Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä estää sinua elämästä sellaista elämää kuin haluaisit?

Vierailija
13.04.2015 |

Itse olen jo monta vuotta ollut tyytymätön elämääni ja valintoihini, ja vaikka tajuan, että voin itse muuttaa ja vaikuttaa asioihini aika paljon, en silti saa tehtyä mitään parantaakseni elämänlaatuani.
.
Esteitäni ovat ainakin muutoksen pelko, muutosten tulosten epävarmuus (esim. tulenko onnellisemmaksi, jos saan kroppani parempaan kuntoon) ja se, että en välitä itsestäni tarpeeksi tehdäkseni itselleni oikeasti hyviä ratkaisuja.
.
(Jos sinulla menee hyvin ja olet saanut elämältä haluamasi, onneksi olkoon, mutta tämä kysymys ei ole sinulle.)

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu riippuvaisista läheisistä...

Vierailija
22/105 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu riippuvaisista läheisistä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahapula ja huono polvi.

Vierailija
24/105 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:00"]

Työ ja raha. Työ imee minusta kaiken ilon, luovuuden ja elinvoiman ja antaa tilalle häpeää, riittämättömyyden ja epäonnistumisen tunnetta. Rahan tarve estää minua irtisanomasta itseäni.

[/quote]

Kauhee. :) Sori, mutta nauroin ääneen tälle. Hyvin kiteytetty, ja itsestä tuntuu usein samalta. 

Vierailija
25/105 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen kipu ja lääkärin antama liikuntakielto.

Vierailija
26/105 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sitä itsekin. Periaatteessa minulla olisi mahdollisuus muutokseen, mutta en vain saa aikaiseksi. Rohkeutta pitäisi olla, mutta en silti saa aktivoitua itseäni. 

Pelkään mm. jääväni työttömäksi, ja ikää on sen verran, että todennäköisesti en työllisty kuin pienissä pätkissä, jos sitäkään. Kuinka kauan jaksaa sellasta rahattomana oleilua?

Vierailija
27/105 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto. Epäonnistumisen pelko. Kontrollin menettämisen pelko. Masentumisen pelko. Epätietoisuus siitä mitä haluaisi oikeasti tehdä. Hidas opiskelutahti. Väsymys. Yksinäisyys, tukijoukkojen puute. Pelko joutua työkkärin viranomaisten kynsiin ja velkaantua. Pitkäaikaistyöttömyyden pelko. 

Vierailija
28/105 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 21:52"]Treenattu kroppa on siitä huono, ettei se ole pysyvä juttu, mille perustaa elämää. Kaipaisin kyllä sellaisa asioita, jotka tosiaan liittyvät ihmissin ja ihmissuhteisiin. Varmempana koen, että mulla olis mahdollisuuksia tehdä asioita, joita haluan, eikä ne aina kaatuis siihen, että usko itseen vain kertakaikkiaan loppuu tai sitä ei ole. [/quote] Joo mutta terve sielu terveessä ruumiissa. Mä koen jonkinlaista itsekontrollia siitä että olen pystynyt laihtumaan ja treenaamaan. Mulla on pysyvä itsehankittu etu maisterin paperit. Itse voin myös hankkia killer bodyn.

[/quote]

Joo, mutta sitä killeriä hankkiessasi voit saada vamman, jonka seurauksena kannat kipuja loppuikäsi, kuten minä. Hyvä kunto ei ole vakuutus vammoja eikä sairauksia vastaan. Itsekin luulin, että kun ahkerasti kuntoilen ja syön kurinalaisesti, ylitän perimäni ja pysyn terveenä lopun ikää. Niinhän meille terveysvalistuksessa uskotellaan. Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
29/105 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo.

Vierailija
30/105 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tarpeeksi älykäs

Vierailija
31/105 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumuus, lahjattomuus, tyhmyys. Siinä syitä. Olen oikeasti huono muistamaan asioita, huono opiskelussa, huono älykkyys. En osaa vieraita kieliä, ja niiden opettelu todella hidasta, liian hidasta (jäin aina jälkeen koulussa). Lisäksi olen sysiruma, joten esim. joudun tekemään kaksin verroin töitä "miellyttävyyteni" eteen, oikeasti ruma ihminen ei mm. työllisty niin helposti ja hyville työpaikoilla kuin kauniimmat kanssasisarensa, puhumattakaan parisuhdemarkkinoista.. Joten tyhmänä ja lahjattomana, rumana olen lukion päättötodistuksella pienipalkkaisessa työssä. Rahaa ei ole kuin asua vuokralla. Kaikki menee peruselämiseen.

Vierailija
32/105 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse. En tiedä kumpi painaa enemmän, se etten jaksa työskennellä tarpeeksi haaveideni eteen, vai etten ole vielä löytänyt sitä aitoa haavetta jonka tieltä raivaisin kaiken. Nyt elän puolinaisessa tyytymättömyydessä.

