Joka hiton perheessä on koira!
Ei kiinnosta lasten kanssa enää nykyään kyläillä. En voi sietää että ne kuolaa ja nuolee lasteni naamat ja hyppivät ja kynsivät. Kun ei niitä omistajat osaa edes komentaa!
Kommentit (87)
Ehkä niin moni on ottanut koiran juuri siksi, että ap pysyisi kaukana :D
Koirat ovat kivempia ja ystävällisempiä kuin useimmat ihmiset.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:41"]
Koirat nuolevat pienten lasteni kasvoja enkä koe asiaa todellakaan hyväksi! Ap
[/quote] No pidä ne kakarasi erossa koirista. Simples.
Tyttäreni tietää etten pidä koirista. Hän pitää. On fiksu ja tietää että ihmiset pitävät eriasioista. Lapseni eivät inhoa luontokappaleita. Ei tyttärenikään pidä kaikista eläimistä. Olemme yksilöitä.
Siis tää on niin helppoa-ei tervii mennä kylään jos vihaa eläimiä. Mä sanoin omille niin ,niin kumma käytös muuttui. Eläimiä vihajat ovat muutenkiin NIIIIN KUMMA JA AHDASMIELINEN HENKISESTI RAJOITETTU SHAKKI.Sitä paitsi meillä on kyllä hyviä ystäviä sitä suuremmasta syystä rakastan kaikkia eläimiä.
T: ryssä.Ryssä vaikka voissa paistettaisi.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:41"]
Koirat nuolevat pienten lasteni kasvoja enkä koe asiaa todellakaan hyväksi! Ap
[/quote] No pidä ne kakarasi erossa koirista. Simples.
[/quote]No niinhän aloituksessa kerroin. Todellakin pidän. Ap
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:42"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:37"]Joka hiton perheessä on lapsi! Ei kiinnosta koiran kanssa enää nykyään kyläillä. En voi sietää että ne kuolaa, huutaa, hyppii ja repivät hännästä. Kun ei niitä vanhemmat osaa edes komentaa! [/quote]Koiras ansaitsee kaiken sen. Sehän on kouluttamaton haiseva otus mikä on sun vika. Ja idioottimaista viedä koiraa kylään minnekään.
[/quote] Sarkasmin taju 10+
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 08:43"]
Ei kiinnosta lasten kanssa enää nykyään kyläillä. En voi sietää että ne kuolaa ja nuolee lasteni naamat ja hyppivät ja kynsivät. Kun ei niitä omistajat osaa edes komentaa!
[/quote]
Kuvottavaa antaa koiran nuolla naamaa, mitähän se koira on viimeksi nuollut likaista persettään.
Meillä on kaksi kilttiä mutta vilkasta terrieriä ja meille ei kannata tulla jos pelkää nuolaisua naamaan. Onneksi nykyFaceaikana tutut tietävät toistensa koiratilanteen eikä tartte kyläillä koiratalouksissa jos niin hui inhottaa. Mulle koirat on harrastus ja henkireikä. En tarvitse mielenterveyslääkkeitä kun painun koirien kanssa luontoon työpäivän jälkeen (töistä tullessa savu usein nousee korvista, mutta 1-2 h luontolenkin jälkeen ei enää). Ja ei, minun ei tulisi lähdettyä ulkoilemaan ilman koiria - ei vaan tapahdu, jäisin sohvalle murehtimaan väsyneenä.
Ja elämässämme oli jakso, jolloin teinityttärelläni oli huolia (paras ystävä muutti vuodeksi ulkomaille ja muut ystävät oli etäisiä ), jolloin koirat olivat hänellekin ihan selvästi jonkinlainen pelastus. Hän on sanonutkin, että niin huonoa päivää ei vielä ole tullut, ettei hännänheiluttajat olisi häntä piristäneet.
Joten jos jotakuta ulkopuolista koirat häiritsevät, pysykää vaan poissa meiltä, teitä ei kaivata kylään. Meille koirat ovat erittäin tärkeitä ja rakkaita perheenjäseniä.
No älä mene! Minä ainakaan en koe häviäväni mitään siinä, että kaltaisesi ihmiset eivät kyläilisi. Jos joku ei tule meille koiriemme vuoksi, niin ihan vapaasti saa olla tulematta. Itse taas inhoan kyläilyä paikoissa, joissa on pikkulapsia. En usko, että näitäkään ihmisiä haittaisi vaikken kävisikään kun en kuitenkaan jaksa yhtyä siihen lässytykseen ja kakkavaipoista keskusteluun.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:42"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:37"]Joka hiton perheessä on lapsi! Ei kiinnosta koiran kanssa enää nykyään kyläillä. En voi sietää että ne kuolaa, huutaa, hyppii ja repivät hännästä. Kun ei niitä vanhemmat osaa edes komentaa! [/quote]Koiras ansaitsee kaiken sen. Sehän on kouluttamaton haiseva otus mikä on sun vika. Ja idioottimaista viedä koiraa kylään minnekään.
