Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Ylikokeneen” työnhaku, miten olette toimineet?

Vierailija
28.12.2021 |

YT:stä jäi musta pekka käteen ja moni johtaja joutui lähtemään, minä muiden muassa. (En ole na ylintä johtoa vaan ehkä ylempää keskijohtoa, kuitenkin liiketoimintayksikön johtoryhmässä),

Ikää ripausta alle 50, päällikkö/johtajakokemusta 15v ja kokonaiskokemus reilu 20v.

On ollut pienoinen järkytys tajuta että osaamiseni ei kelpaa. Olen siis akateeminen ja kouluttanut/kurssittanut itseäni työn ohessa. Mutta joko en pääse edes haastatteluun tai sitten usein käy niin että pääsen ensimmäiseen rekrytointikonsultin haastatteluin, konsultti ymmärtää osaamiseni ja laittaa minut jatkoon, mutta sitten varsinainen yrityksen haastattelu tyssää heti, syynä yleensä että ei haluta liian ”johtajaa”.
En siis mitenkään korosta tätä taustaa ja minulla on motivaatiota vaikka mihin, olen valmis tinkimään palkasta myös.

Miten te muut olette onnistuneet? Tänään itkin taas kun tuli ei kiitos paikasta joka vastasi osaamistani täydellisesti. En päässyt edes haastatteluun.
Joka paikkaan on 50-100 hakijaa joten työvoimapula ei taida mua nyt pelastaa.

Vinkkejä otetaan vastaan! Siivoanko kaiken päällikkö/johtohomman pois CVstä? Vai jätän pois puolet kokemuksesta? Miten sinä onnistuit?

Kommentit (362)

Vierailija
221/362 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te muut työttömät johtajat/päälliköt/asiantuntijat laitatte linkediniin ”titteliksi” sille ajalle kun olette työttömiä? Siis siihen Cv listaan jossa on se työkokemus?

Ei siihen oikein voi laittaa että ”unemployed”?

Vierailija
222/362 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin, nimenomaan isoissa korporaatiosssa strategiset johdon päätökset pyyhkii yli kokonaisia toimintoja ja osastoja - täysin tuloksesta riippumatta - kun päätetään vaihtaa ydinaluetta.

Mieheltä lähti työpaikka juuri näin, kun Nokia pyyhkäisi pois kokonaisen yksikön/liiketoiminta-alueen vai miksi sitä pitäisi sanoa. Yhdensorttisen asian tekemisestä luovuttiin ja kaikki pihalle. (Ei ollut matkapuhelimet, se tuli myöhemmin, vaan matkapuhelinten sisällä yksi haara.)

Myös hänen nykyinen työnantaja teki päätöksen luopua yhdestä liiketoiminta-alueesta, jonka parissa miehen tiimi työskenteli. Mutta sen sijaan, että olisivat pistäneet kaikki pihalle, he siirtyivät työskentelemään toisen tuotteen parissa, josta heillä ei ollut aiempaa kokemusta. Työnantaja teki siis arvion, että kyllä nämä fiksut kaverit oppivat tekemään jotain muutakin kuin tuota, mitä ovat hinkanneet viimeiset 20 vuotta. Ja oppivat! 

Tietenkin heillä oli taitoja, joita pystyivät siirtämään niistä entisistä työtehtävistä uusiin. Mutta myös todella paljon uutta joutuivat opettelemaan ja työnantaja sen koulutuksen heille järjesti. Paljon pienempi vaiva kouluttaa fiksut ja kokeneet ihmiset tekemään jotain uutta, kun alkaa haalia kokonaan uutta tiimiä talon ulkopuolelta.

Siirtyvät taidot on asia, mitä ap voisi myös miettiä. Mitkä ovat hänellä sellaisia taitoja, joista olisi hyötyä ihan toisenlaisissa hommissa, toisenlaisella alalla? Löytyisikö tätä kautta ideoita uudesta suunnasta, jos nykyisessä suunnassa on umpikuja vastassa? Mitä muuta osaamista ap:lla on, kuin työelämässä kertynyt? Onko tullut harrastusten kautta jotain, mitä voisi hyödyntää ja yhdistää niihin siirtyviin taitoihin, joille on käyttöä erilaisissa tehtävissä eri toimialoilla?

Käsittääkseni uravalmentajat auttavat pyörittelemään tällaisia ajatuskuvioita. Mutta voi niitä pyöritellä itsekin, kun alkaa hahmottelemaan mitä kaikkea osaa ja irtautuu siitä ajatuksesta, että sen osaamisen pitää tuolla koulutuksen tai työelämän kautta. Ja sitten miettii minkälaisesta tekemisestä nauttii - sekä työssä että vapaa-ajalla. Ja miettii mitä on ne omat kiinnostuksen kohteet, mikä kiinnostaisi niin paljon että voisi ajatella vaikka opiskelevansa sitä lisää. Se uusi työ ja suunta voi löytyä tätäkin kautta, yhdistelemällä sitä ammatillista, harrastuksesta ja henkilökohtaisesta elämästä karttunutta osaamista omiin mielenkiinnon kohteisiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/362 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole pelkkää ennakkoluuloa, että nuoret on nälkäisempiä ja helpommin johdettavia

Helpommin manipuloitavia, tarkoitat. 

Jos firmassa ajatellaan, että viisikymppinen ei halua tehdä töitä uuden firman tapojen mukaiesti, niin kyse ei ole välttämättä pelkästään siitä, että se viisikymppinen on jämähtänyt, vaan siitä, että firma on jämähtänyt. Siellä ei haluta kuunnella muita eikä oppia uutta. 

Helpommin johdettavia. Kun se määrää ja päättää kuka maksaa, ilman mitään manipulaatiotakin. Ellei tota sisäistä, ei tule saamaan jatkoa vaikka jonkun pätkän saisikin.

Ei se oikein niin toimi, että jokainen uusi työntekijä pistää koko organisaation uusiksi vaan siksi, että hänestä asia on jotenkin toisin. Vaikka olisi 100 vuotias.

Toi on yksi syy miksi en itse palkkaisi vanhaa itseäni, kun tarvitaan työntekijää eikä saneeraajaa. Työttömyydestä (aidosta)  ei juuri palkata suoraan johtajaksi.

Itsehän todistat omat ennakkoluulosi ja ääripääajattelusi tosi vahvoiksi. Minä en sanonut mitään siitä, että uusi työntekijä haluaa laittaa KAIKEN uusiksi. Sinulla tuntuu olevan ajatus, että jo 5-kymppinen ehdottaa jotain, hän leikkii saneeraajaa ja haluaa muuttaa kaiken. Jos nuori koulutettu ehdottaa samaa, niin sinun mielestäsi hän osoittaa ihailtavaa innovaatiokykyä. 

Olen kyllä nähnyt niitäkin valituksia, että nuoria syytetään siitä, että haluavat heti testata jotain koulussa oppimaansa työpaikalla. Sekin on kuulemma väärin. 

Kaikki on väärin, jos ottaa sen asenteen. 

Kyllä sinä sanoit, kun puhuit manipuloinnista. Kyllä työntekijän pitää tehdä työnsä ilmankin että johdon erikseen pitää manipuloida töihin.

Ja tuolla asenteella (puhut jämähtämisestä ja muutosvastarinnasta, vaikka ei edes ole mitään konkreettista firmaa jonka jämähtänäisyyttä voisi arvioida) kuulostat sellaiselta joka tuputtaisi sitä omaa kokemustaan uudessa paikassa, eikä mukaudu organisaation tarpeisiin. Se sun kokemus kun on erilainen, ei välttämättä mitenkään tehokas ja moderni. Tyypillistä 50 + ikäiseltä, ikävä kyllä. Ihminen on niin rakennettu, että ajattelutapa eroaa sen mukaan onko ikää 30 vai 50 v.

Eikä mulla ole kaikki väärin, mulla on hyvä virka vaikka olen 50+, eikä terveyskään ole priimaa. Mutta on ymmärrys, miksi en ole sitä halutuinta hottia, kuten ei muutkaan 50 + ikäiset.

Vierailija
224/362 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajaksi ja kouluttajaksi on hyvät mahdollisuudet jos vaan osaaminen yhtään täsmää. Noissa töissä ei ikäkään ole este ja käytännön businessosaaminen on etu.

Millainen LinkedIn-profiilisi on? Olethan kerännyt sinne laajan ja arvovaltaisen kansainvälisen verkoston?

Vierailija
225/362 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole pelkkää ennakkoluuloa, että nuoret on nälkäisempiä ja helpommin johdettavia

Helpommin manipuloitavia, tarkoitat. 

Jos firmassa ajatellaan, että viisikymppinen ei halua tehdä töitä uuden firman tapojen mukaiesti, niin kyse ei ole välttämättä pelkästään siitä, että se viisikymppinen on jämähtänyt, vaan siitä, että firma on jämähtänyt. Siellä ei haluta kuunnella muita eikä oppia uutta. 

Helpommin johdettavia. Kun se määrää ja päättää kuka maksaa, ilman mitään manipulaatiotakin. Ellei tota sisäistä, ei tule saamaan jatkoa vaikka jonkun pätkän saisikin.

Ei se oikein niin toimi, että jokainen uusi työntekijä pistää koko organisaation uusiksi vaan siksi, että hänestä asia on jotenkin toisin. Vaikka olisi 100 vuotias.

Toi on yksi syy miksi en itse palkkaisi vanhaa itseäni, kun tarvitaan työntekijää eikä saneeraajaa. Työttömyydestä (aidosta)  ei juuri palkata suoraan johtajaksi.

Itsehän todistat omat ennakkoluulosi ja ääripääajattelusi tosi vahvoiksi. Minä en sanonut mitään siitä, että uusi työntekijä haluaa laittaa KAIKEN uusiksi. Sinulla tuntuu olevan ajatus, että jo 5-kymppinen ehdottaa jotain, hän leikkii saneeraajaa ja haluaa muuttaa kaiken. Jos nuori koulutettu ehdottaa samaa, niin sinun mielestäsi hän osoittaa ihailtavaa innovaatiokykyä. 

Olen kyllä nähnyt niitäkin valituksia, että nuoria syytetään siitä, että haluavat heti testata jotain koulussa oppimaansa työpaikalla. Sekin on kuulemma väärin. 

Kaikki on väärin, jos ottaa sen asenteen. 

Kyllä sinä sanoit, kun puhuit manipuloinnista. Kyllä työntekijän pitää tehdä työnsä ilmankin että johdon erikseen pitää manipuloida töihin.

Ja tuolla asenteella (puhut jämähtämisestä ja muutosvastarinnasta, vaikka ei edes ole mitään konkreettista firmaa jonka jämähtänäisyyttä voisi arvioida) kuulostat sellaiselta joka tuputtaisi sitä omaa kokemustaan uudessa paikassa, eikä mukaudu organisaation tarpeisiin. Se sun kokemus kun on erilainen, ei välttämättä mitenkään tehokas ja moderni. Tyypillistä 50 + ikäiseltä, ikävä kyllä. Ihminen on niin rakennettu, että ajattelutapa eroaa sen mukaan onko ikää 30 vai 50 v.

Eikä mulla ole kaikki väärin, mulla on hyvä virka vaikka olen 50+, eikä terveyskään ole priimaa. Mutta on ymmärrys, miksi en ole sitä halutuinta hottia, kuten ei muutkaan 50 + ikäiset.

Sinä sanoit olleesi rekrytoija, joten on olemassa se firma (tai olkoon vaikka virasto), johon sinä ennakkoluuloinesi olit rekrytoimassa. 

Minä taas olen hakenut ihan täysin koulutustani ja työkokemustani vastaamattomia töitä, enkä siten ole voinut "tuputtaa" omaa näkemystäni minnekään. Miten edes voisin, kun työt ovat ihan erilaisia?

Outoa syyttää minua siitä, että mainitsen jämähtämisen, kun itse hoet koko ajan, että 50+ ikäisistä ei ole töihin. Et ehkä käytä samoja sanoja, mutta tarkoitat ihan samaa asiaa. Tunnut ilkeältä ihmiseltä, jotka yrittää kaikkensa, jotta voi tuomita iäkkäämmät työntekijät (itsesi tietysti tuosta ryhmästä poislukien). Minä yritän puolustaa iäkkäämpiä, sinä taas alentaa heidät. Minusta ihmisen ei tarvitse olla 100% priimaa pärjätäkseen töissä, sinä et anna armoa edes pienille virheille (taaskin, poislukien itsesi). 

Onneksi en ole työnhaussa, joten ei tarvitse kaltaistesi kanssa olla tekemisissä. 

Vierailija
226/362 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manipuloinnilla tarkoitin sitä, että työnantajat surutta käyttävät hyväkseen nuorten tietämättömyyttä työelämästä ja oikeuksistaan. En sitä, että manipulointia tarvitaan työn tekemiseen. 

Vierailija
227/362 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis 38-vuotias nainen, enkä ole tehnyt päivääkään koulutustani vastaavaa palkkatyötä. Tuskin koskaan tulen tekemäänkään. Ehkä tosiaan olisi pitänyt heti lukion jälkeen vaan opiskella lähihoitajaksi, siis tuo koulutus oli olemassa jo silloin, mutta eipä sitä silloin järjellä ajatellut. Näen tulevaisuuteni niin, että työttömyyteni jatkuu kunnes pääsen eläkkeelle tai sitten pitää kouluttautua uudelleen sellaiselle alalle, jolta voi jopa löytää töitä, vaikka ala ei edes olisi mieluinen.

Minä lähdin vasta opiskelemaan tradenomiksi, kun olin 38v. Nuorena ei opinnot sujuneet (olin TKK:lla teknillisen fysiikan osastolla, taitaa jäädä elämäni suurimmaksi saavutukseksi sen opiskelupaikan saaminen) ja sitten tein hanttihommia. AMK-opinnot sujuivat, koska vaatimustaso oli (itselleni) niin alhainen ja aihe kiinnosti (rahoitus).

En päässyt koskaan tuolla tutkinnolla töihin. Lopulta kun olin ollut työttömänä niin pitkään että mikä tahansa työ alkoi tuntua paremmalta vaihtoehdolta kuin loputon toivottomuus, pääsin työhön johon riittää ajokortti ja suomen kielen taito (pysäköinninvalvoja, vieläpä vihatun yksityisen puolen toimijan leivissä). 3,5 vuotta tein tuota työtä ennen kuin irtisanouduin viime syksynä. Viime keväänä sain ADHD-diagnoosin mikä selitti, miksi kaikki on mennyt päin mäntyä. Ja monet ovat sanoneet, että pitävät minua Aspergerinakin, mikä selittäisi miksen työhaastattelussa tullut valituksi (toki niihinkin pääsin vain harvoin). Tämän puolen tutkimukset alkaa onneksi ensi kuussa, ehkä pääsen vihdoin selville kuka ja mikä oikein olen ja mitä tässä on tehtävissä. 

Vaikka entinen työnantajani ei monesta asiasta kehuja ansaitse, niin siitä nyt ainakin, että ottivat töihin myös 50+ ihmisiä ja heitä ei haitannut AMK-koulutukseni. Heillä oli siellä yksi maisterikin töissä pysäköinninvalvojana, joka kyllä myöhemmin pääsi toimiston puolelle. Ja itse en ollut ainoa tradenomi siellä. Sillä tavalla ennakkoluuloton työnantaja, että monille antavat mahdollisuuden ja itsekin olen iloinen, että sain edes tuon työkokemuksen, vaikka loppua kohden alkoi ahdistaa niin että lopulta irtisanouduin, vaikka uutta työtä ei ollut tiedossa. Opin ainakin sen, että työssäkäynti sujuu pitkän työttömyyden jälkeenkin, opin tarvittavat asiat ja suoriuduin työtehtävistä ihan mallikkaasti. Toki se ei ollut työ, josta haaveilin kun lähtin AMK-opintoja suorittamaan, mutta onpahan nyt näyttöä siitä, että en ole mikään paatunut elämäntapatyötön enkä luovuta heti kun sormet jäätyvät pakkasessa tuulilaseja kuuratessa ja työpuhelinta näpelöidessä.

Jos olet jo päässyt siihen epätoivon pisteeseen jossa itse olin, niin tuolla on jatkuva rekry päällä, koska ovi käy kuin saluunassa ja monet lopettavat jo ensimmäisenä päivänä, jos edes ilmaantuvat paikalle. Palkka on huono ja työssä kohtaa jatkuvasti sekä vihaa, että halveksuntaa, satunnaisesti myös väkivaltaa tai sen uhkaa. Mutta ottavat töihin ihmisiä kaikenlaisilla taustoilla, koska heillä ei yksinkertaisesti ole varaa olla ronkeleita ja toisaalta työ itsessään on sellaista, että vain kokeilemalla näkee, lähteekö sujumaan vai ei ja kestääkö oma pää sitä työtä. 

Itselleni tuli tosiaan mitta täyteen 3,5 vuoden kohdalla, mutta ensimmäiset 1,5-2 vuotta oli ihan jees. Ja paremmalla toimintakyvyllä varustettu ihminen pystyy hakemaan töitä samalla kuin on tuollaisessa koirantyössä. Itse en siihen pystynyt, mutta onneksi oli varaa ottaa se 3kk karenssi. Ap:lle tällainen ei ole vaihtoehto, mutta pitkään työttömänä olleelle tradenomille ilman oman alan työkokemusta melkein sanoisin, että harkitse edes. 

Vierailija
228/362 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaku on muuttunut rajusti, osaltaan kyse on siitä. Mulle oli myös valtava järkytys oman arvon romahdus, sillä kolmekymppisenä sain myös joka paikan mitä hain tai tulin valituksi yli 200 hakijan joukosta. Nyt sit liki 50v iässä ei tule edes haastattelukutsua.

Tässä on myös aika muuttanut koko pelikenttää. Olen työsuhdelakimies ja mun kaltaisia ei vaan enää tarvita. Vaatii paljon uudelleenkoulutusta jotta voin tehdä muuta lakityötä (osaaminen on muilta osin jo ruostunut), ja siihen olenkin nyt siirtymässä.

Mutta tarkoitan siis kuvata sitä muutoskenttää. Ennnen tarvittiin työsuhde-osaajia, nykyään ei juuri ollenkaan. On vaan talent acquisition leadeja ja developemt-hr osaajia, mutta mitään työsuhdeosaajia ei enää tarvita tai haluta.

Eli voi olla myös se murros että tietyt ammatit vanhenee, kuolee, kuihtuu ja katoaa.

Vierailija
229/362 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnhaku on muuttunut rajusti, osaltaan kyse on siitä. Mulle oli myös valtava järkytys oman arvon romahdus, sillä kolmekymppisenä sain myös joka paikan mitä hain tai tulin valituksi yli 200 hakijan joukosta. Nyt sit liki 50v iässä ei tule edes haastattelukutsua.

Tässä on myös aika muuttanut koko pelikenttää. Olen työsuhdelakimies ja mun kaltaisia ei vaan enää tarvita. Vaatii paljon uudelleenkoulutusta jotta voin tehdä muuta lakityötä (osaaminen on muilta osin jo ruostunut), ja siihen olenkin nyt siirtymässä.

Mutta tarkoitan siis kuvata sitä muutoskenttää. Ennnen tarvittiin työsuhde-osaajia, nykyään ei juuri ollenkaan. On vaan talent acquisition leadeja ja developemt-hr osaajia, mutta mitään työsuhdeosaajia ei enää tarvita tai haluta.

Eli voi olla myös se murros että tietyt ammatit vanhenee, kuolee, kuihtuu ja katoaa.

Vaihda tietosuojan puolelle. Se on niin kysyttyä osaamista, että pakko ottaa vastavalmistuneitakin, kun muita ei saada.

Vierailija
230/362 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda tietosuojan puolelle. Se on niin kysyttyä osaamista, että pakko ottaa vastavalmistuneitakin, kun muita ei saada.

Mikä alue siis? GDPR? Immateriaalioikeudet?

Vierailija
231/362 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työsuhdejuridiikka mihinkään ole kadonnut! Valtiolla jatkuvasti HR-lakimiehen paikkoja auki, samoin ammattiliitoissa. Lakimiehiä tarvitaan yrityksissä tulevaisuudessa vielä enemmän kun paikallinen sopiminen yleistyy eikä näihin HR:n yleisosaajat ja KTM koulutuksen saaneet kykene. Ihan bullshittiä toi sun kirjoitus. Sitä paitsi voit aina siirtyä oikeudenkäynteihin, niitä työoikeudessa riittää.

Vierailija
232/362 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työsuhdejuridiikka mihinkään ole kadonnut! Valtiolla jatkuvasti HR-lakimiehen paikkoja auki, samoin ammattiliitoissa. Lakimiehiä tarvitaan yrityksissä tulevaisuudessa vielä enemmän kun paikallinen sopiminen yleistyy eikä näihin HR:n yleisosaajat ja KTM koulutuksen saaneet kykene. Ihan bullshittiä toi sun kirjoitus. Sitä paitsi voit aina siirtyä oikeudenkäynteihin, niitä työoikeudessa riittää.

Se on kadonnut täysin maakunnista. Vain pk-seudulla ehkä on toisin.

Vierailija
233/362 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun on pakko tarkoittaa it-alan tietoTURVAA. Olen työnhakija hr-päällikkö jolla osaamista myös tietosuoja/gdpr/henkilötietorekisteri -alueista ja en saa töitä mistään….

Vierailija
234/362 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin huvikseni katsomassa duunitori-sivulta että noinkohan on tietosuoja-asintuntijan paikkoja yhtään auki. Totta tosiaan, niitä oli PALJON, mutta liki kaikki it-alalta eli it tausta vaaditaan.

Miss tuohon voisi kouluttautua? Mikä tutkinto siis tuohon valmistaa?

Uudelleenkoulutus tässä edessä ja nyt pitäisi osata valita sellainen ala jolla KYSYNTÄÄ.

Vierailija
235/362 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisipa anonyymi työnhaku myös laajamittaisesti suomeen! Siinä ei ikä tai sukupuoli tai etninen tausta saa vaikuttaa

Vierailija
236/362 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut kunnalle? Kunnilla on osaajista pulaa. Pitää tietysti olla valmis tinkimään aluksi vähän palkasta, ja kulkemaan työmatkaa, tai asumaan viikolla työpaikkakunnalla, tai muuttamaan.

Mutta näinä aikoina myös kunnilla on opittu tarjoamaan etätyötä.

Kunnille otetaan myös määräaikaisia esim perhevapaiden ajaksi, tai projekteihin.

Syyksi että hakee ylipätevänä, kelpaa aivan hyvin että haluaa kokeilla kunta-alaa, ja saada sinne jalan oven rakoon ja saada kuntakokemusta. Niin me muutkin on siellä alettu. Kannattaa avoimesti kertoa se, koska ylipätevästä tietenkin ajatellaan, että se kyllästyy kahdessa kuukaudessa, lähtee parempaan paikkaan, ja sitten saan taas aloittaa työlään rekrytoinnin alusta.

50v ikää ei ole ongelma, on aika tyypillistä että nuoret ei hakeudu kuntiin, se ei kuulosta vielä kiinnostavalta. Taasen kunnissa arvostetaan kokemusta yksityiseltä puolelta.

Myös jos olet ollut esimiestehtävässä, voit myös sanoa että se on sen verran stressaavaa ja kuluttavaa, ettet enää halua sitä, ja haluat vain tehdä asiantuntijatyötä ilman esimiesvastuita. Ja haluat että voimia jää perheellekin ja vapaa-aikaan. Esim jos on isovanhempi, tai puoliso jää aiemmin eläkkeelle, se on hyvin uskottavaa. Tai miksei jos on vielä muutaman vuoden alaikäisiä kotona, eikä halua missata niitä arvokkaita vuosia työläppärin takana.

Olen myös todennut että kunnalle hakeutumisessa on ihan relevantti syy että haluaa säännölliset työajat ja lomat, että voi viettää perhe-elämää. Minulle on myös annettu syyksi, että haluaa nähdä työnsä jäljen pitkäjänteisemmin, tai työskennellä yhteisen hyvän eteen.

Ihmisillä on eri arvoja.

Itse olen myös rekrytoinut äitiysloman sijaiseksi viisikymppisen alanvaihtajan, jota sitten suosittelin eteenpäin.

Vierailija
237/362 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksityössä ansaitsisit moni verroin enemmän, kuin aimmassa työssäsi pikkupomona.

Vierailija
238/362 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja kirjoitti:

Seksityössä ansaitsisit moni verroin enemmän, kuin aimmassa työssäsi pikkupomona.

50v on tuohon liian rupsahtanut.

Vierailija
239/362 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja kirjoitti:

Ohis mutta director ei ole pikkupomo.

T. Toinen sellainen

Vierailija
240/362 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun on pakko tarkoittaa it-alan tietoTURVAA. Olen työnhakija hr-päällikkö jolla osaamista myös tietosuoja/gdpr/henkilötietorekisteri -alueista ja en saa töitä mistään….

Niin, kun sulla ei ole juridista osaamista. Osaat sen saman GDPR:stä mitä muutkin osaavat lukea netistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme