Joka hiton perheessä on koira!
Ei kiinnosta lasten kanssa enää nykyään kyläillä. En voi sietää että ne kuolaa ja nuolee lasteni naamat ja hyppivät ja kynsivät. Kun ei niitä omistajat osaa edes komentaa!
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 08:55"]
Miksi perheissä halutaan näitä ympäristön tuhrijoita ja saastuttajia? Mitä ne korvaavat tai täydentävätt. eivätkö ihmissuhteet riitä koirakkaille?
[/quote]
Oletin ensin että tarkoitat lapsia, koirathan ei mitään saastuta. Mutta tosiaan, hyvä konsti estää epämieluisat lapsiperhevierailut on ottaa koira, mielellään iso ja ei niin kovin söpö.
Mitä se koira ylipäätään palvelee? Ymmärrän sokealle opaskoiran, vahtikoiran maatilalla, metsästyskoiran, poliisikoiran jne. Mutta entäs loput? Koiraihmiset ovat joko lapsellisia tai päästään jotenkin vialla. Miettikää nyt vähän, koira ei ole mikään perheenjäsen, eikä paras ystävä.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:01"] Ei voi kun ihmetellä miten toisten ihmisten valinnat voi vituttaa. Jos et pidä koirista, et ota koiraa. Jos ystäväsi pitää, hän ottaa koiran eikä asia kuulu sinulle. Mulla on 2 kissaa ja kissoista pitämättömät saavatkin pysyä poissa. [/quote] Näin juuri. Eikö ap saa pidettyä niitä lapsia sohvalla jos kerran koirien kanssa temmeltäminen on muka niin kuvottavaa. Suurin osa perhekoirista on ystävällisiä ja uskoisin, että suurin osa lapsista rakastaa temmeltää koirien kanssa. Aplla mansikkahilloviikot käynnissä? [/quote]Lapset ovat ihmisiä. Ihmiset tasan tarkkaan ennen elukoita ja jos joku saa temmeltää niin se on ihminen. Koirat ja muut elukat sivuun. Hittojako koiraihmiset vinkuu ketään kahville lasten kanssa, ei lapsellisetkaan vingu ketään kylään joka ei pidä lapsista esim minä! Ap
[/quote]
Ihmiset ennen elukoita on ihan sinun oma mielipide. Jos sinä menet vierailulle eläinperheeseen, siellä etusija on tottakai perheen eläimillä eikä sinun kersoillasi. Koirat saa juoksennella niin kuin talon tavoille kuuluu. Sinun lapsesi ovat vieraita ja istuvat sillä paikalla jonka talon väki on heille osoittanut. Olette vieraita, eikö mene jakeluun? Maassa maan tavalla.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:25"]
Mitä se koira ylipäätään palvelee? Ymmärrän sokealle opaskoiran, vahtikoiran maatilalla, metsästyskoiran, poliisikoiran jne. Mutta entäs loput? Koiraihmiset ovat joko lapsellisia tai päästään jotenkin vialla. Miettikää nyt vähän, koira ei ole mikään perheenjäsen, eikä paras ystävä.
[/quote]
Tiesitkö, että avustajakoiria, poliisikoiria tms ei olisi, ellei olisi ns. siviilikoiraharrastajia? Työkoirien pennut ostetaan yksityisiltä kasvattajilta, jotka kasvattavat koiria harrastajille. Opaskoirakoulu lienee ainut, joka harvakseltaan tuottaa omia pentueita, mutta poliisit, tulli, rajavartiolaitos, kuulovammaiset, liikuntavammaiset ym. ostavat pennut vapailta markkinoilta.
Meillä on ihan normaali kotikoira, joka ilmaisee isännän sairauskohtaukset ennakolta. Sinunlaisesi idiootin silmissä koiramme on varmaankin täysin turha koira jonka voisi myrkyttää pois...
Meinaatko 68, ettei poliisikoiria olisi, jollei naapuruston jokaisella pihalla räköttäisi ainakin yksi piski? Tuskinpa asia on ihan noin kuin väität. Teidän tapauksessa koira kuitenkin palvelee jotain tarkoitusta.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:44"]Ehkä niin moni on ottanut koiran juuri siksi, että ap pysyisi kaukana :D
Koirat ovat kivempia ja ystävällisempiä kuin useimmat ihmiset.
[/quote]
Opettele tulemaan toimeen ihmisten kanssa. Usein se on niin että niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Eli kokeile olla ystävällisempi toisille. Koiran kanssa on vähän vaikea jutella kovin syvällisempiä asioita. Mutta toki jos on niin yksinkertainen että riittää joku läähätys ja hännän heilutus.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:34"]Ap vaikutat ihan sekopäältä
[/quote]
Ahaa, eli jos ei tykkää koirista on sekopää, mutta jos täällä sanoo että ei tykkää lapsista niin se on ihan ok, ja veloja täytyy ymmärtää ja heidät hyväksyä. Mutta koirat on jotain pyhiä.
Koirista ja muista kotieläimistä on hyötyä lapsille - kehittävät immuunipuolustusta. Näin kertoi painokkaasti myös professori Saris:
Professori Sarikselle lika on lastenkasvattaja – ei (hammas)peikko
Hänen mukaansa parasta olisi, jos lapsi olisi kosketuksissa eläimiin jo raskausajastaan lähtien.
[quote author="hrhuu" time="22.04.2015 klo 13:08"]Koirista ja muista kotieläimistä on hyötyä lapsille - kehittävät immuunipuolustusta. Näin kertoi painokkaasti myös professori Saris:
Professori Sarikselle lika on lastenkasvattaja – ei (hammas)peikko
Hänen mukaansa parasta olisi, jos lapsi olisi kosketuksissa eläimiin jo raskausajastaan lähtien.
[/quote]
No mutta, koirasta voi tarttua vauvaan streptokokki---> märkärupi yms...
Jos niitä lapsia suojelee kaikilta mahdollisilta bakteereilta sun muilta niin varmasti saavat todennäköisemmin jonkun allergian kun että saisi jonkun taudin jos koira vähä lipaisee. Ylihygieenisesti elävät vanhemmat aiheuttavat itse lapselleen enemmän haittaa sillä että lasta yritetään pitää jossain kuplassa.
Ja sitten.. meillä on koira, koska olemme eläinrakkaita ja se on meidän valintamme. Jos jollekkin tutulle se on ongelma niin ei tarvitse tulla kylään, voi sitä muuallakin nähdä mutta koiraa en alkaisi sulkemaan oven taakse vain sen takia että joku hienohelma pelkää kuolaa tms. Koira on elävä olento ja tämä on sen koti.
Miksi ylipäätänsä menet koiratalouteen ilman allergialääkettä jos olet koirille allerginen? Ei se allergia ole sellainen että tulee vaan jos koira koskee sinuun, kyllä se koira on varmasti koskenut kaikkeen siellä talossa :D
Ja minä en halua kotiini kuolaavia räkänokkasia lapsia. Ei auta selitteöyt kuinka hampaat aiheuttaa kuolaa. Se on ällöttävää. En halua aikuisen enkä myöskään lapsen kuolaa sohviin, pöytiin, lasivitriineihin yms. Enkä halua että kun silmä välttää siellä suussa on joku kaukosäädin tai mikä vaan mikä on jäänyt näkyville
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:39"]
Olen huomannut saman. Tuntuu, etteivät koiranomistajat edes huomaa, kuin pahalle koirat HAISEVAT. Periaatteessa tykkään koirista(kin), mutta minua inhottaa kyllä se haju, joka jää käsiin sen jälkeen kun olen silittänyt koiraa. Jos en pese välittömästi käsiä, niin hajua tarttuu jopa auton rattiin ja koko auto lemuaa. En myöskään tykkää vierailla koiraperheissä, elleivät he asu maalla.
Kissat ovat paljon ihanampia ja rakastan muutenkin niiden ominaistuoksua.
[/quote]Tuo on ihan totta, että jotkut koirat haisevat enemmän tai vähemmän koirahielle, tai sille ominaistuoksulle. Kastunut koiran karvakin löyhkää inhottavalle märän ja pitkän aikaa pesemättömän villan sekoitukselle, yäks. Kissat ovat siistejä lemmikkejä, peseväthän kissat kielellään vähän väliä itseään.
[/quote]
Niin pesevät koiratkin? :-D
"Samaten olen allerginen kalalle, joten kuljetan aina mukanani adrenaliinia. Sujuvaa, eikä tarvitse korostaa kylässä allergisuuttaan ja vaatia erityiskohtelua."