[/quote] Koira nuolee lapsen naamaa = koiran vika. Lapsi repii koiraa hännästä = koiran vika. Mun koira on tasan tarkkaan koulutettu eikä tule lähellekkään sun kuolakasaa ilman lupaa.
Koirat ovat hyväksi ihmiselle ja nuorille lapsille. Koiran turkista irtoaa pölyä, joka vahvistaa lapsen immuniteettia. En ymmärrä miten iloisia pikkukavereita voi kukaan inhota.
Mä kyllä yleisestiottaen pidän koirista (ei ole omia), mutta vanhempieni koira on kuvottava. Se on sellainen pieni räksyttävä, haiseva ja likainen karvapallo jonka silmiä ei edes näe kaiken sen turkin alta. Vanhempani lässyttävät sille kuin vauvalle ja halivat sitä sylissään. Sitten he kuvittelevat, että se on ihana myös kaikkien muidenkin mielestä ja aina ovat ottamassa sitä mukaan meille kun tulevat lapsenlapsiaan katsomaan. Olen monesti vihjannut, että koira tarvitsee trimmausta ammattilaisen luona (on sellainen valkoisen Sheba-mainoksen koiran näköinen, mutta jokin seropi), mutta ei. Sillä on aina myös liian pitkät kynnet ja VIHAAN sitä ääntä kun kynnet rapisevat lattiaa vasten.
Nyt olemme muuttaneet uuteen rakentamaamme taloon jossa on parkettilattiat eikä koira ole tervetullut meille niin kauan kun kynnet ovat leikkaamatta, samoin se kuvottava ylipitkä haiseva turkki. Äitini on luonnollisesti suuttunut minulle kun heidän vauvansa ei ole tervetullut.
Meni vähän OT, sori :)
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:34"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:15"]Koirat on parhaita kavereita. Ei kannata käydä missäänä jos noin paljon koiria vihaa. [/quote] Kurjaa ettei sun ihmissuhteet toimi kun pitää eläin olla parhaana kaverina.
[/quote]
Jättää sen piskin kotiin, miksi helvetissä noita rakkeja pitää raahata joka paikkaan mukanaan.
Joillakin on elämänarvot pahasti vinossa.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:40"]Mitäpä jos itse kutsut heidät kylään ja ongelma ratkaistu? Ja jos kutsu koiratalouteen käy, vastaat että "tulkaa mieluummin meille, lapset/minä ei oikein välitä teidän koirista." Mutta ai niin, silloinhan sinä joutuisit tekemään jotain heidän eteensä ja se ei käy lainkaan. Mieluummin vieraillaan ja valitetaan jälkikäteen.
Toisekseen ymmärrän kyllä että iso osa ihmisistä pitää koiran kuolaa ja sitä naaman nuolemista ällöttävänä eikä siksi tahdo etenkään isoa koiraa liian lähelle, mutta täällä nyt monessa viestissä lukee että siitä on jotain haittaa/pahaa/vaaraa. Kertokaa minullekin mitä oikeaa vaaraa siitä muka on oman inhotuksen lisäksi? (Allergisten ei kannata vaivautua, sen ymmärrän itse kissa-alkergisena kyllä).
[/quote]
Ei tuu muuta vaaraa mieleen kun että koira aistii pelon ja koira saattaa siihen reagoida agressiivisesti. Loput haitat on lähinnä tasoa mua ällöttää ja siksi koen haittaa. Tämä siis jos koira on saanut jonkinäköstä koulutusta/kasvatusta eikä oo perheen pomo. Jos koira määrää kaiken talossa ja murisee omistajillekin niin kyl se sillo on vaarallinen.
Sinä et tahdo olla koirieni lähellä, minä en lapsiesi lähellä. Helppoa. Tapaaminen hoidetaan esim. kahvilassa ilman koiria ja lapsia.
Ei voi kun ihmetellä miten toisten ihmisten valinnat voi vituttaa. Jos et pidä koirista, et ota koiraa. Jos ystäväsi pitää, hän ottaa koiran eikä asia kuulu sinulle. Mulla on 2 kissaa ja kissoista pitämättömät saavatkin pysyä poissa.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:01"]
Ei voi kun ihmetellä miten toisten ihmisten valinnat voi vituttaa. Jos et pidä koirista, et ota koiraa. Jos ystäväsi pitää, hän ottaa koiran eikä asia kuulu sinulle. Mulla on 2 kissaa ja kissoista pitämättömät saavatkin pysyä poissa.
[/quote]
Näin juuri. Eikö ap saa pidettyä niitä lapsia sohvalla jos kerran koirien kanssa temmeltäminen on muka niin kuvottavaa. Suurin osa perhekoirista on ystävällisiä ja uskoisin, että suurin osa lapsista rakastaa temmeltää koirien kanssa. Aplla mansikkahilloviikot käynnissä?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:18"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:06"]
Miksi ette allergiset käytä noissa tilanteissa lääkkeitä? Minä olen kissoille allerginen, ja otan aina allergialääkkeen kun kissatalouteen menen. Samaten olen allerginen kalalle, joten kuljetan aina mukanani adrenaliinia. Sujuvaa, eikä tarvitse korostaa kylässä allergisuuttaan ja vaatia erityiskohtelua. Eikä se oikeasti ole niiden koiranomistajien ongelma vaan teidän.
Ja oikeasti olette munattomia, jos ette pysty kieltämään koirien tuontia omaan kotiinne. Minä hoidan allergiastani huolimatta välillä tuttujen kissoja heidän lomamatkansa ajan. Käyn heidän kotonaan hoitamassa kissat ja pärjään lääkityksellä, mutta en koskaan antaisi tuoda niitä omaan kotiini (syynä sekä allergia että omat koirani, koirille en ole allerginen).
[/quote]
No et kyllä kovin allerginen taida olla. Itsellä ei allergialääkkeet edes auta niin paljon, että voisin tuollaisissa paikoissa kyläillä enkä turhia sairaalareissuja halua.
[/quote]
Olen kyllä todella allerginen, hengitystiet turpoaa umpeen kissataloudessa. Tiesithän, että allergialääkkeitä täytyy alkaa ottamaan ennakkoon, esim. jo edellisenä iltana. Ei ne enää siinä vaiheessa auta kun oireet ovat jo alkaneet. Ja tosiaankin jos on niin urpo ettei ole allergialääkkeitä aloittanut hyvissä ajoin, sen akuutin sairaalareissun välttää adrenaliinilla.
Miten pystyt toimimaan esim. työelämässä, kun työkaverien vaatteissa kulkeutuu eläinhilsettä? Entä miten kävit koulun? Sait varmaankin yksityisopetusta omassa rakenuksessa, kun olet niin mahdottoman allerginen?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:01"]
[/quote]
Näin juuri. Eikö ap saa pidettyä niitä lapsia sohvalla jos kerran koirien kanssa temmeltäminen on muka niin kuvottavaa. Suurin osa perhekoirista on ystävällisiä ja uskoisin, että suurin osa lapsista rakastaa temmeltää koirien kanssa. Aplla mansikkahilloviikot käynnissä?
[/quote]Lapset ovat ihmisiä. Ihmiset tasan tarkkaan ennen elukoita ja jos joku saa temmeltää niin se on ihminen. Koirat ja muut elukat sivuun. Hittojako koiraihmiset vinkuu ketään kahville lasten kanssa, ei lapsellisetkaan vingu ketään kylään joka ei pidä lapsista esim minä! Ap
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:27"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:15"]Koirat on parhaita kavereita. Ei kannata käydä missäänä jos noin paljon koiria vihaa. [/quote]Niinhän minä aloituksessani kerroin ettei kiinnosta käydä. Eikä nyt ole kyse suoranaisesta koiravihasta, vaan siitä kun ne nuolee lasteni naamat mikä ei ole hyväksi eikä omistajat puutu koiriensa käytökseen milläänlailla. En VIHAA koiria, en vain pidä niistä! Ap
[/quote]
Lapsillehan on päinvastoin hyväksi se, että koira nuolee naaman. Se on luonnonmukaista siedätystä parhaimmillaan ja lisäksi lapset ei opi vanhempiensa kielteistä ja estoista suhtautumista toisiin luontokappaleisiin.
[/quote]Kaverini lapsi sai moisesta silmätulehduksen. Koiran kuolaa ei ole todettu hyväksi ja turvalliseksi. Koiranomistajan neuvokas asia tuokin joka on täyttä paskaa.