Suomen on heti jätettävä hakemus Naton jäseneksi!
Venäläisille pitää näyttää että Suomi vielä itse määrää mihin se liittyy tai on liittymätön!
Kommentit (82)
Ap kunnioittaa venäläisiä kirjoittamalla Venäläiset.
Sen voi myös olla jättämättä koska Suomi päättää itse asioistaan.
En kannata Natoa. Jos liitymme Natoon, Venäjä kääntää kaikki rakettinsa Suomea kohti. Ei siinä paljon Hornetit sitten auta :(
Asebudjetti pitäisi nelinkertaistaa. Ei oo varaa.
Vierailija kirjoitti:
En kannata Natoa. Jos liitymme Natoon, Venäjä kääntää kaikki rakettinsa Suomea kohti. Ei siinä paljon Hornetit sitten auta :(
Ohjuksen tähtäämiseen kuluu 15 sekuntia. 20 minuuttia j 2000 ohjusta, niin Suomi on ilman vettä, sähköä, lentokenttiä, sairaaloita, varmuusvarastoja, kasarmeja jne. Ei siinä paljoa maajoukoilla enää tee.
Mistä me tiedämme vaikka TP-UTVA olisi tänään koolla? Luultavasti onkin Puten ja Bidenin puhelua spekuloimassa. Kaksi ministeriä raskaana ja muillakin pieniä lapsia. Voivat haluta lapsensa puolustusliiton maan kansalaiseksi turvaan.
Vierailija kirjoitti:
Asebudjetti pitäisi nelinkertaistaa. Ei oo varaa.
Suomen maanpuolustusbudjetti täyttää jo ehdot.
Ja sitten jumpataan ympäri maailmaa Staneissa levittämässä demokraatiaa?
Olisit joutunut luopumaan kodistasi vain kerran, jos suomi ei olisi lähtenyt vielä kerran yrittämään suursuomea.
Minä olen kauhulla ajatellut, että jos nato ja Venäjä alkaa sotimaan, ne tulee tänne lähelle. En kyllä halua olla kummankaan puolella!
No ei me pelkästään sen takia tietenkään Natoon liitytä että Putin tai joku muu venäläinen on sanonut jotakin julkisuudessa. Kuten Koivisto sanoi aikoinaan: "Ei kannata provosoitua kun provosoidaan". Ei se Putinkaan siellä ikuisesti hallitse. Mistä me tiedetään mihin suuntaan Venäjä muuttuu vielä?
Nato-jäsenyys voi tarkoittaa 100 vuoden sitoutumista (tai ties kuinka pitkään?), joten täytyy olla tosi loppuun asti mietitty ratkaisu sitten. Jäsenyyteen liittyy sekä positiivisia että negatiivisia seikkoja etenkin kun meillä on tuo pitkä yhteinen raja tuossa. Jollekin Keski-Euroopan maalle Nato-jäsenyys on helppo asia päätettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten jumpataan ympäri maailmaa Staneissa levittämässä demokraatiaa?
Eiköhän se ole jo nähty ja huonoksi havaittu. Kenenkään ei ole edes pakko lähteä mihinkään Staniin.
Putin sanoi että EI! Joten turha narista valinnanvapaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kauhulla ajatellut, että jos nato ja Venäjä alkaa sotimaan, ne tulee tänne lähelle. En kyllä halua olla kummankaan puolella!
Eikö sinulle opetettu peruskoulussa, että hajaosumia tulisi joka tapauksessa myös Suomen maaperälle? Siis vaikka Suomi olisi kuinka sitoutumaton.
Samaa mieltä kuin ap, olisi kannattanu liittyä jo samaan aikaan kuin Baltian maat sen tekivät. Voi olla ettei enää päästä kun tätä vatuloitu näin pitkään. Ei Venäjä ole Naton kanssa sotinut eikä hyökännyt Nato-maihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulle opetettu peruskoulussa, että hajaosumia tulisi joka tapauksessa myös Suomen maaperälle? Siis vaikka Suomi olisi kuinka sitoutumaton.
No toivottavasti pääsevät sopuun. Ei minulla kyllä ole siviilivenäläisiäkään vastaan mitään. 😣
Vierailija kirjoitti:
No ei me pelkästään sen takia tietenkään Natoon liitytä että Putin tai joku muu venäläinen on sanonut jotakin julkisuudessa. Kuten Koivisto sanoi aikoinaan: "Ei kannata provosoitua kun provosoidaan". Ei se Putinkaan siellä ikuisesti hallitse. Mistä me tiedetään mihin suuntaan Venäjä muuttuu vielä?
Nato-jäsenyys voi tarkoittaa 100 vuoden sitoutumista (tai ties kuinka pitkään?), joten täytyy olla tosi loppuun asti mietitty ratkaisu sitten. Jäsenyyteen liittyy sekä positiivisia että negatiivisia seikkoja etenkin kun meillä on tuo pitkä yhteinen raja tuossa. Jollekin Keski-Euroopan maalle Nato-jäsenyys on helppo asia päätettäväksi.
Seuraava hallitsija voi olla Puttea pahempikin.
Liittoutumisella olisi työllistävä vaikutus ainakin Suomelle. Muutenkin kansainväliset yritykset uskaltaisivat investoida Suomeen kun ei tarvi pelätä Iivanan tulevan heti rajan yli seurauksitta.
Olet siinä iässä että asia on sinulle jo yhdentekevä.