Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin tänään ekaa kertaa Subway ravintolassa.

Vierailija
12.04.2015 |

Ja olipa siellä monimutkaista saada syödäkseen:\ Luulisi, että kun tilaat taululta kuvalla ja nimellä varustetun leivän saat sen tietyllä tavalla valmistettuna, mutta ei. Joka ikinen asia pitää päättää, pippurin lisäyksestä lähtien, -miksi minun se pitää tietää maistuuko se annos ilman pippuria miltään? Lihakin jotain karseaa kitjaketta, jossa jänteet mukana.
Kaikkineen jotenkin teennäinen tilanne, ymmärtäisin paremmin, jos listalla vasiten olisi yksi "omavalintainen" annos. Ko tapa valmistaa ruokaa kuuluu johonkin torigrilliin.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 02:34"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:41"]Jos se olisi joku listalla oleva kokonaisuus niin mä joutuisin aina sanoon; Ei suolakurkkua, ei oliiveja, ei paprikaa, ei jalapenoja, ei pippuria..
[/quote]

Kai sä tajuat, että joudut sanomaan tuon joka kerta nytkin.
[/quote]
No ei siellä tarvii joka kerta luetella jokaisen täytteen kohdalla otatko vai etkö :D voit aloittaa vaikka sanomalla "Moikka! Yks kokonainen vegepihvi hunajakauralla ja tuoreilla kasviksilla, saa paihtaa ja laittaa juustoa". Seuraavan kerran joudut vastaamaan kysymyksiin vasta kastikkeen kohdalla ;-)

Vierailija
62/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oo Subwayn vika, että joillekin päätöksenteko on niin hemmetin vaikeeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:52"]

Näitä kommentteja lukiessa ei voi kuin miettiä mitä ihmeen autistiporukkaa palstalle eksyy. Miten olette ylipäätään selvinneet aikuisikään kun leivän täytteiden luetteleminen on noin haastavaa?

[/quote]

Minulla on Asperger, eikä minulla ole koskaan ollut hankaluuksia Subien kanssa.

Vierailija
64/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin siellä käyn mielelläni ja homma hoituu helposti, mutta kun menin eka kertaa, enkä tiennyt yhtään, mistä on kyse, niin tehtiin selväksi, että hidastan jonoa, eikä minulle kukaan suostunut tarkemmin valottamaan, mistä on kyse. Ei mulle valitseminen yleensä ole vaikeaa, mutta kun kysymykset tulee ihan puun takaa, niin en ole osannut ajatella. Joo tykkään aurajuustosta, mutta sopiiko se tähän kokonaisuuteen. Siinä voi mennä 10-15 sekuntia ennen kuin vastaan ja se tuntuu olevan tälle konseptille liikaa.

Ja täytyy sanoa, ettei toka kertakaan ollut vielä täydellinen, mutta harjoitus tekee mestarin.

Eli täällä vastaa vaan sellaiset, joille konsepti on koko elämänsa ollut tuttu ja sit ne, joille ei ole. Sitä ei vaan tule ajatelleeksi, että jos ei ole koskaan käynyt ja kuvittelee menevänsä tyypilliseen pikaruokapaikkaan, niin aika monta uutta asiaa tulee eteen. Ja kun on ihmisiä edellä jonossa, niin mitään ei näe lukea etukäteen ja perässäolijat tietenkin olettaa sun olevan yhtä nopea kuin työntekijöiden, joten seuraavat hengittää jo niskaan, jos alat siitä lasi-ikkunasta tavaamaan niitä valkoisella präntillä olevia ohjeita.

Vierailija
65/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 10:17"]

Kyllä mä ainakin siellä käyn mielelläni ja homma hoituu helposti, mutta kun menin eka kertaa, enkä tiennyt yhtään, mistä on kyse, niin tehtiin selväksi, että hidastan jonoa, eikä minulle kukaan suostunut tarkemmin valottamaan, mistä on kyse. Ei mulle valitseminen yleensä ole vaikeaa, mutta kun kysymykset tulee ihan puun takaa, niin en ole osannut ajatella. Joo tykkään aurajuustosta, mutta sopiiko se tähän kokonaisuuteen. Siinä voi mennä 10-15 sekuntia ennen kuin vastaan ja se tuntuu olevan tälle konseptille liikaa.

Ja täytyy sanoa, ettei toka kertakaan ollut vielä täydellinen, mutta harjoitus tekee mestarin.

Eli täällä vastaa vaan sellaiset, joille konsepti on koko elämänsa ollut tuttu ja sit ne, joille ei ole. Sitä ei vaan tule ajatelleeksi, että jos ei ole koskaan käynyt ja kuvittelee menevänsä tyypilliseen pikaruokapaikkaan, niin aika monta uutta asiaa tulee eteen. Ja kun on ihmisiä edellä jonossa, niin mitään ei näe lukea etukäteen ja perässäolijat tietenkin olettaa sun olevan yhtä nopea kuin työntekijöiden, joten seuraavat hengittää jo niskaan, jos alat siitä lasi-ikkunasta tavaamaan niitä valkoisella präntillä olevia ohjeita.

[/quote]

Jos sun edelläsi jonossa on ihmisiä, niin miksi et ota heistä mallia, jos et kerran mielestäsi ehdi lukea ohjeita? Minusta Subissa käyminen oli jo ensimmäisellä kerralla ihan idioottivarman helppoa, kun jokaisesta vaiheesta on selkeät, kirjalliset ohjeet siinä suoraan nenän edessä.

Vierailija
66/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:42"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:36"]

tai ajattelin että en halua ollenkaan jotain mutta kun sellasta vaihtoehtoa ei annettu. 

[/quote]

Kyllä siellä on mahdollista olla ottamatta jotain mitä ei halua. Myös leivän voi jättää kokonaan pois ja tilata annoksen salaattina.

Teille, joita Subissa tilaaminen ahdistaa ja joilta se vie puoli päivää, lukekaa tämä ennen seuraavaa Subissa käyntiä: http://www.subway.fi/fi/tuotteet/kuinka-subi-tilataan Kirjottakaa itsellenne ylös mitä haluatte ja luetelkaa se lapulta paikan päällä niin elämä helpottuu.

[/quote]

mikä teitä vaivaa? Käntyn tilaaminenkin ahdistaa? Ikää 11 v.?

Vierailija
67/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli harmi hitaiden tilaajien puolesta ja myötähäpeä teidän mollaajien puolesta. Se on iso ja rikas firma. Voitot menee ties minne. Ei ne kyllä sääliä tartte, ei työntekijätkään. Omapahan on linjansa myyntityössä, jos ei tahdota ehtiä tai osata saada uusia asiakkaita tuntemaan oloaan tervetulleeksi. Jokanen asiakas myös menee sinne minne haluaa ja on mieluista muuten. No, itse keliaakikkona en tuonne tule menemään. Sikäli olen tosi jäävi tässä asiassa. Kerran kysyin onko heillä mitään gluteenitonta ja sanoivat, että salaattikin voi ola kontaminoitunut leivänmuruista. 

Vierailija
68/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOo, aina se ekakerta on jännin subneitsyelle.

Ja kyllä se ns. Nopee syöminen vois olla hiukan helpompaa.

Hampurilaispaikoissa oli aikoinaan rasittavan tuntuinen kyselypatteri,

Kunnes niihin tottuu.

Vierailija
69/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ko. palvelukonsepti on toimiva ja kiva, mutta on ihan ymmärrettävää, että ekalla kerralla tilanne voi olla lievästi stressaava. Minusta tässä keskustelussa näkyy se, että joillekin ihmisille on ylivoimaista hyväksyä hetkellistä avuttomuutta ja epävarmuutta. Koko ajan pitäisi saada kokea olevansa kontrollissa. Sitten jos jokin sinänsä täysin asiallinen ja hyväätarkoittava systeemi aiheuttaa hetkellisen putoamisen epävarmuuteen, tulee tarve tuomita se systeemi, eli tässä tapauksessa Subwayn konsepti. Minä olen itsekin ollut ekalla Sub-käynnilläni öönä, mutta pystyn kohtaamaan ja hyväksymään tällaisetkin tunteet ilman sietämätöntä ahdistusta. Ken ei pysty, on itse asiassa kehittymättömämpi ja joustamattomampi psyykkisesti. 

Vierailija
70/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hämmentää joka kerta Subissa asioidessani se valintojen ja vaihtoehtojen määrä ja liukuhihnavauhti. En ehdi kuvitella ja makustella mielessäni miten mikäkin valinta vaikuttaa kokonaisuuteen (ja näin ollen tekemään perusteltua päätöstä). Vaikka takanani jonossa ei olisi ketään, myyjä toimii silti tosi nopealla tahdilla. Tulee sellainen olo, että minunkin on mahdollisimman nopeasti hoidettava asiani. Jos en kuule kysymystä ja pyydän toistamaan sen, häiritsen ja hidastan prosessia. Niimpä tilaan joka kerta saman leivän samoilla täytteillä, sen jonka olen kerran todennut hyväksi. Öljyn kohdalla saatan hullutella ja joko ottaa tai jättää, olenhan jo melkein maksussa asti.

Vierailija
71/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä jumala. Käykää ostamassa kaupasta valmis eineksiä, jos ette jaksa suutanne avata ja kertoa millaisen subin haluatte.

Vierailija
72/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä ongelmaa. Olette hauskoja. Myyjähän kysyy, ei tarvitse kuin vastata. Miten ihminen voikin olla näin umpimielinen. 

Vierailija
73/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:52"]

Näitä kommentteja lukiessa ei voi kuin miettiä mitä ihmeen autistiporukkaa palstalle eksyy. Miten olette ylipäätään selvinneet aikuisikään kun leivän täytteiden luetteleminen on noin haastavaa?

[/quote]

Minulla on Asperger, eikä minulla ole koskaan ollut hankaluuksia Subien kanssa.

[/quote]

Sama juttu.

Vierailija
74/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 10:17"]Kyllä mä ainakin siellä käyn mielelläni ja homma hoituu helposti, mutta kun menin eka kertaa, enkä tiennyt yhtään, mistä on kyse, niin tehtiin selväksi, että hidastan jonoa, eikä minulle kukaan suostunut tarkemmin valottamaan, mistä on kyse. Ei mulle valitseminen yleensä ole vaikeaa, mutta kun kysymykset tulee ihan puun takaa, niin en ole osannut ajatella. Joo tykkään aurajuustosta, mutta sopiiko se tähän kokonaisuuteen. Siinä voi mennä 10-15 sekuntia ennen kuin vastaan ja se tuntuu olevan tälle konseptille liikaa.

[/quote]

Missä tynnyrissä te ihmiset kasvatte, jos ette tähän päivään mennessä ole kertaakaan kuulleet Subwaysta?

Vierailija
75/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:59"]Minun mielestäni ko. palvelukonsepti on toimiva ja kiva, mutta on ihan ymmärrettävää, että ekalla kerralla tilanne voi olla lievästi stressaava. Minusta tässä keskustelussa näkyy se, että joillekin ihmisille on ylivoimaista hyväksyä hetkellistä avuttomuutta ja epävarmuutta. Koko ajan pitäisi saada kokea olevansa kontrollissa. Sitten jos jokin sinänsä täysin asiallinen ja hyväätarkoittava systeemi aiheuttaa hetkellisen putoamisen epävarmuuteen, tulee tarve tuomita se systeemi, eli tässä tapauksessa Subwayn konsepti. Minä olen itsekin ollut ekalla Sub-käynnilläni öönä, mutta pystyn kohtaamaan ja hyväksymään tällaisetkin tunteet ilman sietämätöntä ahdistusta. Ken ei pysty, on itse asiassa kehittymättömämpi ja joustamattomampi psyykkisesti. 
[/quote]

Mikä sietämätön ahdistus? Palvelukonseptissa lienee vikaa jos vain kanta-asiakas tietää miten homma etenee ja pystyy kahdessa sekunnissa vastaamaan aspan pikakiväärikysymyksiin. Tietenkin jos on tarkoituskin että uusi tai kokemattomampi asiakas tuntee itsensä hitaaksi idiootiksi niin sitten. Yleensä asiakaspalvelutilanteissa on tarkoitus saada asiakas tuntemaan olonsa miellyttäväksi, ei riesaksi ja vajaaälyiseksi.

Vierailija
76/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:59"]Minun mielestäni ko. palvelukonsepti on toimiva ja kiva, mutta on ihan ymmärrettävää, että ekalla kerralla tilanne voi olla lievästi stressaava. Minusta tässä keskustelussa näkyy se, että joillekin ihmisille on ylivoimaista hyväksyä hetkellistä avuttomuutta ja epävarmuutta. Koko ajan pitäisi saada kokea olevansa kontrollissa. Sitten jos jokin sinänsä täysin asiallinen ja hyväätarkoittava systeemi aiheuttaa hetkellisen putoamisen epävarmuuteen, tulee tarve tuomita se systeemi, eli tässä tapauksessa Subwayn konsepti. Minä olen itsekin ollut ekalla Sub-käynnilläni öönä, mutta pystyn kohtaamaan ja hyväksymään tällaisetkin tunteet ilman sietämätöntä ahdistusta. Ken ei pysty, on itse asiassa kehittymättömämpi ja joustamattomampi psyykkisesti.  [/quote] Mikä sietämätön ahdistus? Palvelukonseptissa lienee vikaa jos vain kanta-asiakas tietää miten homma etenee ja pystyy kahdessa sekunnissa vastaamaan aspan pikakiväärikysymyksiin. Tietenkin jos on tarkoituskin että uusi tai kokemattomampi asiakas tuntee itsensä hitaaksi idiootiksi niin sitten. Yleensä asiakaspalvelutilanteissa on tarkoitus saada asiakas tuntemaan olonsa miellyttäväksi, ei riesaksi ja vajaaälyiseksi.

[/quote]

Tuo pitäisi silloin paikkansa, jos Subwayssa ei sattuisi kissankokoisin kirjaimin lukemaan siinä asiakkaan nenän edessä, mitä missäkin vaiheessa kysytään ja mitkä ovat vaihtoehdot.

Vierailija
77/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 09:19"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:41"]Kehittäisivät tsydeemin, jossa näytöltä saa ruksia täytteet ja annos valmistuisi sen jälkeen kyselemättä. [/quote] Ollaan me sitten epäsosiaalista kansaa kyn tällanen tarvitaan. :D

[/quote]

No olisi kylläkin huomattavasti tehokkaampaa kuin seisoa möllöttää tiskin ääressä koppaamassa kysymyksiä ja yrittämässä hudella vielä välistä että hei mä halusin sitä tomaattia vielä kun myyjä palvelee jo seuraavaa asiakasta jonossa. Puhumattakaan niistä jotka pönöttävät koko jonon tukkeena koska eivät osaa päättää edes leipää. Tehokkain olisi juurikin vaikkapa kortti tai automaatti, johon ruksittaisi vaihtoehdoista itselleen sopivat ja leivän saisi sitten noutaa tiskiltä sen valmistuttua, vähän kun Burger Kingissä. 

Vierailija
78/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 09:19"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:41"]Kehittäisivät tsydeemin, jossa näytöltä saa ruksia täytteet ja annos valmistuisi sen jälkeen kyselemättä. [/quote] Ollaan me sitten epäsosiaalista kansaa kyn tällanen tarvitaan. :D

[/quote]

No olisi kylläkin huomattavasti tehokkaampaa kuin seisoa möllöttää tiskin ääressä koppaamassa kysymyksiä ja yrittämässä hudella vielä välistä että hei mä halusin sitä tomaattia vielä kun myyjä palvelee jo seuraavaa asiakasta jonossa. Puhumattakaan niistä jotka pönöttävät koko jonon tukkeena koska eivät osaa päättää edes leipää. Tehokkain olisi juurikin vaikkapa kortti tai automaatti, johon ruksittaisi vaihtoehdoista itselleen sopivat ja leivän saisi sitten noutaa tiskiltä sen valmistuttua, vähän kun Burger Kingissä. 

[/quote]

Veikkaanpa, että globaalina yrityksenä Subway ei ryhdy mittavia kustannuksia tuottavaan konseptin muutokseen vain sen takia, että jossain Suomessa on muutamia ihmisiä, joita ahdistaa puhua myyjälle.

Vierailija
79/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:59"]Minun mielestäni ko. palvelukonsepti on toimiva ja kiva, mutta on ihan ymmärrettävää, että ekalla kerralla tilanne voi olla lievästi stressaava. Minusta tässä keskustelussa näkyy se, että joillekin ihmisille on ylivoimaista hyväksyä hetkellistä avuttomuutta ja epävarmuutta. Koko ajan pitäisi saada kokea olevansa kontrollissa. Sitten jos jokin sinänsä täysin asiallinen ja hyväätarkoittava systeemi aiheuttaa hetkellisen putoamisen epävarmuuteen, tulee tarve tuomita se systeemi, eli tässä tapauksessa Subwayn konsepti. Minä olen itsekin ollut ekalla Sub-käynnilläni öönä, mutta pystyn kohtaamaan ja hyväksymään tällaisetkin tunteet ilman sietämätöntä ahdistusta. Ken ei pysty, on itse asiassa kehittymättömämpi ja joustamattomampi psyykkisesti. 
[/quote]

Mikä sietämätön ahdistus? Palvelukonseptissa lienee vikaa jos vain kanta-asiakas tietää miten homma etenee ja pystyy kahdessa sekunnissa vastaamaan aspan pikakiväärikysymyksiin. Tietenkin jos on tarkoituskin että uusi tai kokemattomampi asiakas tuntee itsensä hitaaksi idiootiksi niin sitten. Yleensä asiakaspalvelutilanteissa on tarkoitus saada asiakas tuntemaan olonsa miellyttäväksi, ei riesaksi ja vajaaälyiseksi.
[/quote]

Minä käyn Subwayssa ehkä kolmesti vuodessa, enkä koe kyllä minkäännäköistä ahdistusta tilaustani tehdessä. Enkä koe kuuluvani kanta-asiakkaisiin. Suomalaisia näköjään ahdistaa kaikki tilanteet, missä pitää sanoa useampi sana peräjälkeen.

Vierailija
80/80 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin muualle.