Työnantajana alkaa loppua kärsivällisyys suomalaisten työnhakutaitoihin: ei ole video-CV:tä, LinkedIn-profiilia eikä suosittelijalistaa
Taas jäi firmamme paikka täyttämättä huonolaatuisten hakemusten vuoksi.
Emme voi kutsua sinua haastatteluun, jos emme tiedä sinusta mitään.
Kommentit (63)
Mitenkä lähetät suosittelijat, kun nekin jotka olivat läheisiä töissä ja tiesivät työtehtäväni onkin hiljattain kuolleet.
Kuka enää kehtaa mitään LinkedIn-sivustoa käyttää? Se on kuin joku Tinder, jossa elvistellään.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä lähetät suosittelijat, kun nekin jotka olivat läheisiä töissä ja tiesivät työtehtäväni onkin hiljattain kuolleet.
Seance sessio?
Imekää herkkuanne! Työntäkään linkkarinne, videoceeveenne ja suosittelijanne hanuriinne.
No sitten olette varmaan ilman työntekijää. Harmin loista.
Tuskin ne hakemukset kaikki on huonolaatuisia.
0/5
Sulla mitään firmaa ole, senkin sairaseläkkeellä pienellä tukirahalla kitkutteleva katkera paska!
Mene uuniin!
Kukaan hullu laita kaupan hyllyttäjän tehtäviin mitään videoita.
Onpa surkea firma, ettkö käytä edes head huntereita vaan teette jotain LINKKARI-RKRYJÄ? Ei ihmekään ettei tule laatuhakemuksia kun elätte jossain aatamin ajalla toinen jalka haudassa linkkari-twitter-rääkyjien kanssa. Huh huh
Provo. Suomessa huono työhakemus on tyyliin "Haluaisin tulla töihin" piste. Jolloin päättelen, ettei kyseinen henkilö todennäköisesti edes halua meille töihin.
Suurin osa työhakemuksista mitä tulee meille on ainakin ihan ok. Osa ihmisistä on vakuuttavampia kuin toiset.
Höpö höpö. Teillä mitään paikkaa ole. Haluatte vain nähdä epätoivoisten ihmisten tekemiä video-CV:tä. Ilkeyttä on kaikenlaista.
LinkedIn on työnvaihtajille, ei työttömille sopiva kanava.
Minulla ollut hyviä suosittelijoita, joilla oletettavasti ollut vaikutusta, että töitä olen saanut, mutta vaikka vanhassa työpaikassa asiat ovat hoituneet hienosti, niin uudessa paikassa ei välttämättä, jonka vuoksi olen asettanut suosittelijana häpeään. En viitsi enää käyttää suosittelijoita, koska harmittaa, jos pilaan heidän maineensa.
Selvästi provo trolli. Ainakun olen etsinyt töitä olen laittanut CV:n omalla kuvalla, ansioluettelon, niissä lukee kuka olen, koulutus, työhistoria yms yhteystiedot ja jos tarvitsee niin myös harrastukset ja suosittelijat, aina olen töitä saanut. Ja jos ap on oikeasti työnantaja niin en ihmettele ettei saa työntekijöitä.
Pitäskö rekryäjien sitten opetella lukemaan? Siitä tavallisesta hakemuksesta ja CV:stä varmasti löytyy ne oleelliset tiedot.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan hullu laita kaupan hyllyttäjän tehtäviin mitään videoita.
Jotkut työnantajat todellakin tuntuvat etsivän esiintyjiä eli ekstriverttejä adhd seinille hyppiviä yltiöpositiivisia pellejä.
Videot on naurettavia, mutta voin hyvin uskoa, että Suomessa niitä tosissaan pitää tehtailla johonkin myyjän hommiinkin. Mautonta, mutta sopii tyyliin.
T. myötistä maailmalta
en ole ikinä, koskaan mitään noista tehnyt ja aina on ollut töitä. Peräti 3 työpaikkaa työhistoriani aikana