Kävin tänään ekaa kertaa Subway ravintolassa.
Ja olipa siellä monimutkaista saada syödäkseen:\ Luulisi, että kun tilaat taululta kuvalla ja nimellä varustetun leivän saat sen tietyllä tavalla valmistettuna, mutta ei. Joka ikinen asia pitää päättää, pippurin lisäyksestä lähtien, -miksi minun se pitää tietää maistuuko se annos ilman pippuria miltään? Lihakin jotain karseaa kitjaketta, jossa jänteet mukana.
Kaikkineen jotenkin teennäinen tilanne, ymmärtäisin paremmin, jos listalla vasiten olisi yksi "omavalintainen" annos. Ko tapa valmistaa ruokaa kuuluu johonkin torigrilliin.
Kommentit (80)
Kitikitivalivali. Fiksuahan se on että saa itse valita täytteet.
En oo ikinä tajunnu näitä joille Subissa käynti on jotenkin kamalan haastavaa, ohjeet on kuitenkin tosi selkeät.
Subwayn leivät ovat vanhoja ja viannekset nuupahtaneita, liha jonkinlaista sylttyä, en ymmärärä kuka niitä haluaa syödä.
Ei kai kukaan odota, että Hesessä sinulta kysellään "laitetaanko hampurilaisen väliin suolakurkkua". Tuote on valmiiksi mietitty makukokonaisuus.
Kävin kanssa ekan kerran tossa vähän aikaa sitten ja olin ihan ymmälläni että mitä pitää tehdä. Hirveesti kysymyksiä ja vaihtoehtoja. Se tekijä näytti ajattelevan että olen joku vajakki kun en vaan osannu vastata tai ajattelin että en halua ollenkaan jotain mutta kun sellasta vaihtoehtoa ei annettu. Mua rupes naurattaa loppujen lopuks.
Kusetus alkaa jo leivän leikkuussa, miksei voi heti sanoa, että kolmella eurolla lisää saat koko leivän?
Koko ideahan on, että kokoat oman makusi mukaisen leivän. Jos se olisi joku listalla oleva kokonaisuus niin mä joutuisin aina sanoon; Ei suolakurkkua, ei oliiveja, ei paprikaa, ei jalapenoja, ei pippuria.. Ei se nyt voi olla niin vaikeaa sanoa mitä leipänsä väliin haluaa :) Kastikkeitakin on useampia vaihtoehtoja, joten ei se voisi mitenkään olla valmis kokonaisuus.
Kuka edes käy Subwayssä, Heseissä tai MäkDonaldseissa. Itse käyn pelkästään viiden tähden ravintoloissa. Joka ilta.
Kehittäisivät tsydeemin, jossa näytöltä saa ruksia täytteet ja annos valmistuisi sen jälkeen kyselemättä.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:38"]Kusetus alkaa jo leivän leikkuussa, miksei voi heti sanoa, että kolmella eurolla lisää saat koko leivän?
[/quote]
Myyjän pään yläpuolella on iso kyltti jossa asiasta kerrotaan.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:38"]Kusetus alkaa jo leivän leikkuussa, miksei voi heti sanoa, että kolmella eurolla lisää saat koko leivän?
[/quote]Se lukee melko isolla siellä hinnastossa..
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:36"]
tai ajattelin että en halua ollenkaan jotain mutta kun sellasta vaihtoehtoa ei annettu.
[/quote]
Kyllä siellä on mahdollista olla ottamatta jotain mitä ei halua. Myös leivän voi jättää kokonaan pois ja tilata annoksen salaattina.
Teille, joita Subissa tilaaminen ahdistaa ja joilta se vie puoli päivää, lukekaa tämä ennen seuraavaa Subissa käyntiä: http://www.subway.fi/fi/tuotteet/kuinka-subi-tilataan Kirjottakaa itsellenne ylös mitä haluatte ja luetelkaa se lapulta paikan päällä niin elämä helpottuu.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:41"]
Kehittäisivät tsydeemin, jossa näytöltä saa ruksia täytteet ja annos valmistuisi sen jälkeen kyselemättä.
[/quote]
Tää olisi muuten hyvä idea!
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:35"]Ei kai kukaan odota, että Hesessä sinulta kysellään "laitetaanko hampurilaisen väliin suolakurkkua". Tuote on valmiiksi mietitty makukokonaisuus.
[/quote]
Niin ja Hesessä ei myöskään kysytä minkä kypsyysasteen haluat pihvillesi, omg. Yllättikö että ravintolat toimivat eri konsepteilla?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:41"]Kehittäisivät tsydeemin, jossa näytöltä saa ruksia täytteet ja annos valmistuisi sen jälkeen kyselemättä.
[/quote]
Tämä.
Minustakin oli tuskaista tehdä niitä valintoja. Miksi asiakas joutuu sellaisia miettimään, miksei joku ole miettinyt niitä valmiiksi? Jos haluan jotain nopeaa syötävää, en halua että siihen prosessiin kuuluu kauhean monta päätöstä. Minulla on ravintolassakin vaikea tehdä päätöstä valmiiden annosten välillä, saati sitten että yhden leivän kohdalla pitäisi tehdä useampia päätöksiä. En halua sellaista vaivaa itselleni!
Mutta saako sieltä ollenkaan valmista annosta tyyliin " yksi kinkkuleipä ja kokis" ?
Lisään vielä että en edes ymmärtänyt että minulta kysyttiin jotain kun tytteli alkoi latelemaan.., suola-pippuri... Olin ihan että häh, kysyitkö jotain kun tyttö katsoo mua.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:44"]
Mutta saako sieltä ollenkaan valmista annosta tyyliin " yksi kinkkuleipä ja kokis" ?
[/quote]
Ei saa.
Koko Subwayn konseptin ideahan juuri on se, että asiakas saa juuri sellaisen tuotteen kun haluaa ja näkee valmistuksen. Jos et osaa päättää tykkäätkö kurkusta vai et, kannattaa käydä ostamassa leipä marketista.