No huh huh! Eli sitten vain pistät Epipen-kynän, toivot, että se toimii, menet ambulanssilla tai taksilla sairaalaan ja jäät vuorokauden seurantaan osastolle. Kätevää ja melko kallista?!
Miksi te muut korostatte allergioitanne, ettekä riskeeraa henkeänne ja terveyttänne ja päätä kyläreissuanne sairaalahoitoon? Jotain rajaa, kiitos!
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:39"]
Olen huomannut saman. Tuntuu, etteivät koiranomistajat edes huomaa, kuin pahalle koirat HAISEVAT. Periaatteessa tykkään koirista(kin), mutta minua inhottaa kyllä se haju, joka jää käsiin sen jälkeen kun olen silittänyt koiraa. Jos en pese välittömästi käsiä, niin hajua tarttuu jopa auton rattiin ja koko auto lemuaa. En myöskään tykkää vierailla koiraperheissä, elleivät he asu maalla.
Kissat ovat paljon ihanampia ja rakastan muutenkin niiden ominaistuoksua.
[/quote]Tuo on ihan totta, että jotkut koirat haisevat enemmän tai vähemmän koirahielle, tai sille ominaistuoksulle. Kastunut koiran karvakin löyhkää inhottavalle märän ja pitkän aikaa pesemättömän villan sekoitukselle, yäks. Kissat ovat siistejä lemmikkejä, peseväthän kissat kielellään vähän väliä itseään.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:34"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:15"]Koirat on parhaita kavereita. Ei kannata käydä missäänä jos noin paljon koiria vihaa. [/quote] Kurjaa ettei sun ihmissuhteet toimi kun pitää eläin olla parhaana kaverina.
[/quote] Olen todellakin jokseenkin samaa mieltä, että ihminen, joka julistaa alituiseen, että koira on ihmisen paras ystävä, niin tulee vaan sellaisesta ihmisestä mieleen, että olisiko jotenkin jotain vikaa vuorovaikutussuhteissa muihin ihmisiin? Koirahan on loppuen lopuksi eläin, eikä ihminen. Onhan helppoa olla koiran kanssa, koska koira on omistajastaan aina riippuvainen, ja tämän tiedettyään koiran omistaja on ikään kuin aina päällikkö, ja saa toteuttaa pomottamistaan mitään vastaansanomatonta eläintään kohtaan. Ihmisten kanssa kun on opeteltava tulemaan toimeen, ja oma mielipide ei aina voi ollakaan se ainoa oikea. Ihmisten kanssa on opittava tekemään kompromisseja, joita ei koiransa kanssa edes tarvitse neuvotella, koska koira on aina ihmisen talutusnuorassa, ja omistaja saa tunteen siitä ja tyydytystä kun edes jonkun suhteen voi olla se hallitseva osapuoli.
Meilläpä onki kaksi! En kaipaakaan tuollaisia kylään, hyvä että pysyt kotona :)
No ei tarvitse kyläillä sitten. Meillä on vahtikoira, ja nimenomaan pitämässä ei-toivotut vieraat pois.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:01"]
Ei voi kun ihmetellä miten toisten ihmisten valinnat voi vituttaa. Jos et pidä koirista, et ota koiraa. Jos ystäväsi pitää, hän ottaa koiran eikä asia kuulu sinulle. Mulla on 2 kissaa ja kissoista pitämättömät saavatkin pysyä poissa.
[/quote]
Näin juuri. Eikö ap saa pidettyä niitä lapsia sohvalla jos kerran koirien kanssa temmeltäminen on muka niin kuvottavaa. Suurin osa perhekoirista on ystävällisiä ja uskoisin, että suurin osa lapsista rakastaa temmeltää koirien kanssa. Aplla mansikkahilloviikot käynnissä?
[/quote]Lapset ovat ihmisiä. Ihmiset tasan tarkkaan ennen elukoita ja jos joku saa temmeltää niin se on ihminen. Koirat ja muut elukat sivuun. Hittojako koiraihmiset vinkuu ketään kahville lasten kanssa, ei lapsellisetkaan vingu ketään kylään joka ei pidä lapsista esim minä! Ap
[/quote]siis yksi tuttuni ei pidä lapsista. Näin ollen en pyydä kyläänkään.