Miten saan poistettua isän katseluoikeuden tilitietoihini Nordeassa?
Olen 20v ja mulla on Nordea. Onko verkkopankissa mahdollista poistaa tuo katseluoikeus?
Kommentit (15)
Poista isältäsi kaikki oikeudet tiliisi. Käy konttorissa.
Mene käymään pankissa tai lähetä viesti nettipankin kautta. Näin onnistui ainakin minulla. Kirjoitat viestiin "haluan poistaa tililtä X isäni (nimi) käyttö- ja katseluoikeudet. Terv. X"
Kyllä meiltä vanhemmilta poistui tyttären tili verkkopankista sillä hetkellä kun hän täytti 18v. Poistui myös lasten yhteinen tili jossa tytär oli osallisena vaikka muut lapset alle 18v
Jos isäsi on sopinut siihen tiliin aikoinaan tietyt asiat päätyymään vaikka vasta kun olet 25 niin et voi sille mitään.
Saattaa tarvita pankissa käynnin. Tein juuri vähän aikaa sitten saman kun ex-puolisolle oli jäänyt täysi käyttöoikeus tililleni. Eipä tuo nyt kuitenkaan ollut käyttänyt.
Onko se tilinomistaja sinä vai isäsi?
Jos noin kuin 6 kirjoittaa, niin samalla avaat uuden tilin ja alat käyttää sitä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:09"]Saattaa tarvita pankissa käynnin. Tein juuri vähän aikaa sitten saman kun ex-puolisolle oli jäänyt täysi käyttöoikeus tililleni. Eipä tuo nyt kuitenkaan ollut käyttänyt.
[/quote]Vinkki ! Kannattaa aina pitää oma tili
Käy pankissa, mielestäni sitä ei voi muuten hoitaa.
Miks kysyt tätä uudelleen kun sait pari päivää sitten samaan kysymykseen hyviä neuvoja?
Luokattoman monesta 20-30-vuotiaasta olen kuullut, joiden vanhemmilla on täydet oikeudet tiliin. "Isi saattaa joskus laittaa rahaa, jos huomaa saldon olevan pakkasella." Joo. Aikuiset hoitaa omat asiansa ja PYYTÄVÄT kauniisti, jos lainaa vanhemmilta tarvitsevat.
Etkö ap osaa hoitaa asioitasi, kun just tätä samaa asiaa kysyit? Soitat tai lähetät viestin pankkiin ja jos ei sitä kautta onnistu, menet käymään siellä pankissa. Jos asiaa ei saa muuten hoidettua, avaat aikuisena ihmisenä oman tilin ja siirrät rahasi sinne. Ei voi olla näin hankalaa..
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:06"]Kyllä meiltä vanhemmilta poistui tyttären tili verkkopankista sillä hetkellä kun hän täytti 18v. Poistui myös lasten yhteinen tili jossa tytär oli osallisena vaikka muut lapset alle 18v
[/quote]
Mulle ainakin pankista soitettiin aika ja piti mennä yhdessä vanhemman/vanhempien kanssa ja sopia, että saako vanhempi enää niitä tilejä nähdä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:08"]
Jos isäsi on sopinut siihen tiliin aikoinaan tietyt asiat päätyymään vaikka vasta kun olet 25 niin et voi sille mitään.
[/quote]
Jos näin on käynyt, niin siinä tapauksessa voit avata uuden ikioman tilin ja tyhjentää tämän.
Osuuspankissa nuorelta itseltään kysyttiin, haluaako jättää vanhemmalle käyttöoikeuden vai poistetaanko.
Soita pankkiin.