Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan poskettomia eläkkeitä! Yli 5000 euroa kuussa.

Vierailija
18.04.2015 |

Satuin näkemään isäni tiliotteen viime kuulta ja hänellä tuli eläkettä yli 3000 euroa nettona.

Itse olen akateemisella alalla ja teen 50-tuntista viikkoa jatkuvasti ja en pääse isäni eläketuloihin edes palkansaajana. Ei ihme, että Suomessa ollaan ihan persaukisia, kun tuollaisia eläkkeitäkin maksetaan. Isä vielä kitisee minulle, että miten heidän rahat eivät millään riitä.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat antoivat tuossa päälle kymmenen vuotta sitten itselleen roiman alennuksen eläkemaksuista. Vaikka oli jo silloin tiedossa, että huoltosuhde heikkenee ja eläkemaksuja joudutaan sitten myöhemmin korottamaan moninkertaisesti, että suurien ikäluokkien eläkkeet saadaan maksettua.

Minä en tällaisen järjestelmän maksumieheksi aio ruveta. Olen syntynyt 70-luvulla eli juuri sitä polvea, joka joutuu olemaan töissä paljon vanhempia kauemmin, maksamaan moninkertaiset eläkemaksut saman suuruisesta palkasta, ja jonka oma eläke jää tästä huolimatta pienemmäksi. Kun vielä tajusin, että nuorena erittäin ahkerasti huhkimani työt eivät ole kartuttaneet lainkaan eläkettä, totesin että eipä ole järkeä alkaa tässä myöhemminkään töitä paiskimaan ainakaan Suomessa, kun tämä systeemi ei selvästikään ole rakennettu minua varten.

Olen nyt yrittäjä ja yritykseni ei menesty vielä niin hyvin, että voisin maksaa itselleni palkkaa. Mutta vaikka menestystä tulisikin, tulen nostamaan niin vähän palkkaa siitä kuin suinkin mahdollista ja lopun voiton kierrätän vaikka virolaisen tytäryhtiön kautta muualle. Eläkkeeni kerrytän omin avuin sijoituksilla. Onneksi olen ymmärtänyt hankkia omistusasunnon jo opiskeluaikana, jossa voin sitten vanhana tulottomana asua.

Kaikin käytettävissä olevin tavoin tulen kiertämään eläkemaksuja, ja jos nämä tavat tehdään mahdottomiksi lainsäädännöllä niin muutan ja siirrän yritykseni ulkomaille. Vientiin työni tulos menee joka tapauksessa jo nyt, joten aika sama se minulle on, mistä maasta toimintaa pyöritän. Hajotkaa siihen, te ahneet suuret ikäluokat, jotka olette lisäksi niin yksinkertaisia ja ignorantteja, että kuvittelette itse maksaneenne eläkkeenne. Tosiasiassa ette ole maksaneet niistä edes puolikasta! Meillä nuorilla, suurtyöttömyyden kourissa taistelevilla pätkä- ja silpputyömarkkinoiden pelinappuloilla yritätte maksattaa 60% ökyeläkkeistänne, samalla kun itse lekottelette etelän lämmössä. Hävetkää!

Vierailija
2/97 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:43"]

Suuret ikäluokat antoivat tuossa päälle kymmenen vuotta sitten itselleen roiman alennuksen eläkemaksuista.

[/quote]

...Ja selvennykseksi: eläkkeiden tasoa ei siis alennettu samassa suhteessa, kuten olisi ollut oikeudenmukaista jos kerran maksujakin alennetaan. Eläkkeiden taso pidettiin samana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:36"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:02"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:50"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:46"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:40"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:39"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:33"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:31"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:23"] Tasavero käyttöön ja ilmaisen rahan jakaminen kokonaan pois. Jokainen maksaa sitten siitä, mitä käyttää ja tarvitsee. [/quote] Joo, otetaan myös tasapalkka käyttöön niin ei tarvii vinkua miten joutuu elättämään pienituloisia. Eiks jeh? [/quote] Sopii kunhan jokaisen on opiskeltava vähintään 8 v peruskoulun jälkeen. [/quote] Ja sillähän sitä Suomen talous saataisiin nousuun. Opiskeluaikoja pitäisi lyhentää muutenkin, kyllä maisterintutkinnon pystyy suorittamaan kolmessa vuodessa. Mutta kun se veronmaksajien rahoilla bilettäminen on niin mukavaa. [/quote] Kyllä pystyykin mutta ennen maisteriopintoja lienee 3 v lukio pakollinen vai kuinka? [/quote] Ja sinun laskuoppisi mukaan 3+3=8? Ovat tainneet sinulla opinnot mennä vähän hukkaan. [/quote] Kuka maisteriksi tahtoo jäädä? Toisekseen 5 v maisteriopintoja on lähempänä totuutta kuin 3 v. [/quote] kenellä on, kenellä ei. Itse kyllä suoritin kolmessa vuodessa, eikä missään muussa maassa yliopistossa loisita yhtä pitkiä aikoja kuin meillä eikä silti osata mitään. Ei ihme, että Suomi on siinä jamassa kuin on. [/quote] Olet varmaankin joku hömppätieteiden maisteri? Monet opiskelevat yliopistoissa oikeita aineita, joissa maisterin tutkinnoissa on niin paljon asiaa että niitä on lähes mahdotonta sisäistää kolmessa vuodessa varsinkin jos samalla käy töissä elättääkseen itsensä. En toki epäile, ettet olisi voinut suorittaa vaikkapa kirjallisuusalan tutkintoa muutamassa vuodessa [/quote] Sori, ihan talousalaa ja juridiikkaa opiskelin. Mielenkiintoista, että juuri itseään akateemisiksi kutsuvien keskuudessa on niin kova tarve vastakkainasetteluun meidän kovien tieteiden ja muiden hömppätieteiden välillä, kuulostaa lähinnä ay-änkyröiden "tekisvät herrat joskus oikeita töitä" -ruikutukselta. Ymmärrän, ettei kaikilla kapasiteetti riitä samaan, mutta kyllä suurin osa esim. dippainsseistä keskittyy ihan muuhun kuin opiskeluun - ei edelleenkään ihme, että Suomi on siinä jamassa kuin on. Muissa maissa opiskelijoilta oikeasti edellytetään opiskelemista, joten siellä valmistutaan puolessa ajasa täkäläiseen nähden ja silti tietämyksen taso on parempi. Sitä se ilmainen opiskelu veronmaksajien rahoilla teettää. [/quote] Olen sitten ilmeisesti tyhmä DI-opiskelija kun olen saanut haaskattua ydinvoimatekniikkaan ja tuotantotalouteen kuusi vuotta. Kieltämättä joskus mietin, että olisi ollut järkevämpää valita joku sellainen ala, jossa voi vain päntätä pari kirjaa ja päästä maisteriksi. No, onneksi ero tulee esille sitten työllisyystilanteessa ja palkkakuiteissa.

[/quote]

älä muuta sano. Diplomi-inssien työttömyysluvut kasvavat koko ajan ja työt siirtyvät pikkuhiljaa Intiaan (jossa insinöörit tosin ovatkin tasokkaampia kuin meillä), paikallisen lainsäädännön hallitseville liikejuristeille riittää kysyntää nyt ja tulevaisuudessa.

Vierailija
4/97 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:54"] Matti Alahuhdan 69 501€ kuukaudessa on posketon eläke. [/quote] Mutta sen maksaa yksityinen yritys Kone, ei eläkekassa. Perheyritys voi tehdä rahoillaan mitä haluaa. [/quote] Ei maksa. Lisäeläkkeey maksetaan yhteisistä eläkevaroista.

[/quote]

Höpö höpö.

"Alahuhdan lisäeläke on myös sikäli poikkeuksellinen, että Kone maksaa sen itse varallisuudestaan. Yleensä yritykset ottavat lisäeläkevakuutuksen jostakin henkivakuutusyhtiöistä ja siirtävät riskit sille.

Alahuhdan lisäeläkkeeseen on varattu vuosina 2007–2014 yhteensä 7,1 miljoonaa euroa, ilmenee Koneen tilinpäätöksestä."

Lähde: Helsingin Sanomat

Vierailija
5/97 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:44"]

Suuret ikäluokat antoivat tuossa päälle kymmenen vuotta sitten itselleen roiman alennuksen eläkemaksuista.

[/quote]

...Ja selvennykseksi: eläkkeiden tasoa ei siis alennettu samassa suhteessa, kuten olisi ollut oikeudenmukaista jos kerran maksujakin alennetaan. Eläkkeiden taso pidettiin samana.

[/quote]

Onneksi voidaan jättää indeksikorotukset tekemättä kokonaan tai osittain, jolloin eläkkeet alenevat.

