Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin tänään ekaa kertaa Subway ravintolassa.

Vierailija
12.04.2015 |

Ja olipa siellä monimutkaista saada syödäkseen:\ Luulisi, että kun tilaat taululta kuvalla ja nimellä varustetun leivän saat sen tietyllä tavalla valmistettuna, mutta ei. Joka ikinen asia pitää päättää, pippurin lisäyksestä lähtien, -miksi minun se pitää tietää maistuuko se annos ilman pippuria miltään? Lihakin jotain karseaa kitjaketta, jossa jänteet mukana.
Kaikkineen jotenkin teennäinen tilanne, ymmärtäisin paremmin, jos listalla vasiten olisi yksi "omavalintainen" annos. Ko tapa valmistaa ruokaa kuuluu johonkin torigrilliin.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin muistan kun kävi ekaa kertaa niin oli hieman pihalla, mihin kuuluu mennä kun ei normaaliste tiskille mennä vaan aloitetaan toisesta päästä. Olen nyt 23 ja ekaa kertaa taisin subiin mennä yläasteen alussa, nyt on tullut vuosien varrella käytyä silloin tällöin eikä se tosiaan mitään tähtitiedettä ole mutta ymmärrän että aluksi on vähän pihalla kun miettii mikä tässä nyt on sse ysteemi, mutta myyjien tehtävä on kertoa ja opastaa. Ja tosiaan toisella kerralla jo tietää systeemin niin ei ole enää niin pihalla :)

Vierailija
42/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut ällän paperit ja en ymmärrä, miten asiakasta voidaan syyllistää. Se on sen työntekijän duuni tietää miten se ruoka valmistetaan eikä asiakkaan tehtävä todellakaan neuvoa sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 02:12"]

Olen kirjoittanut ällän paperit ja en ymmärrä, miten asiakasta voidaan syyllistää. Se on sen työntekijän duuni tietää miten se ruoka valmistetaan eikä asiakkaan tehtävä todellakaan neuvoa sitä.

[/quote]

Olet kirjoittanut L:n paperit ja nyt odotellaan syyntakeettomuuspapereita, kun ymmärrys on laskenut alle oikeustoimikelpoisuuden?

Vierailija
44/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:46"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:44"]

Mutta saako sieltä ollenkaan valmista annosta tyyliin " yksi kinkkuleipä ja kokis" ?

[/quote]

Ei saa.

[/quote]

Miksi sitten tuon annetun linkin (kommentti 14) alta löytyy tällainen lause: Voit valita valikoimasta täysin oman yhdistelmän tai ottaa jonkun listamme valmiista yhdistelmistä.

?

Vierailija
45/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:43"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:41"]

Kehittäisivät tsydeemin, jossa näytöltä saa ruksia täytteet ja annos valmistuisi sen jälkeen kyselemättä.

[/quote]

Tää olisi muuten hyvä idea!
[/quote]

Me suomalaiset kommunikoidaan muutenkin niin vähän että kyllä mä tilaan mieluummin annoksen puhumalla kuin tietokoneen välityksellä. :D

Vierailija
46/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:41"]

Kehittäisivät tsydeemin, jossa näytöltä saa ruksia täytteet ja annos valmistuisi sen jälkeen kyselemättä.

[/quote]

".... että suomalaisten ei tarvitsisi puhua toisilleen."

Ei helekutti!!! :D :D

Vierailija
47/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:41"]Jos se olisi joku listalla oleva kokonaisuus niin mä joutuisin aina sanoon; Ei suolakurkkua, ei oliiveja, ei paprikaa, ei jalapenoja, ei pippuria..
[/quote]

Kai sä tajuat, että joudut sanomaan tuon joka kerta nytkin.

Vierailija
48/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa Subissa aina se että mä en voi tietää mikä toiminto / raaka-aine nostaa sen valmiin patongin hintaa! Tekis mieli kysyä joka kohdan jälkeen vastakysymys; Tuleeko siitä lisähintaa? Kuten esim. ilmeisesti aurajuustoa tulee? :D Tai kaverin kanssa käytiin ja hänen patonkinsa makjsoi 50 senttiä enemmän kuin mun kun otti aurajuustoa... :D Tai sitten se oli se paahtaminen...en tiedä :D

Mitään ei tässä maassa saa ilmaiseksi ;) 

Vierailija
49/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:43"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:41"]Kehittäisivät tsydeemin, jossa näytöltä saa ruksia täytteet ja annos valmistuisi sen jälkeen kyselemättä.
[/quote]
Tämä.
[/quote]
Ettekö uskalla puhua ihmisille?

Vierailija
50/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:27"]

Mua ahdistaa Subissa aina se että mä en voi tietää mikä toiminto / raaka-aine nostaa sen valmiin patongin hintaa! Tekis mieli kysyä joka kohdan jälkeen vastakysymys; Tuleeko siitä lisähintaa? Kuten esim. ilmeisesti aurajuustoa tulee? :D Tai kaverin kanssa käytiin ja hänen patonkinsa makjsoi 50 senttiä enemmän kuin mun kun otti aurajuustoa... :D Tai sitten se oli se paahtaminen...en tiedä :D

Mitään ei tässä maassa saa ilmaiseksi ;) 

[/quote]

Nyt pääset ahdistuksestasi: Lisätäyte nostaa hintaa, se lisätäyte on erikseen mainittu siinä juusto-paahtamiskohdassa vitriinissä. Tällä hetkellä avokado.

Vierailija
51/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo valitsemisongelma on ihan tuttu ainakin minun tuttavapiirissäni. Ekalla kerralla on jokainen ollut hiki päässä miettimässä mitä leipään pitäisi ottaa. Suurin ongelma on ollut henkilökunnan nihkeys. Vaikka sanoo, että olen ekaa kertaa Subissa, niin neuvoja ei saa vaan vain kyllästyneen mulkaisun ja asenteen, että yritä nyt nopeasti valita, jonoa kertyy.

Eka kerta Subissa oli minulle niin epämielyttävä kokemus, että seuraavaan kertaan meni useampi vuosi. Silloin olin liikenteessä työkaveriporukalla, jotka osasivat jo jonossa neuvoa. Nyt ei tunnu yhtään vaikealta.

Vierailija
52/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:42"]Kyllä tuo valitsemisongelma on ihan tuttu ainakin minun tuttavapiirissäni. Ekalla kerralla on jokainen ollut hiki päässä miettimässä mitä leipään pitäisi ottaa. Suurin ongelma on ollut henkilökunnan nihkeys. Vaikka sanoo, että olen ekaa kertaa Subissa, niin neuvoja ei saa vaan vain kyllästyneen mulkaisun ja asenteen, että yritä nyt nopeasti valita, jonoa kertyy.

Eka kerta Subissa oli minulle niin epämielyttävä kokemus, että seuraavaan kertaan meni useampi vuosi. Silloin olin liikenteessä työkaveriporukalla, jotka osasivat jo jonossa neuvoa. Nyt ei tunnu yhtään vaikealta.
[/quote]
Juuri näin. Itse kävin kerran vuosia sitten jouluostosten lomassa. Ensinäkin myyjä tiuski kysymykset tiskin takaa ja mulkoili ilkeästi kun en kuullut (kauppakeskuksessa jossa pauhasi musiikki sekä ravintolan oma musa) ja tajunnut mitä piti valita.
Sain kuitenkin varmaan 5minuutin jälkeen jonkinlaisen sämpylän kouraani joka ei maistunut miltään. Mauton, sitkeä kengänpohja. Jäi todella paha mieli sekä palvelutilanteesta ja mausta. Hyi.
Tän jälkeen en ole käynyt.

Vierailija
53/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:41"]Kehittäisivät tsydeemin, jossa näytöltä saa ruksia täytteet ja annos valmistuisi sen jälkeen kyselemättä.
[/quote]
Ollaan me sitten epäsosiaalista kansaa kyn tällanen tarvitaan. :D

Vierailija
54/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 10:17"]Kyllä mä ainakin siellä käyn mielelläni ja homma hoituu helposti, mutta kun menin eka kertaa, enkä tiennyt yhtään, mistä on kyse, niin tehtiin selväksi, että hidastan jonoa, eikä minulle kukaan suostunut tarkemmin valottamaan, mistä on kyse. Ei mulle valitseminen yleensä ole vaikeaa, mutta kun kysymykset tulee ihan puun takaa, niin en ole osannut ajatella. Joo tykkään aurajuustosta, mutta sopiiko se tähän kokonaisuuteen. Siinä voi mennä 10-15 sekuntia ennen kuin vastaan ja se tuntuu olevan tälle konseptille liikaa. Ja täytyy sanoa, ettei toka kertakaan ollut vielä täydellinen, mutta harjoitus tekee mestarin. Eli täällä vastaa vaan sellaiset, joille konsepti on koko elämänsa ollut tuttu ja sit ne, joille ei ole. Sitä ei vaan tule ajatelleeksi, että jos ei ole koskaan käynyt ja kuvittelee menevänsä tyypilliseen pikaruokapaikkaan, niin aika monta uutta asiaa tulee eteen. Ja kun on ihmisiä edellä jonossa, niin mitään ei näe lukea etukäteen ja perässäolijat tietenkin olettaa sun olevan yhtä nopea kuin työntekijöiden, joten seuraavat hengittää jo niskaan, jos alat siitä lasi-ikkunasta tavaamaan niitä valkoisella präntillä olevia ohjeita.     [/quote] Missä tynnyrissä te ihmiset kasvatte, jos ette tähän päivään mennessä ole kertaakaan kuulleet Subwaysta?

[/quote]Kuka on väittänyt ettei ole kuullut Subista? Kai jokaisella on ollut se eka kerta joskus? En koe asuvani tynnyrissä, mutta siltikään en käy Subissa läheskään joka vuosi. Se, että on kuulut paikasta aiemmin, ei auttanut ekalla kerralla mitenkään.

Joku myös sanoi, että miten muka on vaikeaa vastata henkilökunnan kysymyksiin. No oli se, kun mitään vaihtoehtoja ei esitellä eikä edes sanota missä ne lukisivat. 

Vierailija
55/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 01:11"]

Tää on taas tätä suomalaisuutta, hävetään sitä, ettei ennakkoon tiedetä miten jossain toimitaan ja että jotenkin "nolataan" itsensä siinä. Mielummin syödään Hesessä tai Mäkissä, kun siellä ei tarvitse sanoa kun aterian nimi :-)

[/quote]

Mutta kun ei sielläkään missään kerrottu, että pitää syödä sormin! En löytänyt aterimia missään.

Vierailija
56/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 01:11"]

Tää on taas tätä suomalaisuutta, hävetään sitä, ettei ennakkoon tiedetä miten jossain toimitaan ja että jotenkin "nolataan" itsensä siinä. Mielummin syödään Hesessä tai Mäkissä, kun siellä ei tarvitse sanoa kun aterian nimi :-)

[/quote]

Mutta kun ei sielläkään missään kerrottu, että pitää syödä sormin! En löytänyt aterimia missään.

[/quote]

Eikä kukaan kertonut, että juomakin pitää valita itse. Ja kaikki jonossa nauroivat mielessään, kun myyjä kysyi, saisiko olla aterian lisäksi muuta. Siis mitä muuta? Eikö siellä pitänyt olla valmiiksi suunnitellut ateriat? Mistä minä voin tietää, haluanko ottaa majoneesin lisäksi?

Vierailija
57/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanseeraan palvelun, jossa ruoka tilataan ilman asiakkaan tarvetta vaivautua tilaamaan, toimitetaan kolmannen osapuolen toimesta osoitteeseen, jota ei tarvitse vaivauta kertomaan ja sen syökin joku toinen, ettei vaan tarvitse kohdata ostoksen toimittajaa. Palvelu veloitetaan kuukausimaksuna tilitä suoraan, niin siitäkään ei tule asiontia maksun perustamisen jälkeen.

Tämä lienee se vähiten ahdistava konsepti....

Vierailija
58/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:35"]

Ei kai kukaan odota, että Hesessä sinulta kysellään "laitetaanko hampurilaisen väliin suolakurkkua". Tuote on valmiiksi mietitty makukokonaisuus.

[/quote]

On valmiiksi mietitty, mutta kun meitä kaikkia ei miellytä se sama kuin hesen hampurilaisen suunnittelijaa. Sitä paitsi on aika haastavaa arvailla, mitä kaikkea tässä firmassa on mietitty valmiiksi, kun ne sisällöt vaihtelee eri paikoissa. Vai etkö tiedä, että monissa paikoissa se kurkku sisältyy heidän valmiiksi mietittyyn annokseen?

Mulle on ollut jollakin torigrillillä yllätys se, että hampurilainen sisältää automaattisesti ihan kaikki "herkut", kysymättä! Roskiin meni se annos, tosin tilaajana oli harvoin grillillä asioiva lapsi. Ymmärrän yleensä aina itse pyytää annokseni ilman jotain.

Vierailija
59/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:41"]Kehittäisivät tsydeemin, jossa näytöltä saa ruksia täytteet ja annos valmistuisi sen jälkeen kyselemättä. [/quote] Tämä.

[/quote]

Mikä vitun tämä?

Vierailija
60/80 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 09:19"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:41"]Kehittäisivät tsydeemin, jossa näytöltä saa ruksia täytteet ja annos valmistuisi sen jälkeen kyselemättä. [/quote] Ollaan me sitten epäsosiaalista kansaa kyn tällanen tarvitaan. :D

[/quote]

Olen varmaan jotenkin kieroutunut, kun musta on kivaa käydä se määrämuotoinen sananvaihto Subwayn myyjän kanssa. :D