Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat saikuttaa kuukauden työpäivät vuodessa

Vierailija
02.04.2024 |

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/cf1d822c-262c-42ee-ae89-548dddc6fa40

rihän sellaiselle kannata maksaa palkkaa liikaa

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älyttömän paljon poissaoloja! Minä en ole ollut vielä koko elämäni aikana yhteensä noin montaa päivää sairaslomalla. Vaikka olen kohta jo keski-ikäinen.

Ei ihme, että tässä maassa menee talous alamäkeen vauhdilla. Kukaan ei halua tehdä töitä.

Vierailija
2/17 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan älyttömän paljon poissaoloja! Minä en ole ollut vielä koko elämäni aikana yhteensä noin montaa päivää sairaslomalla. Vaikka olen kohta jo keski-ikäinen.

Ei ihme, että tässä maassa menee talous alamäkeen vauhdilla. Kukaan ei halua tehdä töitä.

Vietätkö työpäiväsi tarttuvia tautia sairastavien ihmisten keskellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala psyykkisesti ja fyysisesti rankka. Kaikki eivät kestä sitä. Itse olin 42 vuotta hoitoalalla ja sinä aikana olin saikulla vain kun nilkka murtui. Flunssia en ole koskaan sairastanut, hyvä terveys on vieläkin.

Vierailija
4/17 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi voisitko mieluummin että hoitaja menee flunssassa teho-osastolle tai vanhuksia hoitamaan? 

Vierailija
5/17 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä tilastoissa olivat aiemmin mukana myös ympärivuotisella saikulla olevat eläkkeenodottajat ja leikkausjonossa kytijät. 

Vierailija
6/17 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain päivän enemmän kuin Rakennusten viimeistelytyöntekijät ja Muut toimisto- ja asiakaspalvelutyöntekijät.

Hoitajan työssä kohdataan varmasti sairaita ihmisiä keskimäärin enemmän kuin muissa ammateissa, joten tarttuvilla taudeilla on enemmän mahdollisuuksia leviä työntekijöihin. Sama pätee asiakaspalvelijoihin. Mutta mikäs noita rakennustyöläisiä sairastuttaa?

Vierailija
7/17 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sen enempää kuin "Rakennusten viimeistelytyöntekijät" joka on tuossa listalla kakkosena.

Vierailija
8/17 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut yllätyksenä. :D Työ on masentavaa ja raskasta. Ennen alan vaihtoa itkin työmatkat aamuisin. Olin välillä omalla lomalla, koska ei vain napannut. Hoiva-avustajien, lähihoitajien ja sairaanhoitajien palkkoja saisi nostaa tuntuvasti. Kyseessä on aika ajoin myös vaarallinen työ mitä kaikki ei tunnu ymmärtävän. :)

Vierailija
9/17 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yllättävän vähän siihen nähden minkälainen työympäristö on. Potilailla kaikennäköistä pöpöä ja monilla kuitenkin myös lapsia, jotka sairastelee ja sitäkin kautta tarttuu erilaista virusta ja bakteeria. 

Vierailija
10/17 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi flunssa alttius tuntuu olevan kovin yksilöllistä ja vain hölmö menee sairaana hoitoalan töihin. Keskimäärin alan ihmisillä on kyllä hyvä vastustuskyky, mutta myös tautialtistus on korkea. 

Hoitoalan työ on myös raskasta varsinkin vuorotyönä. Mitä raskaammaksi työ mielletään (henkilökohtaisesti), sitä helpommin saikutetaan eli mukana voi olla jonkin verran myös työhyvinvoinnin puutteista johtuvaa saikuttamista.

Eri ammattialoja on vaikea verrata tässä asiassa keskenään. On helpompaa tehdä pikku lentsussa etätöitä kotoa käsin, kevyitä toimistotöitä tai itsenäistä työtä laitteiden ja koneiden parissa. Jossakin ulkona raksalla talvipakkasella tai poliisina vaarantaa sairaana työskennellessä itsensä tai muut, hoitoalalla tai asiakaspalvelussa ensisijaisesti muut. 

En tiedä lasketaanko tässä mukaan myös lasten takia sairaslomalla poissaolot? Alahan on hyvin naisvaltainen.

Tärkeämpää kuin syyllistäminen olisi selvittää miksi juuri näillä aloilla ilmenee niin paljon sairaspoissaoloja. 

Vierailija
11/17 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

False news! Hoitajat eivät mitenkään tyypillisesti ammattiryhmänä toimi tartuntatautisten kanssa. On niitäkin, mutta suurin osa on kyllä hoidossa ihan muista syistä kuiin tartuntataudin takia. Enemmän niitä tarttuvia noroja ja influenssia lääkäri kohtaa, määrää saikkua ja potilas menee kotiinsa sairastamaan. Potilaat vaihtuvat lääkärillä paljon useammin kuin hoitajalla. Silti jostain syystä he eivät saikuta tuolla tavalla. Eli on kyllä kunnon meriselitys tuo, että tämä tartuntataudeista johtuisi. Kyse on motivaatiosta. Motivaatiosaikkua he hakevat.

Vierailija
12/17 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

False news! Hoitajat eivät mitenkään tyypillisesti ammattiryhmänä toimi tartuntatautisten kanssa. On niitäkin, mutta suurin osa on kyllä hoidossa ihan muista syistä kuiin tartuntataudin takia. Enemmän niitä tarttuvia noroja ja influenssia lääkäri kohtaa, määrää saikkua ja potilas menee kotiinsa sairastamaan. Potilaat vaihtuvat lääkärillä paljon useammin kuin hoitajalla. Silti jostain syystä he eivät saikuta tuolla tavalla. Eli on kyllä kunnon meriselitys tuo, ett

Suomalainen duunari on laiska ja paska. Se laitetaan nyt todellakin kuriin. Häpeämään itteään. Nyt tulee luu kurkkuun teille laiskurit. Ja ammattiliitot hajotetaan. Jatkossa teette mitä käsketään.

Vierailija
13/17 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2023/yhden-ja-kahden-paivan…

Luvuissa taitaa olla mukana myös lasten sairauksien takia olleet poissaolot.

Vierailija
14/17 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saat noron niin pitää olla 3 oireetonta päivää ennen kuin saa palata töihin, jos kosket ruokaan se aika on 5 päivää. On ihan lakeja ja potilasturvallisuuteen liittyviä asioita näiden poissaolojen takana mitä ei tunnuta ymmärtävän edes työterveydessä ja niitä joutuu henkilökunta itse valvomaan.

Vierailija
15/17 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"saikuttaako" vai sairastaako? asenne paljastuu sanankäytössä!

Vierailija
16/17 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen sairastelee 0-5 päivää vuodessa. Joskus voi sattua pari kolme kovempaa tautia samalle vuodelle, silloin voi olla max 10 päivää. Tästä ylöspäin suurinpiirtein kaikki on tahallista saikuttamista tai huonoja elämäntapoja. Hyvin pitkälti kiinni koulutuksen tasosta ja työmoraalista.

Vierailija
17/17 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkua kuukausi ja 38 lomapäivää.

t. Hoitsu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän