kun yöllä ei mitään kulutakaan.

Nukkuessa kuluu noin 500 kcal yön aikana.

Vierailija
1107/1329 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme kuukautta kevennystä takana. Herkkujen minimointi pitänyt ja tosi aktiivista kuntosalitreeniä 3-4x/vko ja lenkkeilyä ajan salliessa.

Painon pudotus ja lihasten kasvatus on samaan aikaan jnkv haastavaa. Paino jumittaa vaaka lukemassa, mutta pelistä näkyy rasvan vaihtuminen lihasmassaksi. Siitä olen erittäin tyytyväinen.

Nyt en ole viikkoon päässyt salille koronan takia ja eikös se näkynyt vaa'assa. Onneksi laskuna.

N54

Painon pudotus ja lihaksen kasvatus samaan aikaan on mahdotonta.

Jos haluat että lihas kasvaa sinun täytyy syödä vähintään kuluttamasi määrä tai olla plussakaloreilla.

Jos haluat polttaa rasvaa sinun täytyy olla miinuskaloreilla. Kiinteytyminen ei tarkoita lihasten kasvamista niin kuin usein luullaan vaan läskin sulamista jolloin lihakset erottuvat helpommin.

Vierailija
1108/1329 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N54

Jos haluat että lihas kasvaa sinun täytyy syödä vähintään kuluttamasi määrä tai olla plussakaloreilla.

Jos haluat polttaa rasvaa sinun täytyy olla miinuskaloreilla. Kiinteytyminen ei tarkoita lihasten kasvamista niin kuin usein luullaan vaan läskin sulamista jolloin lihakset erottuvat helpommin.

Kyllä näin on vaan ilmeisesti käynyt.

Jos kehossa on entuudestaan rasvaa ja aloittaa säännöllisen aktiivisen kuntosalitreenin, niin en simmäiden puolen vuoden aikana on mahdollista kasvattaa lihasmassaa n. puoli kiloa kuukaudessa. Näin sanoo "lihastohtori" Juha Hulmi. (en pysty linkittämään mutta asian voi lukea hänen sivuiltaan. )Kolmessa kuukaudessa se on silmämääräisesti arvioituna kolme ja puoli pakettia kaupan jauhelihaa.

Kyllä varmastikin lihasten päältä on myös rasvaa palanut, mutta voiko lihasvoima kasvaa huomattavasti ilman lihaksen kasvua? Voimatasoni ovat kasvaneet mielestäni ilahduttavan nousujohteisesti esim. vuoden alussa rintakoneessa minulla oli yht. 34kg painot ja nyt tällä hetkellä 50kg. Toistot ovat 3 × 10.

Mutta mitäpä minä tätä todistelen. Itse olen tyytyväinen kehitykseeni.

N54

Vierailija
1109/1329 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N54

Ei ole mahdotonta kasvattaa lihasta laihduttaessa kunhan ei kitkuta liian pienellä kalorimäärällä ja huolehtii proteiinin saannista. Haastavaa kyllä mutta ei mahdotonta.

Vierailija
1110/1329 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N54

Jos kehossa on entuudestaan rasvaa ja aloittaa säännöllisen aktiivisen kuntosalitreenin, niin en simmäiden puolen vuoden aikana on mahdollista kasvattaa lihasmassaa n. puoli kiloa kuukaudessa. Näin sanoo "lihastohtori" Juha Hulmi. (en pysty linkittämään mutta asian voi lukea hänen sivuiltaan. )Kolmessa kuukaudessa se on silmämääräisesti arvioituna kolme ja puoli pakettia kaupan jauhelihaa.

Kyllä varmastikin lihasten päältä on myös rasvaa palanut, mutta voiko lihasvoima kasvaa huomattavasti ilman lihaksen kasvua? Voimatasoni ovat kasvaneet mielestäni ilahduttavan nousujohteisesti esim. vuoden alussa rintakoneessa minulla oli yht. 34kg painot ja nyt tällä hetkellä 50kg. Toistot ovat 3 × 10.

N54

Puoli kiloa kuukaudessa? Ei missään nimessä etenkään naisella, tuo on aivan tolkuton määrä lihasta.

Juu, aloitteiljoilla voi hetken aikaa lihas kasvaa ja rasvan määrä pienentyä samaan aikaan mutta se vaihe menee nopeasti ohi. Ja voimaa tulee kyllä lisää vaikka lihas ei kasvaisikaan.

Vierailija
1111/1329 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N54

N54

Puoli kiloa kuukaudessa? Ei missään nimessä etenkään naisella, tuo on aivan tolkuton määrä lihasta.

Juu, aloitteiljoilla voi hetken aikaa lihas kasvaa ja rasvan määrä pienentyä samaan aikaan mutta se vaihe menee nopeasti ohi. Ja voimaa tulee kyllä lisää vaikka lihas ei kasvaisikaan.

Tuo asia on selitetty perusteellisesti juurikin tuon lihastohtorin sivuilla. Kannattaa lukea, mielenkiintoista tekstiä.

Jossakin aiemmassa kirjoituksessani olinkin jo maininnut, että treenaamiseni on tavoitteellista ei pelkkää nimellistä painojen heiluttelua.

N54

Vierailija
1112/1329 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän puolikiloa mikään suuri määrä ole kuukaudessa, kun ajatellaan että se jakautuu kaikkialle kroppaan. Ei varmasti yhtä lihasta saa kasvatettua puolta kiloa kuukaudessa. 

Lihasta voi myös kasvattaa samalla, kun polttaa rasvaa. Se ei vaan kasva yhtä nopeasti eikä kasva "tietyn pisteen ohitse". 

Itselläni myös lihastreeniä tekevänä huomannut tuon, että puntari ei muutu, mutta vaatteiden koko pienentynyt jo yhdellä koolla. 

Vierailija
1113/1329 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut ketjua, mutta minun vinkkini painonhallintaan: syö säännöllisesti-ei mitään ”nyt jätän lounaan välistä, kun eilen söin pullan”. Lyhyet ateriavälit, niin ettet ehdi tulla liian nälkäiseksi ja pääosin terveellistä ruokaa. Silloin voi syödä vaikkapa jälkiruoaksi jotakin makeaa, jos himottaa mutta ei tule mätettyä kauheasti, kun ei nälkäänsä syö herkkuja.

Toinen vinkki, vietä aktiivista elämää. Ei tarvitse veren maku suussa rehkiä, kunhan liikut. Ja liikkumisella tarkoitan ihan vaikka kävelyn/pyöräilyn tms. lisäksi puuhastelua puutarhatöissä, kodin siivousta, luonnossa liikkumista ym, kunhan et sinne sohvan pohjalle rojahda koko illaksi.

Itsellä esim. aina kesälomalla paino tippuu pari kiloa ihan sen vuoksi, kun en istu koneen äärellä sitä 8 tuntia, kuten töissä.

Minulla paino pysyy näillä kurissa, vaikka olen sokerihiiri ja syön ihan joka päivä jotakin makeaa, itse tehtyä pullaa tai marjapiirakkaa tms. Varmaan omaan myös hyvät geenit tässä suhteessa.

Vierailija
1114/1329 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kahden viikon aikana olen huomannut sellaisen että syön varsinaista ruokaa loppupeleissä aika vähän. Oikeastaan jopa jotenkin välttelen syömistä ja nälkä saattaa olla parikin tuntia ennenkuin alan syömään. Tätä pitää pohtia tarkemmin mistä tää johtuu. Onko muilla ollut samaa? Mulla on ollut varmaan aina semmonen että herkut kyllä kiitos mutta varsinainen ruoka ei oikein mene. Muutenkin suhde ruokaan on jotenkin outo välillä. Siispä en ole rajoittanut tässä elämäntaparemontissa ruuan määrää, pelkästään olen karsinut ne herkut pois. Kahden viikon sisällä olen syönyt suklaata n. 290g, palan kakkua ja yhden pastillirasian. Ja se on mulle todella vähän se. Tommonen määrä menisi hyvin kevyesti kahteen iltaan, melkein jopa yhteen.

Vierailija
1115/1329 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtuuko mukaan, jos on aloittanut laihdutuksen jo viime vuonna? Olen nyt ollut 2 kuukautta ketogeenisellä ruokavaliolla, paino on pudonnut 8 kiloa. Vielä olisi 12 kiloa tavoitepainoon. Lähtöpaino oli merkittävän lihavuuden puolella (bmi 30).

Tilannepäivitystä. Ketogeenistä takana 5 kuukautta, paino pudonnut 16 kiloa. Vielä 4 kiloa tavoitepainoon. Kyllä on olo keventynyt talven aikana!❤️

Vierailija
1116/1329 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inspiroiva ketju! :) Olen lihonut n. 7 kiloa ja painan enemmän kuin koskaan aiemmin. Taustalla on niin hormonaalisia, terveydellisiä kuin elämäntapaankin liittyviä syitä. Nyt olen kuitenkin lopettanut minipillerit, joiden koin vaikuttaneen aineenvaihduntaani, ja tunnen oloni vihdoinkin terveeksi talven sairastelun jälkeen. Haluan keskittyä hyvinvointiini kokonaisvaltaisesti ja toivon mukaan saada karistettua ylimääräiset kilot sekä muutenkin kiinteytettyä kehoani siinä samassa.

Minulla on monirakkulaiset munasarjat, mikä vaikuttaa motivaatiooni olennaisesti. Olen kuitenkin nuori, äidiksi tulemisesta haaveileva nainen, joten haluan parantaa hormonitoimintaani senkin vuoksi. Ilmeisesti verensokerin tasaaminen on olennainen osa PCOS:n rauhoittamista, koska insuliiniresistenssi on vahvasti kytköksissä munasarjojen rakkuloitumiseen, veren androgeenitasoihin sekä ovulaation viivästymiseen, joten yritänkin nyt poistaa nopeat hiilihydraatit ruokavaliostani välttämällä sokeriherkkuja, roskaruokaa, ylimääräisiä juomia sekä esim. vehnäleipää. Olen myös lopettanut kofeiinipitoisten juomien juomisen. Yritän syödä LGI-ruokia (low glycemic index, matala glykemiaindeksi), mutta en karppaa/ketoile. En ole myöskään orjallinen tämän ruokavalion suhteen, mutta näin alkuun koen tärkeäksi rutiinin muodostamisen ja sokerikoukusta irti pääsemisen.

Minulle hyvinvointi ei kuitenkaan tarkoita suorilta käsin laihtumista (tai ainakaan laihduttamista). Luulen kuitenkin asioiden liittyvän toisiinsa hyvin vahvasti - vaikka päämääränäni ei olekaan matalampi paino vaan yleinen hyvinvointi, johon liittyy ruokavalio, liikunta, unirytmi, stressinhallinta, sosiaalinen elämä, mielenhallinta, seksuaalisuus, ravitsemustaso, ihonhoito jne., niin uskoisin kilojen karisevan siinä sivussa mukavana ja positiivisena sivuvaikutuksena! Tämä ketju ei ehkä ole täysin oikea paikka minulle, mutta luulen monen muunkin laihduttajan ajattelevan myös näitä muita hyvinvoinnin osa-alueita. Ehkä joku samaistuu näihin mietteisiin.

Mitat tällä hetkellä 62 kg/162 cm. Vyötärö 73 cm.

Vierailija
1117/1329 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisen kuukauden olen tehnyt viikossa pari kuntosalitreeniä, kahvakuulatreenin, joogan ja käynyt lenkillä. 1-2 välipäivää viikossa. Eilen aloitin kahden viikon kehonpainotreenihaasteen, joten nuo jää tauolle, sillä päivään tulee tunnin treeni ja viikossa edelleen 1-2välipäivää ja se on mielestäni ihan hyvä treenimäärä. Vyötäröstä on selvästi hävinnyt löysää ja vanhat farkut on jääneet käyttämättä isoiksi jäätyään.

Harmittaa, etten ottanut mitään alkukuvia tai mittoja. Alavatsalta on lähtenyt 4cm viimeisen puolentoista kuukauden aikana. Tänään otin pari kuvaa, kun aloitin haasteen, niin näkee vähän tuleeko muutosta, vaikka vaa'alla ei paljoa näkyisikään.

Päivittäin tulee Sulamon kasvipallukka täyteen, proteiinia saisi tulla päivässä enemmän ja rasvan laatuun koitan kiinnittää huomiota. Päivässä ei tarvitse lisätä kuin juustoa salaattiin tai syödä leipäsiivu, niin huono rasvapallukka on melkein täynnä.

N163/68kg. Painoa lähtenyt tammikuusta noin 1kg edelleen.

Hoh hoijaa...

N163/98kg

Hoh hoijaa…. Eikö asioille saa tehdä mitään, ennen kuin pudotettavaa on kymmeniä kiloja? Ylipainoa on edelliselläkin, vaikka on sitä sinullakin.

Tekopyhää kirjoitella laihdutusketjuun, kun paino alkaa kutosella

*päänsilitys*

N 162cm ja 98kiloa

Vierailija
1118/1329 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisen kuukauden olen tehnyt viikossa pari kuntosalitreeniä, kahvakuulatreenin, joogan ja käynyt lenkillä. 1-2 välipäivää viikossa. Eilen aloitin kahden viikon kehonpainotreenihaasteen, joten nuo jää tauolle, sillä päivään tulee tunnin treeni ja viikossa edelleen 1-2välipäivää ja se on mielestäni ihan hyvä treenimäärä. Vyötäröstä on selvästi hävinnyt löysää ja vanhat farkut on jääneet käyttämättä isoiksi jäätyään.

Harmittaa, etten ottanut mitään alkukuvia tai mittoja. Alavatsalta on lähtenyt 4cm viimeisen puolentoista kuukauden aikana. Tänään otin pari kuvaa, kun aloitin haasteen, niin näkee vähän tuleeko muutosta, vaikka vaa'alla ei paljoa näkyisikään.

Päivittäin tulee Sulamon kasvipallukka täyteen, proteiinia saisi tulla päivässä enemmän ja rasvan laatuun koitan kiinnittää huomiota. Päivässä ei tarvitse lisätä kuin juustoa salaattiin tai syödä leipäsiivu, niin huono rasvapallukka on melkein täynnä.

Hoh hoijaa...

N163/98kg

Hoh hoijaa…. Eikö asioille saa tehdä mitään, ennen kuin pudotettavaa on kymmeniä kiloja? Ylipainoa on edelliselläkin, vaikka on sitä sinullakin.

*päänsilitys*

N 162cm ja 98kiloa

En ymmärrä ollenkaan, miten laihdutusketjuun kirjoittaminen on "tekopyhää", vaikkei kirjoittajan ylipaino olisikaan merkittävää. Tietenkin voit olla sitä mieltä, että kyseiselle henkilölle laihtuminen voi olla tarpeetonta ja turhaa, mutta ei se tarkoita välttämättä tekopyhyyttä. Sitä paitsi se on vain sinun mielipiteesi. Eihän tämä ole mikään kilpailu, eikä kukaan sinua lukuun ottamatta ole verrannut omaa tilannettansa sinuun. Keskity omaan tilanteeseesi ja anna muiden kirjoitella, kaikkihan kirjoittavat omista lähtökohdistaan.

t: ketjua seuraava

Vierailija
1119/1329 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees nyt on taas yksi kuukausi takana. 

4.1.2022 - 4.4.2022 paino tippunut yhteensä 4,25 kg.

Maaliskuun punnituksesta nyt huhtikuun punnitukseen tuli oikeastaan nousua +0,45 kg, mutta koska käyn joka päivä puntarilla niin oli ihan odotusten mukainen tulos, koko maaliskuu meni oikeastaan niin että paino vaihteli 61-62 kilon välissä. 

Otin myös mitat 4.4. ja tutkailin oliko niissä muutoksia 4.3. ottamiini: pohkeissa ja käsivarsissa oli miinussenttejä, mutta mahassa ja vyötäröllä plussaa. Oli kyllä kiva että jaloista ja käsistä oli edes jotain lähtenyt, ne on niitä hankalia paikkoja, maha ja vyötärö oli tod. näk. hieman turvotuksesta sekaisin, sillä viime viikonloppuna olin kaverin kanssa pitkästä aikaa baarissa ja tuli syötyä jotain sipsikarkkia siinä myös alkuillasta ja sunnuntai-maanantain nukuin aika huonosti. Punnitus olikin sitten maanantaina aamusta. 

Oli miten oli, tämä on vähän tällaista omaa päiväkirjaa tänne. Tavallaan nyt on huhtikuulle hieman korkeammat odotukset ja toiveissa että puntarin lukema voisi 4.5. alkaa jo numerolla 60 :)

To Do: Panosta riittävään uneen..

Vierailija
1120/1329 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoijaa...

N163/98kg

*päänsilitys*

N 162cm ja 98kiloa

Ja jonkun 200 kiloisen mielestä sinun kirjoittelusi tänne on tekopyhää, kun paino on kaksi numeroinen. Aina löytyy joku, jolla on asiat huonommin ja muut ei saisi valittaa(=tehdä asioille mitään).