En tajua, että miten niin moni sanoo nukkuvansa alasti. Eikö se ole kauhean sotkuista?
Hiki valuu suoraan lakanoihin. Menkat saattaa alkaa ja jos ei menkat niin valkovuotoa. Ja eikös miehillä saata tulla jotain yöllisiä siemensyöksyjä. Joka tapauksessa hyi hyi, vai vaihdatteko joka päivä lakanat?
Kommentit (495)
Kyllä minä alkkarit pidän päällä, mutten muuta. En halua pyöriä kakkarantuisella lakanalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä palele jos nukutte alastonna?
Ei. Mulla on paksu untuvapeitto. Ruumiinlämpö lämmittää peiton. Villasukat mulla on jalassa, koska jalkani palelevat aina.
No ilmankos nämä nakuilijat hikoilevat niin, että väittävät yöpuvun olevan liikaa.
Minä ja mieheni nukutaan yöpuvut päällä, ja eikä sen yöasusteen tarvitse mikään paksumateriaalinen olla vaan kevyttä ja ilmavan hengittävää ihoa vasten. Alushousut ovat myös minulla ja miehelläni on bokserit. Kesähelteilläkin meillä on pelkkä ohut T-paituli molemmilla ja tietenkin alushousut. Eli ei nukuta alasti. Rakastelun jälkeen saatetaan nukahtaa ilman yöasua, mutta se onkin eri juttu. Ja kyllähän on taivaan tosi, että yöasu suojaa lakanoita ja sen alla olevaa peitepatjaakin niin, ettei kaikki eritteet hiki lähinnä imeydy aluspeitepatjaan lakanoiden läpi, jos aluslakana on sellainen, josta menee hiki yms. eritteet läpi petauspatjan pinnalle saakka.
Näin toimien säästyn lakanoiden joka viikkoiselta vaihdolta, ja myöskin peitepatjojen useammalta pesulta. Vaihdan lakanat kylläkin noin parin viikon välein. Joskus saatan tyynyliinat vaihtaa useammin kuin kahden viikon välein riippuen, miten likaantuvat.
Sitä paitsi näin talvella, vaikka kodissamme onkin hyvä lämmitysjärjestelmä, niin minusta on lämpöisempää nukkua yöpaituli päälläni, ja jos tulee kuuma nukkuessaan, niin saahan sitä peittoa siirtää osittain pois päältään.
Talviaikaan usein nukun myös villaiset sukat jaloissani. Mieheni nukkuu ilman sukkia. Hänellä onkin parempi verenkierto jaloissaan kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa teidän alasti nukkujien petarit olla aika hiki ym keltatahraisia. Yök!
Meillä on sellaset pestävät lakanat käytössä.
Petauspatjasta elikkä petarista puhuttiin eikä lakanoista senkin likainen kädellinen. Kyllä meilläkin on lakanat joita voi pestä.
Kyllä se hiki ja virtsa menee nakuillessa lakanasta läpi petariin ellei käytä ns pissamuovia lakanan alla.
Olen kerran kokeillut alasti nukkumista luettuani mitä kaikkia terveydellisiä hyötyjä siitä olisi, mutta oli niin kylmä ja epämukavaa että oli pakko laittaa yöpuku takaisin päälle.
Monella tuntuu paikat falskaavan öiseen aikaan. Jättäkää ne anustapit paikalleen yön ajaksi.
Nauroin niin tätä ketjua, kullisia puhelimia ja muita, että lorahti pissaa vähän sohvalle. Haittaakse? Olen se, joka ei käytä alkkareita koskaan ja se torttukin peseytyy joka vessakäynnin yhteydessä. Hihkuin onnesta kun kuukupit tuli, ei tarvinnut enää menkkojenkaan aikaan pikkareita. Makkarissa on niin kylmä, että väitän, etten yöllä hikoile kun pikemminkin jäädyn. Pierun hajussakin on kuulemma terveellistä jonkun tutkimuksen mukaan, elää pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Alapää hikoaa ihan älyttömästi, jos on alkkarit + yöpuku + peitto. Silloin en ihmettelekään, jos hikoilee litratolkulla yössä.
Kun nukkuu alasti, alapää ja koko kroppa saa tuulettua hyvin. Ei valu hiki eikä ahdista hankaavat ja kiristävät vaatteet.
Jos alushousut ja kevyt yöpuku saa sun alapään hikoamaan noin paljon, niin ilmeisesti sulla vasta lilluukin alushousut hiestä päivällä kun päällivaatteetkin päällä. Kantsis ehkä selvittää mistä kyse. Ei tuollainen ole ihan normaalia.
Vaatteet vaihdetaan joka päivä tai joka toinen päivä. Lakanoita ei.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni nukutaan yöpuvut päällä.....Alushousut ovat myös minulla ja miehelläni on bokserit. Kesähelteilläkin meillä on pelkkä ohut T-paituli molemmilla ja tietenkin alushousut.
Sitä paitsi näin talvella, vaikka kodissamme onkin hyvä lämmitysjärjestelmä, niin minusta on lämpöisempää nukkua yöpaituli päälläni.
Ei ei ei, miehellä "paituli"... mä yritän visioida tän... tai pikemminkin en todellakaan halua.
Siis paituli on yks maailman ällöttävimmistä sanoista, ja mielleyhtymä mikä siitä tulee, sellanen hiutunut, virttynyt roikkuva rääsy.
Minä nukun yövaatteet päällä, koska koen sen kaikista mukavammaksi ja aamulla on kiva, kun ei tartte heti pukea päälle, vaan voi mennä suoraan työvaatteet päällä aamupalalle. En hikoile itseäni litimäräksi. Minulla on pikemminkin hieman viileä aamuisin, koska saan paremmin unta viileämmässä ilmassa. Pitkien paituleiden kanssa saatan nukkua ilman alushousuja
Minulle on kuitenkin ihan sama, miten muut nukkuvat . Jokainen nukkuu niin kuin parhaaksi näkeet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni nukutaan yöpuvut päällä.....Alushousut ovat myös minulla ja miehelläni on bokserit. Kesähelteilläkin meillä on pelkkä ohut T-paituli molemmilla ja tietenkin alushousut.
Sitä paitsi näin talvella, vaikka kodissamme onkin hyvä lämmitysjärjestelmä, niin minusta on lämpöisempää nukkua yöpaituli päälläni.Ei ei ei, miehellä "paituli"... mä yritän visioida tän... tai pikemminkin en todellakaan halua.
Siis paituli on yks maailman ällöttävimmistä sanoista, ja mielleyhtymä mikä siitä tulee, sellanen hiutunut, virttynyt roikkuva rääsy.
Mikä siinä nyt on omituista? Paitulihan on miehillä vanha, perinteinen yövaate siinä missä naisillakin. Oletko ikinä katsonut vanhoja elokuvia? Niissä kaikilla sukupuoleen katsomatta on yleensä ns. paitulit. Joillakin oli vielä pitkä, settiin sopiva yömyssykin.
Paituli tarkoittaa yksinkertaisesti vaan vähän pitempää, nukkumiseen tarkoitettua paitaa.
Pakko nyt kysyä että minkä ikäisiä ja mistä kotoisin on ihmiset jotka käyttää sanaa & vaatekappaletta "paituli", mä en vaan pysty tajuamaan.
Vierailija kirjoitti:
Pakko nyt kysyä että minkä ikäisiä ja mistä kotoisin on ihmiset jotka käyttää sanaa & vaatekappaletta "paituli", mä en vaan pysty tajuamaan.
Vain nolot teinit tai teinin tasolle jääneet saavat traumoja paituli -sanasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain nolot teinit tai teinin tasolle jääneet saavat traumoja paituli -sanasta.
Okei. Mä vaan ihmettelen koska en itse, ei kukaan mun kaveri, äiti tai mummo ikinä ole käyttänyt tuota ilmausta yöasusta. En varsinaisesti oo traumatisoitunut.
Vierailija kirjoitti:
No itse olen 31-vuotias ja Helsingistä käytän joskus paitulia, useammin kylläkin yömekkoa tai toppia ja shortseja
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä alkkarit pidän päällä, mutten muuta. En halua pyöriä kakkarantuisella lakanalla.
Haluatko sitten pyöriä kakkarantuisissa alkkareissasi? Etkö pese takapuoltasi, tai edes pyyhi sitä?
Ei voi kuin ihmetellä näitä kommentteja. Nukun yleensä alasti, mutta ei ole ollut ikinä sotkuista. Peseydyn päivittäin eikä minulla ole pidätysongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko sitten pyöriä kakkarantuisissa alkkareissasi? Etkö pese takapuoltasi, tai edes pyyhi sitä?
Ei voi kuin ihmetellä näitä kommentteja. Nukun yleensä alasti, mutta ei ole ollut ikinä sotkuista. Peseydyn päivittäin eikä minulla ole pidätysongelmia.
Ilmeisesti pidätysongelmat on melko yleisiä, täälläkin valtaosalla tuntuu falskaavan alaosastossa kaikki kolme reikää, ja päälle vielä räkä ja kuola. Hämmentävää.
Suurin osa aikuisista ihmisistä ei pasko housuihinsa yöllä. Toivottavasti oma ulosteinkontinenssisi on hoidossa.