Vierailija
33/105 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkuuteni, joka on jossain määrin synnynnäistä - olin jo lapsena poikkeuksellisen arka ja varovainen, mutta joka on pahentunut vielä iän myötä. Kolmenkympin jälkeen arkuus kasvoi iän myötä ihan uusiin mittasuhteisiin. Enää en uskalla tehdä itse oikein mitään mitä en tee rutiinina joka päivä. En voisi kuvitellakaan meneväni mihinkään matkalle edes vieraaseen suomalaiseen kaupunkiin, koska kuitenkin vaan ahdistuisin ja panikoisin enkä nauttisi yhtään. Pelkään myös kaikkia vieraita ihmisiä ja yritän vältellä niitä.

Vierailija
34/105 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkuus, pelko että mitä muutos tuo ja kadun. Isoin tekijä on raha. Velkahelvettiä en halua. Mulle jäi trauma lapsuudesta kun omistusasuntoa maksoi vain toinen vanhempani ja meillä ei ollut usein edes ruokaa vaan käskettiin syödä koulussa minkä vaan jaksaa. Ilmapiiri oli myös räjähdysaltis ja se maksavan osapuolen vähäinen vapaa aika oli hirvittävää kun 11 tuntia töissä 6/7 /viikko.

Vierailija
35/105 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:00"]

Työ ja raha. Työ imee minusta kaiken ilon, luovuuden ja elinvoiman ja antaa tilalle häpeää, riittämättömyyden ja epäonnistumisen tunnetta. Rahan tarve estää minua irtisanomasta itseäni.

[/quote]

Tämä. Olen it-alalla ja minulla on ihan jees palkka. Mutta työ imee minut henkisesti täysin kuiviin, niin etten pysty vapaa-ajallani muuta kuin kittaamaan kaljaa ja pelaamaan jotain räiskintäpelejä. Ja koska työstänikään en itsessään pidä, niin on ilon aiheet elämästä aika vähissä. Työtä on tehtävä että saa rahaa, mutta se työ imee voimat niin ettei jaksa tehdä sillä rahalla edes mitään. Paitsi ostaa keskikaljaa lähi-Alepasta ja uusia pelejä.

Vierailija
36/105 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 21:52"]Treenattu kroppa on siitä huono, ettei se ole pysyvä juttu, mille perustaa elämää. Kaipaisin kyllä sellaisa asioita, jotka tosiaan liittyvät ihmissin ja ihmissuhteisiin. Varmempana koen, että mulla olis mahdollisuuksia tehdä asioita, joita haluan, eikä ne aina kaatuis siihen, että usko itseen vain kertakaikkiaan loppuu tai sitä ei ole. [/quote] Joo mutta terve sielu terveessä ruumiissa. Mä koen jonkinlaista itsekontrollia siitä että olen pystynyt laihtumaan ja treenaamaan. Mulla on pysyvä itsehankittu etu maisterin paperit. Itse voin myös hankkia killer bodyn.

[/quote]

Joo, mutta sitä killeriä hankkiessasi voit saada vamman, jonka seurauksena kannat kipuja loppuikäsi, kuten minä. Hyvä kunto ei ole vakuutus vammoja eikä sairauksia vastaan. Itsekin luulin, että kun ahkerasti kuntoilen ja syön kurinalaisesti, ylitän perimäni ja pysyn terveenä lopun ikää. Niinhän meille terveysvalistuksessa uskotellaan. Ei pidä paikkaansa.
[/quote] Juuri näin. Mikään ei vituta niin paljon kuin reistaava kroppa. Kukaan ei halua näyttää laiskalta. Mutta kun nivelet ym. ei kestä niin olet niiden kanssa yksin. Vaihtoehtona maksavaurio kipulääkkeistä?

Vierailija
37/105 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä haluan. Päivät kuluu töissä, tv:tä kattellessa ja syödessä. En jaksa hakeutua seuraan, en haaveile parisuhteesta. Paitsi sellaisesta, joka ei kuitenkaan toteudu. 

Mulla on vähän säästöjä. Käytänkö ne matkaan? Reissaisin jossain pari kuukautta ja sitten olisin rahaton. Olisinko sen jälkeen tyytyväisempi? Kantaako ne matkojen elämykset kovinkaan pitkälle?

Vierailija
38/105 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun huonosti. Ei jaksa, ei jaksa, ei jaksa. 

Vierailija
39/105 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rahaton ja yksinäinen. Huono yhdistelmä.

Vierailija
40/105 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön liikaa herkkuja, voisin olla kauniimpi ja paremmassa kunnossa jos osaisin lopettaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi