Riiteleekö kukaan muu miehensä etä-lapsista?
Tai lapsista me emme riitele, mutta monesta asiasta mikä liittyy heihin mm. taskurahat. Meillä on rahat tosi tiukilla, mutta silti niistä vähistä riittää vielä jakoon näille etä-lapsille..
Ymmärrän, että mm. syyllisyydellä saattaa olla tekemistä asian kanssa, annetaan rahaa kun ei nähdä niin usein tms.. Mutta silti kiristää..
Toinen on se, että teineillä ei meillä ole mitään velvollisuuksia, sängyt voi jättää petaamatta, pyyhkeet lattialle käytön jälkeen yms..
Ja kyllä minä asioista sanon ko. lapsille, mutta koen ettei se tehtävä kuuluisi minulle..
Asioista on puhuttu, ja riidelty, ja puhuttu..
Ottaa päähän..
Kommentit (55)
siis lapsillesi meinaat opettaa:
1. rahan arvon
2. epärehellisyyden, jolla voi vääryydellä pimittää toiselta rahaa, että sen voisi pitää itse
Olet upea!
tällä palstalla on aina äitipuoli jollakin tavalla hirviö jos uskaltaa kritisoida miehen lapsia.
Näin voi jokainen todeta mitään mistään tietämättä ja tuntea olonsa paremmaksi kun on itse huutanut omille lapsilleen, onhan aina ne pahat äitipuolet haukuttavana...
5
Ja keneltä? Jos mies antais taskurahaa lapselleen niin lista pojan tarvitsemista tavaroista olis exän puolelta loputon. Mut hyvä kun SINÄ tiedät asian paremmin ku minä joka tunnen koko tilanteen.
Vierailija:
siis lapsillesi meinaat opettaa:
1. rahan arvon
2. epärehellisyyden, jolla voi vääryydellä pimittää toiselta rahaa, että sen voisi pitää itseOlet upea!
Kiitos olen kyllä upea.
5
Ensinnäkin, tämä ei ole miehesi toinen perhe. Avioliiton voi purkaa, mutta perhe pysyy.
Miksi lasten pitäisi maksaa siitä, että aikuiset ovat tehneet velkaa jota ei ole varaa maksaa?? Jos teillä on rahat niin tiukalla, hakekaa tukea vaikka sossusta! Luulen kuitenkin, että teillä on ihan kohtuullinen elintaso ja sinua vain harmittaa, kun ajattelet miten paljon enemmän rahaa sinulla olisi jos miehelläsi ei olisi lapsia...
Meillä ei jätetä tavaroita lojumaan, koska alusta asti on ollut selvät sävelet miten toimitaan. Jos miehesi ei vuosienkaan jälkeen tiedä miten teillä toimitaan (vai ovatko ne sittenkin pelkästään sinun keksimiäsi sääntöjä?) niin ehkäpä sinun on sitten alistuttava siihen tai tehtävä jotain konkreettista asian muuttamiseksi. (Eli jätettävä ne pyyhkeet juuri siihen mihin ne jäävät, huolimatta siitä kuinka pieni asunto on)
Niin, ja sinun pitää itse kertoa tittelisi, jos haluat että sinusta käytetään jotain tiettyä nimitystä.
Vierailija:
Vastaajat ilmeisesti lähi-äitejä?Tiesin kyllä, että lapsia on ja toki heistä täytyy kantaa vastuu.. Mutta kun perheemme, mieheni toinen, tilanne on se, että rahaa täytyy tarvittaessa (usein)lainata minun (!) vanhemmiltani, ja uskon ettei heille sentään kuulu mieheni lasten taskurahat..
Miehelläni on isot velat jäänteenä ex-liitosta, ja tosiaan rahareikää tuntuu edelleen löytyvän..
Mitä siivoukseen tulee, niin meillä on pieni asunto, ja pyyhkeitä yms. ei tosiaankaaan voi jättää lojumaan siihen mihin se nyt sitten sattuu tippumaan.. Niinkö teillä muilla asiat hoidetaan?Ja tiedoksi, meillä on yli viisi vuotta yhdessäoloa ja kaksi lasta, joten ihan tyttöystäväksi en itseäni kutsuisi..
ketjussa?
Asiaan. Aika monen (tai ainakin oma) pointti ei liity siihen Aapeen esittämään tilanteeseen. Omat kommenttini liittyvät lähinnä Puupään kommenttiin siitä, että on hieno juttu, että ex-muijalta pimitetään rahaa. Mielestäni se ei ole hieno juttu. Se on nolo juttu.
Ne etälapset ovat kuitenkin miehesi lapsia. Ja toivottavasti (miehellesi) aivan yhtä arvokkaita kuin ne Sinun kanssasi tehdyt.
Ja kun useimmilla näistä kommentoijista on se lapsi entisestä liitosta, jonka isää on hyvä riistää.. Menojahan tällä ko. isällä ei ole vain tuloja..
Mutta kiitos tuesta hyvä viitonen, erilaisia mielipiteitä osasin odottaa, aihehan on hyvinkin monia koskettava..
Isää riistää?
Isä on Isä. Isällä on oikeutensa ja velvollisuutensa.
Olen Isä. Kolme lasta. Kaikista pidän huolta ja kannan vastuuni.
Vaikka eroaisin, rakastuisin, avioituisin ja tulisin vielä kerran Isäksi ei se pyyhkisi pois omia lapsiani.
Auttaisin heitä joka tapauksessa (taloudellisestikin) sen mitä kykenisin. Uusi(kaan) vaimo ei nousisi lasten yläpuolelle.
ne kalleimmat lelut/sukset/luistimet ja merkkivaatteet. Ja jos ei ole mahdollista hankkia niitä kaikille lapsille jolloin jättää ne myös etälapselta pois (niinkuin myös samassa taloudessa asuvilta) niin tokihan se on äitipuoli joka on ahne paskiainen :)
Ja tokihan se on helppoa tasapainoilla ja yrittää olla tasapuolinen kaikille lapsille, eihän kukaan äiti halua omille lapsilleen parasta? Samalla vaan täytyisi ottaa huomioon myös se etälapsi...
Paska mikä paska
5
Olet väärässä sen elintason suhteen. sossuun ei ole tarvinnut mennä kiitos MINUN vanhempieni, jotka auttavat laskujen maksussa yms. mutta joiden ei todellakaan tarvitsisi olla osallisina mieheni lasten hyvinvoinnissa, mutta joutuvat välillisesti olemaan.. Väännänkö rautalangasta rahaa ei ole!!
-AP-
Jos mies maksaa elarit, lain mukaan ei tarvitse enää maksaa mitään ylimääräisiä taskurahoja.
Sanot että teillä on perhe, olette olleet vuosia yhdessä ja teillä on yhteisiä lapsia. Kuitenkin mainostat vähän väliä, että SINUN vanhempasi auttavat jne. jne. eikä niistä rahoista kuulu pisaraakaan miehen lapsille.
Koita nyt päättää oletteko te perhe vai ette! Jos olette perhe, rahat ovat yhteisiä ja myös miehen aiemmasta liitosta olevat lapset kuuluvat perheeseenne. Jos taas ette ole, niin silloinhan sinä olet tyttöystävä ja se mihin mies käyttää rahansa, on hänen asiansa! Tee valintasi ja pysy sen takana!
Maksaako mies omista rahoistaan (joita pomo tms. on HÄNEN tililleen maksanut) sinun lastesi menoja? Mikä velvollisuus hänellä on sinun lapsiasi elättää, auttavathan sinun vanhempasi sinua ja lapsia ja mies on sentään kovasti veloissa..!
Vierailija:
Olet väärässä sen elintason suhteen. sossuun ei ole tarvinnut mennä kiitos MINUN vanhempieni, jotka auttavat laskujen maksussa yms. mutta joiden ei todellakaan tarvitsisi olla osallisina mieheni lasten hyvinvoinnissa, mutta joutuvat välillisesti olemaan.. Väännänkö rautalangasta rahaa ei ole!!
-AP-
En kyllä minäkään ymmärrä mitä varten ap:n vanhemmilta lainatuista rahoista pitäisi riittää taskurahaa miehen edellisestä liitosta syntyneille lapsille??
Jos miehenpalkasta ei riitä taskurahaa lapsille niin sitten sitä ei ole!!
Jos mies on elatusmaksut hoitanut niin ei siinä muuta rahaa enään tarvitse antaa.
T.25v naimisissa ollut.
Kukaan ei ole niitä rahoja peräänkuuluttanut tälle " Uudelle vaimolle" , vaan ihan elämiseen, ja erossa sovitaan joku summa jonka pitäisi kattaa etälapsien menot, joihin toki lähivanhempi osallistuu..
.. Ja kun etävanhempi solmii uuden liiton, on perheen yhteisistä rahoista valmiiksi jo pois nämä ym. rahat, joten eikö ole reilua, että sillä rahalla mitä jää plus toki uuden puolison tulot, maksetaan ensin laskut ym. juoksevat kulut pois, ennen kuin jaetaan rahaa taas muualle??
Tasapuolisuutta kuuluttaa myös -AP-
Sama ideahan on elatusmaksuissa ja sehän on ap:stä ihan riittävä summa. Ja tokihan myös niillä lähilapsilla on äiti maksamassa menoja!
Tasapuolisuutta tosiaan...
Onko muuten mieleesi tullut, että ehkä vanhemmat ovat sopineet elarit alhaisiksi jotta isäkin voi sitten lisäksi ostella lapsille kaikkea?
Vierailija:
Kukaan ei ole niitä rahoja peräänkuuluttanut tälle " Uudelle vaimolle" , vaan ihan elämiseen, ja erossa sovitaan joku summa jonka pitäisi kattaa etälapsien menot, joihin toki lähivanhempi osallistuu.... Ja kun etävanhempi solmii uuden liiton, on perheen yhteisistä rahoista valmiiksi jo pois nämä ym. rahat, joten eikö ole reilua, että sillä rahalla mitä jää plus toki uuden puolison tulot, maksetaan ensin laskut ym. juoksevat kulut pois, ennen kuin jaetaan rahaa taas muualle??
Tasapuolisuutta kuuluttaa myös -AP-
tätä olen tässä koittanut myös tolkuttaa mut ei niin ei.
Ja nyt selvis miks täällä on niin usein alotuksia " millä elän lapsilisiin asti?" kun äidit syytää rahansa taskurahoiks vaikka ne tarvittais elämiseen. Näinhän tää on pakko tulkita näistä vastauksista kun kerran ap:n ja miehensä niin pitäis tehdä niin tokihan koko av-mammojen täydellisyys tekee niin itse.
Edelleen paska
5
Määritelläänkö RAKASTAMINEN tässä tapauksessa sillä että kuinka paljon isä antaa taskurahaa?? Jos ei ole rahaa niin sitä ei ole! ( eikä se varmasti rakkauden määrää muuta)
Jos ei ole varaa elättää jo olemassa olevia lapsiakaan, niin ei pidä tehdä uusia! (vaikka ne lapset olisivat miehen ja sen ex:n)
Vierailija:
Jos ei ole varaa elättää jo olemassa olevia lapsiakaan, niin ei pidä tehdä uusia! (vaikka ne lapset olisivat miehen ja sen ex:n)
Mutta kyllä ne Minun lapseni ovat myös Mieheni lapsia ja asumme kaikki samassa taloudessa. Sekä minun että mieheni rahat menevät samalle tilille, josta hoidetaan kulut, mutta kun nämä rahat eivät aina riitä mm. em. syistä, joudun " lainaamaan" omilta vanhemmiltani rahaa!
He rakastavat minun ja mieheni yhteisiä lapsia, ja haluavat heille keikkea hyvää, mutta heillä ei ole mitään fyysisiä, saati emotionaalisia siteitä mieheni lapsiin, joilla on omat verkostonsa! Eli nämä rahat kuuluvat ihan muuhun käyttöön, kuin mieheni lapsille!!
-AP-
Mä olen asunut lapsuuteni ihan rivarissa ja kulkenut ok vaatteissa mut silti vanhemmilla ei ollut useinkaan antaa taskurahaa ja en ole kokenut itseäni kaltoin kohdelluks.
32
Vastaajat ilmeisesti lähi-äitejä?
Tiesin kyllä, että lapsia on ja toki heistä täytyy kantaa vastuu.. Mutta kun perheemme, mieheni toinen, tilanne on se, että rahaa täytyy tarvittaessa (usein)lainata minun (!) vanhemmiltani, ja uskon ettei heille sentään kuulu mieheni lasten taskurahat..
Miehelläni on isot velat jäänteenä ex-liitosta, ja tosiaan rahareikää tuntuu edelleen löytyvän..
Mitä siivoukseen tulee, niin meillä on pieni asunto, ja pyyhkeitä yms. ei tosiaankaaan voi jättää lojumaan siihen mihin se nyt sitten sattuu tippumaan.. Niinkö teillä muilla asiat hoidetaan?
Ja tiedoksi, meillä on yli viisi vuotta yhdessäoloa ja kaksi lasta, joten ihan tyttöystäväksi en itseäni kutsuisi..