Vierailija
6/97 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:02"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:50"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:46"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:40"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:39"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:33"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:31"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:23"] Tasavero käyttöön ja ilmaisen rahan jakaminen kokonaan pois. Jokainen maksaa sitten siitä, mitä käyttää ja tarvitsee. [/quote] Joo, otetaan myös tasapalkka käyttöön niin ei tarvii vinkua miten joutuu elättämään pienituloisia. Eiks jeh? [/quote] Sopii kunhan jokaisen on opiskeltava vähintään 8 v peruskoulun jälkeen. [/quote] Ja sillähän sitä Suomen talous saataisiin nousuun. Opiskeluaikoja pitäisi lyhentää muutenkin, kyllä maisterintutkinnon pystyy suorittamaan kolmessa vuodessa. Mutta kun se veronmaksajien rahoilla bilettäminen on niin mukavaa. [/quote] Kyllä pystyykin mutta ennen maisteriopintoja lienee 3 v lukio pakollinen vai kuinka? [/quote] Ja sinun laskuoppisi mukaan 3+3=8? Ovat tainneet sinulla opinnot mennä vähän hukkaan. [/quote] Kuka maisteriksi tahtoo jäädä? Toisekseen 5 v maisteriopintoja on lähempänä totuutta kuin 3 v. [/quote] kenellä on, kenellä ei. Itse kyllä suoritin kolmessa vuodessa, eikä missään muussa maassa yliopistossa loisita yhtä pitkiä aikoja kuin meillä eikä silti osata mitään. Ei ihme, että Suomi on siinä jamassa kuin on. [/quote] Olet varmaankin joku hömppätieteiden maisteri? Monet opiskelevat yliopistoissa oikeita aineita, joissa maisterin tutkinnoissa on niin paljon asiaa että niitä on lähes mahdotonta sisäistää kolmessa vuodessa varsinkin jos samalla käy töissä elättääkseen itsensä. En toki epäile, ettet olisi voinut suorittaa vaikkapa kirjallisuusalan tutkintoa muutamassa vuodessa [/quote] Sori, ihan talousalaa ja juridiikkaa opiskelin. Mielenkiintoista, että juuri itseään akateemisiksi kutsuvien keskuudessa on niin kova tarve vastakkainasetteluun meidän kovien tieteiden ja muiden hömppätieteiden välillä, kuulostaa lähinnä ay-änkyröiden "tekisvät herrat joskus oikeita töitä" -ruikutukselta. Ymmärrän, ettei kaikilla kapasiteetti riitä samaan, mutta kyllä suurin osa esim. dippainsseistä keskittyy ihan muuhun kuin opiskeluun - ei edelleenkään ihme, että Suomi on siinä jamassa kuin on. Muissa maissa opiskelijoilta oikeasti edellytetään opiskelemista, joten siellä valmistutaan puolessa ajasa täkäläiseen nähden ja silti tietämyksen taso on parempi. Sitä se ilmainen opiskelu veronmaksajien rahoilla teettää. [/quote] Noista opinnoista nyt selviäisi keskiverto lukiolainenkin kolmessa vuodessa.

[/quote]

Juu, keskivertolukiolainen hallitsee sentään perusyhteenlaskun ja yhdyssanat, ns. kovien tieteiden opiskelijat nähtävästi eivät.

Vierailija
7/97 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:47"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:54"] Matti Alahuhdan 69 501€ kuukaudessa on posketon eläke. [/quote] Mutta sen maksaa yksityinen yritys Kone, ei eläkekassa. Perheyritys voi tehdä rahoillaan mitä haluaa. [/quote] Ei maksa. Lisäeläkkeey maksetaan yhteisistä eläkevaroista.

[/quote]

Höpö höpö.

"Alahuhdan lisäeläke on myös sikäli poikkeuksellinen, että Kone maksaa sen itse varallisuudestaan. Yleensä yritykset ottavat lisäeläkevakuutuksen jostakin henkivakuutusyhtiöistä ja siirtävät riskit sille.

Alahuhdan lisäeläkkeeseen on varattu vuosina 2007–2014 yhteensä 7,1 miljoonaa euroa, ilmenee Koneen tilinpäätöksestä."

[/quote]

"Yleensä". Myönnät siis itsekin, että Alahuhdan eläke on täysin poikkeuksellinen ja yleensä lisäeläkkeet maksetaan yhteisistä varoista.

Vierailija
8/97 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:53"]

[/quote]

Höpö höpö.

[/quote]

"Yleensä". Myönnät siis itsekin, että Alahuhdan eläke on täysin poikkeuksellinen ja yleensä lisäeläkkeet maksetaan yhteisistä varoista.

[/quote]

Hesarin teksti on lainaus, ei minun kirjoittamani. Ja Alahuhdan nimeltä mainitsit sinä, minä korjasin väärän "tietosi". Ei kannata levittää ihmisistä perättömyyksiä, se on hyvin rumaa. 

Vierailija
9/97 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat antoivat tuossa päälle kymmenen vuotta sitten itselleen roiman alennuksen eläkemaksuista. Vaikka oli jo silloin tiedossa, että huoltosuhde heikkenee ja eläkemaksuja joudutaan sitten myöhemmin korottamaan moninkertaisesti, että suurien ikäluokkien eläkkeet saadaan maksettua.

Minä en tällaisen järjestelmän maksumieheksi aio ruveta. Olen syntynyt 70-luvulla eli juuri sitä polvea, joka joutuu olemaan töissä paljon vanhempia kauemmin, maksamaan moninkertaiset eläkemaksut saman suuruisesta palkasta, ja jonka oma eläke jää tästä huolimatta pienemmäksi. Kun vielä tajusin, että nuorena erittäin ahkerasti huhkimani työt eivät ole kartuttaneet lainkaan eläkettä, totesin että eipä ole järkeä alkaa tässä myöhemminkään töitä paiskimaan ainakaan Suomessa, kun tämä systeemi ei selvästikään ole rakennettu minua varten.

Olen nyt yrittäjä ja yritykseni ei menesty vielä niin hyvin, että voisin maksaa itselleni palkkaa. Mutta vaikka menestystä tulisikin, tulen nostamaan niin vähän palkkaa siitä kuin suinkin mahdollista ja lopun voiton kierrätän vaikka virolaisen tytäryhtiön kautta muualle. Eläkkeeni kerrytän omin avuin sijoituksilla. Onneksi olen ymmärtänyt hankkia omistusasunnon jo opiskeluaikana, jossa voin sitten vanhana tulottomana asua.

Kaikin käytettävissä olevin tavoin tulen kiertämään eläkemaksuja, ja jos nämä tavat tehdään mahdottomiksi lainsäädännöllä niin muutan ja siirrän yritykseni ulkomaille. Vientiin työni tulos menee joka tapauksessa jo nyt, joten aika sama se minulle on, mistä maasta toimintaa pyöritän. Hajotkaa siihen, te ahneet suuret ikäluokat, jotka olette lisäksi niin yksinkertaisia ja ignorantteja, että kuvittelette itse maksaneenne eläkkeenne. Tosiasiassa ette ole maksaneet niistä edes puolikasta! Meillä nuorilla, suurtyöttömyyden kourissa taistelevilla pätkä- ja silpputyömarkkinoiden pelinappuloilla yritätte maksattaa 60% ökyeläkkeistänne, samalla kun itse lekottelette etelän lämmössä. Hävetkää!

[/quote]

Töissä paljon kauemmin?

Suuret ikäluokat meni töihin keskimäärin 16v iässä, joten 63 v iässä työvuosia oli takana 47. 70-luvulla syntyneet meni töihin keskimäärin 24v iässä, jote heille kuuluukin 71 vuoden eläkeikä, jos aikovat tehdä yhtä monta vuotta töitä kuin vanhempansakin.

Vierailija
10/97 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 00:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:53"]

[/quote]

Höpö höpö.

[/quote]

[/quote]

Hesarin teksti on lainaus, ei minun kirjoittamani. Ja Alahuhdan nimeltä mainitsit sinä, minä korjasin väärän "tietosi". Ei kannata levittää ihmisistä perättömyyksiä, se on hyvin rumaa. 

[/quote]

Paitsi että minä en ole se Alahuhdan nimeltä mainitsija. Ei kannata levittää ihmisistä perättömyyksiä, se on hyvin rumaa.

Vierailija
11/97 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän eläkkeen saajat ovat maksaneet monta vuosikymmentä eläkevakuutusmaksuja, lisäksi tietysti isot verot. Monet ovat myös työllistäneet muita, ja mahdollistaneet toisten hyvän elintason. Tottakai jokaisella eläkkeellä putoaa tulot, joten pienempiin tuloihin täytyy totutella. Kyllä se meillekin olisi kova paikka, jos miehelle tulisi nettona vaan se kolme tonnia. Itselleni ei tule sitäkään, mutta se muutoshan se totuttelun vaatii, ei se tietty rahamäärä.

Vierailija
12/97 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:48"]Olisit onnellinen ettei sun tarvitse elättää vahempiasi heidän ikääntyessään! Ja omista palkoistaan he (tai siis isäsi) ovat eläkemaksunsa maksaneet. Ja maksavat vielä veroja (korkeita veroja) eläkkeistään. Älä aina valita!
[/quote]
Kukaan ei ole maksanut eläkemaksuja niin paljoa, että se kattaisi oman eläkkeen määrän. Nykyiset töissäkäyvät nuo ökyeläkkeet maksavat.

Vierailija
13/97 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:50"]Hyvän eläkkeen saajat ovat maksaneet monta vuosikymmentä eläkevakuutusmaksuja, lisäksi tietysti isot verot. Monet ovat myös työllistäneet muita, ja mahdollistaneet toisten hyvän elintason. Tottakai jokaisella eläkkeellä putoaa tulot, joten pienempiin tuloihin täytyy totutella. Kyllä se meillekin olisi kova paikka, jos miehelle tulisi nettona vaan se kolme tonnia. Itselleni ei tule sitäkään, mutta se muutoshan se totuttelun vaatii, ei se tietty rahamäärä.
[/quote]

Juu ovat maksaneet eläkemaksija ihan samalla prosentilla kuin tonnin luusa tienaavat. Verot nyt ei kuulu tähän mitenkään.

Vierailija
14/97 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin isommista eläkkeistä joutaisi leikata, jotta saataisin eläkevajetta pienennettyä. Osa keinotteli aikoinaan eläkkeet korkeammalle tekemällä ylitöitä viimeisinä vuosinaan, joista eläkkeet laskettiin. Nykyään sellaiseen ei ole mahdollisuutta.

Vierailija
15/97 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Alahuhdan 69 501€ kuukaudessa on posketon eläke.

Vierailija
16/97 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti toiset ihmiset vaan on niin uskomattoman paljon parempia kuin toiset että eläkkeidenkin kuuluu olla kohdillaan. Ja sitten joku kokkari tulee vinkumaan että "voithan itsekin pyrkiä samaan!", missaten pointin tehokkaasti :D

Vierailija
17/97 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjettömät eläkkeet ja järjettömät ansiosidonnaiset ensimmäisenä leikkauslistalle!

Vierailija
18/97 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:50"]Hyvän eläkkeen saajat ovat maksaneet monta vuosikymmentä eläkevakuutusmaksuja, lisäksi tietysti isot verot. Monet ovat myös työllistäneet muita, ja mahdollistaneet toisten hyvän elintason. Tottakai jokaisella eläkkeellä putoaa tulot, joten pienempiin tuloihin täytyy totutella. Kyllä se meillekin olisi kova paikka, jos miehelle tulisi nettona vaan se kolme tonnia. Itselleni ei tule sitäkään, mutta se muutoshan se totuttelun vaatii, ei se tietty rahamäärä. [/quote] Juu ovat maksaneet eläkemaksija ihan samalla prosentilla kuin tonnin luusa tienaavat. Verot nyt ei kuulu tähän mitenkään.

[/quote]

nimenomaan samalla prosentilla, joten samassa suhteessa palkkaan pitää eläkkeetkin olla. Jos maksu olisi ollut euromääräisesti sama, pitäisi eläkkeen olla sama.

Vierailija
19/97 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:48"]Olisit onnellinen ettei sun tarvitse elättää vahempiasi heidän ikääntyessään! Ja omista palkoistaan he (tai siis isäsi) ovat eläkemaksunsa maksaneet. Ja maksavat vielä veroja (korkeita veroja) eläkkeistään. Älä aina valita!
[/quote]
Kukaan ei ole maksanut eläkemaksuja niin paljoa, että se kattaisi oman eläkkeen määrän. Nykyiset töissäkäyvät nuo ökyeläkkeet maksavat.
[/quot

Ja maksetaan vielä vuosikausia yhteistä eläkevaroista poskettomat lisäeläkkeet.

Veroista vielä, nämä isojen eläkkeiden saajat lmenevät kirjoille Espanjaan ja Portugaliin, että ei vaan tarvitse veroja maksaa.

Vierailija
20/97 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toisen eläkepäivät ovat arvokkaampia kuin toisen?
Miksi toisen työttömän aika on arvokkaampaa kuin toisen?
Miksi toinen äityli nauttii toista suuremmasta äp- rahasta?
Miksi toinen sairas...
Kaikki ansiosidonnaiset etuudet pois, siltä osin kun niitä ei ole itse maksettu! Nykyisellään yhteiskunta maksaa kaikista näistä valtaosan. Se on miljardiluokan tulonsiirto köyhiltä rikkaille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi