Laihdutus 2022
Tehdäänkö laihdutus ketju, eli tähän taas keskustellaan tän vuoden laihdutus jutut. Täällä perus mamma 164cm ja painoa kertynyt kiitettävät 90kg. Pitäisi saada se 10kg ainakin pois.
Kommentit (1329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mölli-peikko kirjoitti:
Koirakävelyillä käyn edelleen kohtuullisia kilometrimääriä päivässä, mutta tahti on suht verkkainen.
Mä olen ottanut koirakävelyille lisäksi kilon nilkkapainot.
t. vararengas
Nilkkapainojen käyttämistä kävelyillä ei suositella.
Aijaa.. miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mölli-peikko kirjoitti:
Koirakävelyillä käyn edelleen kohtuullisia kilometrimääriä päivässä, mutta tahti on suht verkkainen.
Mä olen ottanut koirakävelyille lisäksi kilon nilkkapainot.
t. vararengas
Nilkkapainojen käyttämistä kävelyillä ei suositella.
Aijaa.. miksi?
Aerobisessa liikunnassa nilkkapainoista on haittaa, koska ne aiheuttavat kehon epätasapainoa ja lisäävät nivelvaivojen saamisen todennäköisyyttä. Käytän itse nilkkapainoja vain lihaskuntoharjoittelussa.
https://www.terve.fi/artikkelit/nain-tehostat-kavelya
Linkistä löytyy vinkkejä siihen, miten voi halutessaan tehostaa kävelyä turvallisesti.
Paljon liikkuvat: pystyttekö ketoilemaan tai seuraamaan vhh-ruokavaliota ilman että suoritus kärsii? Liikun itse noin 10h viikossa ja treenit ovat intensiivisiä, joten pohdinnassa on miten homma toimisi vähemmillä hiilihydraateilla. Olisi mukava kuulla kokemuksia!
(Treenejä en ole lopettamassa tai vähentämässä, sillä runsas liikkuminen on ehdottoman tärkeää ahdistuksen hoidossa ja ylipäätänsä terveyden ja onnellisuuden kannalta. :)
Mitäs meinaat syödä sitten, kun olet saavuttanut tavoitteesi?
1kk jälkeen vaihdoin Lifesumin Sulamoon. Paino on pudonnut 0,5-1kg, sillä välillä heittelee aamuisin. Viime viikolle tuli 5 liikunta kertaa ja tällä viikolla tähtään samaan.
Eilen tein pilatesta youtubesta ja tänään ajattelin tehdä kahvakuulatreenin yhdistettynä lankutuksiin. Vaa’alla ei suurta muutosta näy, mutta vyötäröstä on hävinnyt löysää ja sain yhdet housut jo takaisin käyttöön pienien vaatteiden pinosta 🤩
N163/68,5kg, -0,5kg
Mulla päällä Nutraaminen keitoilla. Keitot niin hyviä että mielelläni näillä elän. Elänyt jo kolme viikkoa. Ei alkoholia. Sokeroimattomia lismsoja. Virkeä. Kaikki ravinteet taattu. Kaikki housut käyneet ihan liian isoiksi. Eikä maksa kuin 5:50 päivä. Eikä tarvii miettiä syömisiä. Eikä ole todellakaan nälkä.
Heippa taas! Aloitin "suklaattomuuden" loppiaisen jälkeen ja painoa on lähtenyt tähän mennessä 2,1 kg. Hivenen on junnannut paikallaan (insuliinien säätövaikeuksien takia hypoilla = tankkausta), mutta vihdoinkin olen saanut viikkoon jumppaa mukaan ja se tuntuu hyvälle. Lisäksi on sellainen tunne, että nyt alkaa tapahtua ja housun vyötärö tuntuu väljemmälle. Vielä kun saisi nukuttua enemmän, niin homma olisi hyvällä mallilla. Ja ehtisi syödä työpäivien aikana paremmin.
Huomasin, että täällä on pari uuttakin ketjuun osallistuvaa, joilla paino on pudonnut hurjasti. Olen kateellinen, koska en voi itse mihinkään ääridieettiin lähteä.
Olen aiemmin inhonnut hiihtoa, mutta nyt "energiaboostin" ansiosta harkitsen, että hankkisin sukset ja hiihdeltäisiin hiihtolomalla enemmänkin.
Kertokaahan kuulumisianne, mielellään kuulisin muidenkin tammikuun puolella aloittaneiden kuulumisia!
Täällä kirjoittaa nyt se, joka sai aiemmin ilkeilyä herkuttelusta ja jumppaamisesta!
Tänään paino oli vähän alle 55. Vaa'an mukaan tavoite siis 52-53, mutta täytynee tarkkailla kehon koostumusta myös. Tavoite on ettei vyötärö tursuile. Ei paljoa pudotettavaa ole, mutta jotenkin sokaistuu omalle peilikuvalleen. Varsinkin näin talvella, kun suurimman osan ajasta on niin paljon vaatetta päällä, että tiedä mikä keijukainen sieltä vielä kuoriutuu.. :D
Tänäkin lauantaina kohtuudella meinaan vähän herkutella. Totaalikieltäytyminen ei sovi minulle.
Kolme ruokaa päivässä. Aamupala kaurapuuroa, lounas munakasta ja päivällinen keittoa. Ei välipaloja. Kyllä laihtuu 👍
Aloitin tiistaina. Syön vain klo 14-18 aikaikkunassa ja vähähiilarisesti. Eli kyseessä pätkäpaastoilu ja vhh - yhdistelmä.
Paino jumittaa 64kg:ssa. Kun koronarajoitusten takia kuntosalit olivat 2vkoa kiinni, niin silloin paino putosi viikossa kilon. Nyt kun olen käynyt kolmasti viikossa salilla niin paino jumittaa, mutta vaatteet eivät kiristä.
Uskon, että painokin alkaa pikku hiljaa suuntaamaan taas alaspäin, kun olen oikeasti ollut vuoden vaihteesta asti ruokavalioni suhteen sinnikäs. Eli olen päässyt herkutteluissani aika minimiin ja olen syönyt vain silloin kun olen oikeasti nälkäinen. Minun keholleni sopii se, että ruokailuissa on selkeä useamman tunnin tauko; herkästi ärtyvä suolistoni pitää paastosta.
Ruokavalioni suhteen en ole alkanut kikkailemaan mitään. En ole alkanut mitään dieettejä tai tekemään jtkn terveellisiä smootheja. Ei niitä jaksaisi kuitenkaan pidemmän päälle ja ne veisivät liikaa huomiota normaalista elämästä, kun on teini-ikäiset lapset ja mieskin tässä perheessä. Tämä on se millä jatkan niin kauan kuin elän. Tiedän, että ruokavalioni perustat on kunnossa, eikä minulla ole muita paheita kuin pulla ja suklaa. Suklaata en ole syönyt tänä vuonna ja pullaa/kakkua vain jos joku on tarjonnut esim. kyläillessä.
Olen ollut koko elämäni hoikka tai normaalipainoinen tuonne 46v ikään asti. Sitten vaihtui työpaikka, tuli vuorotyö, stressiä ja vaihdevuodet. Paino alkoi nousemaan, kunnes viisi vuotta sitten huomasin, että nyt täytyy tehdä jotakin. En ollut koskaan ennen laihduttanut ja koin sen sitten lopulta aika helpoksi. Silloin tein kaikenlaisia vihersmoothieita ja olin useimmiten pienessä nälässä. Liikuntana oli pääasiassa pitkät kävelylenkit koiran kanssa. Paino putosi viidessä kuukaudessa 9kg eli 67kg--> 58kg.
No nyt sitten viidessä vuodessa olen herkutellut painoni takaisin normaalipainon ylärajoille ja tarttis tehdä jotakin! Nyt en tee sitä virhettä, että tavoitteen saavutettuani palaisin takaisin överiherkuttelemaan. Tavoitteeni on edelleen päästä alle 60kg, mielellään 57-58kg.
Tsemppiä kaikille kevennykseen!
N54
Lylleröpyllerölöllerötyllerö XD
Olen nähnyt työssäni millaisia ihrahirviöitä kehopositiivisista tulee vanhetessa / terveyden romahtaessa. Hoitajat ja avustajat ym. joutuu sitten kääntelemään ja rahtaamaan näitä kuin jotain valtaisaa muonavuorta. Ja lisäksi monella kehopositiivisella alkaa iän / terveyden romahtamisen myötä järkikin vähentyä entisestään, eli heitä hoivaavat ja avustavat joutuvat kuuntelemaan hirmuista huutoa ja tiuskimista ja olemaan ällöttävien hajujen ja eritteiden kanssa tekemisissä. Siispä: nyt se suklaapatukka pois ja ylös, ulos ja lenkille!
Onko joku ihan oikeasti niin idiootti, että välttelee syömästä hedelmiä ja marjoja sellaisenaan (eli tuoreena), koska kuvittelee saavansa niistä "liikaa sokeria". Näin ajatteleva on varmasti ruma, kuvottava, hyllyvä ihrakasa, jolla poninhäntä heiluu samassa tahdissa läskikerrostumien kanssa lyllertäessään terhakkaasti pitkin prisman käytäviä kohti karkkihyllyä...
Vierailija kirjoitti:
Mulla päällä Nutraaminen keitoilla. Keitot niin hyviä että mielelläni näillä elän. Elänyt jo kolme viikkoa. Ei alkoholia. Sokeroimattomia lismsoja. Virkeä. Kaikki ravinteet taattu. Kaikki housut käyneet ihan liian isoiksi. Eikä maksa kuin 5:50 päivä. Eikä tarvii miettiä syömisiä. Eikä ole todellakaan nälkä.
Nutraaminen jatkuu keitoilla. Hyvin mennyt, ei nälkä. Kaksi vaatekokoa pienentynyt. Kahvia , runsaasti vettä. Asbartaani-limsaa. Olo virkeä. Nukun hyvin.
Tiedän. Ei kiinnosta.
t. Vararengas